![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3142 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier gaat het er immers om of zoiets stellen onder "racisme" zou vallen. En veruit de meesten hier vinden niet dat er door zoiets te stellen sprake van "racisme" zou zijn.
![]() |
![]() |
#3143 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik ben het met u eens dat de hele discussie over het kaartje bij de haren gegrepen is en eerder thuis hoort in een ander subforum.
![]() |
![]() |
#3144 |
|
![]() Mooie samenvatting.
![]() |
#3145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3146 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3147 | |
|
![]() Citaat:
Ja lieverd, maar die artikelen en wetenschappelijke studies moet je wel goed lezen nietwaar? Er is nogal verschil van mening wat nu het zwaarst weegt. Sommigen zeggen opvoeding, andere zeggen genen. Niet alleen Aziaten scoren hoger in de IQ-testen, ook Europese Joden (jaja) schijnen aanmerkelijk hoger te scoren dan het gemiddelde. Wat wél is aangetoond is dat de IQ-verschillen binnen een gezin veel kleiner zijn dan de de IQ-verschillen tussen verschillende gezinnen. Maar alle onderzoekers - ook degenen die vinden dat erfelijkheid de belangrijkste factor is - zeggen dat het geen 'garantie' is. Erfelijkheid zorgt ervoor dat de kans groter is, opvoeding, cultuur en omstandigheden doen de rest. Om maar niet te spreken van andere factoren. Een opvoeding onder gelijke culturele en levens-omstandigheden zorgt ervoor dat de verschillen steeds kleiner worden en de gemiddelden zich hoogstwaarschijnlijk bevinden tussen de 97 en de 103. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3148 | |
|
![]() Citaat:
Al uw uitspraken zijn zo bij het haar getrokken en hebben dezelfde 'toon'. ![]()
![]() |
![]() |
#3149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds zijn er ook mensen veroordeeld omdat ze beweerden dat de Aarde rond de zon draaide en niet omgekeerd . De geschiedenis herhaalt zich blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3150 |
Banneling
|
![]() tja... waarschijnlijk ligt uw IQ bij het somalisch gemiddelde dan? (niet sarcastisch noch racistisch bedoeld hoor).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3151 | |
|
![]() Citaat:
Sommigen schrijven de hoge intelligentie van Europese Joden toe aan eeuwenlang 'lernen'. Het stimuleren van intellectuele vaardigheden. Anderen zeggen dat het genetisch bepaald is. Je kunt je afvragen of de kip ofwel het ei eerder was. Het lijkt mij toch sterk cultureel bepaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten eerste was er nergens sprake van een "racistische context". Ten tweede kom je met de welbekende dooddoener "indien geweten is dat". Ten derde is de uitspraak "trouwens, die afrikanen zijn debielen" nergens gedaan, waarmee je dus mensen woorden in de mond legt, en van daaruit verder maar wat in het wilde weg orakelt. Bovendien sta ik op jouw negeerlijst, dus wat ben je nu eigenlijk aan het zeveren? Je weet niet eens wat ik gezegd heb en in welke context, maar je meent je er wel met grote stelligheid over uit te kunnen spreken. Jij hebt er echt geen idee van hoe onsterfelijk belachelijk jij jezelf hiermee aan het maken bent he? Nu ja, van mij mag je.
![]() |
![]() |
#3153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is misschien redelijk plastisch gezegd , maar twee mongolen krijgen zelden een geniaal kind. ![]() De kans daartoe bestaat natuurlijk altijd. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 30 augustus 2011 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3155 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je bent hier gewoon door je hele donder heen aan het liegen, want er is nergens zo'n opmerking gemaakt. En dat kun jij niet weten ook, aangezien o.a. ik op jouw negeerlijst sta. Maar je hebt dan wel de pretenties om je erover uit te spreken. Dat roept bij mij toch vragen op over de hoogte van specifiek jouw IQ.
![]() |
![]() |
#3157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heel de dag maniok stampen is ook nuttig. ![]() PS : voor Alboreto : dit was een grapje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3158 |
Minister
|
![]() Mensen met enige intellectuele ballast hebben doorgaans geen problemen met het sarcasme van Cynara Cardunculus, lijkt me; het zijn juist degenen die niet door enige intellectuele ballast gehinderd worden, die daar problemen mee hebben. Maar dat is dan hun probleem natuurlijk. Je smiley met rollende oogjes vind ik dan ook misplaatst. Een "schaam"-smiley voor jezelf was hier toepasselijker geweest, me dunkt.
![]() |
#3159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar aan de andere kant : mag ik dat wel denken ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3160 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel: Erfelijkheid is een zeer belangrijke factor bij intelligentie, sommige onderzoekers hebben het zelfs over 80 a 90%. Die erfelijkheid geeft echter geen garantie. Als je alle culturele en andere omstandigheden zou wegdenken blijven er nog steeds (genetisch verklaarbare) verschillen over die zó bepalend zijn dat je ze niet wegpoetst of versterkt met opvoeding maar de gemiddelden laten niet zulke grote 'gaten' zien als nu het geval is. In het voorbeeld van Circe zou 'de neger' gemiddeld uitkomen op bijvoorbeeld 98 en de Europese Jood of de Aziaat op een gemiddelde van 102 als je ze vergelijkt met anderen onder dezelfde omstandigheden. Gróte verschillen die worden gemeten komen door cultuur en omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |