![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3041 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3042 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#3043 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3044 |
|
Staatssecretaris
|
Geloof jij nu echt in een Hemel en een Hel?
|
|
|
#3045 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Holebikoppels voeden al tientallen jaren kinderen op (via een-ouderadoptie, KID, stiefouderadoptie, kinderen uit een vorige relatie), en het is d.m.v. wetenschappelijke studies bewezen dat ze dit even goed doen als hetero-koppels. U bent inderdaad geen homohater, maar zolang je holebi's niet dezelfde (voor-)rechten (en bijhorende plichten) gunt als je voor jezelf op eist ben je wel discriminerend bezig.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#3046 |
|
Parlementslid
|
Opmerkelijk is wel dat men hedendaags nog steeds zwakke geesten aantreft die alsmaar de symboliek van de begrippen 'Hemel' en 'Hel' steeds niet kunnen assimileren en snappen.
Meestal zijn het deze die het vijands tegenover het geloof gekeerd zijn en die zich boos en verbittert opstellen t.o.v. het geestelijke omdat: hun kinderschimmen hun volwassenenworden niet hebben kunnen begeleiden. Dat zal volgende week wel beteren want dan….komt de Grote Brave aantastbare Sinterklaas uit Spanje op bezoek. |
|
|
|
|
|
#3047 |
|
Parlementslid
|
Opmerkelijk is wel dat men hedendaags nog steeds zwakke geesten aantreft die alsmaar de symboliek van de begrippen 'Hemel' en 'Hel' steeds niet kunnen assimileren en snappen.
Meestal zijn het deze die het vijands tegenover het geloof gekeerd zijn en die zich boos en verbittert opstellen t.o.v. het geestelijke omdat: hun kinderschimmen hun volwassenenworden niet hebben kunnen begeleiden. Dat zal volgende week wel beteren want dan….komt de Grote Brave aantastbare Sinterklaas uit Spanje op bezoek. |
|
|
|
|
|
#3048 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
#3049 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dit weekend stond er een interview van Annie Lennox (Eurythmics remember?) in de Morgen. Een zeer intelligente vrouw zoals blijkt uit een van haar uitspraken waar ik 100 % mee akkoord kan gaan: "Het enige waar ik georganiseerde godsdienst mee vereenzelvig is misbruik, corruptie en gebrek aan tolerantie."
|
|
|
|
#3050 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus |
|
|
|
|
|
|
#3051 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en hoe moet je u de hemel voorstellen in 10 zinnen geformuleerd ? ergens een tekstje of een wikipedia ? |
|
|
|
|
|
|
#3052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ Bron; Bijbel Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 november 2010 om 08:34. |
|
|
|
|
|
|
#3053 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#3054 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Uiteraard ben ik akkoord met de stelling dat kinderen het beste van onszelf verdienen. Elk kind heeft recht op de best mogelijke opvoeding, dat staat als een paal boven water. Helaas bestaat daar geen enkel garantie voor. In het geval van adoptie is er echter zowel bij hetero- als bij homokoppels een diepgaande screening van de kandidaat-adoptie-ouders in kwestie, hetgeen - ergens spijtig genoeg - niet bestaat bij heterokoppels die een natuurlijk kind verwekken en proberen op te voeden. Hoe dan ook, de kans dat een kind beter af is, ligt door die screening beduidend hoger bij adoptie-ouders dan bij natuurlijke ouders. Ik ben er zelfs van overtuigd dat adoptie-kinderen bij een homokoppel nog beter af zijn, juist omdat ze opgevoed worden met één van de belangrijkste facetten die van een mens een mens maken: tolerantie. Homo's zijn door hun geaardheid veel toleranter dan hetero's - als jij - die er door de indoctrinatie van hun natuurlijke ouders en/of het katholieke geloof van overtuigd zijn dat hetero's superieur zijn aan homo's. Besluit: jouw kerk is niet tolerant en discrimineert homo's, en jij als kritiekloze volgeling ook. Daar hoef je niet fier op te zijn want het is onmenselijk. Zeker weten dat Jezus van homo's hield, zonder enig onderscheid te maken. Nergens staat geschreven dat hetero's superieur zouden zijn. Het is zo wreed als je ziet wat de georganiseerde kerk er helaas van gemaakt heeft en daardoor ook al hun gelovige volgelingen - zoals jij - die homo-discriminatie aannemen als een normale zaak en verder propageren, vooral via hun kinderen. Zo is de circel rond: door kinderen met homo-discriminatie op te voeden geef je hen niét het beste van jezelf, maar het allerslechtste: intolerantie. Precies het tegenovergestelde van jouw ongetwijfeld goede bedoelingen. Doe een poging om daar eens diep over na te denken.
|
|
|
|
#3055 |
|
Staatssecretaris
|
Het zou maar erg zijn als er geen uitzonderingen waren. De kerk op zich is en blijft echter een dictatuur met een duidelijke structuur die blinde gehoorzaamheid eist. Mensen - zoals jij - die zich daar aan onderwerpen zijn robotten zonder een eigen denkwereld, de kerk denkt voor jullie.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 30 november 2010 om 08:52. |
|
|
|
|
|
#3056 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Binnen het katholieke geloof, zeg maar binnen gans het christendom wordt nergens geleerd dat hetero's superieur zouden zijn aan homoseksuelen. Binnen het christendom zijn we allemaal zondaars, van de eerste tot de laatste, die het leven niet verdienen door onze zonden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die voorkeur gaat uit van de eigen geaardheid en van het feit dat het hebben van kinderen, gangbaar aan heterokoppels toekomt. Groeit een kind even goed op bij een gelijkslachtelijk paar als bij een man en een vrouw? In het debat wordt vaak verwezen naar wetenschappelijk onderzoek, dat afdoende zou bewijzen dat er zich geen problemen stellen. Maar is dat wel zo? Lesbienne- en homoparen kun je inderdaad niet als slechtere opvoeders bestempelen. Ook vertonen kinderen die in die situatie worden opgevoed niet meer psychische problemen, gedragsstoornissen of kans op homoseksualiteit dan kinderen van heteroparen. Toch heb ik mijn bedenkingen bij dat onderzoek. De resultaten kunnen misschien bijzonder positief zijn doordat homo- en lesbienneparen als pioniers heel veel energie in die opvoeding staken? En in hoeverre houdt men rekening met de beleving en de gevoelens van de kinderen? Ongetwijfeld kunnen sommige kinderen met de situatie goed omgaan; zoals ook sommigen een echtscheiding goed kunnen verwerken. Maar is dat veralgemeenbaar? Dat denk ik niet. Hoe zit het trouwens met de eventuele problemen op latere leeftijd? Daar is ook nog niets over geweten. Graag wil ik er nog op wijzen dat adoptie voor een specifieke problematiek zorgt. Over adoptie is men minder enthousiast dan dertig jaar geleden. Adoptiekinderen moeten al in het reine komen met hun status. Is het dan wel aan te raden om hen dan ook nog eens in een atypische gezinssituatie te plaatsen? Is dat het beste voor deze kinderen met een moeilijker indentiteitsprobleem? Ik heb dus terdege respect voor de kinderwens van iedere man of vrouw, maar ik stel me toch zeer sterke vragen bij de wenselijkheid ervan. Het risico is immers reëel dat ze daarmee de kinderen instrumentaliseren in een symbolische strijd om gelijke rechten. Er bestaat geen recht op kinderen, kinderen hebben het recht op een vader én een moeder! Vandaar ook mijn steeds werderkerende vraag die tot nog toe door niemand beantwoord werd. Waarom is het nodig geweest de wet te veranderen vanuit het standpunt, niet van de holebifederatie, maar vanuit het standpunt van het kind, die uiteindelijk nog altijd de hoofrolspeler is in gans het adoptieverhaal? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 november 2010 om 09:19. |
|||||||
|
|
|
|
|
#3057 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
paulus
mijn vragen staan nog open: wet doe je met een lesbisch koppel die via spermadonatie een kind krijgen. en wat doe je met ee homo koppel die via een draagmoeder een kind krijgen ? beide kunnen zeggen dat het kind 50% hun genen draagt.... |
|
|
|
|
|
#3058 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik blijf liever bij het onderwerp waar de thread nu is aangeland. De problematiek is zo als moeilijk genoeg. Wat doe jij met mijn vraag die weldegelijk met het onderwerp te maken heeft waar we nu zijn aanbeland? En die trouwens al veel eerder werd gesteld. nl. Waarom is het nodig geweest de wet te veranderen vanuit het standpunt, niet van de holebifederatie, maar vanuit het standpunt van het kind, die uiteindelijk nog altijd de hoofrolspeler is in gans het adoptieverhaal? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#3059 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik denk dat de screening relatief goed is, want je hoort toch weinig van bestaande problemen. En als er problemen zouden bestaan, mogen ze gerust eens statistisch geanalyseerd worden, zodat inderdaad uw holebi theorie of andere theorieen van wegwerpmaatschappij kunnen getoest worden en dat er terugkoppeling kan ontstaan in de screening methode
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 november 2010 om 09:53. |
|
|
|
|
|
|
#3060 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat: