Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2010, 11:47   #3061
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Paulus

Ik vraag mij af of de 'hoer' definitie van de bijbel anno 0, dezelfde is als anno 2000.... Stel dat een 'hoer' een mevrouw is die alle mannen afwipt om zo de relaties te breken en een nieuwe partner te vinden... in de oude betekenis ? Dan kan je toch wel stellen dat de mens niet geviseerd wordt, maar zijn gedrag... om relaties te breken. Betekent dat dan dat een 'beroepsmatig professioneel hoer' die betaald wordt dan als beroep moet veroordeeld worden ? want ze breekt geen enkel gezin...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 11:49   #3062
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En wat als die politiemensen liegen? Wat dan?
Devillés verhaal wordt vandaag vanuit een andere hoek bevestigd, in De Morgen (zie hieronder). Verdenkt u deze advocaten van hetzelfde als Devillé, nl. "beschadiging van de Kerk"? Of gaat het weer om "liegende politiemensen"? Opvallend is dat opper-Broeder van Liefde alweer genoemd wordt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen 30/11/2010
In de parlementscommissie Seksueel Misbruik heeft advocaat Walter Van Steenbrugge een document getoond waaruit blijkt dat een politieman onder druk is gezet om een misbruikmelding in West-Vlaanderen niet te onderzoeken. Bronnen zeggen dat de pressie kwam van René Stockman, overste van de Broeders van Liefde.
(...)
"Vraag van de correctionele rechtbank aan een politieman: 'Klopt het dat u bent benaderd door de heer X, gevolgd door zijn functie?' Antwoord: 'Ja, daags na de aangifte door de moeder. Hij stelde dat de moeder tegen alle afspraken in klacht had neergelegd, terwijl er was overeengekomen de betrokkene te muteren en de onderzoeksrechter er niet bij te betrekken. De man vroeg de zaak zo te houden, alles zou intern geregeld worden'."
(...)
Het dossier waarvan sprake is dat van A., een negenjarig licht mentaal gehandicapt meisje dat in het MPI Sint-Idesbald in Roeselare seksueel werd misbruikt door broeder Emiel Ceustermans. De moeder van het meisje stapte in april 1996 naar de BOB van Roeselare om het misbruik aan te geven. Een dag later kreeg BOB'er Geert Van Fleeteren telefoon: René Stockman aan de lijn. Of het wel nodig was de zaak te onderzoeken en een verdachte die al zo oud is te ondervragen. "Dat is toch veel te stresserend."
In eerste aanleg werd broeder Ceustermans veroordeeld tot een gevangenisstraf van vier jaar. De man ging in beroep en vier jaar cel werd opeens een vrijspraak. Nochtans waren geen nieuwe elementen opgedoken. Het dossier waarover het hof van beroep in Gent moest oordelen was een exacte kopie van dat voor de rechtbank in Kortrijk.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:13   #3063
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Geloof jij nu echt in een Hemel en een Hel?
Ja. Maar hoe die eruit ziet of hoe het is weet ik niet.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:21   #3064
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Paulus

Ik vraag mij af of de 'hoer' definitie van de bijbel anno 0, dezelfde is als anno 2000.... Stel dat een 'hoer' een mevrouw is die alle mannen afwipt om zo de relaties te breken en een nieuwe partner te vinden... in de oude betekenis ? Dan kan je toch wel stellen dat de mens niet geviseerd wordt, maar zijn gedrag... om relaties te breken. Betekent dat dan dat een 'beroepsmatig professioneel hoer' die betaald wordt dan als beroep moet veroordeeld worden ? want ze breekt geen enkel gezin...
Tja, "hoer" wordt nogal dikwijls gebruikt als scheldwoord voor een vrouw die graag met mannen naar bed gaat. Indien een man echter met x aantal vrouwen naar bed gaat krijgt hij de eretitel Playboy en wordt hij alom bewonderd. De hypocriete dubbelmoraal weet je wel.

Nog één keer maak ik duidelijk wat ik onder de discriminatie van homoseksuelen versta. En als de Paulusssen, Albrechten, Inno's, Verbruggens en andere kerkslaven het niet willen snappen, het zij zo.

Er zijn maar 2 mogelijkheden:

1 - De homoseksuelen hebben dezelfde rechten als de heteroseksuelen.

2 - De homoseksuelen hebben niet dezelfde rechten als de heteroseksuelen en dan is het discriminatie.

Voornoemde forummers en anderen die ziende blind zijn, jullie mening is nummer 2 en bijgevolg discrimineren jullie homo's. Met wat voor rond-de-pot-draaierijen en bijbelsprookjes jullie ook afkomen, dat verandert niets aan jullie onmenselijke houding. Punt uit.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:40   #3065
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ja. Maar hoe die eruit ziet of hoe het is weet ik niet.
Ik neem aan dat je bedoelt dat er na de dood een vorm van rechtvaardigheid bestaat: degenen die braaf waren worden beloond met naar de "Hemel" te gaan, wat dat ook mag voorstellen. Degenen die stout waren worden gestraft met naar de "Hel" te gaan, wat dat ook mag voorstellen.

Laat ons dat sprookje even aannemen. Dan vraag ik mij wel af waarom hier op aarde heel veel stoute mensen in de "Hemel op Aarde" leven en heel veel brave mensen in de "Hel op Aarde". Er is geen rechtvaardigheid op Aarde, waarom zou die er dan zijn in het hiernamaals, waarvan het bestaan puur een geloofsveronderstelling is?

Vertel die schrale troost van rechtvaardigheid na de dood maar eens aan mensen die dag in dag uit in een Hel leven en zich terecht afvragen of er wel leven is voor de dood. Wat denk je dat het hen kan schelen wat er na de dood gebeurt? Geen ballen!

Hot Marijke

Oud 30 november 2010, 12:44   #3066
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je bedoelt dat er na de dood een vorm van rechtvaardigheid bestaat: degenen die braaf waren worden beloond met naar de "Hemel" te gaan, wat dat ook mag voorstellen. Degenen die stout waren worden gestraft met naar de "Hel" te gaan, wat dat ook mag voorstellen.

Laat ons dat sprookje even aannemen. Dan vraag ik mij wel af waarom hier op aarde heel veel stoute mensen in de "Hemel op Aarde" leven en heel veel brave mensen in de "Hel op Aarde". Er is geen rechtvaardigheid op Aarde, waarom zou die er dan zijn in het hiernamaals, waarvan het bestaan puur een geloofsveronderstelling is?

Vertel die schrale troost van rechtvaardigheid na de dood maar eens aan mensen die dag in dag uit in een Hel leven en zich terecht afvragen of er wel leven is voor de dood. Wat denk je dat het hen kan schelen wat er na de dood gebeurt? Geen ballen!
Neen, we zijn allemaal stout dus verdienen we allemaal de hel.

De aarde wordt geregeerd door de mensen met de gevolgen van dien.

Dat is dan spijtig voor die mensen.
Oud 30 november 2010, 12:49   #3067
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, we zijn allemaal stout dus verdienen we allemaal de hel.

De aarde wordt geregeerd door de mensen met de gevolgen van dien.

Dat is dan spijtig voor die mensen.
Spijtig voor die mensen? Klinkt niet erg altruïstisch hé? En door wie wordt de Hemel geregeerd en door wie wordt de Hel geregeerd? De Hemel door God Himself en de Hel door Satan Himself? Of zijn het gedelegeerden?

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 30 november 2010 om 12:49.
Oud 30 november 2010, 12:54   #3068
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig voor die mensen? Klinkt niet erg altruïstisch hé? En door wie wordt de Hemel geregeerd en door wie wordt de Hel geregeerd? De Hemel door God Himself en de Hel door Satan Himself? Of zijn het gedelegeerden?
Dat is waar. De hel is de totale afwezigheid va God. Dus de afwezig van iedere liefde.
Oud 30 november 2010, 12:55   #3069
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Opmerkelijk is wel dat men hedendaags nog steeds zwakke geesten aantreft die alsmaar de symboliek van de begrippen 'Hemel' en 'Hel' steeds niet kunnen assimileren en snappen.
Ja, zo gaat dat in een grote sekte.
Eerst verkopen als letterlijk aan de domme massa.
En als de massa wat slimmer wordt, dan heet het dat dat allemaal niet letterlijk bedoeld was, maar dat je de "symboliek" ervan moet snappen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Meestal zijn het deze die het vijands tegenover het geloof gekeerd zijn...
Gebaseerd op groot wetenschappelijk onderzoek van linkerduim van Bruggeman...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:58   #3070
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik denk vooral en in de eerste plaats aan de rechten van de kinderen, die weldegelijk het beste van onszelf verdienen.
Paulus
Ik denk dat u zich vooral verschuilt achter die kinderen.
Het is het ideale schaamlapje voor uw homohaat.
Maar u vertegenwoordigt de mening van die kinderen helemaal niet.
En als er wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd wordt daaromtrent legt u het naast u neer, zoals de discussie met drosophilia bewezen heeft.

Hoedje af voor Drosophilia, overigens.
U bent daar afgegaan als een gieter.
Oud 30 november 2010, 13:00   #3071
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Zoals pater Damiaan gedaan heeft zekers?

Paulus.
Waarom worden mensen heilig verklaard als alle tijdgenoten dood zijn ?
Kwestie dat er geen schandaaltjes uitkomen, natuurlijk.
Oud 30 november 2010, 13:01   #3072
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk dat u zich vooral verschuilt achter die kinderen.
Het is het ideale schaamlapje voor uw homohaat.
Maar u vertegenwoordigt de mening van die kinderen helemaal niet.
En als er wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd wordt daaromtrent legt u het naast u neer, zoals de discussie met drosophilia bewezen heeft.

Hoedje af voor Drosophilia, overigens.
U bent daar afgegaan als een gieter.
U kan niet leven zonder wetenschappelijk onderzoek? U hebt het nodig om uzelf en uw mening enige waarde te geven?
Oud 30 november 2010, 13:08   #3073
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De kerk veroordeelt homosekualieteit, maar niet de homoseksueel. Net zoals Jezus ook hoererij veroordeelde, maar niet de hoer.
En dat is superhypocriet natuurlijk.
Zeggen dat je de daad afkeurt, maar niet de persoon is dus puur hypocriet, want dat kenmerk maakt nu eenmaal onlosmakelijk deel uit van diens persoonlijkheid.
In tegenstelling tot bij een hoer is homoseksualiteit ook geen keuze, er is geen catalogus met manieren van seksualiteitsbeleving waaruit de homoseksueel uit vrije keuze de optie homoseksualiteit gekozen heeft.
Hij/zij heeft die geaardheid gewoon van de natuur gekregen, en dan zijn er onnozelaars die van tegennatuurlijk spreken
Oud 30 november 2010, 13:11   #3074
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is waar. De hel is de totale afwezigheid van God. Dus de afwezig van iedere liefde.
God = Liefde en daar mee is de kous dus af? Dus waar mensen op Aarde in de de Hel leven is God niet? Dat vind ik nu juist zo wreed: het is precies d�*�*r waar Hij zijn met Zijn Goddelijke Machten zou moeten ingrijpen zodat er terug rechtvaardigheid heerst! Helaas gebeurde die Hocus Pocus enkel in Bijbelse verhalen die vanzelfsprekend niet controleerbaar zijn. Mozes had wel chance hé!

Ik ken jouw ultieme uitleg al: die Helse toestanden zijn de fout van de Goddelozen. En dan klopt nog ergens een klein beetje ook. Ik dien dan wel te besluiten dat Satan het gewonnen heeft van God. Bidden zal niet helpen Inno. Enkel de intolerantie uitroeien zal helpen, zoals o.a. de discriminatie van homo's en andere minderheidsgroepen en gemakkelijke slachtoffers van arrogante hetero's die met hun Bijbels staan te zwaaaien.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 30 november 2010 om 13:12.
Oud 30 november 2010, 13:14   #3075
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God = Liefde en daar mee is de kous dus af? Dus waar mensen op Aarde in de de Hel leven is God niet? Dat vind ik nu juist zo wreed: het is precies d�*�*r waar Hij zijn met Zijn Goddelijke Machten zou moeten ingrijpen zodat er terug rechtvaardigheid heerst! Helaas gebeurde die Hocus Pocus enkel in Bijbelse verhalen die vanzelfsprekend niet controleerbaar zijn. Mozes had wel chance hé!

Ik ken jouw ultieme uitleg al: die Helse toestanden zijn de fout van de Goddelozen. En dan klopt nog ergens een klein beetje ook. Ik dien dan wel te besluiten dat Satan het gewonnen heeft van God. Bidden zal niet helpen Inno. Enkel de intolerantie uitroeien zal helpen, zoals o.a. de discriminatie van homo's en andere minderheidsgroepen en gemakkelijke slachtoffers van arrogante hetero's die met hun Bijbels staan te zwaaaien.
Jamaar wacht eens
voor mij is god =internet. Dus de hemel op aarde is mijn PC. De hel is internet die uitligt ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 13:14   #3076
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
En daarvoor dient dat sprookje natuurlijk, om de naïevelingen te laten geloven dat ondanks dat ze het hier elke dag heel slecht hebben, terwijl anderen via corruptie in weelde leven, dat die laatste categorie zwaar gestraft zal worden na hun dood.
En zo blijven ze in armoede en in onderdrukking leven.
Het katholieke geloof nogmaals als medeplichtige aan onderdrukkende regimes...
Oud 30 november 2010, 13:17   #3077
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
U kan niet leven zonder wetenschappelijk onderzoek? U hebt het nodig om uzelf en uw mening enige waarde te geven?
Ik leef in elk geval 1.000 keer beter dankzij dat wetenschappelijk onderzoek.
In de tijd van jezus leefden ze misschien tot hun 30-40 jaar.
Hoe komt het dat we nu gemiddeld tot rond de 80 leven ?
In elk geval niet omdat er meer gebeden wordt...

Maar wat ik wou zeggen : Bruggeman spreekt graag in naam van andere groepen (de kinderen) als dat hem goed uitkomt, maar hij is niet geïnteresseerd om de mening van die groep te kennen.
Als daar wetenschappelijk onderzoek naar gebeurt, en dat past niet in zijn kraam, legt hij het gewoon naast zich neer.

Oogkleppen, het is verplichte uitrusting bij katholieken...
Oud 30 november 2010, 13:24   #3078
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel de hel is een rechtvaardiging. Trouwens het is een keuze die men zelf maakt. Satan wordt trouwens op het einde der tijden hard aangepakt en het zal niet meer zijn.

Dat hocus pocus gebeurde niet alleen in bijbelse tijden, maar nog steeds. Bv de drie meisjes bij Fatima in Portugal. 1000den mensen hebben kunnen genieten van een fysisch mirakel.
Oud 30 november 2010, 13:25   #3079
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oogkleppen, het is verplichte uitrusting bij katholieken...
Ik dacht niet dat je een katholiek was.
Oud 30 november 2010, 13:30   #3080
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En dat is superhypocriet natuurlijk.
Zeggen dat je de daad afkeurt, maar niet de persoon is dus puur hypocriet, want dat kenmerk maakt nu eenmaal onlosmakelijk deel uit van diens persoonlijkheid.
In tegenstelling tot bij een hoer is homoseksualiteit ook geen keuze, er is geen catalogus met manieren van seksualiteitsbeleving waaruit de homoseksueel uit vrije keuze de optie homoseksualiteit gekozen heeft.
Hij/zij heeft die geaardheid gewoon van de natuur gekregen, en dan zijn er onnozelaars die van tegennatuurlijk spreken
Tja, ik kan niet geloven dat die onnozelaars het niet inzien. Ze mogen het echter niet inzien van hun baas de paus en hun opperbaas God. Ik zit altijd met ogen als schoteltjes te kijken als ik zoiets lees van "zonden" en "zondaars" in 2010! Ik walg van al die termen, evenzeer als van "berouw", "vergiffenis", "loutering", ZUM KOTSEN is al die zweverige zalvende Bullshit! Toch onvoorstelbaar dat er nog altijd mensen (?) zijn die al die sprookjes niet enkel geloven, maar er ook nog proberen naar te leven. Tenminste, dat beweren ze. de grootste moraalridders zijn de grootste hoerenlopers.

Hot Marijke

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be