Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 14:06   #301
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De voorstellen hebben voor sommige Vlaams-nationalisten geen waarde als ze niet van de juiste persoon komen.
Omdat ze van een leugenaar komen.

Citaat:
Kunnen we het dan nu over de inhoud hebben?
Doe er de nationale kieskring, de paritaire senaat, de diverse herfederaliseringen en de Anschluss-maatregelen in de Rand af, en ik teken meteen.
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:08   #302
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uit de provincie dan nog wel! (is dat geen gallicisme trouwens)
Zo zijn wij Randenaars.

Citaat:
Als nederige ingeweken kempenaar buig ik dus nederig het hoofd en verontschuldig ik me...
Aanvaard.

Citaat:
Pas toch maar op met wat die meerderheid in de rand denkt, of uw kindjes zullen later wel eens ver kunnen reizen om naar een nederlandstalige school te gaan.
Onzin, momenteel zijn het de Franstaligen die ver reizen naar scholen in de Rand om degelijk Nederlandstalig onderwijs te krijgen.
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:08   #303
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
En dan? Het is Leterme die ze moet uitvoeren en die tot een akkoord moet komen, niet Verhofstadt.

Citaat:
Doe er de nationale kieskring, de paritaire senaat, de diverse herfederaliseringen en de Anschluss-maatregelen in de Rand af, en ik teken meteen.
Wat de paritaire Senaat betreft ben ik het met je eens, Anschluss-maatregelen staan er niet in, ik ben niet principieel tegen herfederaliseringen en ik ben wel te vinden voor een federale kieskring zoals die in Verhofstadt's nota beschreven wordt (geen vast aantal zetels per gemeenschap).

Kan je het je voorstellen? Bart De Wever's gezicht van hier tot in Virton.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 januari 2008 om 14:12.
Geert C is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:12   #304
Tegendradigaard

Standaard

Non.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:12   #305
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, ik heb inderdaad een klaar en duidelijk antwoord gekregen. Het is wel duidelijk: deze voorstellen worden niet verguisd omdat ze slecht zouden zijn, maar omdat ze van Verhofstadt komen. "Shooting the messenger" zoals dat dan heet.
Omdat die messenger bewezen heeft niets waard te zijn buiten wat goedkope leugens. Ik zie werkelijk geen enkele reden om die leugens dan nog te bekijken. Zoals in mijn voorbeeld: jij zou ook niets meer van mij moeten weten als ik jou zo afgezet zou hebben. En terecht.

Citaat:
Als Verhofstadt zijn nota per fax naar Leterme had gestuurd en Leterme had ze uitgegeven, dan zou je hier waarschijnlijk staan juichen.
Ik ben geen Leterme fan, maar Leterme heeft tot nu toe simpelweg voet bij stuk gehouden. Dat is Verhofstadt in 8 jaar tijd geen één keer gelukt op communautair vlak.

Citaat:
Je hebt inderdaad duidelijkheid gebracht. De voorstellen hebben voor sommige Vlaams-nationalisten geen waarde als ze niet van de juiste persoon komen. Belachelijke stelling uiteraard, ik probeer voorstellen altijd op hun eigen waarde en inhoud te beoordelen en niet op de waarde van hun auteur, maar kom.
Mag ik jou eens iets vragen: Vanaf welk jaar ben jij de politiek eigenlijk beginnen te volgen? Als je VHS vanaf het begin af aan bezig gezien hebt, dan zou je nu wel andere conclusies trekken.
Savatage is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:12   #306
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dan? Het is Leterme die ze moet uitvoeren en die tot een akkoord moet komen, niet Verhofstadt.
Misschien is Leterme ook niet zo 100 pct betrouwbaar?

Citaat:
Wat de paritaire Senaat betreft ben ik het met je eens,
OK

Citaat:
Anschluss-maatregelen staan er niet in,
Toch wel. Vreemde instellingen, die niet verkozen zijn door de inwoners, krijgen bevoegdheid over Vlaamse gemeenten. Dat is onzindelijk.

Citaat:
ik ben niet principieel tegen herfederaliseringen
Ik wel.

Citaat:
en ik ben wel te vinden voor een federale kieskring zoals die in Verhofstadt's nota beschreven wordt (geen vast aantal zetels per gemeenschap).
Uitsluitend als alle grendels, alarmbellen en pariteiten afgeschaft worden, en elke zetel evenveel stemmen kost. You can't have your cake and eat it.
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:12   #307
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat de paritaire Senaat betreft ben ik het met je eens, Anschluss-maatregelen staan er niet in, ik ben niet principieel tegen herfederaliseringen en ik ben wel te vinden voor een federale kieskring zoals die in Verhofstadt's nota beschreven wordt (geen vast aantal zetels per gemeenschap).
Bent U wel van de Rand!
Another Jack is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:13   #308
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Non.
Savatage is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:14   #309
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat die messenger bewezen heeft niets waard te zijn buiten wat goedkope leugens. Ik zie werkelijk geen enkele reden om die leugens dan nog te bekijken. Zoals in mijn voorbeeld: jij zou ook niets meer van mij moeten weten als ik jou zo afgezet zou hebben. En terecht.

Ik ben geen Leterme fan, maar Leterme heeft tot nu toe simpelweg voet bij stuk gehouden. Dat is Verhofstadt in 8 jaar tijd geen één keer gelukt op communautair vlak.

