Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 18:27   #281
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alsof, in 'mijn' systeem, arme sukkelaars sterven op straat wegens een gebrek aan geld. Dat.
Dus dat is uw laatste argument? Als puntje bij paaltje komt zal wel een of andere brave ziel die bedelaar redden van de hongerdood?

Maar natuurlijk, laten we allemaal terugkeren naar de 19de eeuw van Charles Dickens.

Op Kerstavond zal ieder welgesteld burger bezocht worden door de geest van Kerstmis en een kalkoen schenken aan die armlastige...

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 18:36.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:27   #282
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Alsof, in 'mijn' systeem, arme sukkelaars sterven op straat wegens een gebrek aan geld. Dat.
Voor 1 keer doorbreek ik mijn negeerlijst.
Ze zullen niet alleen op straat sterven van de honger, maar worden ook paria's opgejaagd door doodseskaders van private eigenaars. Dat is een constante in gebieden zoals de favela's van Brazilië. De situatie is daar nog erger dan toen er nog een klassenjustitie door de staat was.
Oud 3 november 2007, 18:34   #283
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Correctie. Een overheid mikt op verlies. Niet express, natuurlijk, maar dat is het in de praktijk, natuurlijk, wel.
Niet zolang de begroting in evenwicht is.

Citaat:
Een winstmarge dat, vrij evident, lager zal liggen dan wat we er nu voor betalen, natuurlijk. Ik betaal liever 100 euro, waarvan 20 euro winst, dan 150 euro, waarvan geen winst. Het eerste is privé, het tweede is overheid.
Zo "vrij evident" is dat niet. Onderschat nooit monopolie en hebzucht. En waar haal je die cijfers vandaan, die 100 vs. 150? Dat zuig je maar uit je duim.

Citaat:
Maar ik zal het nog eens vragen. Wat probeer je eigenlijk te 'bewijzen' door mij op mijn persoon te pakken? Door mijn persoonlijke situatie aan te vallen? Als ik kon kiezen, zou ik het direct zonder overheid doen. Maar ik snap perfect dat jij dat niet kunt snappen. Jij denkt dat wij 'goed' hebben gekregen van de overheid, want onze thuissituatie is niet al te rijk. Het is, op elk mogelijk onderdeel, het omgekeerde.
Door te stellen dat werklozen geen dop mogen krijgen val je toch ook de werklozen aan in hun persoonlijke situatie?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 18:35.
Oud 3 november 2007, 18:43   #284
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Dan heb ik een "uitdaging" voor je zoals ze dat zo mooi zeggen.
Stop 1 jaar met studeren,zoek een job dat het absolute minimumloon betaalt,huur een woning,zorg voor woon-werkverkeer (auto,openbaar vervoer,...),kortom,leef gewoon.Je moet natuurlijk ook meubels kopen,kosten betalen,een beetje ontspanning wil je natuurlijk ook,liefst ook internetaansluiting,enz.,enz....Na dat jaar kun je dat dan mooi "extrapoleren" (schoon woord hé ) naar een heel leven...

Kom dan terug en lees je posts hier opnieuw... En krijg het schaamrood op de wangen jongeman...

En om je voor te zijn,ik werk al 20 jaar,heb nog nooit één dag gedopt en heb geen studies gedaan na mijn middelbaar.
Dat is helaas onmogelijk om een waarheidsgetrouwe versie van de feiten weer te geven van hoe het zou zijn zonder overheid. Dat besef je toch zelf?

Overigens, op een paar feiten na, leven wij op dit moment als dusdanig. Het is maar dat je het weet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:45   #285
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
...
En dát diploma zou, als ik het haal, iets waard zijn. Moet ik je, op dit moment, uitleggen hoe waardeloos een diploma eigenlijk is?
...
*zucht* Waarom zou je dat niet halen?

En zo waardeloos is dat diploma nu ook weer niet hoor wees maar gerust, ligt natuurlijk veel aan je eigen instelling. De wereld is een dorp (oeps BZN)

Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:46   #286
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Niet zolang de begroting in evenwicht is.
Een begroting op evenwicht betekent niets anders 'er is geen verlies bij gekomen'.

