Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 12:55   #3121
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En ondertussen willen ze 'nieuwkomers' waarschuwen tegen deze valselijk van racisme beschuldigde personen...als de forummoderatie geen racisme (wil) zien dan moet het forum maar via een omweg uitgezuiverd worden..
... Waarmee we feitelijk na 156 pagina's weer uitkomen op bladzijde 1 van deze discussie zonder dat de "racisme"-jagers hier ook maar ergens aannemelijk hebben kunnen maken dat "racisme" een enorm probleem op dit forum zou zijn.
Het aangedragen "bewijsmateriaal" in de tien weken dat dit topic bestaat, is immers zeer magertjes, en de bijhorende onderbouwingen met gedegen argumentatie zo goed als niet-bestaand. Het beperkt zich grotendeels tot "dit is racisme omdat ik dit racisme vind". Tja...

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 30 augustus 2011 om 12:56.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 16:28   #3122
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dan moet je beter lezen, want ik heb het altijd over het gemiddelde IQ gehad.
ik had het niet over jouw uitspraak, beetje egocentrisch misschien?

Citaat:

Nog los van dat feiten en daaraan verbonden conclusies nooit racistisch kunnen zijn, graag je aandacht voor het volgende:

Ten eerste had ik het over het gemiddelde IQ, hetgeen, zoals ik je al uitgelegd heb, "impliceert immers dat er uitschieters zowel naar boven als naar beneden zijn." waarmee het al geen "type C racisme" is. Er staat namelijk nergens dat subsaharanen debiel zijn.

wat een hoop zever en drogredeneringen

ten eerste , impliceert jouw bewering dat 50% van die mensen debiel zijn. want als het gemiddelde = 50% debiel, 50 niet, dus je beledigt wel de helft van die mensen.

Citaat:
Ten tweede heb ik het over het gemiddelde IQ in die landen. Ik duid daarmee geen specifieke bevolkingsgroepen aan, enkel landelijke gemiddelden. Wederom voldoet dit op geen enkele manier aan "type C racisme"
ten tweede, ik zie niet geen verschil tussen het beledigen van bevolkingsgroepen en nationaliteiten en rassen, die zijn even erg.

Citaat:
Ten derde heb ik aan die uitspraak nergens een waardeoordeel verbonden, noch heb ik gezegd dat de mensen in die landen daarom anders behandeld zouden moeten worden. Ook al geen "racisme", noch van het type C, noch van de types A, B of D.
Ten derde, zeggen dat mensen anders moeten worden behandeld is discriminatie, en daar hebben we het niet over, dus dat is irrelevant, en heeft nieks te maken met racisme per sé

Citaat:
En ten vierde staat er toch duidelijk te lezen "of misschien ook niet," etc, waarmee ik zelf al enige twijfel uitdruk, waarmee ik aangeef dat het een mogelijkheid is, maar niet meer dan dat.
ten vierde, je probeert je er nu gewoon uit te lullen, als je die zin goed leest, slaat die misschien op je vorige zin, .. er komt daar duidelijk 'want' achter, die duidelijk maakt dat je daar niet over twijfelt.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 augustus 2011 om 16:32.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 16:29   #3123
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
@ Sywen: als zowel Paulus als ik als jij naar Somalie verhuizen, zou het best kunnen dat het gemiddelde IQ stijgt! is dat racistisch denk je?

En als ik dan nog mijn chinese buurman meeneem dat wordt het gemiddelde vast nog hoger! nog racistischer?

zever, dat IQ wordt zeker niet hoger als jij naar daar gaat, je mag nog je buurman meenemen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 16:33   #3124
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

ten eerste , impliceert jouw bewering dat 50% van die mensen debiel zijn. want als het gemiddelde = 50% debiel, 50 niet, dus je beledigt wel de helft van die mensen.

ten tweede, ik zie niet geen verschil tussen het beledigen van bevolkingsgroepen en nationaliteiten en rassen, die zijn even erg.

Ten derde, zeggen dat mensen anders moeten worden behandeld is discriminatie, en daar hebben we het niet over, dus dat is irrelevant, en heeft nieks te maken met racisme per sé

ten vierde, je probeert je er nu gewoon uit te lullen, als je die zin goed leest, slaat die misschien op je vorige zin, .. er komt daar duidelijk 'want' achter, die duidelijk maakt dat je daar niet over twijfelt.

ten eerste , impliceert jouw bewering dat 50% van die mensen debiel zijn. ant als het gemiddelde = 50% debiel, 50 niet, dus je beledigt wel de helft van diemensen.
De beweringen van Mac. zijn gebaseerd op documentatie die hij op het net vindt, tot nu toe heeft niemand ze hier weerlegd . En gij in geen geval. Ver van dat zelfs.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 16:44   #3125
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
zever, dat IQ wordt zeker niet hoger als jij naar daar gaat, je mag nog je buurman meenemen.
dank je, ik zie dat u totaal niet discrimineert.
Ik neem aan dat u verwijst naar mijn IQ gehalte, dat volgens jou de 70 niet zal bereiken?

Mijn buurman vindt het echter niet zo leuk dat je het discriminatie vindt dat 50% van zijn landgenoten een IQ van 106 en meer hebben.
Zullen we voor de Japanners de testen een beetje vervalsen dan, zodat ze ook allemaal netjes 70 of minder hebben zoals de Somaliers??

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 16:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 16:45   #3126
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Sywen: als zowel Paulus als ik als jij naar Somalie verhuizen, zou het best kunnen dat het gemiddelde IQ stijgt! is dat racistisch denk je?

En als ik dan nog mijn chinese buurman meeneem dat wordt het gemiddelde vast nog hoger! nog racistischer?
uiteraard is dat niet racistisch, 't toont enkel de beperktheid van de term iq en toont nogmaals aan dat deze term bedacht is door westerlingen gericht op hun gebieden en hun inwoners en bijlange na niet toepasbaar op andere werelddelen; spijtig genoeg zitten er nu overal ter wereld simpele geesten en die voelen zich graag slimmer dan de rest, dus die doen alsof scheefgetrokken testjes het verschil kunnen aantonen tussen domme en slimme werelddelen; dommer kan moeilijk.

Laatst gewijzigd door the_dude : 30 augustus 2011 om 16:45.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 16:49   #3127
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
uiteraard is dat niet racistisch, 't toont enkel de beperktheid van de term iq en toont nogmaals aan dat deze term bedacht is door westerlingen gericht op hun gebieden en hun inwoners en bijlange na niet toepasbaar op andere werelddelen; spijtig genoeg zitten er nu overal ter wereld simpele geesten en die voelen zich graag slimmer dan de rest, dus die doen alsof scheefgetrokken testjes het verschil kunnen aantonen tussen domme en slimme werelddelen; dommer kan moeilijk.
een IQ test test het IQ.
In sommige streken is het belangrijker om gericht te kunnen mikken bij de jacht dan om een hoger IQ te hebben.
Daarom de IQ testen gaan omvormen tot wedstrijden in boogschieten is geen optie, tenzij je persé wil gaan bewijzen dat Louis uit de Congo écht wel evenveel puntjes heeft als Kareltje uit het 6de middelbaar. Louis kan namelijk beter mikken, maar dat telt dus voor evenveel puntjes als dat Kareltje werd toegelaten bij Mensa.
Goed zo?

het zijn mensen die het over "simpele geesten" hebben, die blijkbaar het verschil tussen het ene en het andere niet kunnen begrijpen, en de relativiteit ervan niet inzien.
Uw IQ mag dan wel hoger liggen dan een Somalier (waarschijnlijk ook niet, maar kom) toch zal ik verkiezen om samen met een Somalier verloren te lopen in de brousse, zolang hij me maar van eten kan voorzien, dan met jou in zo'n situatie te zitten.
Zoek jij maar verder naar bewijzen dat hij evengoed zal kunnen tellen als je het hem maar aanleert.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 16:51.
Oud 30 augustus 2011, 16:57   #3128
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een IQ test test het IQ.
In sommige streken is het belangrijker om gericht te kunnen mikken bij de jacht dan om een hoger IQ te hebben.
Daarom de IQ testen gaan omvormen tot wedstrijden in boogschieten is geen optie, tenzij je persé wil gaan bewijzen dat Louis uit de Congo écht wel evenveel puntjes heeft als Kareltje uit het 6de middelbaar. Louis kan namelijk beter mikken, maar dat telt dus voor evenveel puntjes als dat Kareltje werd toegelaten bij Mensa.
Goed zo?

het zijn mensen die het over "simpele geesten" hebben, die blijkbaar het verschil tussen het ene en het andere niet kunnen begrijpen, en de relativiteit ervan niet inzien.
Uw IQ mag dan wel hoger liggen dan een Somalier (waarschijnlijk ook niet, maar kom) toch zal ik verkiezen om samen met een Somalier verloren te lopen in de brousse, zolang hij me maar van eten kan voorzien, dan met jou in zo'n situatie te zitten.
Zoek jij maar verder naar bewijzen dat hij evengoed zal kunnen tellen als je het hem maar aanleert.
tellen is geen teken van intelligentie is mijn punt, je kan een chimpansee ook leren met de spaceshuttle vliegen. Die iq testen zijn westerse testen uitgevonden door westerse geesten en gebaseerd op een westers denkvermogen, doen alsof je van daaruit een algemeen beeld kunt opmaken van elke aardbewoner is onjuist.
Om in uw voorbeeld te blijven: een bakstenen huis kunnen bouwen is niet slimmer of dommer dan ene kunnen bouwen uit stro & bizonstront; het is anders. En met anders zijn kan uw iqtest niet om, uw iqtest beoordeeld iedereen vanuit 1 en hetzelfde interpretatiepunt. En dit laatste is dom zijn in mijn boek.

Laatst gewijzigd door the_dude : 30 augustus 2011 om 16:58.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:01   #3129
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp de hele discussie niet meer. De kaart en de opmerking over gemiddelde IQ die grenst aan debiliteit is niet racistisch. Verre van.

Aan de andere kant kun je ook niet de conclusie trekken dat het gemiddelde IQ daadwerkelijk lager is dan hier. Simpelweg omdat IQ-testen zijn gebaseerd op gemiddelden per land én omdat IQ grotendeels cultureel bepaald is, niet genetisch.
Er zijn stammen in Afrika die bestaan uit erg slimme mensen maar waarbij de telmogelijkheden zijn beperkt tot één, twee, veel. Gewoon, omdat zij niet op dezelfde manier hoeven tellen als wij. Een westerse IQ-test 1 op 1 op zo'n bevolking leggen geeft op voorhand al scheve uitkomsten.

Daarnaast zijn de uitkomsten ook nog eens sterk afhankelijk van de omstandigheden. Armoede, honger, vermoeidheid, slechte leefomstandigheden, hebben allemaal een grote invloed op de uitkomsten van die testen. Als wij drie weken op vakantie zijn geweest kan ons IQ zelfs (tijdelijk) met twintig punten zakken, hebben onderzoeken een tijdje terug uitgewezen.

Kortom, het kaartje wijst van alles uit en dat het uitwijst dat het gemiddelde IQ in die landen aan debiliteit grenst is ook juist volgens de gangbare begrippen.
Ik denk alleen dat je die conclusie niet zomaar kan trekken.

Wat dit alles met racisme te maken zou hebben begrijp ik niet goed.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:09   #3130
Jozef Ostyn

Standaard

Racisme op politics.be? Wellicht wel, net als in de samenleving.
Domheid op politics.be? Zeer zeker!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:10   #3131
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3108

Komt er nu nog wat van?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:19   #3132
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Aan de andere kant kun je ook niet de conclusie trekken dat het gemiddelde IQ daadwerkelijk lager is dan hier. Simpelweg omdat IQ-testen zijn gebaseerd op gemiddelden per land én omdat IQ grotendeels cultureel bepaald is, niet genetisch.
Er zijn stammen in Afrika die bestaan uit erg slimme mensen maar waarbij de telmogelijkheden zijn beperkt tot één, twee, veel. Gewoon, omdat zij niet op dezelfde manier hoeven tellen als wij. Een westerse IQ-test 1 op 1 op zo'n bevolking leggen geeft op voorhand al scheve uitkomsten.
Het is voor 50% genetisch. daar is men al lang over akkoord. Spijtig voor de politiek correctelingen die dit niet willen aanvaarden. Jammer maar helaas.

