Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 14:50   #281
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ps: er zijn AL veel nieuwe HVT's (denk bv aan die soldaten van BBET), maar met de nieuwe wapenwet is het wat moeilijker om aan wapens te geraken.
Men zou het niet zeggen als je ziet dat er elke dag wel iemand vermoord wordt door andere HVT'ses, maar dan met een kleurtje.
Oud 12 oktober 2007, 14:52   #282
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pogingen die bovendien met dwang en repressie gepaard gaan, waardoor de mensen geleerd word om oneerlijk te worden om last te voorkomen.
Jammer genoeg heb je gelijk...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 15:12   #283
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het VB is het gevolg van rascisme, niet de oorzaak.
Mooie stelling!

Racisme is aangeboren: het is de angst voor het onbekende, het vreemde.

Doden, geweld gebruiken, verkrachten, stelen is ook aangeboren. Het behoort allemaal tot de slechte eigenschappen waarmee de mens is geboren en die hij niet meer nodig heeft in een beschaafde wereld: het zijn kenmerken die thuishoren bij de primitieve mens en zijn wereld.

De maffia is een organisatie die diefstal organiseert en bij haar leden als een evidente, honorabele causa nostra voorstelt. Het Vb is een misdadige organisatie die vreemdelingenhaat (op de moment godsdiensthaat) bij haar leden als evidente, honorabele way of life voorstelt en organiseert.

De maffia is derhalve een eerzame organisatie.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 15:20   #284
ericferemans

Standaard

Citaat:
Volgens mij is de haat van Feremans al in waanzin overgegaan.
om te haten moet je mensen haten. Personen. Zoals de Feremans-haat, een veel voorkomend syndroom bij "hoogbegaafden"...
Aspergeliefhebbers haten mensen, waarom het VB nu geen asperge in haar vlag schrijft begrijp ik niet: ik ben dus niet hoogbegaafd

Indien je bepaalde ideeën haat, die haatdragend zijn is dat een combatieve manier van verdraagzaamheid. Het is ook sociale actie: het laten voelen dat een misdadiger geen sympathieke jongen is, ook al doet hij zich zo voor.

Ik hou natuurlijk van idereen op dit forum: anders zou ik die dommekloterij niet steeds beantwoorden met oneindig veel geduld. Het is dus liefde.
Geen haat.
Eet meer asperges, en laat je geweer maar thuis.
Oud 12 oktober 2007, 15:23   #285
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Mooie stelling!

Racisme is aangeboren: het is de angst voor het onbekende, het vreemde.
Maar bijnee gij, zeveraar. Angst voor het onbekende= xeno-fobie (vreemd-schrik in het Grieks). En xenofobie is niet hetzelfde als racisme. En dat dat aangeboren is? Laat mij niet lachen...
Als kind heb ik veel gespeeld met Turkskes uit de buurt. Als volwassene heb ik ook nog contact (gehad) met vreemdelingen. Mijn "racisme" (want zo zou jij mijn houding noemen) is te danken aan het gepamper en moedwillig de-andere-kant-opkijken bij problemen met vreemdelingen. Tegelijk wordt de enige partij die op die problemen wijst, gedemoniseerd en veroordeeld als nazistisch en fascistisch. Hieraan maken zich schuldig op dit forum: jij, Raf, Filosoof, Pietje, Edina,...
Het zijn jullie die mensen als ik in extreme hoek duwen. Want ik ben niet als extremist geboren, maar ik ben het wel aan het worden. Het VB is jullie dankbaar!!!
Denk daar maar eens HEEEL GOED over na!!! Maar dat kun je niet. Het is onmogelijk dat je tekortkomingen hebt, hé?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 15:27   #286
ericferemans

Standaard

Citaat:
Men zou het niet zeggen als je ziet dat er elke dag wel iemand vermoord wordt door andere HVT'ses, maar dan met een kleurtje.
In Belgie gebeurt ongeveer elke dag een moord. Dat is veel, veel te veel.
Meestal zijn het mensen in dezelfde familie die mekaar vermoorden, kennissen, ex-minnaars en ex-minaressen, ouders die hun kinderen vermoorden, mensen die hun buren doodschieten of mensen op hun werk.
Een groot aantal moorden gebeurt in het misdaad milieu: afrekeningen of zijn roofmoorden, het zijn mislukte overvallen, het zijn wraaknames binnen het "milieu".
Jij koppelt moorden aan kleur van de huid van mensen.
Heb je hier ENIG bewijs voor? Zoals ik het zie is het vooral je huisgenoten die je moet in de gaten houden....

De enige moord waar ik pertinent van weet dat ze gebeurde op basis van huidskleur is de moorden die HVT pleegde. Het was dan ook wereldnieuws.
En waar zitten de andere moorden, waar JIJ het over hebt?

Minder asperges eten hé!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 oktober 2007 om 15:29.
Oud 12 oktober 2007, 15:34   #287
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Maar bijnee gij, zeveraar. Angst voor het onbekende= xeno-fobie (vreemd-schrik in het Grieks). En xenofobie is niet hetzelfde als racisme. En dat dat aangeboren is? Laat mij niet lachen...
Als kind heb ik veel gespeeld met Turkskes uit de buurt. Als volwassene heb ik ook nog contact (gehad) met vreemdelingen. Mijn "racisme" (want zo zou jij mijn houding noemen) is te danken aan het gepamper en moedwillig de-andere-kant-opkijken bij problemen met vreemdelingen. Tegelijk wordt de enige partij die op die problemen wijst, gedemoniseerd en veroordeeld als nazistisch en fascistisch. Hieraan maken zich schuldig op dit forum: jij, Raf, Filosoof, Pietje, Edina,...
Het zijn jullie die mensen als ik in extreme hoek duwen. Want ik ben niet als extremist geboren, maar ik ben het wel aan het worden. Het VB is jullie dankbaar!!!
Denk daar maar eens HEEEL GOED over na!!! Maar dat kun je niet. Het is onmogelijk dat je tekortkomingen hebt, hé?
xenofobie is inderdaad waar ik het over heb: vreemdelingenhaat. Haat volgt uit angst.
Volgens psychologen ontstaat extreem racisme uit een minderwaardigheidcomplex. Het is de twijfel aan de eigenwaarde, een aangeboren zelfhaat die men probeert bot te vieren op anderen. Door pesten, door vernederen probeert men zijn eigen minderwaardigheidsgevoelens, de zelfhaat bot te vieren.
Het is typisch dat HVT in de eerste plaats zichzelf niet zag zitten, en dat heel zijn actie uit zelfhaat is ontstaan; Dat dit gepaard ging met de behoefte om dan makkakken te gaan schieten is precies hetzelfde wat gebeurt in de doorgesneden blokker: de eigen onzekerheid compenseren door te kakken op mensen met een ander kleurtje.
De kiekens van het VB zijn typische loosers. De verzuurde gasten die zelf niets voorstellen en in hun hautain pestgedrag zich wensen te manifesteren.
Het is zoals de pikorde bij dieren. Het zijn waarlijk echte kiekens.
Oud 12 oktober 2007, 15:44   #288
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geeft niets, hij toont enkel aan dat Spirit misschien nog een beetje niveau had, door hem niet als voorzitter te kiezen. Als slechte verliezer is hij daarom maar opgestapt. Als je te marginaal bent om het in zo een onbenullige partij, die enkel door kartel blijft bestaan, waar te maken, vrees ik dat je weinig redenen hebt om vrolijk te zijn.
De waarheid heeft haar rechten.
Ik werd gevraagd door Spirit om voorzitter te worden van een lokale afdeling, toen de Spa hier op een dieptepunt stond, en er geen enkele democratie meer floreerde binnnen deze partij. Laat ons de toestand maar ronduit "kadaverdiscipline" noemen. Daarenboven nam de Spa steeds meer gas terug op het sociale, democratische en progressieve vlak.
Spirit was bij haar ontstaan in feite linkser op vele vlakken dan de Spa, wat duidelijk bleek uit haar structuur, uit haar beginselverklaring.

Toen deze partij een putsch pleegde naar rechts, de interne partijdemocratie afschafte was het logisch dat ik hiertegen zou opkomen: ik was immers grof bedrogen door het fenomeen Lambert.
Nadat de partij een duidelijk rechtse koers voerde, waarbij ik aannam dat deze partij zou verdwijnen, kon ik twee dingen doen: op mijn gat blijven zitten of ergens aansluiting zoeken bij een partij die het dichtste toch nog bij mijn ideeën aansluit.
Sinds SPa-Rood ontstond zag ik het als evident van terug mee te doen met de Sp.a.
Zo simpel is dat.
Oud 12 oktober 2007, 16:02   #289
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
xenofobie is inderdaad waar ik het over heb: vreemdelingenhaat. Haat volgt uit angst.
Volgens psychologen ontstaat extreem racisme uit een minderwaardigheidcomplex. Het is de twijfel aan de eigenwaarde, een aangeboren zelfhaat die men probeert bot te vieren op anderen. Door pesten, door vernederen probeert men zijn eigen minderwaardigheidsgevoelens, de zelfhaat bot te vieren.
Het is typisch dat HVT in de eerste plaats zichzelf niet zag zitten, en dat heel zijn actie uit zelfhaat is ontstaan; Dat dit gepaard ging met de behoefte om dan makkakken te gaan schieten is precies hetzelfde wat gebeurt in de doorgesneden blokker: de eigen onzekerheid compenseren door te kakken op mensen met een ander kleurtje.
De kiekens van het VB zijn typische loosers. De verzuurde gasten die zelf niets voorstellen en in hun hautain pestgedrag zich wensen te manifesteren.
Ten eerste: ik had gevraagd om eens goed na te denken. Er liggen welgeteld 7 minuten tussen jouw en mijn post. Dus lang heb je toch niet gedacht... wat bevestigt wat ik al schreef: je kunt het niet!

Ten tweede: Schrik is niet hetzelfde als haat. Het een komt ook niet per se uit het andere voort. Ik begin een haat te koesteren tegenover bepaalde vreemdelingen, maar die haat komt niet uit een minderwaardigheidscomplex of een twijfel aan mijn eigenwaarde. Mijn haat is ook niet gericht op alle vreemdelingen. Mijn haat komt bijvoorbeeld door extreem geweld tegen weerloze bejaarde dames (haar lachend radbraken).
Mijn haat komt bijvoorbeeld door het wegpesten van een kind op school. Dat crapuul dat zich daaraan schuldig maakt, haat ik.
Maar die haat wordt nog versterkt door bvb de schooldirectie die niets doet aan die situatie, aan het probleem zelf, waardoor die kutmarokkaantjes zich nóg arroganter gaan gedragen. Ze weten immers dat ze straffeloos blanke kinderen kunnen pesten.
Mijn haat gaat uit naar de "jongeren" die ganse buurten met bejaardenflats terroriseren. Maar die haat wordt versterkt door het gemeentebestuur dat al jaren laat betijen (uit pol correctheid? uit schrik [xenofobie]?).
Ik wil maar zeggen: ik haat geen vreemden, ik haat geen moslims, ik haat geen marokkanen,...
Ik haat mensen die zich op een afschuwelijke manier misdragen en ik haat hen nog meer omdat ze er een duivels genoegen in scheppen dat ze meestal vrijuit gaan. Diegenen die hen vrijuit laten gaan, haat ik ook.
Maar het meest haat ik hen die bvb op dit forum alles wat maar met vreemdelingen te maken heeft, goedpraten. Met hun speech veroorzaken ze (ik moet zeggen "jullie") een tweespalt in de samenleving. Dat merken ze en dan geven ze er het VB maar de schuld van.
EricFeremans, het probleem is dat jij alles zwart-wit ziet en ik alles wit-zwart zie. Moesten we beiden een beetje water bij de wijn doen, zouden we misschien met elkaar kunnen praten ipv naast elkaar. Jij denkt (nee, je weet zeker) dat ik oogkleppen op heb. IK denk hetzelfde van jou. Zo kunnen we toch nooit tot dialoog komen? Zo blijft er ook wederzijdse haat.
Wat denk jij?
Oud 12 oktober 2007, 16:21   #290
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=backfire;2992890]
Citaat:
extra quote tag (open en toe) toegevoegd hoe ik die blauwe "quote" balk kan scheiden van mijn tekst ?
Begrepen !!

Citaat:
Met Dank,Noorman
Met Dank

Citaat:
ik copy en paste de quote tags. Voorbeeld hierboven
Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 19:05   #291
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik Bekijk bericht
De wet van 8.6.2006 op het wapenbezit was een gedeeltelijke omzetting van een Europese richtlijn van 18.6.1991.
Vijftien jaar hebben onze verkozenen erover gedaan om een wet te stemmen die de moorden had voorkomen.
Inien HVT niet met een wapen en kogels op zak de wapenhandel had kunnen verlaten,waren er geen doden gevallen.
... en nu het rondlopen met messen eens aanpakken!
Oei! Dat kan niet, want... vul zelf maar aan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 19:07   #292
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... en nu het rondlopen met messen eens aanpakken!
Oei! Dat kan niet, want... vul zelf maar aan.
wat bedoel je? iets met de woorden hebben-zich-bij-allochtonen-meestal?
Oud 12 oktober 2007, 19:48   #293
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige moord waar ik pertinent van weet dat ze gebeurde op basis van huidskleur is de moorden die HVT pleegde. Het was dan ook wereldnieuws.
En waar zitten de andere moorden, waar JIJ het over hebt?

