![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#30081 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2° Uw mening is dus bepaald door uw vermeende mening over wat Vlamingen denken over Nederlanders.... Dat vind ik fout want Groot-Nederland of eender welke voorkeur voor een staatsinrichting staat los van intermenselijke relaties. Dat is iets waar ik hier regelmatig moet op hameren. Geen enkel slecht woord over mijn Franstalige kollega's, integendeel! Maar in hetzelfde land wonen dat medebestuurd wordt door hun politici dat zijn duidelijk twee verschillende dingen. Waals-Vlaams is geen menselijk probleem maar een politiek probleem. Citaat:
Citaat:
O.a.: - de Platdietse Streek - de Jekervallei - verschillende gemeenten in Waals-Brabant - het schreinen geval Edingen waar de talentelling ronduit werd vervalst - Brussel en de Zes Maar, die behoren niet meer tot Vlaanderen....(Enkel Brussel nog een beetje.) M?*?*r ge bedoelde wellicht iets anders, iets dat zich op het nivo bevindt van de platitudes, de klichees en de veralgemeningen.... ![]() Alsof d?*t belangrijker is..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2013 om 15:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30082 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30083 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of anders gesteld: ziet U nu de zin in van de scheiding der Nederlanden...?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30084 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus moet ge vlot kunnen zeggen uit welk boek maar dat kunt ge niet, bizar......
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30085 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Een andere vraag is natuurlijk of ik nog langer zin heb om mij te laten opstoken.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2013 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30086 |
Europees Commissaris
|
![]() Best wel een interessante figuur maar waar gij als Belgicist natuurlijk smalend over doet, ach hoe voorspelbaar.....
![]() |
![]() |
![]() |
#30087 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2013 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30088 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor Het Oosten/System zijn uiteraard Belgicistische historici belangrijk of diegenen die hem koren op zijn Belgicistische molen verschaffen.
Vos, Wils enz..... Geyl is natuurlijk een dromer! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30089 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En interessante figuur zeker. Meer bepaald wanneer hij komaf maakt met de protestantse interpretatie van de geschiedenis van Nederland, die in zijn tijd werd (en nog altijd wordt?) opgedist. Geyl als een persoon die deze salonfähige geschiedenis tenminste goed in vraag stelde. Maar voor de rest een dromer.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2013 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30090 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn geïsoleeerde "negatieve" ervaringen met Nederlanders zijn daarbij van geen enkele tel. Het gaat om mij een gemeenschappelijk belang, niet om het feit of Nederlanders nu toffe mensen zijn of niet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30091 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30092 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30093 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk was Geyl een dromer. Wanneer men zoals Geyl een Groot-Nederland zag met inbegrip van Suid-Afrika indertijd, dan droomde men luidop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30094 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw stelling onverbloemd: Er bestond geen Nederlandse standaardtaal. Dus mag men het de Franstalige bestuurders niet kwalijk nemen dat het Frans de officiële taal werd in België. Een mening over de standaardaal totaal ten dienste van uw Belgicisme. Moeten we hiermee nu lachen of huilen... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2013 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30095 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 9 augustus 2013 om 16:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30096 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30097 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vergis u niet. Ik ben een hardnekkige verdediger van het Nederlands. Ik sluit daar geen compromissen over. Voor mij blijft Brussel een van oorsprong Nederlandstalige stad waar we moeten we proberen het Nederlands terug een volwaardige plaats te geven. En ik heb daar goede hoop in. Iets anders is het natuurlijk met de historische waarheid een loopje te nemen zoals u vaak doet. Dan krijgt u me tegen. En met plezier zelfs. Niet omdat u een digitale Van Artevelde bent, maar omdat de waarheid zijn/haar rechten heeft. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2013 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30098 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is zou dan Uw alternatieve keuze zijn mocht ge te kiezen hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30099 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ter diskussie staat niet Vlaams als bestuurstaal, maar Nederduits/Nederlands als bestuurstaal.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2013 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30100 | |
|
![]() Citaat:
M.a.w. de pot en de ketel. En dat die Vlaamse zever van volk en taal pure volksverlakkerij is, misbruikt door een stel machtswellusteling met als enige doel hun machtspositie uit te breiden. Ik zal altijd mijn best blijven doen dit bedrog aan de kaak te stellen. Wij hebben geen nationalistische leiders nodig. We hebben leiders nodig die begaan zijn met de welvaart van de bevolking. Of om het u duidelijker te maken: het interesseert de bevolking in dit land maar matig (om niet te zeggen, geen reet) welke taal de burgemeester of de dame van de supermarktkassa van Linkebeek spreekt. Het interesseert de bevolking des te meer of ze later nog een leefbaar pensioen zullen krijgen. |
|
![]() |
![]() |