Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2007, 17:52   #281
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat jij je vergist. Indien je echt denkt dat seks voor het plezier er (voor vrouwen) pas is gekomen toen de pil werd uitgevonden, dan ben je zeer slecht geïnformeerd. Al lang voordien bestonden er truukjes om zwangerschap te beletten (zoals anale en orale seks ). En zelfs daarvoor was seks zonder twijfel geassocieerd met plezier. Voortplanting was daar eerder een gevolg van dan een motivatie. Waarom denk je trouwens dat die seks voor het plezier zo werd ontmoedigd? Omdat het niet gebeurde zeker?
Uhuh. Ik denk niet dat ik echt iets anders gesteld heb. Ik weet ook wel dat prostitutie het oudste beroep van de wereld is.
Plezier maken was vroeger een stuk minder evident dan nu, en dat was het vooral voor vrouwen en ook nog andere groepen (denk maar aan ouderen, fysiek of psychisch gehandicapten, ...) Dat was mijn punt.
Ik denk dat we beiden niet oud genoeg zijn om één en ander te kunnen bewijzen door het aanhalen van eventuele case-studies als je die dan al als bewijslast kan aanhalen en dat we ons dus enkel kunnen beroepen op goed gedocumenteerde boeken hierover.
En waarom denk je dat ik erbij schreef vanaf de 16e-17e E ontstond een soort antiseksueel syndroom? Impliceerde ik daarmee ergens dat men daarvoor niet wist dat seks bestond ofzo of men het zag als een vreselijke last?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 november 2007 om 17:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:56   #282
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Alle politiek correcte onzin ten spijt ... ik moet je hierin gelijk geven.
De vagina is een heel flexibel orgaan dat zich kan aanpassen rond iedere vorm, met een intern zuur milieu om zichzelf te beschermen tegen allerlei indringers, wat vochtig wordt bij penetratie zodat het niet beschadigd raakt door het geschuur, etcetera ... Bij een endeldarm is dat natuurlijk helemaal anders, die is niet flexibel, kan zich niet uitzetten of laten inkrimpen, er is geen intern zuur milieu om zich te beschermen, de vaatjes zijn dun dus er is een grote kans op bloedingen enzovoort.
In die zin moet ik je dus gelijk geven.
Het is eigenlijk ook nogal wiedes, want de darm is nu eenmaal geen voortplantingsorgaan en de penis en de vagina zijn dat wel. Net zoals een lever niet gemaakt is om te denken, (onafhankelijk van door wie en wat die dan wel gemaakt zal zijn, en een nier niet om te zien, is een anus dat niet om ... Ik kan je hier wel in vinden. Als seks als enige functie voortplanting heeft, heb je wel gelijk.
Maar daar schuilt het "probleem" net. We zitten in een cultuur die zich niets meer van de biologie aantrekt, en we geen seks meer hebben enkel en alleen om ons voort te planten maar ook gewoon voor de fun. Hiervoor gebruiken we gewoon de organen die we graag gebruiken...
Het is eigenlijk grappig dat de enigen die zich aan dogma's vasthouden, anderen politieke correctheid verwijten. Het simpele feit dat zovele mensen anale seks hebben en ook altijd al gehad hebben, bewijst dat de anus wel degelijk geschikt is. Jouw redenering volgend is de mond nog geschikter dan de vagina voor seks, want de kans op verwondingen is nog veel kleiner! En speeksel bevat antibacteriële middelen. Cruciaal is natuurlijk dat seks helemaal niet uitsluitend gerelateerd kan worden met voortplanting. Dat is nooit zo geweest en zal het ook nooit zijn. Zelfs niet bij de grootste puritein.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:59   #283
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die uitspraak zou ik terugtrekken.
dat hangt voornamelijk van dit vervolg af

Citaat:
Geen idee wat je bedoelt met vorige of andere culturen, noch minder een idee van de relevantie van je opmerking voor mijn betoog.
het vormt anders een essentieel onderdeel van je betoog
je zei zelf dat onze cultuur geen oog meer heeft voor de biologie op vlak van seks ( ps. en dat het daarom ontspoort )

Citaat:
Daar ging het ook niet om. Je gooit vanalles door mekaar vrees ik.
Ik heb enkel gesteld dat de vagina een geschikter orgaan is voor penetratie dan een penis, en dat Uhuh in die zin dus wel gelijk heeft met haar stelling dat de anus daar minder of niet geschikt voor is. Niets meer, en ook niets minder.
neen hoor dat door elkaar gooien doe jij volgens mij
beiden zijn immers even geschikt

Citaat:
Dat klopt niet, want dat heb je hierboven zelf net tegengesproken.
helemaal niet
daarboven had ik het over de vagina als wonderlijk instrumentje zondermeer
ik heb nooit gesteld dat een endeldarm minder geschikt zou zijn voor penetratie... dat deed jij

ps. dus voorlopig trek ik die uitspraak van dat doorflippen niet terug

Laatst gewijzigd door praha : 29 november 2007 om 18:03.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 18:01   #284
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
eerlijk gezegd na al wat ik hier vandaag gehoord heb over nephomo's, echte homo's, biseksuelen die blijkbaar alleen maar afgerekend worden op hun homoseksueel verkeer, twijfel ik daar sterk aan

maar het zou best kunnen kloppen hoor
enig idee waar ik zo'n statistiekske te pakken kan krijgen ?

