![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De eenvoudigste oplossing van de armoede | |||
Helemaal eens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Niet helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Er was eens... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgens de universele verklaring voor de rechten vd mens en de grondwet wel - en daar gaat iets meer autoriteit vanuit dan van adrian healey
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 december 2007 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je spreekt jezelf tegen Kobaf...
Citaat:
Citaat:
Zie. IN Taiwan is op géén enkel moment het Georgisme toegepast. Niet 'vroeger' bij de landhervormingen, niet nu. Over die Canadese stad wil ik gerust eens wat lezen. Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 december 2007 om 18:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel geweld. En het is waar dat ik het geweld dat met de UVRM mee komt, niet kan trotseren. Daarvoor moet ik mijn hoofd buigen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 december 2007 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vieze theorietjes werken niet sekte leider ![]()
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
in taiwan was de grond voordien in handen van een elite - van een adelijke kaste - de overheid kocht de grond van hen af in de jaren vijftig en deelde ze gratis uit aan de mensen die er op leefden en werkten en na tien jaar was er geen armoede meer zo los je dus de armoede op en dat is nergens in de wereld zo mooit bewezen - niet met theorie maar met praktijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() als je de mensenrechten niet onderschrijft ben je mijns inziens een anarchist en ja kan je er dan idd ook niet op beroepen mocht dit ooit nodig zijn. als je consequent bent tenminste
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 december 2007 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Alleen heb ik zijn film wél begrepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onderstreep enkel het natuurrecht. Daar zal ik me dan ook op beroepen in tijden van nood. Daar dat wél recht is.
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weiger verder te praten met deze gevaarlijke sekte leider,en ik ben zelf ff lid geweest van deze gevaarlijke sekte dus
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
en het klopt idd dat het georgisme niet volledig werd toegepast en dat is ook de reden waarom er nu terug armoede opduikt in taiwan - men is immers gestopt met het uitdelen van grond maar men heeft in taiwan zeg maar de eerste fase van het georgisme toegepast - dwz de zeer belangrijke onteigeningen en het uitdelen van de grond - en het bewijs werd daarmee geleverd dat de oorzaak van de armoede in taiwan het feit was dat de mensen de grond niet bezaten waar ze op leefde en die ze bewerkten - en hier is dat net hetzelfde en overal in de wereld - oorzaak van armoede is privatisering en monopolisering van de natuurlijke hulpbronnen - de natuurlijke hulpbronnen die zoals je zelf toegeeft oorspronkelijk van iedereen zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 december 2007 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
maar wereldlijk gezien is dat niet van tel en kan je met je natuurrechten niks doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het georgisme is op geen enkel moment toegepast... Georgisme betekent dat de overheid het monopolie op grond behoudt en de grond verhuurt aan zijn bevolking. Georgisme betekent niet dat de grond wordt 'uitgedeeld' aan de bevolking... De grond is echter uitgedeeld. Niet verhuurd. Op geen enkel moment. Georgisme is er niet toegepast... Taiwan is een goed voorbeeld van hoe een goede rechtstaat kan leiden tot economische groei, zowel in welvaart als welzijn. Niet een voorbeeld van hoe het georgisme kan werken. Citaat:
Maar niét iedereen kreeg grond... Sommige bleven loonarbeiders. En terecht. Je moet geen 'recht hebben op grond' om welvaart te vergaren. Loondienst is even efficient. Als de eigendomsrechten maar goed georiënteerd staan.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() wat canada betreft kan alpha je accurater info bezorgen adrian
het komt neer op hetvolgende in een provincie heeft men olie of was het gas voor de kust zitten de exploitatierechten hiervan worden openbaar geveild per opbod en de opbrengst daarvan word onder alle inwoners van die provincie verdeeld aangezien men daar terecht redeneert dat die olie of gas van alle inwoners daar is en niet van de eerste die erbij is of de eerste die geld heeft om het op te boren
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() uiteraard - politieke macht en economische macht zijn altijd verweven - maar er moet toch iets gebeurt zijn waardoor ze hun macht verloren
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit.
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
gezien de natuurlijke hulpbronnen openbaar worden geveild en de opbrengt ervan onder alle eigenaars ervan wordt herverdeeld het is echter geen volledig doorgevoerd georgisme omdat men het alleen met die gas of olie doet en niet met de andere natuurlijke hulpbronnen zoals bvb grond
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 december 2007 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#299 |
|
![]() wat dan ?
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk deel van het georgisme werd toegepast? Je kan grond niet 'blijven' uitdelen... Er is immers een beperkte hoeveelheid grond... En die grond 'blijven' uitdelen zou betekenen dat de mensen niet de eigenaar werden van hun eigen grond en dan zou Vietnam niet de Economische heropleving gehad hebben - of toch veel minder. De welvaart in Taiwan is nog steeds voor iedereen aan't stijgen, hoor.
![]() |
![]() |