Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2008, 16:06   #301
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nuance:
Ik stelde enkel de vraag of, indien we het programma van die partij maar moeten lezen in de koran, we dan ook het programma van CD&V maar moeten lezen in de bijbel. Beide verwijzen naar hun godsdienst in hun partijnaam.
En ik antwoord u een de bijbel heeft nooit een rol gespeeld in de Katholieke volkspartij. En toon dit aan. 't Is al.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 30 oktober 2008 om 16:08.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 16:36   #302
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
U Ik ben zulk een mensen waar iets serieus mee mis is in hun denken, reeds veel tegen gekomen op islmafora.
fora trekken meer extremistische meningen aan, dat zie je altijd, kijk maar op dit forum
Oud 30 oktober 2008, 16:36   #303
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik was gewoon maar uw redenering aan t uitlachen.
Meer moet je der niet achter zoeken.
leuk ik uw redeneringen ook dan zijn we met 2
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 16:38   #304
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek het toch maar eens op.
dit zei hij dus ook

Citaat:
Ik hoorde of las écht zelden zoveel haat en aggressiviteit als de blokkerkes hier tonen.
Oud 30 oktober 2008, 17:09   #305
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
fora trekken meer extremistische meningen aan, dat zie je altijd, kijk maar op dit forum
Ten eerste. U bent lid van dit forum. Ten tweede. U geeft toe dat de oprichters van deze partij de links 'progressieve' extremisten van vandaag zijn waar een steek mee los is, die respect voor de islamitische wet hoog in het vaandel voeren en die zichzelf als de eeuwige slachtoffers zien. Inshallah.

When is Islam Oppressed?
By Abul Kasem
http://www.faithfreedom.org/oped/AbulKasem51205.htm

Understanding Muhammad
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 17:19.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 17:23   #306
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt te maken met mensen die de islamitische wet door de strot van onze samenleving wensen te duwen en die de hoodddoek als een symbool van de geemancipeerde vrouw zien.
volgens jou...
Citaat:
Ik ben zulk een mensen waar iets serieus mee mis is in hun denken, reeds veel tegen gekomen op islmafora.
Ik kom er maar soms en zie daar niet veel dan. Soms eens...
Citaat:
Wat de rest van hun programma is of zal zijn hoef ik, net zomin als Alice, mij aldus niet meer af te vragen. Laat ons kort zijn, het zijn de links 'progressieven' van vandaag. De spa en groen kunnen er probleemloos mee in kartel gaan. Insallah.
.
Dat maak jij ervan, voor je een tekst van hen las?
Kun je 't gemakkelijker beoordelen zonder het programma te kennen, niet gehinderd door kennis van hun programma of standpunten? Gewoon op vooroordelen dus?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 17:32   #307
smiley

Standaard

Citaat:
volgens jou...
Neen volgens hen zelf. Iedereen die ook maar durft om geen respect voor de islamwet te betonen (zich daaraan niet te onderwerpen) door bvb (net zoals ataturk destijds) een hoofddoekenverbod in te stellen onderdrukt volgens hen immers de islam. Ook is het volgens hen duidelijk niet de fout van de allahtone gemeenschap zelf maar wel die van de autochtone (racisme zit men steeds te roepen en de 'progressieven' onder ons lopen daar zeer begripvol achteraan en richten een cgkr op om onze vrijheid van meningsuiting en andere te beknotten doch nog is het niet genoeg volgens hen) en hun kafirmaatschappij dat de 'jongeren' schoolachterstand oplopen, de kafirs sloven zich naar hun eigen zeggen nog niet genoeg uit om het hen naar de zin te maken terwijl me,nig ouder het geen moer kan schelen dat hun 10 jarige zelfs nog tot 's avonds laat op straat zit rond te hangen in plaats op de schoolbanken te zitten maar ja het is allemaal de fout van de kafirs ! Lekker toch de schuld altijd maar op de kafirs te kunnen steken en niet op zichzelf en zeker niet op de islam !

Citaat:
Ik kom er maar soms en zie daar niet veel dan. Soms eens... Dat maak jij ervan, voor je een tekst van hen las?
Ik heb de tekst van hen gelezen, die is hier toch gepost. Voor jou is die natuurlijk niet duidelijk genoeg. Niet te verwonderen. U rangschikt diegenen die altijd en overal hun hoofddoek wensen te dragen waarschijnlijk ook onder 'de gematigden'. Geen wonder dat u overal 'gematigden' meent te ontwaren... Ook Erdogan in Turkije zou volgens de 'progressieven' onder ons een 'gematigd' moslim zijn ...

Citaat:
Kun je 't gemakkelijker beoordelen zonder het programma te kennen, niet gehinderd door kennis van hun programma of standpunten? Gewoon op vooroordelen dus?
Diegenen die met vooroordelen geplaagt zitten zijn dikwijls diegenen die anderen van vooroordelen beschuldigen.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 17:44.
Oud 30 oktober 2008, 17:44   #308
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen volgens hen zelf. Iedereen die ook maar durft om geen respect voor de islamwet te betonen (zich daaraan niet te onderwerpen) door bvb (net zoals ataturk destijds) een hoofddoekenverbod in te stellen onderdrukt volgens hen immers de islam. Ook is het duidelijk niet de fout van de allahtone gemeenschap zelf maar wel die van de autochtone en hun kafirmaatschappij dat de 'jongeren' schoolachterstand hebben, de kafirs sloven zich naar hun eigen zeggen nog niet genoeg uit om het hen naar de zin te maken terwijl me,nig ouder het geen moer kan schelen dat hun 10 jarige zelfs nog tot 's avonds laat op straat zit rond te hangen in plaats op de schoolbanken te zitten maar ja het is allemaal de fout van de kafirs ! Lekker toch de schuld altijd maar op de kafirs te kunnen steken en niet op zichzelf en zeker niet op de islam !
En las je dat allemaal op hun site? Heb je daar een linkje naar?

Citaat:
Ik heb de tekst van hen gelezen, die is hier toch gepost. Voor jou is die natuurlijk niet duidelijk genoeg. Niet te verwonderen. U rangschikt diegenen die alles en overal hun hoofddoek wensen te dragen waarschijnlijk ook 'de gematigden'. Geen wonder dat u overal 'gematigden' meent te ontwaren... Ook Erdogan in Turkije zou een 'gematigd' moslim zijn ...
Ik las hier een krantenbericht (uit Trouw als ik me goed herinner) en een opstelletje van iemand, zonder bronvermelding. Verder véél veronderstellingen en voor-oordelen.Geen feiten, teksten of andere bewijzen.

Citaat:
Diegenen die met vooroordelen geplaagt zitten zijn dikwijls diegenen die anderen van vooroordelen beschuldigen.
Kun je specifiek zijn? Feiten bvb?

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2008 om 17:46.
Oud 30 oktober 2008, 17:48   #309
smiley

Standaard

Citaat:
En las je dat allemaal op hun site? Heb je daar een linkje naar?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=148

Citaat:
Ik las hier een krantenbericht (uit Trouw als ik me goed herinner) en een opstelletje van iemand, zonder bronvermelding. Verder véél veronderstellingen en voor-oordelen.Geen feiten, teksten of andere bewijzen.

Kun je specifiek zijn? Feiten bvb?
Dan kunt u niet lezen. En de gedachtengang van dergelijke kwieten kan men genoeg op islamfora terugvinden en waar zij die rare gedachten vandaan halen kan men in de islamitische bronteksten terugvinden.

Citaat:
"Everywhere it is Muslims who are killing, oppressing and persecuting, and yet they are the ones who cry loudest claiming to be victims and oppressed."

Understanding Muhammad
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 17:55.
Oud 30 oktober 2008, 20:08   #310
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Poco is geen scheldnaam. U voelt zich uitgescholden omdat men de waarheid zegt over mensen die aan pampermanie lijden?
Zo hoor je het ook eens van een ander.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Waarbij dient te worden opgemerkt dat bij extreem-rechts politiek-incorrect zijn politiek-correct is en politiek-correct zijn politiek-incorrect is.

Kort gesteld, "poco" is een term die extreem-rechts gebruikt om haar tegenstanders het zwijgen op te leggen en de aandacht af te leiden van elke vorm van inhoudelijk debat over bepaalde nochtans zeer belangrijke maatschappelijke thema's. Van zodra je een inhoudelijk debat probeert te voeren of, wat nog veel erger is, het waagt om een genuanceerde houding aan te nemen, of gewoon iets zegt dat niet in overeenstemming is met de extreem-rechtse dogma's, ben je een "poco" en hoeft er bijgevolg niet meer te worden geluisterd naar wat je te zeggen hebt. Een inhoudelijk debat voeren, een genuanceerde houding aannemen en iets zeggen waar extreem-rechts het niet mee eens is druist namelijk in tegen de extreem-rechtse politieke correctheid. Net als "fascist" is het een term die bijna uitsluitend gebruikt wordt om een inhoudelijk debat te verhinderen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 20:16   #311
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=148

Dan kunt u niet lezen. En de gedachtengang van dergelijke kwieten kan men genoeg op islamfora terugvinden en waar zij die rare gedachten vandaan halen kan men in de islamitische bronteksten terugvinden.
Dus geen tekst vanwege die partij. Enkele lijnen in Trouw, een Nederlandse krant. Je discuteert over iets waarvan je enkel de naam hoorde en de rest vulde je zelf in.

Kom eens terug als die partij een site heeft.
Oud 30 oktober 2008, 20:22   #312
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarbij dient te worden opgemerkt dat bij extreem-rechts politiek-incorrect zijn politiek-correct is en politiek-correct zijn politiek-incorrect is.

Kort gesteld, "poco" is een term die extreem-rechts gebruikt om haar tegenstanders het zwijgen op te leggen en de aandacht af te leiden van elke vorm van inhoudelijk debat over bepaalde nochtans zeer belangrijke maatschappelijke thema's. Van zodra je een inhoudelijk debat probeert te voeren of, wat nog veel erger is, het waagt om een genuanceerde houding aan te nemen, of gewoon iets zegt dat niet in overeenstemming is met de extreem-rechtse dogma's, ben je een "poco" en hoeft er bijgevolg niet meer te worden geluisterd naar wat je te zeggen hebt. Een inhoudelijk debat voeren, een genuanceerde houding aannemen en iets zeggen waar extreem-rechts het niet mee eens is druist namelijk in tegen de extreem-rechtse politieke correctheid. Net als "fascist" is het een term die bijna uitsluitend gebruikt wordt om een inhoudelijk debat te verhinderen.
Beter zou ik het niet kunnen gezegd hebben.
Maarja ik vrees dat het niet veel gaat uithalen bij sommige "die hards" hier.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 oktober 2008 om 20:23.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 20:36   #313
smiley

Standaard

Citaat:
Dus geen tekst vanwege die partij. Enkele lijnen in Trouw, een Nederlandse krant. Je discuteert over iets waarvan je enkel de naam hoorde en de rest vulde je zelf in.

Kom eens terug als die partij een site heeft.
Een Nederlandse krant die na een interview met de betrokkenen hun eigen woorden in de tekst opnam. Wel wat meer dan enkel de naam nietwaar. Dat van dat beklag over het niet genoeg doen over de achterstand op de scholen kan je in de tekst van het laatste nieuws terugvinden. Mensen die niet opgezet zijn met het hoofddoekenverbod zijn geen gematigden maar krijgen wel volop steun van de zogenaamde 'progressieven onder ons zoals groen (de 'boeh' beweging). Het zijn ook de zogenaamde 'progressieven' die geen zogenaamde 'extremisten' als dusdanig herkennen (die denken waarschijnlijk zolang er geen bom ontploft of niemand plannen heeft om een aanslag te plegen is er niets aan de hand) en die die niet alleen in hun partijen zitten op te nemen doch die ook op sleutelposities zetten zoals inburgering of integratie of aan hen het beheer over moskeen overlaten. Het is te gek voor woorden maar het gebeurt in dit en onze omringende landen. De zogenaamde 'islamofobie' dient alvast bestreden te worden ! Dixit Erdogan en de president van Iran en de Libische leider khadafi en de koning van Saoedi Arabie.

Zelfs vanuit Amerika... 'yes, but we have friends in the middle east, good people (saoedi arabie). So we cannot say that islam is an intolerant religion wxe cannot say that the war on terror is a war agaisnt islam. These terrorists are misusing this great religion with good teachings.'

http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867

Het zegt alles nietwaar. Men mag de nare waarheid over islam niet zeggen en dat zeker niet linken aan terrorisme omdat zij te afhankelijk zijn van de olie uit de islamofascolanden. Tot grote tevredenheid van saoedi arabie Libie en de andere islamofascolanden die hun miljarden oliedollars besteden aan de bouw van moskeen in de nog door islam te veroveren gebieden en de verspreding van hun ware islam.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 20:52.
Oud 30 oktober 2008, 20:48   #314
smiley

Standaard

Citaat:

Neen Geertc zit het gewoon om te draaien. Het zijn net de politiek correcten die de term 'extreem rechts' 'islamofoob' of 'racist' gebruiken om haar tegenstanders het zwijgen op te leggen en de aandacht af te leiden van elke vorm van inhoudelijk debat over bepaalde nochtans zeer belangrijke maatschappelijke thema's die niet mogen besproken worden. Het probleem is volgens het dogma van de zogenaamde 'progressieven' namelijk niet aan islam gebonden doch wel aan achterstelling en armoede en is de nare waarheid vertellen stigmatizerend voor een bepaalde bevolkingsgroep.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 20:49.
Oud 30 oktober 2008, 20:54   #315
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zo hoor je het ook eens van een ander.
inderdaad van deze poco bijvoorbeeld

Citaat:
Ik hoorde of las écht zelden zoveel haat en aggressiviteit als de blokkerkes hier tonen.

pot en de ketel ... poco is een politiek correct persoon die kan vergeleken worden met de collaborateurs in de nazi periode...nu doen ze er alles voor om, het met ooit fiere politieke correcte persoon -embleem, het af te wassen en het als een scheldwoord te laten erkennen. Hoe laag kan je vallen???? Aanvaard dat je poco bent en dat je de islam in de kaart wil spelen voor wat politieke macht. aanvaard dat je dit pad gekozen hebt en aktief hebt meegedaan aan de pamperpolitiek waarbij nu hele scholen naar halal worden geassimilerd. Ooit wilden de pocos geen dierenleed op hun embleem nu wel sterker nog ook onderdrukking van vrouwen moet kunnen voor hun kiesvee de islammieten. Maar hoop groeit dat de pocos door hun eigen pamperkiesbvee zullen worden verstoten voor de ware islam partij MOSLIM genoemd. Dan zullen de pocos zich volledig moeten bekeren of terug aansluiten bij de autochtone niet islamitische bevolking. Dan pas zal poco een scheldwoord worden immers niemand zal dan nog dit embleem willen hebben. Zolang poco's de islam pamperen met desastreuze gevolgen voor onze menselijkheid zolang zal poco geen scheldwoord zijn. Als ze het inzien wat ze aanrichten dan zal het een scheldwoord worden. zo simpel als 1 en 1 2 is....
Oud 30 oktober 2008, 20:55   #316
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
ach liever iemand met het hart op de juiste plaats dan een doorsnee poco die halal goedkeurt.... wie is dan een "die hard" he

Laatst gewijzigd door shaddy : 30 oktober 2008 om 20:55.
Oud 30 oktober 2008, 20:56   #317
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen Geertc zit het gewoon om te draaien. Het zijn net de politiek correcten die de term 'extreem rechts' 'islamofoob' of 'racist' gebruiken om haar tegenstanders het zwijgen op te leggen en de aandacht af te leiden van elke vorm van inhoudelijk debat over bepaalde nochtans zeer belangrijke maatschappelijke thema's die niet mogen besproken worden. Het probleem is volgens het dogma van de zogenaamde 'progressieven' namelijk niet aan islam gebonden doch wel aan achterstelling en armoede en is de nare waarheid vertellen stigmatizerend voor een bepaalde bevolkingsgroep.
inderdaad de pocos schelden erop los als het niet in hun kraam past

bijvoorbeeld deze zelfverklaarde filosoof

Citaat:
Citaat:
Ach, haat zaaien => mogelijk rellen in een stad

Laatst gewijzigd door shaddy : 30 oktober 2008 om 20:58.
Oud 30 oktober 2008, 21:04   #318
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik vrees dat je gelijk krijgt, het gaat niet veel uithalen bij sommige "die hards" hier.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 21:05   #319
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je gelijk krijgt, het gaat niet veel uithalen bij sommige "die hards" hier.
de doorsnee poco heeft geen probleem met halal ...dat zijn pas "die hards"

Laatst gewijzigd door shaddy : 30 oktober 2008 om 21:05.
Oud 30 oktober 2008, 21:05   #320
smiley

Standaard

Citaat:
U zegt het. Jij rekent jezelf zeker niet bij de 'die hards' waarbij mijn woorden niet veel uithalen.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 21:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be