Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 3 december 2007, 13:43   #281
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: in wezne is het de schuld van acht jaar paars kop-in-het-zand-regeren die deze crisis heeft veroorzaakt.
Voor alle duidelijkheid, jij bedoelt dat het aan de Paarse regering ligt dat CD&V/NVA enerzijds en CdH anderzijds er na een half jaar aanmodderen niet in slagen om akkoord te raken voor de vorming van een nieuwe regering?

Ik weet niet hoe het zit waar jullie werken, maar als ik een half jaar nodig zou hebben om een analyse te maken van iets en om dan enkel terug te geven dat het 'niet kan'. 't Zou niet lang duren.

Heel de huidige impasse hebben we enkel en alleen te danken aan de incompetentie van de oranje-blauwe onderhandelaars, en mijns inziens dan vooral de oranje.

Hun job is, om op basis van de verkiezingsuitslag die duidelijk voor een OranjeBlauwe regering was, een compromis te vinden tussen de vier partijen die voor alle vier werkbaar is. Wanneer ze daar niet in slagen kan ik alleen concluderen dat ze hun job slecht uitgevoerd hebben.
Baghtru is offline  
Oud 3 december 2007, 13:43   #282
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik stel voor dat de Vlaamse regering, die wel over democratische legitimiteit beschikt, enkele 'belangrijke socio-economische materies' naar zich toetrekt tot op Belgisch niveau terug een regering kan gevormd worden.

Vlaamse regering !? waar zijt ge ???
Verwacht je daar veel van?

http://www.vlaamsbelang.be/0/3971/

en dit :

http://www.vlaamsbelang.be/1/528/
Oud 3 december 2007, 13:44   #283
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind de "éénheid van het land/ het land is in gevaar" nepargumenten, DAAR ging het om ... en ik denk dat jij dat ook wel wist, maar ja een leuke smiley neerpoten is makkelijker hé ... intellectuele luiaard
De éénheid van ons land is verre van in gevaar...
Dit terzijde koning albert kan geen dictatuur instellen hij heeft daar de macht niet toe (god zij dank denk maar aan zijn opvolger )...
Wat hier gebeurd (werd in deze draad al meerdere malen uitgelegd trouwens) is helemaal geen staatsgreep het is de normaalste zaak van de wereld voor de meerderheid van de bevolking (die dus WEL voor een behoud van onze natie is)... Dus jaja intellectueel zeer lui maar toch nog altijd met meer realiteitsbesef dan u blijkbaar (maar hey kijk goed hoeveel reacties ik hier zal op krijgen van de "intelectueel zeer actieven" op dit forum ).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 3 december 2007, 13:44   #284
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, daar is het dus al...

Werken we niet mee, dan zijn we des duivels...
Het gaat hier wel over het meewerken om dringende zaken af te kunnen handelen, zaken zoals het uitbetalen van bedrijven die nog geld moeten ontvangen van de huidige regering.
En zaken zoals het herstellen van deuren in de gevangenissen.
Dit wil niet zeggen dat ze moeten meewerken aan het goedkeuren van nieuwe wetten.
Aan het meewerken om de bevolking in leven te houden is niets verkeerd.
Zo is het meewerken aan de verlaging van de brandstofprijzen helemaal niet negatief.
Jantje is offline  
Oud 3 december 2007, 13:45   #285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijft het feit dat de verliezers die nu willen doorgaan ook deel uitmaken van het Vlaams Parlement... Die gaan daar niet afschieten wat hun broeders een paar straten verderop bedisselen...

Ikv ind je theorie mooi, maar pragmatisch levert het niks op, vrees ik...
d�*t is net de opportuniteit natuurlijk ... vermits zij ook in de Vlaamse regering zetelen, kunnen zij deze werkwijze niet afkeuren of tegenstemmen ... en op dat moment zal het kartel de Belgische regering onder curatele gesteld hebben van het Vlaams parlement. en dat zonder staatshervorming, zonder toegevingen.

wat voor een minister-president laat zo'n kans liggen eigenlijk ?
Anna List is offline  
Oud 3 december 2007, 13:46   #286
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baghtru Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, jij bedoelt dat het aan de Paarse regering ligt dat CD&V/NVA enerzijds en CdH anderzijds er na een half jaar aanmodderen niet in slagen om akkoord te raken voor de vorming van een nieuwe regering?

Ik weet niet hoe het zit waar jullie werken, maar als ik een half jaar nodig zou hebben om een analyse te maken van iets en om dan enkel terug te geven dat het 'niet kan'. 't Zou niet lang duren.

Heel de huidige impasse hebben we enkel en alleen te danken aan de incompetentie van de oranje-blauwe onderhandelaars, en mijns inziens dan vooral de oranje.

Hun job is, om op basis van de verkiezingsuitslag die duidelijk voor een OranjeBlauwe regering was, een compromis te vinden tussen de vier partijen die voor alle vier werkbaar is. Wanneer ze daar niet in slagen kan ik alleen concluderen dat ze hun job slecht uitgevoerd hebben.
Er zijn vier spelers. Drie hebben ja gezegd, eentje heeft neen gezegd.

Dus de schuld ligt dan toch bij die ene, niet?

En waarom kan die neen zeggen? Doro het gedrocht van een Lambermont akkoord. En dit wil ik toch heel duidelijk stellen: cdh heeft lambermont goedgekeurd, CD&V niet... Sindsdien bestaat er dus geen oranje familie meer...

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 13:46   #287
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wat hier gebeurT is dat de intelLectuelen uitpluizen wat wettelijk is en wat niet.
omaplop is offline  
Oud 3 december 2007, 13:47   #288
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dit terzijde koning albert kan geen dictatuur instellen hij heeft daar de macht niet toe (god zij dank denk maar aan zijn opvolger )...
Wat hier gebeurd (werd in deze draad al meerdere malen uitgelegd trouwens) is helemaal geen staatsgreep het is de normaalste zaak van de wereld voor de meerderheid van de bevolking (die dus WEL voor een behoud van onze natie is)... Dus jaja intellectueel zeer lui maar toch nog altijd met meer realiteitsbesef dan u blijkbaar (maar hey kijk goed hoeveel reacties ik hier zal op krijgen van de "intelectueel zeer actieven" op dit forum ).

De meerderheid van de Vlaamse bevolking is NIET voor een splitsing maar wel voor MEER bevoegdheden op Vlaams niveau.

Of was dat intellectueel te moeilijk?

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 13:47   #289
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zo is het meewerken aan de verlaging van de brandstofprijzen helemaal niet negatief.
Er is geen enkele reden waarom de meerderheid zou moeten meewerken aan het uitvoeren van het programma van de oppositie.
Kortaf is offline  
Oud 3 december 2007, 13:48   #290
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat hier wel over het meewerken om dringende zaken af te kunnen handelen, zaken zoals het uitbetalen van bedrijven die nog geld moeten ontvangen van de huidige regering.
En zaken zoals het herstellen van deuren in de gevangenissen.
Dit wil niet zeggen dat ze moeten meewerken aan het goedkeuren van nieuwe wetten.
Aan het meewerken om de bevolking in leven te houden is niets verkeerd.
Neenee, het meewerken gaat al veel verder. Dossiers bv zoals justitiehervorming en zo... dat zijn toch echt geen lopende zaken meer...

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 13:48   #291
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Allee, hoera, nu zullen de brandstofprijzen spectaculair gaan dalen: VHS zal daar voor zorgen!!

Uitbetalen van facturen aan bedrijven??? Dat deden ze zelfs niet als ze nog een echte regering vormden, laat staan nu !

Laatst gewijzigd door omaplop : 3 december 2007 om 13:50.
omaplop is offline  
Oud 3 december 2007, 13:51   #292
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de Vlaamse bevolking is NIET voor een splitsing maar wel voor MEER bevoegdheden op Vlaams niveau.

Of was dat intellectueel te moeilijk?
Daar gaat deze "staatsgreep" dan ook helemaal niet om...
het gaat om een tijdelijk bestuur gezien degene die die macht kreeg duidelijk niet sterk genoeg is om het zelf te doen...

