![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zinnetje maar dat verandert niets aan het feit dat er sitaties kunnen voorkomen waarbij onschuldigen kunnen geholpen worden indien men terroristen of criminelen martelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Staatssecretaris
|
![]() Eigenlijk verandert dat alles, maar je snapt duidelijk niet hoe dat zinnetje op uw denkwijze toepasbaar is.
Dat er 1000'en mensenlevens te redden vallen door iemand te folteren is de absurditeit die ze u wijs hebben gemaakt. Jij slikt de absurditeit en bent tegelijkertijd in staat om de atrociteit uit te voeren "zolang het maar een terrorist of crimineel is". Jij ziet noch de absurditeit van het argument noch de atrociteit van het folteren in, ook al is het een crimineel of terrorist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Parlementslid
|
![]() Is een techniek die al heel lang toegepast wordt. Sommige militaire eenheden trainen er zelfs op om aan het "gevoel" te wennen. Nu dat amerikanen het ook blijken toe te passen staat iedereen meteen op de achterste poten. In het (midden) oosten, afrika en zuid amerika is het zowat de normaalste zaak ter wereld bij ondervragingen. Naam, rang en eenheid brengt de ondervrager niet veel verder, dan maar andere middeltjes aanwenden om wat wijzer te worden zeker.
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed nieuws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Staatssecretaris
|
![]() Tijdens de middeleeuwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Gouverneur
|
![]() belachlijk dus...
hopelijk maakt die andere commisie zijn beslissing ongedaan^^ |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Gouverneur
|
![]() Niet dus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kunnen situaties zijn waarin mensen gered kunnen worden indien men bepaalde informatie krijgt van mensen die erbij betrokken waren. Ga je dat ontkennen misschien? Dat is niet iets wat men moet wijsmaken, ik zeg dat zulke situaties kunnen vookomen. En idd, het moet wel een crimineel of terrorist zijn ja, anders is het het martelen van onschuldigen voor de lol. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Gouverneur
|
![]() awel bewijs dan maar eens dat hij schuldig is...
Vooral de Amerikanen zijn daar meesters in... Hoeveel onschuldigen hebben ze al niet de doodstraf gegeven en laten uitvoeren... Illwill zeide gij nen terrorist, ik denk van wel, gij hebt banden met de belgische cel van Al Qaida, wat u rol is weet ik niet, ma ik ga de politie een tip geven... Klaar om ondervraagd te worden? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je niet goed gelezen heb wat ik zei. Ik zeg dat een terrorist en een crimineel in bepaalde gevallen mag gefolterd worden. Dit wil dus zeggen wanneer men weet dat ze de juiste persoon hebben. Ik weet het niet, zeg eens hoeveel onschuldigen ze al een spuitje hebben gegeven? Liefst wel niet van in de jaren stillekes e. Maar nogmaals, enkel indien men weet dat het een terrorist is. Je denkt van wel? Awel, ds weet je het niet...wat is je probleem nu? Heb ik ergens gezegt dat men zomaar wat mag folteren? Quote mij dan maar eens waar ik dat gezegt heb? Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door illwill : 9 maart 2008 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Gouverneur
|
![]() 'zeggen wanneer men weet dat ze de juiste persoon hebben.'
jep definieer 'weten' ... nee, een paar jaar geleden is nog gebeleken dat ze de verkeerde hadden doodgespoten... zelfs al mishandelen ze maar 1 op 100 onterecht (...) vindt ik niet dat het mag... Jij zou eens die ene moeten zijn... stel u voor, plots weggerukt, iedereen bekijkt u als nen crimineel, en dan nog gefolterd worden ook... kijk eens naar de film Rendition... daar heb je er messchien al een beeld van... 'Weten' is relatief in dit geval, afhankelijk van hoe goedgelovig die persoon in kwestie is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus hoeveel hebben ze er al terechtgestelt? Ik veronderstel als je het op die toon aan mij vraagt jij de cijfers wel ergens hebt, of is er maar 1 geval geweest? Onterecht mag nooit nee. Nogal logisch. Ok, jij gebruikt een film, mij goed. kijk eens naar 24, genoeg gevallen en vb die kunnen voorkomen waarin martelen toegelaten moeten worden. Nee, weten bedoel ik, bewijzen. Velen "weten' zogezegt dat 9/11 een inside job was en beschuldigen zonder proces en zonder bewijzen een hoop mensen die net zij beschuldigen van de feiten die ze daardoor zelf begaan. Wel lachwekkend vind ik altijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verandert wederom niets aan het feit dat er situaties kunnen voorkomen waarbij mensenlevens gered kunnen worden door het ondervragen van terroristen en ze te martelen indien ze niets willen zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Gouverneur
|
![]() hed grote probleem: wij zijn mensen, en wij maken altijd fouten...
dus als je het martelen toelaat, gaan er zeker onschuldigen gemarted worden... en Bauer deed het meestal omdat hij een gevoel had dat die er iets mee te maken had... Ziede ze al bezig in de realiteit... greetz |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je dat dan ook maar eens voor. Wat ik wel niet begrijp...waarom is er zekerheid dat eronschuldigen worden gemarteld? Je mag pas martelen indien je zekerheid hebt.
Laatst gewijzigd door illwill : 15 maart 2008 om 11:03. |
||
![]() |
![]() |