Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2012, 10:35   #3001
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe?
Is er nu ineens wel evolutie??
Bij Fred alleszins
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 11:11   #3002
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan er ook perfect van uit gaan dat jij de enige bent die een subjectief bewustzijn heeft, he en alle andere mensen rondom jou filosofische zombies zijn (zwak solipsisme).
Eerlijk gezegd, ik begin ook meer en meer die indruk te krijgen.
Oud 23 november 2012, 11:48   #3003
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe?
Is er nu ineens wel evolutie??
Ik volgde jullie redering hé.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 12:06   #3004
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik volgde jullie redering hé.
Fred.
Zolang je nog kan volgen zie ik het nog goed komen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 13:25   #3005
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ah neen hé Travis! Het is al onwaarschijnlijk genoeg dat het één keer gebeurd is hier met onze aarde, laat staan dat het -terzelfdertijd notabene- op miljoenen andere plaatsen ook zo zou gebeurd zijn. Dat is zo goed als zeggen dat de kosmos gewoon gemaakt is om leven voort te brengen, wat volgens jullie dus niet zo is.

Die andere voorwaarden, daar kan ik nog inkomen. Maar als je dat kunt aannemen, waarom dan gelijk ook niet het geestelijke leven aannemen? Want dat zijn dus volgens mij die andere voorwaarden hé. Andere dimensies en zo.. Puur energetisch leven enz....

Fred.
Dat hoeft geen leven zijn zoals we hier kennen.
Dat zou voor mij juist het bewijs zijn dat een creator in het spel is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 16:25   #3006
Hiapoe
Vreemdeling

Standaard

De vraag is helemaal verkeerd... evolutie is een feit.

Je kan je eventueel de vraag stellen of er een 'prime mover' was van het proces an sich (hoewel ik die vraag eveneens irrelevant vind).

Het is een beetje alsof je een poll zou opstellen:
"Geloof je in de graviteitstheorie?"

Ik zou zeggen, spring eens uit een vliegtuig zonder parachute en je zal het merken...

of "Geloof je in heliocentrisme?"
of "Geloof je dat de aarde rond is?"

Allemaal theorieën, die uiteindelijk nog nooit weerlegd zijn door falsifieerbaar bewijs.
De evolutietheorie heeft ondertussen dezelfde status bereikt als bovenstaande voorbeelden. Alles klopt, alle nieuwe voorbeelden en ontdekkingen blijven kloppen met de theorie. Net zoals bij de gravitatietheorie,...

Het is niet omdat in bepaalde individuele gevallen de gravitatietheorie niet 'lijkt' te kloppen, dat ze niet klopt! Vb. Als ik een vacuum box van 100x100 meter maak, en ik laat een appel los, dan zal hij niet naar de aarde vallen... dan 'lijkt' het alsof de gravitatietheorie niet klopt. Maar uiteraard ken je dan gewoon de theorie niet goed genoeg.

Elk voorbeeld waarvan je 'denkt' en het 'lijkt' alsof het de evolutietheorie tegenspreekt, zal elke bioloog je kunnen uitleggen hoe dit wél in de evolutietheorie past.
Je moet openstaan voor de redenering natuurlijk en niet je oren toestoppen en beginnen zingen "lalalalalala"...
Hiapoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 16:37   #3007
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht

Je kan je eventueel de vraag stellen of er een 'prime mover' was van het proces an sich (hoewel ik die vraag eveneens irrelevant vind).

Het is een beetje alsof je een poll zou opstellen:
"Geloof je in de graviteitstheorie?"

Ik zou zeggen, spring eens uit een vliegtuig zonder parachute en je zal het merken...

of "Geloof je in heliocentrisme?"
of "Geloof je dat de aarde rond is?"

Allemaal theorieën, die uiteindelijk nog nooit weerlegd zijn door falsifieerbaar bewijs.
De evolutietheorie heeft ondertussen dezelfde status bereikt als bovenstaande voorbeelden. Alles klopt, alle nieuwe voorbeelden en ontdekkingen blijven kloppen met de theorie. Net zoals bij de gravitatietheorie,...

Het is niet omdat in bepaalde individuele gevallen de gravitatietheorie niet 'lijkt' te kloppen, dat ze niet klopt! Vb. Als ik een vacuum box van 100x100 meter maak, en ik laat een appel los, dan zal hij niet naar de aarde vallen... dan 'lijkt' het alsof de gravitatietheorie niet klopt. Maar uiteraard ken je dan gewoon de theorie niet goed genoeg.

Elk voorbeeld waarvan je 'denkt' en het 'lijkt' alsof het de evolutietheorie tegenspreekt, zal elke bioloog je kunnen uitleggen hoe dit wél in de evolutietheorie past.
Je moet openstaan voor de redenering natuurlijk en niet je oren toestoppen en beginnen zingen "lalalalalala"...
Hier se, iemand van het 9 lives forum denk ik? Ik post daar ook wel eens, maar al bij al heel beperkt (en met een andere nick).

Maar ik moet bij deze je hoop al dadelijk de grond in boren. Je treft hier enkel mensen aan die de meest waanzinnige dingen voor waar aannemen zonder ook maar ening bewijs. Tegelijkertijd fikken ze de evolutietheorie volledig af, zonder ook maar één gegrond argument, zonder te verpinken.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 16:50   #3008
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is niet zo. Evolutie is absoluut niet bewezen er is enkel de wishfull thinking. Zoveel al aan bod gekomen hier.

De bewijzen zijn er die de evolutietheorie falsificeren. Ja we hebben die leugens lang genoeg door onze strot gekregen.

De evolutietheorie is artificieel geintroduceerd van buitenaf, zie al de vorige posts.
Oud 23 november 2012, 17:02   #3009
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer niet? Alle voorwerpen vallen in vacuüm even snel.
Citaat:
Aan het aardoppervlak bedraagt de valversnelling gemiddeld ongeveer 9,81 m/s2. Dat betekent dat de snelheid van een voorwerp in vacuüm in vrije val iedere seconde toeneemt met ongeveer 9,81 m/s. Als een voorwerp in vacuüm losgelaten wordt uit stilstand, heeft het na 1 seconde een snelheid van 9,81 m/s; na nog een seconde 19,62 m/s, enzovoorts. Als er geen sprake is van een perfect vacuüm ondervindt een voorwerp luchtweerstand.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Valversnelling
Oud 23 november 2012, 17:12   #3010
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dit is niet zo. Evolutie is absoluut niet bewezen er is enkel de wishfull thinking. Zoveel al aan bod gekomen hier.
Toch wel, nieuwe bewijzen hiervan heb ik trouwens al regelmatig gepost, waarop echter tot nog toe nooit enige reactie kwam.

Dat jij en een handvol anderen constant blijven herhalen dat het wishfull thinking is, zonder ook maar de minste grond hiervoor te hebben, maakt evolutie niet minder een feit.
Oud 23 november 2012, 17:15   #3011
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De evolutietheorie is artificieel geintroduceerd van buitenaf, zie al de vorige posts.
@ Hiapoe: zie hier de waanzin waar je hier mee te maken krijgt. Pas op, dit staat dus ergens in een boek hé. Wat dus het bewijs blijkt te zijn voor deze bewering.
Oud 23 november 2012, 17:31   #3012
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vb. Als ik een vacuum box van 100x100 meter maak, en ik laat een appel los, dan zal hij niet naar de aarde vallen... dan 'lijkt' het alsof de gravitatietheorie niet klopt. Maar uiteraard ken je dan gewoon de theorie niet goed genoeg.
Ah nee?? Dan kan ik nog iets belangrijks leren!

Wat gebeurt er volgens jou met de zwaartekracht in een vacuum?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 17:37   #3013
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Citaat:
@ Hiapoe: zie hier de waanzin waar je hier mee te maken krijgt. Pas op, dit staat dus ergens in een boek hé. Wat dus het bewijs blijkt te zijn voor deze bewering.
Vergeet vooral de 'vorige posts' niet waarin ze vertellen wat ze dan precies bedoelen met 'van buitenaf'. Het gaat dan namelijk om, hou u vast, reptielachtige aliens uit een andere dimensie die naar onze aarde zijn gekomen om ons mono-atomair goud te stelen en zich te voeden met onze 'bad vibrations'.

