![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3001 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kan kritiek leveren op de big bang zonder dat je zelf een alternatief moet geven hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3002 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mooie theorie, maar ze lost het probleem niet op. De vraag blijft nog steeds dan hoe het eerste universum is ontstaan ... . Ze verschuift het probleem enkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3003 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Observatie spreekt de oerknaltheorie tegen ... . De realiteit is dat er geen alternatief voor de oerknaltheorie is, behalve creatie, maar daar huiveren ze van en dus klampen ze zich wanhopig vast aan iets wat onmogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3004 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
grey matter vs dark matter een stukje: Citaat:
![]() http://www.astronomycafe.net/ staat namelijk toevallig al jaren tussen mijn bookmarks en welke theorie ik mooier vind over de bullit cluster, lees bovenstaande link. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3005 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3006 |
Staatssecretaris
|
![]() Persoonlijk denk ik dat we altijd maar blijven zoeken naar ontstaans theoriën om dingen zoals oneindig te vermijden, vermits we dat niet kunnen vatten. Toch denk ik dat alles er altijd is geweest (hiermee bedoel ik de materie niet het leven), dat het er altijd zal zijn en dat het heelal oneindig groot is.
Het is de mens die altijd maar grenzen trekt waar ze niet kunnen worden getrokken.
![]() |
#3007 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
dit stukje komt uit datzelfde artikel wat ik enkele pagina's geleden voor C2C heb gepost. De theorie steunt op een electrisch geladen heelal. Zoek maar eens, je zal zien dat ze zeer goed onderbouwd is, in tegenstelling tot wat een hoop sceptici ook maar willen beweren. Je kan bijvoorbeeld ook eens zoeken achter Hannes Alfvén of Halton Arp, dan krijg je een idee welke mensen zich hiermee bezig houden. Veel plezier met je zoektocht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3008 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En we hebben wel genoeg water. Voor de zondvloed waren er geen gebergten zoals we die nu kennen. Er waren wel wat hellingen, maar zeker geen mount-everest of zelfs geen mont-blanc. Er waren ook geen oceanen maar wel een paar kleine zeeën. Waar was dat water dan ? Walt Brown heeft hier onderzoek naar gedaan samen met anderen. Volgens sommigen was er water in 1 of andere vorm tussen de aarde en de ruimte voor de zondvloed en dit zou samen met een verhoogde luchtdruk en meer zuurstof verklaren waarom zowel mensen als dieren vroeger groter waren dan nu (ja dat is iets anders dan wat de evolutieleer zo graag beweert ). Maar dit water was niet voldoende voor de zondvloed. Er waren echter ook grote ondergrondse waterreserves. Een overblijfsel daarvan is dat er op de bodem van de oceaan nog steeds water opborrelt uit die ondergrondse reservoirs. De gebergten/valleien/oceanen zoals we die nu kennen zijn (grotendeels) ontstaan op het einde van de zondvloed en kort daarna. Ter info als we al het water van de oceanen zouden gebruiken kunnen we nog steeds de gehele wereld zo een 2 km onder water zetten. Dat zou meer dan voldoende zijn tijdens die zondvloed om alles te bedekken vermits er toen geen gebergten en dus ook geen grote dieptes waren. Onder Meer Walt brown heeft daar heel wat over geschreven. Maar ook bijv Dr Hovind, answersingenesis en dergelijke hebben daar heel wat over te zeggen. Ik wil best eens wat links geven, maar dan moet je ze ook willen lezen en bekijken natuurlijk .. . Citaat:
1) Afrika heeft men 35% doen krimpen 2) Centraal-Amerika, Zuid-Mexico en de Caraibische eilanden heeft men verwijderd om ze te doen passen 3) Men heeft het mediterrane gebied in stukken gesneden om het te doen passen met Afrika. 4) Men heeft Europa tegen wijzerzin gedraaid en Afrika met de wijzerzin mee gedraaid 5) IK weet niet of u dit al gemerkt heeft, maar als men het water zou wegnemen zal je zien dat er aarde onder zit en dat je dus niet zomaar continenten kan gaan verplaatsen ... . Men vermeldt dit allemaal niet ... . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3009 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Logica kan ook nooit iets nieuws brengen. De meeste theorien, uitvindingen etc zijn ontstaan door toeval, dromen, visioenen etc. Natuurlijk moet het achteraf logisch zijn! Maar logica kan nooit vooruit kijken. Kritisch zijn is ok, maar wat je daarin mist is creativiteit. De combinatie is ijzersterk, zo meen ik. En o ja, vaak bedoelen mensen met 'logisch' niks anders dan dat ze het 561235217 keer gehoord hebben, en er nu de overtuiging hebben dat het een rationele gedachte is die met hand en tand verdedigd moet worden, en is het dus veranderd in een dogma. Btw pdf die je van Heftruck heb gekregen al wat gelezen? Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 25 april 2008 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3010 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://anthro.palomar.edu/evolve/evolve_3.htm En micro evolutie is evolutie... Als creationisten geconfronteerd worden met bewijzen voor evolutie noemen ze dat micro-evolutie. Een beetje kinderachtig.
![]() |
![]() |
#3011 | |
Banneling
|
![]() Onderstaande info lijkt me belangrijk voor de 'wetenschappers'
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 25 april 2008 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3012 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, zeer goed stuk!
![]() |
![]() |
#3013 |
Minister-President
|
![]() Het is allemaal een complot!!!!
![]() Die tekst is bijna net zo onzinnig als de bijbel of koran... Wetenschap is eenvoudig, bewijs het verschijnsel en we geloven je.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 25 april 2008 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3014 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is die tekst onzinnig? Omdat ie je niet bevalt? ![]() En inderdaad, het is een monsterlijk groot complot, zo groot dat de mensen het moeilijk bevatten. Maar makkelijk he? ridiculiseren. je laat hier eigenlijk alleen maar zien hoe je de info in je huidige wereldbeeld inpast. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3015 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3016 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dus wat ze je willen laten 'geloven'! Ik heb zelf een paar jaar wis/natuurkunde en daarna psychologie gedaan. Het feit dat ik er nu niet in zit zou wel eens kunnen betekenen dat ik het op een afstandje wat beter zie, en dat als jij er in zit, het moeilijk is om dat wel te zien. Maar ipv het meteen af te kraken, begin eens te onderzoeken of het klopt. Raad jou bv ook het bovengenoemde boek aan: where science went wrong. Maar ook het boek :' The ascendency of the scientific dictatorship' Geloof hier boven ergens genoemd. Wel kans dat je knoerthard tegen je eigen dogma's knalt. Is mij in ieder geval zeker overkomen, maar daarom niet minder leerzaam. Pin d"aR Laatst gewijzigd door Pindar : 25 april 2008 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3017 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door cor : 25 april 2008 om 09:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3018 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3019 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat creationisten macro-evolutie gelijkstellen aan iets zoals Pokémon. Natuurlijk zijn voor zulke onzin daar geen bewijzen voor Micro = macro-evolutie. Enkel de tijdspanne verschilt
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 25 april 2008 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3020 |
Minister-President
|
![]() Precies.