Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2009, 17:06   #3061
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Iets om over na te denken:

One might ask why tobacco is legal and marijuana not. A possible answer is suggested by the nature of the crop. Marijuana can be grown almost anywhere, with little difficulty. It might not be easily marketable by major corporations. Tobacco is quite another story.

- Noam Chomsky

Daar komt het dus op neer in onze samenleving: als het niet commercieel interessant is, wordt het verboden. Leve ons egoïsme...

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 15 maart 2009 om 17:09.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 17:18   #3062
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, dat denk je verkeerd.
Als ik schrijf dat ik iets niet begrijp meen ik het.

Geef toe "De verschillen in aanpak vind ik volkomen logisch" is niet echt een verklaring of uitleg.

Het oud noordhollands(-dialect) spreekwoord: "geen koeien, geen moeien"; ken ik van geen kanten, bijgevolg weet ik niet wat het betekent.
In de Amerikaanse variant: "Kill it, Dad, before it spreads" weet ik niet wat er moet gedood worden
Jammer dan; ik vind dat ik mijn best heb gedaan maar kennelijk is toch de cultuurkloof te groot, weeeeeeetjewel.

Koeien/moeien: de variant ("geen" ....) die ik omstreeks 1970 op werk in Amsterdam het vaakst hoorde is kennelijk niet te (e-)boek gesteld maar wel het "positieve" complement dat met geringe denk-inspanning dezelfde conclusie kan leveren: No. 5 in deze link http://www.spreekwoorden.nl/K/koeien

Het gaat erom, overlastbezorgende ontwikkelingen hetzij te voorkómen danwel de kop in te drukken.

Ballast overboord & schoon schip maken; oja, "komaf" leerde ik nog bij, op Dit Forum.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 maart 2009 om 17:22.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 17:26   #3063
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Iets om over na te denken:

One might ask why tobacco is legal and marijuana not. A possible answer is suggested by the nature of the crop. Marijuana can be grown almost anywhere, with little difficulty. It might not be easily marketable by major corporations. Tobacco is quite another story.

- Noam Chomsky

Daar komt het dus op neer in onze samenleving: als het niet commercieel interessant is, wordt het verboden. Leve ons egoïsme...
en zoals steeds zijn de grootste verdedigers van dit uitmelkingssysteem de schaapjes zelf die zich door drogredenen laten sturen en van zichzelf denken dat ze voorbeeldige burgers zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 17:41   #3064
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Jammer dan; ik vind dat ik mijn best heb gedaan maar kennelijk is toch de cultuurkloof te groot, weeeeeeetjewel.

Koeien/moeien: de variant ("geen" ....) die ik omstreeks 1970 op werk in Amsterdam het vaakst hoorde is kennelijk niet te (e-)boek gesteld maar wel het "positieve" complement dat met geringe denk-inspanning dezelfde conclusie kan leveren: No. 5 in deze link http://www.spreekwoorden.nl/K/koeien

Het gaat erom, overlastbezorgende ontwikkelingen hetzij te voorkómen danwel de kop in te drukken.

Ballast overboord & schoon schip maken; oja, "komaf" leerde ik nog bij, op Dit Forum.
Bedankt voor de link naar de spreekwoorden.

Geen koeien, geen moeien : is om voor de hand liggende redenen onmogelijk, en dus geen optie.

Ik ga akkoord dat overlast moet voorkomen en de kop ingedrukt worden. Het is logisch dat daarover wordt nagedacht en gediscussieerd.

Ik vind ook dat er ook eindelijk eens mag komaf gemaakt worden met de schadelijke gevolgen van het verbod, het is logisch om te legaliseren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 17:54   #3065
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
For years federal officials have been trying to scare Americans, especially parents, into believing that marijuana is dangerously addictive. Former drug czar John Walters loved to deploy frightening statistics, as when he told the Cincinnati Post in 2005, “Nationwide, the number of teens seeking treatment for marijuana abuse or dependency was higher than for all illegal drugs combined.”

But the latest federal report on drug treatment admissions, released this week, shows that the majority of those in treatment for alleged marijuana abuse or dependence didn’t seek treatment at all: They were forced into it.

http://blog.mpp.org/?p=343
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 23:37   #3066
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Of het nu ongezond is of niet, ik heb liever dat een deel van dat geld naar de staatskas gaat dan naar een criminele instelling die het zal gebruiken om activiteiten mee te financieren.

Misschien komt er een legalisering in California aan.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/v...n_califor.html
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 12:52   #3067
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Of het nu ongezond is of niet, ik heb liever dat een deel van dat geld naar de staatskas gaat dan naar een criminele instelling die het zal gebruiken om activiteiten mee te financieren.

Misschien komt er een legalisering in California aan.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/v...n_califor.html
Inderdaad, uiteindelijk is cannabis gewoon onkruid hé, het kan bijna overal groeien en heeft maar weinig verzorging nodig.

Door de kweek volledig aan de georganiseerde misdaad over te laten, geeft de overheid letterlijk miljarden gewoonweg cadeau aan criminelen.

Laatst gewijzigd door IronChef : 21 maart 2009 om 12:53.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 15:25   #3068
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Inderdaad, uiteindelijk is cannabis gewoon onkruid hé, het kan bijna overal groeien en heeft maar weinig verzorging nodig.

Door de kweek volledig aan de georganiseerde misdaad over te laten, geeft de overheid letterlijk miljarden gewoonweg cadeau aan criminelen.
Ja maar dan komen we weer met het antwoord dat die criminelen dat niet mogen van de wet. Als die zo zouden denken zouden het geen criminelen zijn natuurlijk.
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 16:05   #3069
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Ja maar dan komen we weer met het antwoord dat die criminelen dat niet mogen van de wet. Als die zo zouden denken zouden het geen criminelen zijn natuurlijk.
Met de gewone wietboer heb ik geen probleem, ik vind dat dit legaal moet zijn.

Nu zijn er echter misdaadkartels die, net omdat het zo makkelijk en illegaal is, het kweken gebruiken om hun andere, niet al te frisse praktijken te financieren.
Oud 23 maart 2009, 10:16   #3070
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je bedoelt zwart geld kweken is voor de politiekers interessanter dan alles te legaliseren.
Oud 24 maart 2009, 22:07   #3071
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
je bedoelt zwart geld kweken is voor de politiekers interessanter dan alles te legaliseren.
Nee, dat bedoel ik niet.

Voor de politiekers zou het juist interessanter zijn om legale belastingen te innen op cannabis ipv bergen zwart geld naar de georganiseerde misdaad te zien verdwijnen.

Ik vrees dat ze daar echter te kortzichtig voor zijn.
Oud 24 maart 2009, 22:10   #3072
IronChef
Minister-President

Standaard

Ik ga er eens rustig eentje opsteken se.
Oud 24 maart 2009, 22:41   #3073
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
en zoals steeds zijn de grootste verdedigers van dit uitmelkingssysteem de schaapjes zelf die zich door drogredenen laten sturen en van zichzelf denken dat ze voorbeeldige burgers zijn.
Ze zijn tegen marihuananagebruik, maar roken zoveel tabak dat ze er longkanker van krijgen ...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 22:53   #3074
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk : op zwart geld betaal je geen belastingen, hé, en een goede witteboordcrimineel wast dat wel wit als het terug in de economie gepompt moet worden, en steekt voor deze diensten een flink percentje op zak . Met zwart geld kan je ook een zwarte kas hebben, voor van alles en nog wat te organiseren, louche type's inhuren voor vuile karweitjes op te knappen, politie en magistraten omkopen ... Een heleboel mensen hebben zwart geld nodig.
Oud 24 maart 2009, 22:55   #3075
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat bedoel ik niet.

Voor de politiekers zou het juist interessanter zijn om legale belastingen te innen op cannabis ipv bergen zwart geld naar de georganiseerde misdaad te zien verdwijnen.

Behalve dus als die politiekers onder één hoedje spelen met de georganiseerde misdaad . Het zou best wel een politico-mafieus kartel kunnen zijn , dat tégen legalisering is.
Oud 24 maart 2009, 22:58   #3076
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik kan me niet inbeelden dat de overheid zo dom is dat ze dat niet beseft . Dus stel ik me voor dat ze er zelf ook belang bij hebben , en het zal niet zijn omdat ze zich zorgen maken over onze gezondheid...
Oud 25 maart 2009, 13:09   #3077
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Behalve dus als die politiekers onder één hoedje spelen met de georganiseerde misdaad . Het zou best wel een politico-mafieus kartel kunnen zijn , dat tégen legalisering is.
Dat zou me nu eens niet verbazen. Alles wijst in die richting.
Oud 25 maart 2009, 13:42   #3078
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Moeten we dan denken dat de politieke partijen die het hardst tegen cannabis van leer trekken, meest onder één hoedje spelen met de georganiseerde misdaad?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 08:43   #3079
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, dat bedoel ik niet.

onze 'beste vriend' heeft de realiteit wat meer door.
Oud 28 maart 2009, 02:34   #3080
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19278130

Citaat:
Adolescence is a unique period in neurodevelopment. Alcohol and marijuana use are common. Recent research has indicated that adolescent substance users show abnormalities on measures of brain functioning, which is linked to changes in neurocognition over time. Abnormalities have been seen in brain structure volume, white matter quality, and activation to cognitive tasks, even in youth with as little as 1-2 years of heavy drinking and consumption levels of 20 drinks per month, especially if > 4-5 drinks are consumed on a single occasion. Heavy marijuana users show some subtle anomalies too, but generally not the same degree of divergence from demographically similar non-using adolescents. This article reviews the extant literature on neurocognition, brain structure, and brain function in adolescent substance users with an emphasis on the most commonly used substances, and in the context of ongoing neuromaturational processes. Methodological and treatment implications are provided.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be