Trouwens waar zou ik gezegd hebben dat de meerderheid van de vlamingen niet is voor MEER bevoegdheden op vlaams niveau? U neemt zelf de intelectuele vrijheid om mensen woorden in de mond te leggen... spannende manier van spreken maar daar bestaat in k&k al een topic voor!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 3 december 2007, 13:51   #293
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat onderlijnde, kan jij niet weten tenzij je daarover een referendum organiseert, wat ik wél weet is dat de verkozenen van deze noodregeringscoalitie NIET over een meerderheid der zitjes beschikt aan Nederlandstalige kant ... en d�*t is de realiteit, ook mijn realiteit ... dus over dat realiteitsbesef zou ik nog maar eens contempleren ...

ps wat heb jij toch met dat intelect ? ... ik heb blijkbaar iets gemist
Anna List is offline  
Oud 3 december 2007, 13:51   #294
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, het meewerken gaat al veel verder. Dossiers bv zoals justitiehervorming en zo... dat zijn toch echt geen lopende zaken meer...
Precies. Het kartel moet deze zotternij, die erin bestaat dat de verkozen meerderheid het programma van de oppositie moet gaan uitvoeren, nu afblokken. Als ze er ook maar één stap in meezetten, zitten ze vast en zullen ze zwaar betalen.
Kortaf is offline  
Oud 3 december 2007, 13:52   #295
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Allee, hoera, nu zullen de brandstofprijzen spectaculair gaan dalen: VHS zal daar voor zorgen!!

Uitbetalen van facturen aan bedrijven??? Dat deden ze zelfs niet als ze nog een echte regering vormden, laat staan nu !
Inderdaad

als de oplossing voor ons land er in bestaat te moeten voortdoen wat al zo slecht liep, amai...

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 13:54   #296
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Daar gaat deze "staatsgreep" dan ook helemaal niet om...
het gaat om een tijdelijk bestuur gezien degene die die macht kreeg duidelijk niet sterk genoeg is om het zelf te doen...

Trouwens waar zou ik gezegd hebben dat de meerderheid van de vlamingen niet is voor MEER bevoegdheden op vlaams niveau? U neemt zelf de intelectuele vrijheid om mensen woorden in de mond te leggen... spannende manier van spreken maar daar bestaat in k&k al een topic voor!
Ik leg u geen woorden in de mond, ik wijzig nergens een quote van u. U verwijt dus iets onbestaande om u in de slachtofferrol te kunnen plaatsen, iets wat we nu dus zien gebeuren bij verhofstadt en co...

En het gaat dus om een tijdelijk bestuur van hen die toen ze de macht hadden duidelijk niet sterk genoeg waren om het te doen....

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 13:55   #297
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Beiden hebben wel het mandaat van de kiezer gekregen. Heeft de kiezer ongelijk?
De kiezer heeft altijd gelijk dacht ik?

Ik weet dat ik zelf alleszins niet denk dat ik me de vorige keer vergist heb bij het kleuren van de bolletjes. Wat u er zelf van denkt, ga ik niet voor jou of iemand anders beslissen.
Baghtru is offline  
Oud 3 december 2007, 13:55   #298
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad

als de oplossing voor ons land er in bestaat te moeten voortdoen wat al zo slecht liep, amai...
zou dat eigenlijk ook willen zeggen dat bvb Flahaut minister van defensie blijft ?
Anna List is offline  
Oud 3 december 2007, 13:55   #299
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Precies. Het kartel moet deze zotternij, die erin bestaat dat de verkozen meerderheid het programma van de oppositie moet gaan uitvoeren, nu afblokken. Als ze er ook maar één stap in meezetten, zitten ze vast en zullen ze zwaar betalen.
Inderdaad, al de rest zijn smerige spelletjes gedicteerd aan de andere kant van de lands, sorry, taalgrens...

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 13:56   #300
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
zou dat eigenlijk ook willen zeggen dat bvb Flahaut minister van defensie blijft ?
ja, geweldig he

davidg is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be