( een serieus ietske dan met duidelijke begrippenomschrijving, niet te misverstane vragenlijst, aselecte trekking en die representatief voor het te onderzoeken kenmerk en de verdere rimram )
Ja kijk, voor zoiets duik ik beter snel even de bib in en zoek ik 't op maar daarvoor heb ik geen tijd en dan nog denk ik niet dat je tevreden bent met de referentie om dan zelf het artikel te gaan opzoeken.
Je zal dus content moeten zijn met dit stukje wat ik snel gegoogled heb of zelf uw wetenschappelijke database moeten raadplegen, sorry. Moest ik iets beters tegenkomen zal ik het je laten weten.

Citaat:
Seropositieve mannen hebben vaker onbeschermde anale seks met andere mannen dan mannen zonder Hiv. Tweederde van de Hiv-positieve mannen heeft verder ook onbeschermde seks met wisselende partners, zonder condoom. Een groot deel van de besmette mannen, 67 procent, zegt voorafgaand aan onbeschermde anale seks echter niets tegen zijn sekspartner over zijn Hiv-status.
http://www.gay.nl/article/11043//Hiv...vaker_onveilig

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 november 2007 om 18:02.
Oud 29 november 2007, 18:03   #285
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uhuh. Ik denk niet dat ik echt iets anders gesteld heb. Ik weet ook wel dat prostitutie het oudste beroep van de wereld is.
Plezier maken was vroeger een stuk minder evident dan nu, en dat was het vooral voor vrouwen en ook nog andere groepen (denk maar aan ouderen, fysiek of psychisch gehandicapten, ...) Dat was mijn punt.
Ik denk dat we beiden niet oud genoeg zijn om één en ander te kunnen bewijzen door het aanhalen van eventuele case-studies als je die dan al als bewijslast kan aanhalen en dat we ons dus enkel kunnen beroepen op goed gedocumenteerde boeken hierover.
En waarom denk je dat ik erbij schreef vanaf de 16e-17e E ontstond een soort antiseksueel syndroom? Impliceerde ik daarmee ergens dat men daarvoor niet wist dat seks bestond ofzo of men het zag als een vreselijke last?
Ik had het nu niet direct specifiek over prostitutie... Seks voor het plezier is er steeds geweest. Voor mannen en vrouwen. Zelfs in perioden waarin dit cultureel niet aanvaard werd zoals in de Victoriaanse tijd! Cultuur bepaalt niet of er seks voor het plezier is... (enkel de openheid hierin), en dat was nu net wat je ontkende met de post waarop ik reageerde.
Oud 29 november 2007, 18:04   #286
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk grappig dat de enigen die zich aan dogma's vasthouden, anderen politieke correctheid verwijten. Het simpele feit dat zovele mensen anale seks hebben en ook altijd al gehad hebben, bewijst dat de anus wel degelijk geschikt is. Jouw redenering volgend is de mond nog geschikter dan de vagina voor seks, want de kans op verwondingen is nog veel kleiner! En speeksel bevat antibacteriële middelen. Cruciaal is natuurlijk dat seks helemaal niet uitsluitend gerelateerd kan worden met voortplanting. Dat is nooit zo geweest en zal het ook nooit zijn. Zelfs niet bij de grootste puritein.
Ik ga me bijna boos maken...
Er stond duidelijk dat als je als functie van seks voortplanting ziet moet ik je gelijk geven! Dank u ....
Die 'als' duidt op een voorwaardelijkheid ............ dat betekent dus dat de uitspraak daarachter slechts geldig is als aan die voorwaarde voldaan is ......
Oud 29 november 2007, 18:06   #287
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja kijk, voor zoiets duik ik beter snel even de bib in en zoek ik 't op maar daarvoor heb ik geen tijd en dan nog denk ik niet dat je tevreden bent met de referentie om dan zelf het artikel te gaan opzoeken.
Je zal dus content moeten zijn met dit stukje wat ik snel gegoogled heb of zelf uw wetenschappelijke database moeten raadplegen, sorry. Moest ik iets beters tegenkomen zal ik het je laten weten.

