![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ? | |||
Volledig |
![]() ![]() ![]() |
117 | 67,24% |
Enkel als intelligent ontwerp |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,75% |
Creationist op religieuze basis |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,45% |
Creationist op wetenschappelijke basis |
![]() ![]() ![]() |
18 | 10,34% |
Twijfels alom |
![]() ![]() ![]() |
23 | 13,22% |
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3061 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is dat gewoon "aan wetenschap doen". Maw, en daar sloeg mijn reactie op, hoe kom je erbij dat binnen het wetenschappelijk paradigme, evolutieleer falsifieren, ergens iemand zo laten twijfelen aan het wetenschappelijk paradigme zelf, wat jouw bewering was ? En als je je buiten het wetenschappelijk paradigme zou moeten begeven om "evolutieleer te falsifieren", dan heeft dat natuurlijk niet de minste impact op evolutieleer binnen dat paradigme. Snap je nu wat ik zeg of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3063 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vanwege mijn onwrikbaar geloof in de humor blijf ik natuurlijk wel geïnteresseerd in de beloofde nuances. Ik heb ook nergens gezegd dat jullie theorieën 'waanzinnig' zouden zijn, ik wil er graag net meer over weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3064 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan je me vast antwoorden waarom dat gij, vanuit de door jouw veronderstelde wetenschappelijke onzekerheid om daar iets zinnigs over te zeggen, daar wel iets héél zinnigs kunt over zeggen : de kans is té klein
Dat slaagt toch op niks ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2012 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3065 |
Minister-President
|
![]() Survival of de fittest is niet hetzelfde als survival of the strongest. Hoe dikwijls moet dat nog herhaald worden. The fittest zijn diegene die het best aan een bepaalde omgeving of omstandigheid zich aangepast hebben. Zo kan het best zijn dat bij een groot natuurramp zoals de inslag van een grote meteoriet kleine organisme zoals spinnen zo'n evenement kunnen overleven maar grote organismes zoals dino's het loodje leggen. Survival of the fittest kan nooit fout zijn, het kan misschien onvolledig zijn maar fout is uitgesloten.
![]() |
#3066 |
Staatssecretaris
|
![]() En de wetenschap staat niet stil. Een artikel van 26/11, niet over evolutie, maar over nieuwe inzichten in hoe het leven op aarde zou kunnen onstaan zijn:
http://www.sciencedaily.com/releases...1126131307.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3067 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rationele geesten nemen de bijbel niet letterlijk
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 november 2012 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3068 |
Minister-President
|
![]() Hopla, is Pindar weer geband? Al mijn posts als antwoord op zijn ideoterieën zijn plotseling verdwenen...
![]() |
#3069 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de dingen bijna tienduizend jaar zien evolueren. Er is evolutie. Een begin daar weet ik niets over.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3070 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3071 |
Super Moderator
|
![]() Van de mods mag om het even welke theorie hier besproken worden (deze draad is daar een bewijs van). Maar Pindar is hier niet meer welkom en we zullen hem blijven bannen en zijn berichten en dus ook de reacties erop blijven verwijderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3072 |
Minister-President
|
![]() Met alle respect, Akira, maar wordt het niet stillaan tijd dat jullie paal en perk stellen aan Pindar en zijn 6 milioen klonen, en hem permanent bannen? Het is toch overduidelijk dat hij nooit zal willen veranderen of zich aanpassen aan de regels?
![]() |
#3073 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke regel heeft hij (of zij) eigenlijk overtreden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3074 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3075 |
Staatssecretaris
|
![]() Tjiens, ik weet van op andere fora dat er daar ook mogelijkheden zijn om een IP adres te bannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3076 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je zit volledig vast in een wereldbeeld dat voor u veilig is, en je durft er niet buiten te komen. Wij durven tenminste op te komen voor onze afwijkende mening, jij zou nog niet op een forum deze mening durven uiten. Ikzelf doe het niet voor de aandacht, maar ik wil mijn bijdrage doen aan wat ik belangrijke informatie acht.
Laatst gewijzigd door exodus : 30 november 2012 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3077 |
Minister-President
|
![]() Ik zou alles durven uiten op een forum, als ik er in geloofde. En als de mensen mij daarvoor zouden uitlachen, so be it he, dan zou ik waarschijnlijk nog wat meer moeite doen.
Uw idee dat mensen waaronder ikzelf 'vastzitten in hun wereldbeeld' wanneer ze niet geloven in geheime vennootschappen die geleid worden door aliens uit een andere dimensie is volgens mij totaal van de pot gerukt. Blijkbaar ben je als new-ager tegenwoordig al te soft als je niet letterlijk in de X-files gelooft. Als ik dan vraag hoe ik dat zou moeten nuanceren krijg ik géén antwoord. Ik zou mijn wereldbeeld gerust aanpassen als jullie met bewijs zouden komen, bijvoorbeeld zo een Reptilian die je gevangen hebt, of enig bewijs dat onze voorraden mono-atomair goud al 200.000 jaar geplunderd worden of zo, maar dat bewijs komt er niet. Blijkbaar moet je zoveel mogelijk boeken lezen en youtube-filmpjes bekijken, jezelf wijsmaken dat dit 'aan onderzoek doen' is, en dan heb je automatisch gelijk omdat je de 'big picture' ziet. Daarentegen krijgen we jullie goeroe die nog niet eens een coherente uitleg kan voeren. "We zijn hologrammen! We zijn antennes!" "Het is net als the matrix" maar iets bruikbaars komt er gewoon niet uit. Blijkbaar moet je gewoon weten dat je een hologram bent en alles is in orde? Als je ziet hoeveel moeite hij heeft om de weinige wetenschappelijke principes waar hij gebruik van maakt uit te leggen op een zeer simplistisch niveau, en ze dan nog een beetje verbuigt om in zijn kraam te passen, weet ik eerlijk gezegd genoeg: iemand die zo dom is, kan nooit mijn goeroe zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3078 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Un-ban-Pindar! Laatst gewijzigd door Klein Licht : 30 november 2012 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3079 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder is David Icke geen goeroe. En er zijn meerdere mensen die zeggen dat reptielen bestaan, David Icke is gewoon de bekendste en de meest succesvolle in termen van het aantal mensen dat hij bereikt. Vroeger lachten ze met mensen die zeiden dat de wereld rond was. Nu is het de normaalste zaak van de wereld. In de toekomst zal het ook de normaalste zaak van de wereld zijn dat er aliens en meerdere dimensies bestaan. Uw reactie is een fenomeen van de tijdsgeest.
![]() |
![]() |
![]() |
#3080 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, als je zoiets als dit hierboven zegt zonder zwaar bewijs (een echte smurf dus) , maak je je belachelijk. Punt. Dat je dat niet wil beseffen kan enkel maar betekenen dat je ofwel extreem arrogant bent ofwel zitten er een paar vijzen los. Citaat:
Je blijft jezelf herhalen met uw stellingen die op niets dan lucht gebaseerd zijn en uiteindelijk, binnen 30,40,50 jaar zal je mogelijks besluiten : tiens eigenlijk heb ik mijn tijd verspild aan idiote waanbeelden. Ik zeg het u alvast. Jouw pretentieuze ideen zijn een valse zekerheid, ze brengen op geen enkele manier vooruitgang, ze zijn ideen uit een moeizaam verteerd verleden van ongeschoolde mensen die onwetend waren en onkritisch en zwoegden in het zweet van hun aanschijn. De meeste mensen in europa zijn dat stadium gelukkig gepasseerd en meer en meer zien de valsheid in van jouw woorden en je vadsige profeet Icke. Laatst gewijzigd door parcifal : 30 november 2012 om 20:22. |
||
![]() |
![]() |