![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit geval was het, net zoals in de andere gevallen, een inbreker en dus een zware crimineel.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van waarde 0. Inbreken is genoeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Het is inderdaad niet juist geweest om die inbreker dood te slaan. Beter had men hem op de Grote Markt onder feestelijk gedruis ter leering ende vermaeck aan de wurgpaal gebonden terwijl men hem zijn inbrekersgereedschappen in alle daartoe passende en nietpassende lichaamsopeningen had gedouwd. Dit soort 'kleine zelfstandigen' verdient eenvoudigweg niet beter. Het mag inmiddels al wel bewezen worden geacht dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Hopelijk hebben zijn vakbroeders hieruit lering getrokken, en zoniet, dan wens ik dezen hetzelfde toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() Hij schendt zonder mijn toestemming of de toestemming van mijn gezinsleden de privésfeer van die gezinsleden en mezelf. dat is voldoende. Mijn huis is de veilige stek van mijn gezin en mezelf, en niemand heeft het recht dat te verstoren. Doet hij/zij dat wel, dan zijn de gevolgen voor hem/haar. Over het feit dat hij zich mijn eigendommen wil toeëigenen, heb ik het dan zelfs nog niet. Dat jij dat al dan niet immoreel vindt, is wel het minste van mijn zorgen. Of zie jij liever dat ik het een inbreker eenvoudig maak, hem aanbiebd vooral alles te nemen waar hij zin in heeft, hem voor het weggaan nog even een koffietje aanbied of, als het even kan, hem zelfs mijn vrouw/dochter aanbied? Laatst gewijzigd door Sfax : 9 december 2007 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() De eerste culturist die hier ongevraagd de dwaze kop binnensteekt,zal het niet veel verder vertellen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een van de basisbeginselen van de beschaafde rechtspraak houdt in dat de straf in verhouding moet staan tot het misdrijf. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() Je bent aan foefelen met berichten
![]() Omtrent de zaak De Moor was Yves De Smet van De Morgen heel duidelijk : Desmet schrijft: "In de bus van Guido Demoor was er geen wapen en ook geen intentie om te doden. De dader werd eerst bij de keel gegrepen door het slachtoffer en wat volgde, was een dramatisch uit de hand gelopen vechtpartij waarbij jammer genoeg een dode viel. Omdat de jonge dader inderdaad disproportioneel geweld hanteerde, waarvoor hij gestraft diende te worden. Maar van een intentie om te doden, laat staan van voorbedachtheid, was geen sprake." Conclusie : zelfverdediging... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||||
Banneling
|
![]() Moet niet, maar kan wel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Te hopen voor inbrekers dat ze dus eerder bij jou dan bij mij aankloppen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het moet onderhand maar eens afgelopen zijn met die achterlijke geitewollensokkenhippiepraat die van elke dader een slachtoffer wil doen maken. Persoonlijk had ik die inbreker ook volledig mol gestompt alvorens hem de kop van zijn romp te trekken. Nogmaals, was hij gewoon netjes van andermans eigendom afgebleven, was hem dit ook niet gebeurd. Laatst gewijzigd door Vuyschthaemert : 9 december 2007 om 18:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() een al even idiote opmerking als wat marlientje hier komt uitkramen.
![]() |
#294 | ||
|
![]() Citaat:
1) een inbreken wordt betrapt, en wordt hardhandig aangepakt (hier niet eens,maar eerder deze zomer wel): misschien een beetje onwettig, maar best te begrijpen, EN GEEN RACISME, want "het slachtoffer" (ongelukkige term, maar heb momenteel geen betere) wordt NIET uitgekozen omwille van zijn afkomst. Het was volkomen terecht dat Wouter Tibberghien uiteindelijk geen celstraf heeft moeten uitzitten. Citaat:
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() djieezes, dat mens gaat mij nog VB doen stemmen.
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Yves De Smet in De Morgen. Wat een referentie! Toen Joe van holsbeek vermoord werd zei onze achtbare kardinaal Daneels: waar was jij toen? wat deden de omstaanders? wij waren eigenlijk ook schuldig; Schuldig verzuim om niet op te treden. Toen die jonge gastjes zich weer misdroegen op de tram was omstaander De Moor moedig genoeg om op te treden. Hij heeft het met zijn leven betaald. De achtbare kardinaal Daneels hield deze keer zijn mond. Deze keer werden de daders slachtoffer en het slachtoffer werd de dader. Zo werkt het belgisch gerecht, als het effe kan, gesteund door de achtbare kardinaal. Laatst gewijzigd door luc broes : 9 december 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#298 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() verklaar?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
|
![]() Wat suggereer jij hier over Polen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Sorry, ik probeer op het niveau van mijn discussiepartners te typen, teneinde hen iets duidelijk te maken.
|
![]() |
![]() |