Citaat:
Zo "vrij evident" is dat niet. Onderschat nooit monopolie en hebzucht. En waar haal je die cijfers vandaan, die 100 vs. 150? Dat zuig je maar uit je duim.
Dat zijn idd random voorbeelden. Dat leek me evident?
Monopolie en hebzucht hebben in de praktijk zelden iets met de economische werkelijkheid te maken. Zeker in zake prijsvorming is dat quasi irrelevant.

Citaat:
Door te stellen dat werklozen geen dop mogen krijgen val je toch ook de werklozen aan in hun persoonlijke situatie?
Als je dat zegt, dan heb je er geen knijt van begrepen.
Werklozen mogen zeker dop krijgen. Anderen mogen daar echter niet toe verplicht worden om die mensen hun dop te betalen. Daar gaat het over, niet meer dan dat. Maar natuurlijk mogen mensen geld ontvangen, waar ze voor gespaard hebben, of waar ze voor betaald hebben aan een private instelling. Net zoals werklozen nu, die tijdelijk werkloos zijn, natuurlijk geld moeten krijgen. De overheid heeft het gestolen.

Maar het systeem an sich, met verplichte bijdragen, is fundamenteel verkeerd en veroorzaakt alleen maar armoede.

En werklozen zouden het zonder overheid, vrij logisch, het beter hebben, daar ze dan wél in staat zijn om, heel simpel, werk te vinden. Wat nu, natuurlijk, verboden is. Danku overheid.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 november 2007 om 18:52.
Oud 3 november 2007, 18:46   #287
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Voor 1 keer doorbreek ik mijn negeerlijst.
Ze zullen niet alleen op straat sterven van de honger, maar worden ook paria's opgejaagd door doodseskaders van private eigenaars. Dat is een constante in gebieden zoals de favela's van Brazilië. De situatie is daar nog erger dan toen er nog een klassenjustitie door de staat was.
Helaas zijn de favela's bij wet verboden.
Oud 3 november 2007, 18:48   #288
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dus dat is uw laatste argument? Als puntje bij paaltje komt zal wel een of andere brave ziel die bedelaar redden van de hongerdood?
Dat is verre van het laatste argument, natuurlijk. Het gaat wel over iets meer dan dat.

Citaat:
Maar natuurlijk, laten we allemaal terugkeren naar de 19de eeuw van Charles Dickens.

Op Kerstavond zal ieder welgesteld burger bezocht worden door de geest van Kerstmis en een kalkoen schenken aan die armlastige...
Nog eentje die niet in staat is te snappen daar waar er geen welvaart is, er geen welvaart verdeeld kan worden. Om maar te zwijgen dat de overheid, ten tijde van Dickens, nu niet bepaald een kleine speler was.

(En het allerleukste? Ten tijde vna Dickens verdubbelde de gemiddelde levensverwachting. Hoe verderfelijk van die industriele revolutie.)
Oud 3 november 2007, 18:52   #289
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helaas onmogelijk om een waarheidsgetrouwe versie van de feiten weer te geven van hoe het zou zijn zonder overheid. Dat besef je toch zelf?

Overigens, op een paar feiten na, leven wij op dit moment als dusdanig. Het is maar dat je het weet.
Ik bedoel niet zonder overheid?Nu,in het heden,zoals de zaken nu staan.Gewoon deelnemen aan de arbeidsmarkt en de maatschappij,nen echte werkmensch zoals ze zeggen...

En die paar feiten,ik kan me voorstellen dat daar het verschil net zit.
1020 euro/maand...Probeer het eens voor ge zegt dat het minimumloon moet aangepast worden...
Theorie is één ding,realiteit een ander.
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:53   #290
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel niet zonder overheid?Nu,in het heden,zoals de zaken nu staan.Gewoon deelnemen aan de arbeidsmarkt en de maatschappij,nen echte werkmensch zoals ze zeggen...
Dus mét een overheid die de werkmensch lastig valt.

Citaat:
En die paar feiten,ik kan me voorstellen dat daar het verschil net zit.
1020 euro/maand...Probeer het eens voor ge zegt dat het minimumloon moet aangepast worden...
Theorie is één ding,realiteit een ander.
Het minimumloon moet afgeschaft worden. Niet meer dan dat. Want de keuze is nu ofwel arm en niet werkend of arm en niet werkend. Wat een keuze.
Oud 3 november 2007, 18:55   #291
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dus mét een overheid die de werkmensch lastig valt.

Het minimumloon moet afgeschaft worden. Niet meer dan dat. Want de keuze is nu ofwel arm en niet werkend of arm en niet werkend. Wat een keuze.
ok...
Oud 3 november 2007, 18:56   #292
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Snap je het dan werkelijk niet?
Als je de keuze hebt tussen niét werken en een uitkering krijgen van 800 euro of wél werken en een loon krijgen van 800 euro, wat kies je dan?
Oud 3 november 2007, 19:00   #293
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

"Working poor" dus...Das de oplossing?

Francis Fukuyama al gelezen?"Het einde van de geschiedenis en de Laatste mens"?
Oud 3 november 2007, 19:01   #294
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is beter dan het alternatief. Snap je dat?

Citaat:
Ik vond het een vrij zwak boek. Waarom?
Oud 3 november 2007, 20:20   #295
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Ik ben in pensioen en ik vind nog werk
ja maar gij hebt toverkracht, da's wat anders.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 20:22   #296
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan waarbij gemeenschapsdienstpresteerders recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden mensen die op de vrije arbeidsmarkt te weinig verdienen, na hun uren wat gemeenschapsdiensten kunnen verrichten ten einde zich te verzekeren van wat extra inkomsten zodat ze zichzelf kunnen bevrijden uit de armoede, tenminste indien ze bereid zouden zijn een redelijke inspanning te leveren.

Een dergelijk noodsysteem zou eveneens beletten dat de uurlonen op de vrije arbeidsmarkt onder een absoluut minimum zouden dalen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 20:49   #297
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is allemaal zo gemakkelijk gezegd. Hopelijk worden jullie nooit werkloos en zullen jullie de angst om geen werk meer te vinden niet kennen.

Verder : het zullen slechts enkelingen zijn die een keuze moeten maken tussen 800 euro dop of 800 euro loon.

Erg is wel dat nu veel steuntrekkers, voor 95 % vreemdelingen, geregulariseerd worden door ze een jaar of twee te laten werken in bv. kringloopwinkels zodat ze nadien dopgeld kunnen trekken en zodat ze later een pensioen hebben dat hoger ligt dan van een zelfstandige, dit voor 1 of 2 jaar werken !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 22:49   #298
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Monopolie en hebzucht hebben in de praktijk zelden iets met de economische werkelijkheid te maken.
moet... gezicht... in... plooi... houden.....

HHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Ok, maar ik zie je probleem hoor. Je lijdt onder de mythe dat wanneer de overheid iets organiseert, dit per se betekent dat het voor de consument duurder zal uitvallen dan wanneer een privé bedrijf het organiseert.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 23:00.
Oud 3 november 2007, 23:17   #299
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ja maar gij hebt toverkracht, da's wat anders.
Oud 3 november 2007, 23:19   #300
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Het is allemaal zo gemakkelijk gezegd. Hopelijk worden jullie nooit werkloos en zullen jullie de angst om geen werk meer te vinden niet kennen.

Verder : het zullen slechts enkelingen zijn die een keuze moeten maken tussen 800 euro dop of 800 euro loon.

Erg is wel dat nu veel steuntrekkers, voor 95 % vreemdelingen, geregulariseerd worden door ze een jaar of twee te laten werken in bv. kringloopwinkels zodat ze nadien dopgeld kunnen trekken en zodat ze later een pensioen hebben dat hoger ligt dan van een zelfstandige, dit voor 1 of 2 jaar werken !
Straks hebben we een nieuwe regering. Die gaat dat allemaal oplossen. De inleiding van het regeerakkoord zal bol staan van optimisme. Je kunt er niet op wedden omdat het te voorspelbaar is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be