![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat gaan ambtenaren doen volgende maand?
Niks, receptie na receptie. Maar betaald. En nog gratis zuipen en eten ook. Op onze kosten natuurlijk. Wij zijn niet uitgenodigd natuurlijk.
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Parlementslid
|
![]() Gun die ambtenaren hun pensioen: ze hebben er tenminste voor gewerkt. Verleng liever de wachttijd voor schoolverlaters om stempelgeld te trekken tot 5 jaar, en dan nog pas na in die periode minstens 1 jaar voltijds en continu te hebben gewerkt. Die profiteurs hebben nog geen bal bijgedragen aan de sociale zekerheid.
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee maar zweet wel. Iets waar sommigen totaaaaaaaaaal geen last van hebben.
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel flesjes zouden er zo gekraakt worden met die dagen, op onze kosten natuurlijk?
500'000?
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat alle jaloerse gefrustreerde beroepsklagers die een ander het licht in de ogen niet gunnen er een dikke maagzweer aan mogen overhouden. schol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werken moet terug betekenen: ik kom verder in het leven. Doppen moet betekenen: ik kan leven. Op dit moment betekent het voor ongeschoolden hetzelfde, namelijk het tweede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben zo alweer een ganse week aan het kijken hoe een ander niks doet. En dat op "ook" mijn kosten, niet andersom. Precies de heel oude tijd nog altijd toen de arme boeren hun laatste bezittingen naar het kasteel moesten dragen waar ze daar baden in weelde en eet festijnen en orgieën en troubadours. Oké nu hebben ze al een cd in huis, voor de rest is er nog niet veel veranderd blijkbaar.
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zouden ze nog willen dat wij arme zelfstandigen, de steunpilaren van het land, de zuilen van onze samenleving, ook een pensioen van 2000€ opbouwen.
Met wat? Met de 3/4 dat we afgegeven hebben misschien? Of van dat laatste 1/4 dat overschiet? Olie bronnen staan niet in België voor wie het nog niet wist. Dus zo rijk zijn we niet.
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gij stoort mij niet. ![]()
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() Het gevoel is wederzijds. Ik kan er ook niet aan doen dat de overheid een regeling heeft: u hebt dit jaar niet al het geld opgemaakt ? Dan krijgt u volgend jaar minder ! (Met als gevolg dat als we het dan wel zouden nodig hebben, dat we het dan niet hebben !)
Universiteiten kopen bvb vaak tegen het einde van het boekjaar opeens hele nieuwe computerzalen....ook om gewoon alles onder aan de streep op 0 te laten eindigen. Men zou beter toelaten om overtollige subsidies te bewaren in potjes die aangewend kunnen worden in de toekomst voor erg grote projecten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ach, ze zetten zelfs hun chauffage niet uit in hun leeg staande gebouwen. Als je het maar moet krijgen en niet moet verdienen is het makkelijk geld.
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest alle zelfstandigen eens samen zeggen dat ze er de brui aan geven, het zou nogal paniek zijn zeker?
Ze sturen het leger om ons weer aan het werk te zetten. Zeker weten. Wie gaan ze dan pluimen immers? Hun eigen gaat niet.
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit moet gebeuren op een sociale manier en stillekes aan: gepensioneerde ambtenaren gewoon niet meer vervangen. Enkel jonge mensen aannemen als het past in een strategisch beleid. En voor leerkrachten: schaf het systeem van vaste benoemingen af, en maak het een gewoon arbeidscontract met gewone arbeidsvoorwaarden als een ander. Het is echt belachelijk voor woorden: pensioen op 58, 3-4 maand verlof op een jaar en 20 uur les per week voor een fulltime betrekking (wetende dat voor de oude rotten er bijna geen enkele tijd voor lesvoorbereidng meer nodig is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarvoor hebben ze jou.
(Trouwens, ik wil gerust nuanceren tot hun stemrecht ontnemen? Zoals o.a. geformuleerd door Gordon Tullock. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |