![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3061 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3062 |
|
![]() (off topic) Ik denk toch dat ik minstens in mijn gewone woning het recht houd om aan wildvreemden die ik niet vertrouw de toegang te weigeren cq te beletten, met of zonder toilet-verzoek/smoes.
![]() |
#3063 |
|
![]() Voor de goede orde: ik ben reeds gedurende ongeveer 55 jaar een tevreden roker maar ik stem niet in deze draad.
Voor echte "verslavingen" beschouw ik mijzelf als onvatbaar en zoals ik uitsluitend mij eveneens goed (be)vallende alcohol gebruik buiten rijdbare uren, (zoals op dit moment juist terug van 2 muziek-georiënteerde cafés 10-20km van mijn huis dus niet binnen redelijke tijd te voet bereikbaar, lekker aan de computer totdat ik zin krijg om te slapen) rook ik niet dáár waar ik maar enigszins de indruk of wetenschap van heb dat zulks ongewenst/verboden/ongepast (denk ook aan lijders aan al dan niet ingebeelde en/of door mij vermoede ziekten/afwijkingen) danwel gevaarlijk (brand/ontploffing etc.) zou kunnen zijn. De mij eigen eigenwijze wijze waarop ik van het leven pleeg te genieten is anders dan middels fysiek geweld niet of nauwelijks beïnvloedbaar; "men" doet en regelt maar, ik ontwijk wel wat/wie mij niet aanstaat. Toch maak ik mij enige zorg over het uitsterven van de door mij hogelijk gewaardeerde kleine bruine kroegen, nu door het rookverbod in nog grotere versnelling gerakend. Een beetje een grappig verschijnsel vind ik wel dat het besturen van een voertuig voor mij niet samengaat met roken, misschien omdat beide teveel mijn aandacht opeisen; ik heb er echter totaal geen hinder van of bezwaar tegen, als mijn eventuele passagier of bijrijder rookt. Waarschijnlijk is het dus erg goed voor mijn gezondheid dat ik zo veel kilometers maak in mijn micro-vracht-diesel-voertuigje "45km/u" en uitsluitend op binnenwegen. In deze draad staat/valt wel de bluffende toon van de meeste anti-rokers mij net iets méér tegen dan de soms inderdaad wel naar mijn gevoel toch iets te emotionele replieken daarop van mijn mede-rookgenieters; mens, laat je niet opjuinen. Leven en laten leven; het duurt al zo kort.
![]() |
#3064 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zo ken ik er toch niet te veel hoor. De meesten hebben immers gewoon niet de ruimte ter beschikking om dat te doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3065 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3066 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was ooit ex-roker, ben helaas weer hervallen maar ondertussen toch al weer met een rookstop-plan bezig.
Als roker heb ik er ab-so-luut geen probleem mee dat roken op café verboden zou worden. Als ik wil roken, kan ik ook buiten gaan staan, hé. Dat het regent of vriest of sneeuwt of wat dan ook kan mij daarbij niets schelen. Maar ik zou het wel fijn vinden mochten er vergunningen voor speciale rokersgelegenheden worden uitgereikt, 'clubs' voor sigarengenieters en fanaten van pijp-tabak en zo. Wat mij betreft maken ze er een combinatie van: een soort coffee- & tobacco-shops bijvoorbeeld. Waar roken in elk geval moeten worden verboden, is in dans-gelegenheden & concertzaaltjes.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3067 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3068 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoeveel rokers vragen aan IEDEREEN in het café of ze mogen roken? Heb je al eens meegemaakt dat een wildvreemde twee tafeltjes verder jou komt vragen of hij mag roken? Dat zou nochtans logisch zijn, want zijn rook komt wèl tot bij jouw tafeltje. Snap je zo een beetje waarom je drogredenering niet opgaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3069 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3070 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De grote concertzalen zijn al rookvrij (Sportpaleis, Lotto Arena,...) en er geldt in de kleinere ook een rookverbod. Of ze zich daar aan houden is een andere zaak...
![]() |
![]() |
#3071 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
M'n beste, Met Uw bovenstaande antwoorden op mijn nochtans redelijke vragen, verraadt U eigenlijk aan dat U gewoonweg haatdragend bent ten opzichte van iedereen die niet denkt of doet zoals U wil/denkt/verlangt/hoopt. U wil niet meer of niet minder dan op elke mogelijke plaats Uw eigen wil verheffen tot wet, ongeacht de aanwezigheid van een geheel andersdenkende meerderheid. Zo'n mensen omschrijft men in de politiek als hebbende 'dictatoriale trekjes'. Om van de psychologie nog maar te zwijgen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3072 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat u niet snapt is dat men hier vecht voor zijn gezondheid, en wij zijn meer als bereid er ver mee te gaan. Dictatoriaal/totalitair/dwang/geweldenaar...we worden al veel dingen genoem in deze thread. Puur omdat we tegen verbrandingsgassen in openbare aangelegenheden zijn (een cafe is dat). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3073 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
stay to the point pleasse, het feit dat ik met vele fouten typ doet niets ter zake in deze discussie, of kon je onvoldoende argumenten vinden tegen mijn qoute dat je je op deze manier wil verdedigen?
![]() |
![]() |
#3074 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3075 |
Burgemeester
|
![]() het spijt mij beste doch ben je als belg verplicht mensen in nood te helpen, ook het gebruiken van een toilet valt onder het helpen in nood daar het verboden is dit openbaar te doen. als u iemand weigert uw toilet te laten gebruiken hebben degenen die u dit vroegen het recht klacht tegen u neer te leggen voor schuldig verzuim.
![]() |
#3076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verzin dan altijd de smoes dat mijn vrouw een kettingrookster is en ik zijn gezondheid niet in gevaar wil brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3077 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
los daarvan kan je nog geen realistische cijfers aantonen als niet elke Belg heeft meegewerkt aan deze enquête zoals ik reeds in een andere discussie heb geexpliceerd
![]() |
![]() |
#3078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat het een eindeloze draad wordt als elk naast elkaar heen praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3079 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die vraag zou ik zelfs ja antwoorden. Stel eens de vraag hoeveel Belgen er tegenstander zijn van cafés waar wel gerookt mag worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3080 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Cafébezoek is nodig voor mijn gezondheid. Die hadden we nog niet gehad.. ![]() |
|
![]() |
![]() |