Mag ik jou eens iets vragen: Vanaf welk jaar ben jij de politiek eigenlijk beginnen te volgen? Als je VHS vanaf het begin af aan bezig gezien hebt, dan zou je nu wel andere conclusies trekken.
Bon, we denken er elk het onze van. Ik blijf er echter bij dat ongeacht hoe je denkt over iemand, je moet zijn voorstellen trachten objectief te bekijken.

Laten we het daarbij houden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Geert C is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:14   #310
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bent U wel van de Rand!
Hij beweert tenminste niet dat de verfransing de mensen in de Rand (ik citeer) "geen reet kan schelen".
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:16   #311
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik blijf er echter bij dat ongeacht hoe je denkt over iemand, je moet zijn voorstellen trachten objectief te bekijken.
Nee, dat doe je enkel als degene die de voorstellen doet je een valabel representatief persoon lijkt.

Naar VHS wordt niet meer geluisterd.
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:16   #312
Geert C

Standaard

Citaat:
Toch wel. Vreemde instellingen, die niet verkozen zijn door de inwoners, krijgen bevoegdheid over Vlaamse gemeenten. Dat is onzindelijk.
Die zouden geen bevoegdheden krijgen, het zou eerder een overlegorgaan zijn van verschillende overheden.

Citaat:
Uitsluitend als alle grendels, alarmbellen en pariteiten afgeschaft worden, en elke zetel evenveel stemmen kost. You can't have your cake and eat it.
Die grendels hebben eigenlijk weinig te maken met de federale kieskring, maar inderdaad, elke zetel in die kieskring moet evenveel stemmen kosten.

Vandaar ook dat ik niet gewonnen ben voor een "minimum" aantal zetels voor elke gemeenschap in die federale kieskring.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 januari 2008 om 14:22.
Geert C is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:20   #313
Geert C

Standaard

Citaat:
Bent U wel van de Rand!
Neen.
Geert C is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:21   #314
Geert C

Standaard

Citaat:
Hij beweert tenminste niet dat de verfransing de mensen in de Rand (ik citeer) "geen reet kan schelen".
Inderdaad, want ik weet dat de verfransing veel mensen wel degelijk kan schelen.
Geert C is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:22   #315
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je blijft gewoon mijn punt negeren. Het g�*�*t hier niet over Verhofstadt, maar over de inhoud van zijn nota. Het is sowieso Leterme die de staatshervorming zal moeten realiseren. Het feit dat je de nota onaanvaardbaar vindt, terwijl ze verder gaat dan de voorstellen die Leterme deed, gewoon omdat ze van Verhofstadt's hand is zegt veel over jouw ingesteldheid.

Waarom werd Leterme geroemd omdat hij niet toegaf terwijl voorstellen die verder gaan dan die van Leterme verguisd worden omdat ze door een persoon die je niet aanstaat zijn geschreven?
Het gaat niet om de inhoud, noch om de persoon, het gaat er om wat jij goed vindt niet het zelfde is als dat wat ik goed vind. En daar ik vermoed dat wij beiden Vlamingen zijn, gaat het er eigenlijk nog maar alleen om wat de meerderheid van de Vlamingen goed vinden, en dat dus één van ons beiden zich daar zal moeten bij neer leggen. Ik kan dat, maar kan jij dat ook?
Garry is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:24   #316
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En daar ik vermoed dat wij beiden Vlamingen zijn, gaat het er eigenlijk nog maar alleen om wat de meerderheid van de Vlamingen goed vinden, en dat dus één van ons beiden zich daar zal moeten bij neer leggen. Ik kan dat, maar kan jij dat ook?
Uiteraard.
Geert C is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:24   #317
Another Jack
Banneling

Standaard

Effe serieus nu

over die 'anschluss': Is het dan zinniger dat franstalige scholen worden gesubsidieerd met Vlaams geld?? Laat ze nu zelf hun schooltjes organiseren (vrijheid van onderwijs) en betalen, het niveau zal dalenop lange termijn. Trouwens zelfs franstalige ouders verkiezen hun kinderen meer en meer naar het nederlandstalig onderwijs te sturen.
Het staat elke gemeenschap of rechtspersoon vrij scholen op te richten waar ze dat wensen (British School in Tervuren ea...)
Another Jack is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:25   #318
Geert C

Standaard

Citaat:
Effe serieus nu

over die 'anschluss': Is het dan zinniger dat franstalige scholen worden gesubsidieerd met Vlaams geld?? Laat ze nu zelf hun schooltjes organiseren (vrijheid van onderwijs) en betalen, het niveau zal dalenop lange termijn. Trouwens zelfs franstalige ouders verkiezen hun kinderen meer en meer naar het nederlandstalig onderwijs te sturen.
Het staat elke gemeenschap of rechtspersoon vrij scholen op te richten waar ze dat wensen (British School in Tervuren ea...)
Voor mijn part richten ze zoveel scholen op in Vlaanderen als ze willen, zolang ze maar aan de regels van de Vlaamse Gemeenschap voldoen.
Geert C is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:34   #319
Another Jack
Banneling

Standaard

Natuurlijk op gebied van brandveiligheid enz..., alleen op pedagogisch vlak kunnen we dat niet eisen. Hun diploma's zullen dan worden uitgereikt door de franstalige gemeenschap, die zijn specifieke leerplannen en eindtermen heeft.
Another Jack is offline  
Oud 10 januari 2008, 14:39   #320
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
En dan?
'Sommigen' hebben zo te zien geen problemen met de voorstellen van een gehaaide leugenaar. Zolang de geboren leugenaar maar een Belgisch nationalist is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be