Cirkelredenering. Seropositieve homoseksuele mannen als voorbeeld nemen om te bewijzen dat ze onveiliger vrijen! Denk je niet dat je hetzelfde resultaat zal krijgen als je heteroseksuele seropositieven neemt?
Oud 29 november 2007, 18:07   #288
Groentje-18

Standaard

Citaat:
dat hangt voornamelijk van dit vervolg af

het vormt anders een essentieel onderdeel van je betoog
je zei zelf dat onze cultuur geen oog meer heeft voor de biologie op vlak van seks ( ps. en dat het daarom ontspoort )

neen hoor dat door elkaar gooien doe jij volgens mij
beiden zijn immers even geschikt

helemaal niet
daarboven had ik het over de vagina als wonderlijk instrumentje zondermeer
ik heb nooit gesteld dat een endeldarm minder geschikt zou zijn voor penetratie... dat deed jij

ps. dus voorlopig trek ik die uitspraak van dat doorflippen niet terug

Dan zal het je niet verwonderen dat ik hier niet op reageer, behalve met: herlees mijn voorgaande posts voor meer informatie, en jouw reacties daarop.
Oud 29 november 2007, 18:08   #289
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

alvast hartelijk bedankt Groentje-18

maak je geen zorgen hoor ... zo veeleisend ben ik nu ook weer niet
zolang dat het niet afkomstig is van één of ander obscuur partijdig blaadje zit het meestal wel snor betreffende de juistheid

'k ga dat seffens wel eens bekijken ... nu is 't etekestijd
Oud 29 november 2007, 18:10   #290
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga me bijna boos maken...
Er stond duidelijk dat als je als functie van seks voortplanting ziet moet ik je gelijk geven! Dank u ....
Die 'als' duidt op een voorwaardelijkheid ............ dat betekent dus dat de uitspraak daarachter slechts geldig is als aan die voorwaarde voldaan is ......
En daar gaat het nu net om! De functie van seks is natuurlijk niet uitsluitend voortplanting. Aangezien je je post begon met "Alle politiek correcte onzin ten spijt ... ik moet je hierin gelijk geven", ga ik er van uit dat je dat dus wel doet. Die voorwaardelijkheid is niet echt veel waard dan hé?
Oud 29 november 2007, 18:13   #291
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Cirkelredenering. Seropositieve homoseksuele mannen als voorbeeld nemen om te bewijzen dat ze onveiliger vrijen! Denk je niet dat je hetzelfde resultaat zal krijgen als je heteroseksuele seropositieven neemt?
Ik denk daar niet over na, ik kijk naar de gegevens van wetenschappelijk onderzoek. Mannen die vrijen met mannen (MSM in de vakliteratuur) zijn niet voor niets de risicogroep bij uitstek (dat is de groep, 3700 mannen, die hier onderzocht werd). Daar is een reden voor ...
Maar daar ik nu niet direct een vergelijkend onderzoek bij de hand heb en geen tijd heb om ernaar op zoek te gaan laat ik het in het midden. Het staat je vrij om zelf je googleknop te gebruiken natuurlijk.
Oud 29 november 2007, 18:16   #292
Groentje-18

Standaard

Citaat:
En daar gaat het nu net om! De functie van seks is natuurlijk niet uitsluitend voortplanting. Aangezien je je post begon met "Alle politiek correcte onzin ten spijt ... ik moet je hierin gelijk geven", ga ik er van uit dat je dat dus wel doet. Die voorwaardelijkheid is niet echt veel waard dan hé?
Die zin duidde op al het gewauwel dat ik hier al heb moeten lezen.

En ja, het is natuurlijk beter dat jij ervan uitgaat dat ik zo en zo over iets denk dan dat je luistert naar hoe ik erover denk hé. Jij bent natuurlijk veel beter geplaatst om te zeggen wat ik wou zeggen dan ik zelf ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 november 2007 om 18:17.
Oud 29 november 2007, 18:21   #293
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Seks is fijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 18:22   #294
Groentje-18

