![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#302 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben een van de ergste leerlingen op mijn school geweest. Dankzij mij zijn er aanpassingen gebeurd in't schoolreglement. Ik heb op 5 verschillende schoolsystemen in veel landen gezeten. Ik zou durven zeggen dat ik een kenner ben. |
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.trends.be/nl/opinie/trend...n.html#topPage |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat financiën betreft had men in de privé bijvoorbeeld al héél lang een performante informatisatie doorgevoerd die al die nutteloze hoop papier en oubollige briefwisseling overbodig maakte. En wat eventuele schuldinningen betreft : daar wordt nù ook al beroep gedaan op zelfstandige gerechtsdeurwaarders. Overigens, als men eindelijk eens zou gaan werk maken van het vervangen van de belasting op arbeid door een BTW-equivalent op het verbruik (wat de staat net evenveel oplevert) dan zijn geen belastingsbrieven meer nodig (alle arbeid is wit) en kan alle energie gestoken worden in de controle van de BTW. Véél efficiënter dan Jan en klein Pierke ambeteren met zijn belastingsbrief. |
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.coc.be/publicaties_brandp...d=540&subnav=2 |
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is eerder zo dat mensen met voldoende geachte diplomas of zonder bewijs van pedagogische bekwaamheid nogal werkonzekerheid hebben. Dat ze dan eens dat diplomake gaan halen he, ze hebben er drie jaar voor...... Laatst gewijzigd door Tavek : 24 augustus 2009 om 19:11. |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik spreek hier wel over mensen met een diploma. