![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
werkloosheid, % personeel in overheidsdienst, ziekteverlof, flitspalen, ziektezorg, jeugdsanctierecht, % personeel in KMO's, productiviteit, schoolprestaties, taalkennis, enz O ja, ik vergat dat Walen meer kussen...
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
|
![]() Citaat:
Hoe zou dat toch komen?
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens vergelijk bvb. eens de werkloosheid in Zuid-ItaliË en Noord-Italië, of Oost- en West-Duitsland. Verschillende parameters bestaan in elk land, geen reden om te splitsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik weet zijn Vlamingen nooit overheerst geweest door Walen, wel door andere Vlamingen die liever Frans spraken om zich te onderscheiden van de massa. De vergelijking met de nazi's is werkelijk grotesk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn we er nu al achter dat Vlamingen niet bestaan of moeten er nog 10 pagina's bijkomen voor de belgicisten hun "vlamingen bestaan niet" orgasme hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen bestaan wel maar ook Belgen bestaan. Vlamingen zijn gewoon nederlandstalige Belgen.
Over orgasme gesproken, ik heb zo'n angstig vermoeden dat heerschappen als Vandenbrande, Bourgeois, etc. een stijve krijgen als ze het woord Vlaanderen horen, zo lijkt het toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het mee eens, sommige zaken zoals werkgelegenheid gaan beter naar het regionale niveau, dat is in de meeste federale landen zo. Maar anderzijds zijn ze bepaalde bevoegdheden geregionaliseerd die (gelukkig) overal elders federale materie zijn, zoals buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking. Dat komt omdat Belgische partijen liever aan politiek doen en koehandel drijven dan aan efficiënt bestuur doen, de flaminganten op kop ("voor Vlaanderen alles, voor Belgikske nikske", voor hen doet efficiëntie er helemaal niet toe, ze willen gewoon zo weinig mogelijk belgië. Als je dat dan moet gaan combineren met de belangen van bvb. de PS krijg je misbaksels van staatshervormingen; "ik een beetje van dat en dan krijgde gij een beetje van da, ah ja dendienen is nog nie content ewel we geven die nog een stukske van da") . Ze zouden beter, zoals in bvb. Duitsland, samen een zo efficiënt mogelijk beleid voeren, in plaats van kinderachtige spelletjes te spelen die een echte belgenmop zijn. (de huidige BHV-operette is een mooi voorbeeld...).
Laatst gewijzigd door tomm : 1 mei 2008 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 mei 2008 om 10:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() Feit is, in de internationale optiek spreekt men van het Belgische volk en niet van het Vlaamse ....
Vlamingen kijken ook veel af maar zijn weinig in staat iets zelf te realiseren zonder af te kijken van andere volkeren, Vlamingen zijn dus niet zo superieur en overschatten zichzelf |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgen kijken ook veel af maar zijn weinig in staat iets zelf te realiseren zonder af te kijken van andere volkeren, Belgen zijn dus niet zo superieur en overschatten zichzelf Kortom, het verdwijnen van Belgiek is geen verlies. De wereld kan er alleen maar beter op worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs de duitse bezetter heeft nooit getracht om ons de Duitse taal op te dringen. Dus geen vergelijking met de nazi's. De verfransingmachine werd inderdaad door het Belgisch regime uitgedacht, en niet door de Walen maar die vonden er zeker geen graten in. Vlamingen arbeiders die naar wallonië het zwaar werk gingen verichten moesten Frans spreken om te overleven. En het is juist dat veel 'betere' vlamingen collaboreerden met het belgisch regime en verfransten om carrière te maken. Ze werden echter door het regime ook bijna verplicht. Goed opgeleide Vlamingen kregen welbewust een job aangeboden in wallonië waar ze noodgedwongen verfranst werden. Eens dat dit zover was konden ze terugkomen naar vlaanderen en bleven er Frans praten wat weer noodzakelijk was voor de verder loopbaan. Dat zijn geen wilde verhalen. Het gebeurde in mijn eigen familie. Intussen zijn de meeste kinderen van die Franskiljons van die tijd na vele jaren terug gewone nederlandstalige Vlamingen geworden
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
vlaanderen is één van de welvarenste landen van de wereld niettegenstaande de enorme geldstroom naar Wallonië. Door af te kijken, of door hard werk en hoge productiviteit (van hoogste ter wereld!)? Superieur vind ik een lelijk woord. wij zijn niet 'superieur'. maar we doen het nu nog altijd zeer goed. Elk internationaal onderzoek beverstigt dat: ons onderwijs en productiviteit is van het beste ter wereld waarop jou beweringen gebaseerd zijn is me een raadsel.
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk de nazi's niet met ons regime omdat de gelijking er niet is. Ik zeg wel dat de Duitse bezetter nooit onze taal heeft willen verdringen door hun taal. Het Frans-Belgisch regime heeft dat wel gedaan. Mijn moeder werd gestraft op school omdat ze Nederlands sprak (dat staat niet in de geschiedenisboeken die je bestudeerd hebt). Zoiets is tijdens de Duitse bezetting nooit gebeurd. Dus geen vergelijking.
![]() |
![]() |