![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ? | |||
Volledig |
![]() ![]() ![]() |
117 | 67,24% |
Enkel als intelligent ontwerp |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,75% |
Creationist op religieuze basis |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,45% |
Creationist op wetenschappelijke basis |
![]() ![]() ![]() |
18 | 10,34% |
Twijfels alom |
![]() ![]() ![]() |
23 | 13,22% |
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3001 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3002 |
Minister-President
|
![]() Eerlijk gezegd, ik begin ook meer en meer die indruk te krijgen.
![]() |
#3003 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3004 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3005 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou voor mij juist het bewijs zijn dat een creator in het spel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3006 |
Vreemdeling
|
![]() De vraag is helemaal verkeerd... evolutie is een feit.
Je kan je eventueel de vraag stellen of er een 'prime mover' was van het proces an sich (hoewel ik die vraag eveneens irrelevant vind). Het is een beetje alsof je een poll zou opstellen: "Geloof je in de graviteitstheorie?" Ik zou zeggen, spring eens uit een vliegtuig zonder parachute en je zal het merken... of "Geloof je in heliocentrisme?" of "Geloof je dat de aarde rond is?" Allemaal theorieën, die uiteindelijk nog nooit weerlegd zijn door falsifieerbaar bewijs. De evolutietheorie heeft ondertussen dezelfde status bereikt als bovenstaande voorbeelden. Alles klopt, alle nieuwe voorbeelden en ontdekkingen blijven kloppen met de theorie. Net zoals bij de gravitatietheorie,... Het is niet omdat in bepaalde individuele gevallen de gravitatietheorie niet 'lijkt' te kloppen, dat ze niet klopt! Vb. Als ik een vacuum box van 100x100 meter maak, en ik laat een appel los, dan zal hij niet naar de aarde vallen... dan 'lijkt' het alsof de gravitatietheorie niet klopt. Maar uiteraard ken je dan gewoon de theorie niet goed genoeg. Elk voorbeeld waarvan je 'denkt' en het 'lijkt' alsof het de evolutietheorie tegenspreekt, zal elke bioloog je kunnen uitleggen hoe dit wél in de evolutietheorie past. Je moet openstaan voor de redenering natuurlijk en niet je oren toestoppen en beginnen zingen "lalalalalala"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3007 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik moet bij deze je hoop al dadelijk de grond in boren. Je treft hier enkel mensen aan die de meest waanzinnige dingen voor waar aannemen zonder ook maar ening bewijs. Tegelijkertijd fikken ze de evolutietheorie volledig af, zonder ook maar één gegrond argument, zonder te verpinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3008 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is niet zo. Evolutie is absoluut niet bewezen er is enkel de wishfull thinking. Zoveel al aan bod gekomen hier.
De bewijzen zijn er die de evolutietheorie falsificeren. Ja we hebben die leugens lang genoeg door onze strot gekregen. De evolutietheorie is artificieel geintroduceerd van buitenaf, zie al de vorige posts.
![]() |
![]() |
#3009 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3010 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat jij en een handvol anderen constant blijven herhalen dat het wishfull thinking is, zonder ook maar de minste grond hiervoor te hebben, maakt evolutie niet minder een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3011 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3012 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat gebeurt er volgens jou met de zwaartekracht in een vacuum? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3013 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
I kid you not ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3014 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn excuses, mijn voorbeeld is idd fout... Shame on me...
Het onderliggende punt blijft uiteraard. Vervang de vaccuum box door een magneet boven een ijzeren bal die zo lijkt te zweven. Ps. Mijn voorbeeld is niet helemaal fout want een appel in een vacuüm zal iets sneller vallen dan in open lucht wegens gebrek aan wrijving ![]() Laatst gewijzigd door Hiapoe : 23 november 2012 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3015 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik kan veel theorieën uitvinden die wenselijker zouden zijn dan de evolutietheorie. Maar dat maakt ze nog niet 'waar'. De waarheid is ons geen hoop verschuldigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3016 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind het een beetje een makkelijk argument tegen iemand die hier nieuw is zoals ik, om te zeggen dat ik niet de ganse thread van 150 pagina's gelezen heb en zodoende jullie 'argumenten' negeer.
Maar ok, ik zal jullie een gunst verschaffen, ik zal de ganse thread overlopen en lezen waar jullie argumenten en bewijzen staan die de evolutietheorie zouden weerleggen, en erop reageren. Geef me wel wat tijd, kan enkele dagen duren, maar dan wil ik dat je daarna op zijn minst niet meer afkomt met dat ik het 'door en door' negeer!! Willen we dat afspreken?! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3017 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3018 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De aarde is plat en glooiend, dat is erg duidelijk voor iedereen. Hoe ga je bewijzen aan iemand die bv niet mee wil in een vliegtuig dat die aarde helemaal rond is? Foto'suit de ruimte zijn een complot en de rest zijn leugens om hem van z'n geloof af te brengen, de aarde blijft dan plat hè. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3020 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, ik heb gestudeerd. Niet om geindoctrineerd te worden maar omdat ik bepaalde zaken wou leren kennen, en ik zou jou aanraden om dit eerst ook eens te doen. De kennis die je nodig hebt zul je niet uit die esotherische boeken halen. Laatst gewijzigd door Akira : 25 november 2012 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |