Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 14:54   #301
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Als je 17 en 6 maanden " oud " bent, ben je minderjarig. En dan sla je een oud vrouwtje steendood, voor 50 euros te ratten. Wat nu ? Vooral niet in een cel steken ? Doodstraf evenmin, uiteraard, dan is het kot te klein. Alhoewel het slachtoffer WEL dood is...Welke straf dus ? Werkstraf ? Enkelband ? ( van een straf gesproken )...Nog iets dat in je opkomt ?
Haha, je hebt gelijk: er zal altijd discussie zijn omtrent de grens en waar die moet getrokken worden. En er zijn jongeren van 15 die volwassener zijn dan anderen van 20. Maar iemand van pakweg 18 jaar is echt beter af in een omgeving waar hij nog kan leren om constructief deel uit te maken van de maatschappij...
Letop, "niet in een cel gooien" is niet hetzelfde als los laten rondlopen, en in een instelling verblijven is niet hetzelfde als in een cel gooien. Maar de begeleiding moet alleszins aangepast zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja oké, volgens jouw redenering zitten mensen vast voor drugsdelicten, diefstal zonder geweldpleging en financiële criminaliteit (minimale overtredinkjes volgens jou die niet in de gevangenis horen, maar een alternatieve straf gegeven kan worden - waar ik niet vóór ben trouwens)
Wel wat betreft de drugsdelicten kan er al een hoop opgelost worden door de boel te legaliseren Dan blijven alleen nog de individuen over die tòch van het systeem misbruik willen maken.
En hell, ik heb nergens gezegd dat die overtredingen minimaal zijn hé!! Ik zeg enkel dat als die persoon niet gevaarlijk is, dat er kan geopteerd worden om die niet naar de gevangenis te sturen maar een alternatieve straf op te leggen. Alternatief is niet gelijk aan licht!!
Als je b.v. 3 jaar gemeenschapsdienst eist, dan moet die persoon wel zijn werk opzeggen en een tijd leven van een uitkering die wsl een heel stuk minder zal zijn dan wat hij normaal verdiende. Verder is het dada met op vakantie te gaan, want hij heeft een enkelband en er is nog een schuld af te betalen: arbeiten dus.

Citaat:
- en de 'zware' gevallen lopen vrij rond, worden niet of nauwelijks gestraft - welke strafmaat wordt er eigenlijk gehanteerd - wat voor rechters zitten er - ach laat maar ... criminelen horen - volgens mij bestraft te worden - daar hebben we wetten voor - die moeten toegepast worden.
De zware gevallen lopen inderdaad soms vrij rond, b.v. omdat de gevangenissen overvol zitten en door procedurefouten. Criminelen moeten inderdaad bestraft worden, dat trek ik niet in twijfel, alleen kan de manier waarop véél beter.

Citaat:
wat is dan wel de oplossing voor die 'minderjarigen', volgens jou?
Specifieke begeleiding. Als de jongere kampt met gedragsstoornissen of agressief gedrag kan daar wel een internering in een speciale jeugdinstelling bij, maar dat is by no means hetzelfde als ze laten rotten in een cel... Hij moet ook nog steeds onderwijs krijgen, leren respect op te brengen voor de maatschappij en zijn medemensen, ... inzien DAT hij een fout begaan heeft, en hoe het beter kan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Alle misdaden verdienen de doodstraf! Dan zijn we onmiddellijk verlost van een groot deel van de allochtonen en VB'ers. Ook een serieus deel van de bedrijfswereld en zelfstandigen gaan er dan aan. Veel zwartwerkers zullen opgeruimd worden waardoor de werkloosheidsstatistieken pijlsnel zullen dalen.

Nu ik er zo over nadenk, lijkt de doodstraf toch een goede zaak te zijn.
Ooit es een film gezien over een maatschappij waar de burgers kunstmatig dom gehouden worden met een soort hoofdband, en mochten beslissen over het rechtssysteem. Daar was er een vrouwtje die voorstelde om de doodstraf in te voeren voor fout parkeren
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 14:59   #302
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Hier, een snoepje:

Sumerische wetten

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 3 juni 2009 om 15:00.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:46   #303
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind dat de misdaad er serieus op achteruit aan het gaan is.
Oudjes bestelen voor een paar euro?
Allez zeg, zijn de jongeren den dag van vandaag nu zo dom en lomp geworden of wat is dat feitelijk?
Dat heeft weinig met domheid te maken. Wel met een uitgesproken racisme en haat tegen de autochtone bevolking. Als het om het geld ging zou men inderdaad zo'n geweld niet gebruiken. Het gaat dan ook niet om het geld, maar wel om de kick van het in elkaar trappen van een oud blank vrouwtje.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 22:28   #304
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat heeft weinig met domheid te maken. Wel met een uitgesproken racisme en haat tegen de autochtone bevolking. Als het om het geld ging zou men inderdaad zo'n geweld niet gebruiken. Het gaat dan ook niet om het geld, maar wel om de kick van het in elkaar trappen van een oud blank vrouwtje.
Misschien.
In elk geval zowel dom als lomp.
Oud 17 juni 2009, 22:31   #305
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

dome mensen verdienen de doodstraf .
ik zal maar al een touw gaan zoeken.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 12:45   #306
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

geen

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be