Standaard

@ Edina:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Alle politiek correcte onzin ten spijt ... ik moet je hierin gelijk geven.
De vagina is een heel flexibel orgaan dat zich kan aanpassen rond iedere vorm, met een intern zuur milieu om zichzelf te beschermen tegen allerlei indringers, wat vochtig wordt bij penetratie zodat het niet beschadigd raakt door het geschuur, etcetera ... Bij een endeldarm is dat natuurlijk helemaal anders, die is niet flexibel, kan zich niet uitzetten of laten inkrimpen, er is geen intern zuur milieu om zich te beschermen, de vaatjes zijn dun dus er is een grote kans op bloedingen enzovoort.
In die zin moet ik je dus gelijk geven.
Het is eigenlijk ook nogal wiedes, want de darm is nu eenmaal geen voortplantingsorgaan en de penis en de vagina zijn dat wel. Net zoals een lever niet gemaakt is om te denken, (onafhankelijk van door wie en wat die dan wel gemaakt zal zijn, en een nier niet om te zien, is een anus dat niet om ... Ik kan je hier wel in vinden. Als seks als enige functie voortplanting heeft, heb je wel gelijk.
Maar daar schuilt het "probleem" net. We zitten in een cultuur die zich niets meer van de biologie aantrekt, en we geen seks meer hebben enkel en alleen om ons voort te planten maar ook gewoon voor de fun. Hiervoor gebruiken we gewoon de organen die we graag gebruiken...

Lijkt me niet zo onduidelijk. Ik zet wel pas bij mijn conclusie de nuance ... Maar ik ga ervan uit dat mensen de post volledig lezen ...

Die 'meer' valt ook nog te bediscussiëren. Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof de seksuele moraal in het westen altijd even vrij is geweest als vandaag.

Citaat:
Het simpele feit dat zovele mensen anale seks hebben en ook altijd al gehad hebben, bewijst dat de anus wel degelijk geschikt is.
Zeer gevaarlijke redenering, btw.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 november 2007 om 18:23.
Oud 29 november 2007, 18:52   #295
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal het je niet verwonderen dat ik hier niet op reageer, behalve met: herlees mijn voorgaande posts voor meer informatie, en jouw reacties daarop.
dat gaat mijn inziens geen zier verschil geven ( niettemin herlees ik ze hoor ) daar we het oneens zijn wat betreft de geschiktheid voor penetratie van beiden
en onder penetratie versta ik nog steeds de handeling op zich, niet de eventuele soa's, onstekingen etc die je leven achteraf zuur kunnen opbreken bij voorkeur net op die plaatsen

maar het zal 'm in de als zitten

Laatst gewijzigd door praha : 29 november 2007 om 18:55.
Oud 29 november 2007, 18:58   #296
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alvast hartelijk bedankt Groentje-18

maak je geen zorgen hoor ... zo veeleisend ben ik nu ook weer niet
zolang dat het niet afkomstig is van één of ander obscuur partijdig blaadje zit het meestal wel snor betreffende de juistheid

'k ga dat seffens wel eens bekijken ... nu is 't etekestijd
tjah ... weer nikske ik had daarnet niet veel tijd en blijkbaar jij ook niet of ws je al te opgewonden van zodra je dat artikeltje tegenkwam via google zoekende op kernwoorden als 'homo's meer seks ofzo'

toch bedankt voor de moeite, Groentje-18
Oud 29 november 2007, 19:01   #297
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk daar niet over na, ik kijk naar de gegevens van wetenschappelijk onderzoek. Mannen die vrijen met mannen (MSM in de vakliteratuur) zijn niet voor niets de risicogroep bij uitstek (dat is de groep, 3700 mannen, die hier onderzocht werd). Daar is een reden voor ...
Maar daar ik nu niet direct een vergelijkend onderzoek bij de hand heb en geen tijd heb om ernaar op zoek te gaan laat ik het in het midden. Het staat je vrij om zelf je googleknop te gebruiken natuurlijk.
ja natuurlijk is daar een reden toe dat men dat onderzoekt maar misschien om datgene te achterhalen waar we even geïntresseerd waren
Oud 29 november 2007, 19:03   #298
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zin duidde op al het gewauwel dat ik hier al heb moeten lezen.

En ja, het is natuurlijk beter dat jij ervan uitgaat dat ik zo en zo over iets denk dan dat je luistert naar hoe ik erover denk hé. Jij bent natuurlijk veel beter geplaatst om te zeggen wat ik wou zeggen dan ik zelf ...
misschien bedoelde je wel iets anders
maar geef dan gewoon toe dat het niet zo duidelijk was
Oud 29 november 2007, 19:41   #299
Groentje-18

Standaard

Citaat:
misschien bedoelde je wel iets anders
maar geef dan gewoon toe dat het niet zo duidelijk was

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=294
Oud 29 november 2007, 19:47   #300
Groentje-18

Standaard

Citaat:
tjah ... weer nikske ik had daarnet niet veel tijd en blijkbaar jij ook niet of ws je al te opgewonden van zodra je dat artikeltje tegenkwam via google zoekende op kernwoorden als 'homo's meer seks ofzo'

toch bedankt voor de moeite, Groentje-18
redelijk bekend onderzoeksproject aan de universiteit van maastricht, het enige waar ik zo snel op kon komen eerder...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be