I kid you not
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 17:51   #3014
Hiapoe
Vreemdeling

Standaard

Mijn excuses, mijn voorbeeld is idd fout... Shame on me...

Het onderliggende punt blijft uiteraard.

Vervang de vaccuum box door een magneet boven een ijzeren bal die zo lijkt te zweven.

Ps. Mijn voorbeeld is niet helemaal fout want een appel in een vacuüm zal iets sneller vallen dan in open lucht wegens gebrek aan wrijving

Laatst gewijzigd door Hiapoe : 23 november 2012 om 17:54.
Oud 23 november 2012, 17:59   #3015
Hiapoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

De bewijzen zijn er die de evolutietheorie falsificeren. Ja we hebben die leugens lang genoeg door onze strot gekregen.

Ik 'wish' helemaal niks...

Ik kan veel theorieën uitvinden die wenselijker zouden zijn dan de evolutietheorie. Maar dat maakt ze nog niet 'waar'.

De waarheid is ons geen hoop verschuldigd.
Oud 24 november 2012, 08:50   #3016
Hiapoe
Vreemdeling

Standaard

Ik vind het een beetje een makkelijk argument tegen iemand die hier nieuw is zoals ik, om te zeggen dat ik niet de ganse thread van 150 pagina's gelezen heb en zodoende jullie 'argumenten' negeer.

Maar ok, ik zal jullie een gunst verschaffen, ik zal de ganse thread overlopen en lezen waar jullie argumenten en bewijzen staan die de evolutietheorie zouden weerleggen, en erop reageren. Geef me wel wat tijd, kan enkele dagen duren, maar dan wil ik dat je daarna op zijn minst niet meer afkomt met dat ik het 'door en door' negeer!!

Willen we dat afspreken?!
Oud 24 november 2012, 09:06   #3017
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het een beetje een makkelijk argument tegen iemand die hier nieuw is zoals ik, om te zeggen dat ik niet de ganse thread van 150 pagina's gelezen heb en zodoende jullie 'argumenten' negeer.

Maar ok, ik zal jullie een gunst verschaffen, ik zal de ganse thread overlopen en lezen waar jullie argumenten en bewijzen staan die de evolutietheorie zouden weerleggen, en erop reageren. Geef me wel wat tijd, kan enkele dagen duren, maar dan wil ik dat je daarna op zijn minst niet meer afkomt met dat ik het 'door en door' negeer!!

Ik zou geen moeite doen. Er zijn mensen die de bewijzen gewoon niet willen zien. Ze beweren op zoek te gaan naar de waarheid maar dit is helemaal niet zo.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 09:34   #3018
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik zou geen moeite doen. Er zijn mensen die de bewijzen gewoon niet willen zien. Ze beweren op zoek te gaan naar de waarheid maar dit is helemaal niet zo.
Helemaal zo, ze hebben een bepaald idee of geloof en willen enkel de zaken die daarin passen aanvaarden, de rest is zogezegd niet bewezen, of vals, of een leugen of ronduit een complot.

De aarde is plat en glooiend, dat is erg duidelijk voor iedereen. Hoe ga je bewijzen aan iemand die bv niet mee wil in een vliegtuig dat die aarde helemaal rond is? Foto'suit de ruimte zijn een complot en de rest zijn leugens om hem van z'n geloof af te brengen, de aarde blijft dan plat hè.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 10:10   #3019
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge kunt u de moeite besparen als je hun argumenten zoekt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 10:49   #3020
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze KUNNEN niet meer buiten de box denken.
Sommige mensen kunnen zelfs niet meer binnen de box denken.

En ja, ik heb gestudeerd. Niet om geindoctrineerd te worden maar omdat ik bepaalde zaken wou leren kennen, en ik zou jou aanraden om dit eerst ook eens te doen. De kennis die je nodig hebt zul je niet uit die esotherische boeken halen.

Laatst gewijzigd door Akira : 25 november 2012 om 12:48.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be