Minder asperges eten hé!
Nu nog beter ....
Als een autochtoon vermoord wordt door een allochtoon , dan wordt het een "fait-divers" genoemd en voor de rest in de doofpot gestoken ...
Waarom worden misdaden door allochtone "jongeren" steeds gepleegd op autochtonen , en niet op hun eigen bevolkingsgroep ??? Juist , racisme eerste klas ...De enige keren dat ze hun eigen bevolkingsgroep aanvallen is tijdens drugdeals en andere ruzies in het criminele millieu ...
Als je dat nog steeds niet inziet is dat wel erg voor u ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 20:15   #294
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat nog steeds niet inziet is dat wel erg voor u ...
Komaan Manta... bedoel je nu dat je nog steeds HOOP had dat hij zelfs maar "iets" zou kunnen inzien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 20:53   #295
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waarom alles bekijken vanuit een ivoren torentje ? Of hoe denk je dat moslims denken over "ons". Zou het racisme daar niet hoger kunnen zijn dan bij ons. En neen man, ik ben geen VB en wens hun niet aan de macht, ook al ben ik niet koningsgezin maar dat is dan het enige punt dat ik hun gemeen heb. Maar ik wou dat bv "Groen" wat meer realiteitszin heeft en weet dat al die allochtonen die voor hun stemmen helemaal en totaal niet om het milieu bekommert zijn. Dat ivoren torendenken steekt met tot mijn strot. En ik wens van harte dat ericferemans buurt ook zo plots als de mijne tot een allochtone buurt wordt, misschien gaan zijn ogen dan open.
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 20:57   #296
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik wou dat bv "Groen" wat meer realiteitszin heeft en weet dat al die allochtonen die voor hun stemmen helemaal en totaal niet om het milieu bekommert zijn
groen! heeft gegokt en verloren. Hun standaard achterban is niet racistisch en hoefde daarom evenmin positieve discriminatie door hun strot geduwd krijgen.
Gijssels heeft zijn 11.11.11 postje, en Almaci mag blijven ijveren voor het "groene project" dat dikke vrouwen alleen mogen gaan zwemmen. (volgens haar een vraag van de vlaamse dikke vrouwen, zie haar website);

Verder hebben ze chance gehad dat Al Gore even gratis campagne voor hen maakte, of ze had nog steeds geen zetelke mee. Zullen ze ook niet meer krijgen zolang ze niet weten wat hun core business is.

Zelfs de meest overtuigde rotten van het eerste uur haken af met de allah-ondertoon die er hangt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:01   #297
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
maar met de nieuwe wapenwet is het wat moeilijker om aan wapens te geraken.

Van alle wereldvreemde uitlatingen is deze echt het toppunt ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 12 oktober 2007 om 22:01.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:10   #298
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Feremans heeft altijd beweerd dat het grootste gedeelte van de kiezers die Sp-a verloor naar het VB is gevlucht... Omdat Sp-a het contact met de basis verloren was...

Wsl zijn die racistiche VB-ers dan in feite basissocialisten, die Sp-a Rood wil terugwinnen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 oktober 2007 om 22:26.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:13   #299
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
groen! heeft gegokt en verloren. Hun standaard achterban is niet racistisch en hoefde daarom evenmin positieve discriminatie door hun strot geduwd krijgen.
Gijssels heeft zijn 11.11.11 postje, en Almaci mag blijven ijveren voor het "groene project" dat dikke vrouwen alleen mogen gaan zwemmen. (volgens haar een vraag van de vlaamse dikke vrouwen, zie haar website);

Verder hebben ze chance gehad dat Al Gore even gratis campagne voor hen maakte, of ze had nog steeds geen zetelke mee. Zullen ze ook niet meer krijgen zolang ze niet weten wat hun core business is.

Zelfs de meest overtuigde rotten van het eerste uur haken af met de allah-ondertoon die er hangt.
Ja, het is jammer dat je als milieubewuste conservatieveling geen optie hebt in België. Ik weet niet hoe dat in het buitenland zit, maar ik vind dat conservatief en groen elkaar niet tegenspreken.
Oud 12 oktober 2007, 22:42   #300
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Van alle wereldvreemde uitlatingen is deze echt het toppunt ...
Had jij iets anders verwacht van de forum-clown?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be