Die "westerse" testen die dus speciaal voor de blanke racisten werden ontworpen, laten dan wel nog zien dat oost-aziaten gemiddeld zes punten hoger scoren.
Jammer maar helaas zijn het geeltjes. Als het zwartjes waren geweest dan kregen ze een orgasme, de "anti-racistjes".

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 17:20.
Oud 30 augustus 2011, 17:29   #3133
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor 50% genetisch. daar is men al lang over akkoord. Spijtig voor de politiek correctelingen die dit niet willen aanvaarden. Jammer maar helaas.

Die "westerse" testen die dus speciaal voor de blanke racisten werden ontworpen, laten dan wel nog zien dat oost-aziaten gemiddeld zes punten hoger scoren.
Jammer maar helaas zijn het geeltjes. Als het zwartjes waren geweest dan kregen ze een orgasme, de "anti-racistjes".
Als je de 'geeltjes' en de 'zwartjes', zoals jij ze noemt, onder gelijke omstandigheden hier opvoedt, vallen ze binnen dezelfde gemiddelden als hier.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:31   #3134
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In sé betekent discriminatie: het maken van een onderscheid. Daar is op zich niks mis mee. Het wordt pas kwalijk als dat als grond gebruikt wordt om mensen te benadelen.
Daar ben ik mee akkoord.
Het wordt inderdaad pas kwalijk als er op basis van afkomst ed mensen benadeeld worden.
Op dat moment wordt een racistische mening strafbaar.

Citaat:
Ik zie geen verschil tussen de uitspraak dat negers een ander pigment hebben dan blanken en de uitspraak dat Somaliërs een lager IQ hebben dan aziaten.
Hangt af van de context, ik denk dat ge het daar wel mee eens zijt.
In een wetenschappelijke discussie zou ik ook die opmerking nooit als racistisch beschouwen.
Maar als iemand in een al racistische context, of indien geweten is dat de persoon een racistische mening heeft de uitspraak 'trouwens, die afrikanen zijn debielen' wel als racistisch kunnen aanzien worden.

Citaat:
Zo lang het met de waarheid strookt.
Het probleem is, en dat merkte onze hertog al op, dat 'de waarheid' in deze nogal bediscussieerbaar is, en dat de waarheid nogal in het nadeel van bepaalde etnische groepen gaat gebogen worden om een bepaalde ideologie te gaan verdedigen.

Citaat:
Dan mag toch wel eens uitgelegd worden waarom iemand dat vindt, denk ik.
Wel, ik herhaal, dat is al 100 keer uitgelegd:

Iemand die een discriminerende mening heeft, of wenst te discrimineren op basis van ras, kleur, afkomst, of etniciteit is in mijn ogen racistisch bezig.

Ik moet zeggen dat iedereen in mijn directe omgeving en vriendenkring deze mening is toegedaan.
Oud 30 augustus 2011, 17:33   #3135
Alboreto

Standaard

Citaat:
Sinds de toepassing van snelbelgwet is het gemiddelde IQ van de belgen drastisch gedaald;
Dat komt waarschijnlijk door de Vlaams Belangers.
Bron?
Oud 30 augustus 2011, 17:33   #3136
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn uitspraak staan aan de basis van de hele discussie de laatste 16 pagina's.

Citaat:

Ik denk niet dat jij me lessen te leren hebt over "zever en drogredeneringen".

De wetenschap heeft immers de grens van debiliteit op een IQ van 70 of lager gesteld, niet ik. Die grens benoemen, maakt het nog geen belediging. Of wil jij hier zeggen dat je de objectieve wetenschappelijk bevonden waarheid beledigend vindt? Kan best hoor, maar dat is dan jouw probleem.

Citaat:
Nogmaals; de wetenschap is het er over eens dat de grens van debiliteit, of zoals het tegenwoordig genoemd wordt, "milde retardatie", bij een IQ van 70 ligt.
Als er vervolgens in een wetenschappelijk artikel gemiddelde waarden zijn gemeten die rond de 70 of lager liggen in zowat alle landen ten zuiden van de Sahara, dan is dat voor het linkse deel van de bevolking hier misschien wel niet zo leuk omdat daarmee hun mantra van "iedereen is gelijk" onderuit gehaald wordt, maar dat doet niets aan de gemeten waarden af. Die gemeten waarden weergeven, is niet beledigend. Noch alleen, noch in combinatie met de wetenschappelijk vastgestelde grens voor debiliteit.

Citaat:
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".

Welnu, mijn gedocumenteerde uitspraak heeft niets te maken met "opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven", en beoogt dat ook nergens, noch heeft het dat effect.

Citaat:
Ik stel voor dat je een cursus begrijpend lezen gaat volgen en daarbij het hoofdstuk "context" goed bestudeert.
Dan zie je wellicht dat die "want" die na dat "misschien" komt, aangeeft waarom ik twijfel, en dus niet, zoals jij beweert, duidelijk maakt dat ik daar niet over zou twijfelen.

Ik noteer overigens dat het zogenaamd "racisme" bij jou al tot "belediging" afgezwakt is. Niet dat ik het daar mee eens ben natuurlijk, want droge feiten zijn nooit beledigend net zo min als droge feiten racistisch zouden zijn. Ze zijn gewoon wat ze zijn; feiten. Wetenschappelijk geconstateerde feiten zijn a-politiek en trekken zich ook niets aan van politiek dogmatisme. Tot spijt van wie het benijdt.
Oud 30 augustus 2011, 17:36   #3137
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
moderne definitie van racisme : als een linkiewinkie geen gelijk krijgt
Moderne manier van discussievoeren: Op de man spelen.
Oud 30 augustus 2011, 17:38   #3138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de 'geeltjes' en de 'zwartjes', zoals jij ze noemt, onder gelijke omstandigheden hier opvoedt, vallen ze binnen dezelfde gemiddelden als hier.
neen, net niet! daar gaat het net om. Maar ja, je moet de artikelen willen lezen en de wetenschappelijke studies willen volgen nietwaar?
Zelfs geadopteerde geeltjes en zwartjes in witte gezinnetjes tonen gemiddeld dezelfde afwijkingen. oei... hoe erg.
Oud 30 augustus 2011, 17:39   #3139
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp de hele discussie niet meer. De kaart en de opmerking over gemiddelde IQ die grenst aan debiliteit is niet racistisch. Verre van.

Daarnaast zijn de uitkomsten ook nog eens sterk afhankelijk van de omstandigheden. Armoede, honger, vermoeidheid, slechte leefomstandigheden, hebben allemaal een grote invloed op de uitkomsten van die testen. Als wij drie weken op vakantie zijn geweest kan ons IQ zelfs (tijdelijk) met twintig punten zakken, hebben onderzoeken een tijdje terug uitgewezen.

Kortom, het kaartje wijst van alles uit en dat het uitwijst dat het gemiddelde IQ in die landen aan debiliteit grenst is ook juist volgens de gangbare begrippen.
Ik denk alleen dat je die conclusie niet zomaar kan trekken.

Wat dit alles met racisme te maken zou hebben begrijp ik niet goed.
Het kan volgens mij allemaal wel kloppen. In sommige culturen is het niet noodzakelijk te denken en bestaat het leven uit het dagelijks verrichten van routinetaken , wat niet bevorderlijk is voor de ontwikkeling van de hersenen.
Deze stelling gaat u toch niet met gunstig gevolg kunnen betwisten neem ik aan.
Voor de rest ben ik het met u eens , aan de ontwikkeling van denkvermogen kan gewerkt worden , regelmatig de hersenen gebruiken gaat op termijn het denkvermogen ontwikkelen.
Wat dit alles met racisme te maken heeft is mij , net als u , evenmin duidelijk.

Laatst gewijzigd door Pericles : 30 augustus 2011 om 17:40.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:39   #3140
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Bron?
komt uit "het grote Sarcasme-boek", nooit van gehoord zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be