Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2009, 19:12   #3001
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ach, ik ontwaar al enige nuancering.
In een vorig bericht schreef je nog ""om zichzelf te bewerken met chemicaliën ter ontwijking van de realiteit."
Je gelooft het, maat weet het niet zeker.

Meestal is er toch geen probleem met de omwonenden.

Is alcohol "geen drug" of "niet zonder meer "drug""?
Ik had al langer begrepen dat je graag een glas bier of een glas wijn drinkt. Je hoeft je daarvoor niet te verantwoorden, ook niet of je dit al dan niet doet "ter ontwijking van de realiteit". Zolang je maar geen overlast veroorzaakt, en geen drank geeft aan minderjarigen.
Een oude Griek zou ooit hebben gezegd: "wij weten niets zeker en zelfs dit niet". "Ik geloof" staat voor mij gelijk aan "ik heb de stellige indruk". Het heeft mij ook wat tijd gekost, vrij lang geleden, om tot deze slotsom te komen.

Maar waar maak je je eigenlijk zo druk over? Nederlandse maatregelen zijn een binnenlandse aangelegenheid en het gaat slechts om enige gemeenten die het aan passend terrein en/of toereikende ordediensten ontbreekt om horden buitenlandse rustverstoorders per in behandeling te nemen.
Nederland is tamelijk klein dus het kan geen groot bezwaar voor je opleveren om iets verder door te reizen en je gerief te halen in een van de plaatsen waar faciliteiten gehandhaafd en wellicht uitgebreid worden en men het zich nog kan permitteren om overlastbrengers (dus jou waarschijnlijk niet) per stuk tot de orde te roepen.
====

Sommige voedings- en genotsmiddelen kunnen bij overdosering als drugs uitwerken, ja en het overgangspunt kan per persoon, al dan niet erfelijk bepaald en/of gewichtsgerelateerd, iets variëren.

Een matig mens is zijn vrijheid waard.
Oud 7 maart 2009, 19:16   #3002
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, ik geloof dat drugsgebruik anders dan "medicinaal" voornamelijk berust op "ontsnappingsgedrag".
Dat is niet het geval bij de hallucinogenen.
Oud 7 maart 2009, 19:52   #3003
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een oude Griek zou ooit hebben gezegd: "wij weten niets zeker en zelfs dit niet". "Ik geloof" staat voor mij gelijk aan "ik heb de stellige indruk". Het heeft mij ook wat tijd gekost, vrij lang geleden, om tot deze slotsom te komen.

Maar waar maak je je eigenlijk zo druk over? Nederlandse maatregelen zijn een binnenlandse aangelegenheid en het gaat slechts om enige gemeenten die het aan passend terrein en/of toereikende ordediensten ontbreekt om horden buitenlandse rustverstoorders per in behandeling te nemen.
Nederland is tamelijk klein dus het kan geen groot bezwaar voor je opleveren om iets verder door te reizen en je gerief te halen in een van de plaatsen waar faciliteiten gehandhaafd en wellicht uitgebreid worden en men het zich nog kan permitteren om overlastbrengers (dus jou waarschijnlijk niet) per stuk tot de orde te roepen.
====

Sommige voedings- en genotsmiddelen kunnen bij overdosering als drugs uitwerken, ja en het overgangspunt kan per persoon, al dan niet erfelijk bepaald en/of gewichtsgerelateerd, iets variëren.

Een matig mens is zijn vrijheid waard.
Dus als jij stelt dat "Ja, ik geloof dat drugsgebruik anders dan "medicinaal" voornamelijk berust op "ontsnappingsgedrag"." of "om zichzelf te bewerken met chemicaliën ter ontwijking van de realiteit."
Dan is dit jouw indruk gebaseerd op enkele subjectieve waarnemingen.

Waar ik me druk over maak? Maak ik me druk?
De Nederlandse maatregelen is inderdaad een binnenlandse aangelegenheid. Maar daar mag ik toch wel een mening over hebben hoop ik. Daar mogen we toch over discussiëren. Dit is immers een discussieforum.

Natuurlijk kijkt iedereen met argusogen naar Nederland. Lees nog eens de openingspost.

Een matig mens is zijn vrijheid waard, maar niet ieder matig mens heeft zijn vrijheid.

Laatst gewijzigd door artisjok : 7 maart 2009 om 19:53.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 21:41   #3004
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
't is dan ook niet mijn standpunt.

Zolang de gelegaliseerde drug farm die de farmaceutische industrie heet niet besproken kan worden is een discussie als deze kolder, wat mij betreft.
Dat is een mening die ik kan delen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 07:36   #3005
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
't is dan ook niet mijn standpunt.

Zolang de gelegaliseerde drug farm die de farmaceutische industrie heet niet besproken kan worden is een discussie als deze kolder, wat mij betreft.
Dit begrijp ik niet. Bedoel je dat er eerst over medicijnen moet gesproken worden voor men over cannabis kan/mag spreken?
Waarom?
Oud 11 maart 2009, 14:28   #3006
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit begrijp ik niet. Bedoel je dat er eerst over medicijnen moet gesproken worden voor men over cannabis kan/mag spreken?
Waarom?
volgens mij wilt hem zeggen dat het hypocriet is te spreken over verslaafden terwijl overheid en industrie hun best doen om zwaardere verslaafden te kweken via medicatie;
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:11   #3007
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ja, als cannabis kan gebruikt worden als alternatief medicijn/pijnstiller.
En de patiënt teelt het voor zichzelf op, dan zijn ze daar wel een dagelijkse klant aan kwijt.

Het is al bewezen dat thc resoluut tegen kankercellen in gaat. Maar waarom een medicijn op de markt brengen als de ziekte zoveel miljarden opbrengt?
Oud 11 maart 2009, 15:26   #3008
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ja, als cannabis kan gebruikt worden als alternatief medicijn/pijnstiller.
En de patiënt teelt het voor zichzelf op, dan zijn ze daar wel een dagelijkse klant aan kwijt.

Het is al bewezen dat thc resoluut tegen kankercellen in gaat. Maar waarom een medicijn op de markt brengen als de ziekte zoveel miljarden opbrengt?
Niet overdrijven / stemmingmaken; zoals bij veel chemicaliën en planten lijkt er iets mee mogelijk tegen sommige vormen van kanker maar de onderzoeken zijn nog in een pril stadium.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cannabis+kanker

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/thc+kanker

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 maart 2009 om 15:28.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:27   #3009
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik overdrijf niet, google rick simpson, die canadees.
Run from the cure

Tis ook dankzij hem da zoveel mensen van kanker genazen en nu medi canna in canada is

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 11 maart 2009 om 15:27.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:35   #3010
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik overdrijf niet, google rick simpson, die canadees.
Run from the cure

Tis ook dankzij hem da zoveel mensen van kanker genazen en nu medi canna in canada is
Alleen voor gelovigen voorlopig ....

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/r...mpson+cannabis
Oud 11 maart 2009, 15:46   #3011
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Allez, de harvard unief dan...

Speel wat meer met trefwoorden, U zal zien dat het wel degelijk zo is, en bewezen.

THC (marijuana) helps cure cancer says Harvard study

Believe it or not, a Harvard study released on April 17, 2007 shows that the active ingredient in marijuana, THC, cuts tumor growth in common lung cancer in half and significantly reduces the ability of the cancer to spread!

Researchers at Harvard tested the chemical THC in both lab and mouse studies. They say this is the first set of experiments to show that the compound, THC actually activates naturally produced receptors to fight off lung cancer. The researchers suggest that THC or other designer agents that activate these receptors might be used in a targeted fashion to treat lung cancer.

Although a medical substitute of THC, known as Marinol, has been used as an appetite stimulant for cancer patients and other similar treatments, few studies have shown that THC might have anti-tumor activity.

*HERE IS THE INTERESTING PART* The only clinical trial testing THC as a treatment against cancer growth was a recently completed British pilot study. For three weeks, researchers injected standard doses of THC into mice that had been implanted with human lung cancer cells, and found that tumors were reduced in size and weight by about 50 percent in treated animals compared to a control group. There was also about a 60 percent reduction in cancer lesions on the lungs in these mice as well as a significant reduction in protein markers associated with cancer progression.

For other similar articles, visit Reckless Tees

Bron
Oud 11 maart 2009, 15:51   #3012
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven / stemmingmaken; zoals bij veel chemicaliën en planten lijkt er iets mee mogelijk tegen sommige vormen van kanker maar de onderzoeken zijn nog in een pril stadium.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cannabis+kanker

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/thc+kanker
Niet minimaliseren / stemmingmaken.

In een uitgebreid onderzoek uit 1999 dat in opdracht van de toenmalige federale drugtsaar Barry McCaffrey uitgevoerd werd, wordt geconcludeerd dat marihuana een "betrouwbaar en goed werkend medicijn is ... in zekere mate geschikt voor de behandeling van misselijkheid als gevolg van chemotherapie en van AIDS, ernstige pijnen en andere condities." Een onderzoek uit 2004 toont aan dat met marihuana het gamma-herpes blokkeert. In 2005 wordt met een studie aangetoond dat aderverkalking erdoor vertraagd wordt. Een onderzoek van 2006 aan de Universiteit van Los Angeles concludeert dat er geen verband is tussen longkanker en marihuana en de groei van tumoren wordt erdoor verhinderd. Nog in 2006 wees een studie van Ohio State University uit dat marihuana de ziekte van Alzheimer kan behandelen. Andere farmaceutische middelen werken mogelijk beter dan marihuana in bepaalde toepassingen maar marihuana heeft een inherent voordeel: het is niet giftig. De Drug Enforcement Administration (DEA) gaf in 1988 zelf toe dat in de medische geschiedenis geen enkele melding van overlijden ten gevolge van marihuana, werd geregistreerd."
http://www.cannaclopedia.be/html/verloren_oorlog.html
(in het artikel vind je ook de linken.)

In heel wat landen/staten is cannabis als geneesmiddel toegestaan. Maar men talmt om medische cannabis te produceren en te verdelen.
Oud 11 maart 2009, 15:52   #3013
willem1940NLD

Standaard

Lees goed; ik zei: Onderzoek in PRIL STADIUM.

Citaat:
.......... They say this is the first set of experiments to show that ..........
Oud 11 maart 2009, 15:53   #3014
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het lopend bewijs dat het EFFECTIEF OP MENSEN DEED gelooft u niet?
U noemt dat believers... Er zijn wel degelijk getuigen - lees genezen kankerpatiënten- die luidop spreken hoor

Youtube: Rick Simpson Run from the cure ()

Maar ook dat zal niet voldoende voor u zijn

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 11 maart 2009 om 15:55.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:57   #3015
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, de harvard unief dan...

Speel wat meer met trefwoorden, U zal zien dat het wel degelijk zo is, en bewezen.

THC (marijuana) helps cure cancer says Harvard study

Believe it or not, a Harvard study released on April 17, 2007 shows that the active ingredient in marijuana, THC, cuts tumor growth in common lung cancer in half and significantly reduces the ability of the cancer to spread!

Researchers at Harvard tested the chemical THC in both lab and mouse studies. They say this is the first set of experiments to show that the compound, THC actually activates naturally produced receptors to fight off lung cancer. The researchers suggest that THC or other designer agents that activate these receptors might be used in a targeted fashion to treat lung cancer.

Although a medical substitute of THC, known as Marinol, has been used as an appetite stimulant for cancer patients and other similar treatments, few studies have shown that THC might have anti-tumor activity.

*HERE IS THE INTERESTING PART* The only clinical trial testing THC as a treatment against cancer growth was a recently completed British pilot study. For three weeks, researchers injected standard doses of THC into mice that had been implanted with human lung cancer cells, and found that tumors were reduced in size and weight by about 50 percent in treated animals compared to a control group. There was also about a 60 percent reduction in cancer lesions on the lungs in these mice as well as a significant reduction in protein markers associated with cancer progression.

For other similar articles, visit Reckless Tees

Bron
Die titel hebben de auteurs van die website er blijkbaar zelf bijverzonnen aangezien die conclusie nergens in de oorspronkelijke studie staat vermeld. Trouwens, het effect op mensen kan compleet verschillend zijn dan het effect op die muisjes.

In één van de commentaren drukt iemand het bijzonder duidelijk uit:

Citaat:
I WOULD LIKE TO SEE A STUDY PERFORMED TO DETERMINE HOW MANY REGULAR USERS OF MARAJANA GET CANCER, COMPARED TO THE SAME NUMBER OF PEOPLE WHO HAVE NEVER USED MARAJANA.THIS STUDY SHOULD BE PERFORMED BY UNBIASED RESEARCH LABS AT NO LESS THAN 6 DIFFERENT LOCATIONS ACROSS THE UNITED STATES. ALL THE DATA CAN BE STATISTICALLY PROCESSED TO DETERMINE IF AND WHAT TYPES OF CANCER ARE PREVENTED FROM THE USE OF MARAJANA
Indien zo'n onderzoek tot dergelijke conclusies zou komen, dan zou ik er geloof aan hechten, maar obv wat ik lees die link ben ik niet geneigd de resultaten te geloven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:58   #3016
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
..............

Maar ook dat zal niet voldoende voor u zijn
Inderdaad niet. Maar de wetenschappers zijn ermee aan het experimenteren, dat onderzoek loopt wel door en wie weet komt er iets goeds uit.
Oud 11 maart 2009, 15:58   #3017
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Iemand dat in caps typt gelooft u eerder dan de doorverwezen link onderaan het artikel maw?

http://www.google.be/search?hl=nl&cl...G=Zoeken&meta=
Oud 11 maart 2009, 15:59   #3018
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad niet. Maar de wetenschappers zijn ermee aan het experimenteren, dat onderzoek loopt wel door en wie weet komt er iets goeds uit.
Ik kan allesinds zeggen, ik heb meer dan tien jaar geblowed, nooit lichamelijke klachten gehad en eigenlijk kan ik mij niet herinneren wanneer ik in die tijd ooit ziek was.

Nu sta ik op met barstende koppijn soms (alcohol)�*
Oud 11 maart 2009, 16:18   #3019
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees goed; ik zei: Onderzoek in PRIL STADIUM.
Pril stadium?

Het werd in 1842 ingevoerd in het westen door een Ierse arts die ermee gewerkt had in India. Daar werd het al eeuwenlang gebruikt bij slapeloosheid en bij bevallingen.
Queen Victoria gebruikte het bij menstruatiepijn.
Het werd ook voorgeschreven bij migraine

Marinol is een legaal geneesmiddel met THC, gebruikt tegen misselijkheid bij chemotherapie en aids. Het grote nadeel is, dat het pas na uren werkt en dat die patiënten moeilijk iets binnenhouden.
Oud 11 maart 2009, 16:41   #3020
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook weer waar ARtisjok, dat overkeek ik even, goed dat ge het aanhaalt.
Want cannabis was wel ooit een SUCCESVOL medisch middel
en was er toen zoveel kanker als nu? neeen ;D

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be