Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2007, 21:59   #281
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat gaan ambtenaren doen volgende maand?
Niks, receptie na receptie.
Maar betaald. En nog gratis zuipen en eten ook.
Op onze kosten natuurlijk.
Wij zijn niet uitgenodigd natuurlijk.
Oud 20 december 2007, 22:17   #282
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
al goed dat jaloezie niet stinkt zeg ik altijd...

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 22:22   #283
Jukes
Parlementslid

Standaard

Gun die ambtenaren hun pensioen: ze hebben er tenminste voor gewerkt. Verleng liever de wachttijd voor schoolverlaters om stempelgeld te trekken tot 5 jaar, en dan nog pas na in die periode minstens 1 jaar voltijds en continu te hebben gewerkt. Die profiteurs hebben nog geen bal bijgedragen aan de sociale zekerheid.
Oud 20 december 2007, 22:23   #284
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
al goed dat jaloezie niet stinkt zeg ik altijd...

Nee maar zweet wel. Iets waar sommigen totaaaaaaaaaal geen last van hebben.
Oud 20 december 2007, 22:24   #285
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel flesjes zouden er zo gekraakt worden met die dagen, op onze kosten natuurlijk?
500'000?
Oud 20 december 2007, 22:36   #286
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel flesjes zouden er zo gekraakt worden met die dagen, op onze kosten natuurlijk?
500'000?
ik hoop 1.000.000
en dat alle jaloerse gefrustreerde beroepsklagers die een ander het licht in de ogen niet gunnen er een dikke maagzweer aan mogen overhouden.
schol.
Oud 20 december 2007, 22:36   #287
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee maar zweet wel. Iets waar sommigen totaaaaaaaaaal geen last van hebben.
ik denk dat alleen gij daar last van hebt, want niemand weet wat werken is behalve gij.
Oud 20 december 2007, 22:38   #288
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Gun die ambtenaren hun pensioen: ze hebben er tenminste voor gewerkt. Verleng liever de wachttijd voor schoolverlaters om stempelgeld te trekken tot 5 jaar, en dan nog pas na in die periode minstens 1 jaar voltijds en continu te hebben gewerkt. Die profiteurs hebben nog geen bal bijgedragen aan de sociale zekerheid.
Ik heb een beter idee: waarom zorgen we er niet voor dat voor schoolverlaters werken echt loont ! Een ongeschoolde krijgt op dit moment als hij/zij de middelbare school verlaat nauwelijks meer als het minimumloon. Ik ken een aantal gevallen. Daar moeten ze wel iedere dag om 6 uur uit hun bed voor komen en gaan werken, terwijl ze er in het leven geen stap mee vooruit komen. Alleen wonen zit er misschien net in, maar een auto erbij gaat dan al niet. En vaak hebben ze die auto juist nodig om op het industrieterrein te komen waar ze werken. Dus worden ze gedwongen om ofwel een wicht/kerel te zoeken om samen mee te hokken, om ofwel bij ma en pa te blijven wonen tot ze oud en bejaard zijn....geen fijne prospectus.

Werken moet terug betekenen: ik kom verder in het leven. Doppen moet betekenen: ik kan leven. Op dit moment betekent het voor ongeschoolden hetzelfde, namelijk het tweede.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 22:39   #289
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
500'000?
Ik heb ook misschien 60k aan overheidsfinanciering opgemaakt de laatste maand. "Omdat het op moest en we het anders kwijt zouden zijn"

Jeps Daar werkt u voor !
Oud 20 december 2007, 22:45   #290
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik denk dat alleen gij daar last van hebt, want niemand weet wat werken is behalve gij.
Op dit forum voel ik mij net zoals ik mij voel op een ministerie, ik ben daar ook de enige die bezig is altijd.
Ben zo alweer een ganse week aan het kijken hoe een ander niks doet.

En dat op "ook" mijn kosten, niet andersom.

Precies de heel oude tijd nog altijd toen de arme boeren hun laatste bezittingen naar het kasteel moesten dragen waar ze daar baden in weelde en eet festijnen en orgieën en troubadours.
Oké nu hebben ze al een cd in huis, voor de rest is er nog niet veel veranderd blijkbaar.
Oud 20 december 2007, 22:48   #291
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan zouden ze nog willen dat wij arme zelfstandigen, de steunpilaren van het land, de zuilen van onze samenleving, ook een pensioen van 2000€ opbouwen.
Met wat? Met de 3/4 dat we afgegeven hebben misschien?
Of van dat laatste 1/4 dat overschiet? Olie bronnen staan niet in België voor wie het nog niet wist. Dus zo rijk zijn we niet.
Oud 20 december 2007, 22:51   #292
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb ook misschien 60k aan overheidsfinanciering opgemaakt de laatste maand. "Omdat het op moest en we het anders kwijt zouden zijn"

Jeps Daar werkt u voor !
Ik weet het en het stoort me.
Maar gij stoort mij niet.
Oud 20 december 2007, 22:55   #293
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het en het stoort me.
Maar gij stoort mij niet.
Het gevoel is wederzijds. Ik kan er ook niet aan doen dat de overheid een regeling heeft: u hebt dit jaar niet al het geld opgemaakt ? Dan krijgt u volgend jaar minder ! (Met als gevolg dat als we het dan wel zouden nodig hebben, dat we het dan niet hebben !)

Universiteiten kopen bvb vaak tegen het einde van het boekjaar opeens hele nieuwe computerzalen....ook om gewoon alles onder aan de streep op 0 te laten eindigen. Men zou beter toelaten om overtollige subsidies te bewaren in potjes die aangewend kunnen worden in de toekomst voor erg grote projecten.
Oud 20 december 2007, 22:58   #294
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gevoel is wederzijds. Ik kan er ook niet aan doen dat de overheid een regeling heeft: u hebt dit jaar niet al het geld opgemaakt ? Dan krijgt u volgend jaar minder ! (Met als gevolg dat als we het dan wel zouden nodig hebben, dat we het dan niet hebben !)

Universiteiten kopen bvb vaak tegen het einde van het boekjaar opeens hele nieuwe computerzalen....ook om gewoon alles onder aan de streep op 0 te laten eindigen. Men zou beter toelaten om overtollige subsidies te bewaren in potjes die aangewend kunnen worden in de toekomst voor erg grote projecten.
Nochtans ging men dat jaren geleden al invoeren. Blijkbaar de zoveelste dode letter op niet gelezen memo's.

Maar ach, ze zetten zelfs hun chauffage niet uit in hun leeg staande gebouwen.
Als je het maar moet krijgen en niet moet verdienen is het makkelijk geld.
Oud 20 december 2007, 23:01   #295
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moest alle zelfstandigen eens samen zeggen dat ze er de brui aan geven, het zou nogal paniek zijn zeker?
Ze sturen het leger om ons weer aan het werk te zetten.
Zeker weten.
Wie gaan ze dan pluimen immers?

Hun eigen gaat niet.
Oud 20 december 2007, 23:03   #296
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans ging men dat jaren geleden al invoeren. Blijkbaar de zoveelste dode letter op niet gelezen memo's.

Maar ach, ze zetten zelfs hun chauffage niet uit in hun leeg staande gebouwen.
Als je het maar moet krijgen en niet moet verdienen is het makkelijk geld.
Ik ben een van die pipos die niks tegen ambtenaren heeft, maar wel van mening is dat het een te groot en te log apparaat is, dat best kan afgeslankt worden door middel van slim a-politiek management. Run een FOD zoals een bedrijf, en ja, je kan meteen 1/3 van het personeel buiten smijten. En als je de laatste software en computertechnieken gebruikt, kan je snel tot 1/2 komen.

Maar dit moet gebeuren op een sociale manier en stillekes aan: gepensioneerde ambtenaren gewoon niet meer vervangen. Enkel jonge mensen aannemen als het past in een strategisch beleid.

En voor leerkrachten: schaf het systeem van vaste benoemingen af, en maak het een gewoon arbeidscontract met gewone arbeidsvoorwaarden als een ander. Het is echt belachelijk voor woorden: pensioen op 58, 3-4 maand verlof op een jaar en 20 uur les per week voor een fulltime betrekking (wetende dat voor de oude rotten er bijna geen enkele tijd voor lesvoorbereidng meer nodig is).
Oud 20 december 2007, 23:05   #297
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb een beter idee: waarom zorgen we er niet voor dat voor schoolverlaters werken echt loont ! Een ongeschoolde krijgt op dit moment als hij/zij de middelbare school verlaat nauwelijks meer als het minimumloon. Ik ken een aantal gevallen. Daar moeten ze wel iedere dag om 6 uur uit hun bed voor komen en gaan werken, terwijl ze er in het leven geen stap mee vooruit komen. Alleen wonen zit er misschien net in, maar een auto erbij gaat dan al niet. En vaak hebben ze die auto juist nodig om op het industrieterrein te komen waar ze werken. Dus worden ze gedwongen om ofwel een wicht/kerel te zoeken om samen mee te hokken, om ofwel bij ma en pa te blijven wonen tot ze oud en bejaard zijn....geen fijne prospectus.

Werken moet terug betekenen: ik kom verder in het leven. Doppen moet betekenen: ik kan leven. Op dit moment betekent het voor ongeschoolden hetzelfde, namelijk het tweede.
De minimum-nettolonen zijn hier inderdaad belachelijk. Maar dat verandert niets aan mijn stelling dat schoolverlaters niet direct met de hand open moeten staan om van een sociale zekerheid te profiteren waar ze nog geen zier hebben aan bijgedragen.
Oud 21 december 2007, 02:19   #298
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Altijd te vinden voor 'n sereen debat, die Adrian.
Daarvoor hebben ze jou.
(Trouwens, ik wil gerust nuanceren tot hun stemrecht ontnemen? Zoals o.a. geformuleerd door Gordon Tullock. )
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 02:26   #299
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:

En waarom halen we de dop gewoon niet omlaag? Dan wordt het: Ongeschoolden die werken kunnen leven, wat helemaal niet hetzelfde is als de dop trekken, want die personen kunnen niet meer leven.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 10:12   #300
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd... niet uitgenodigd..;

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be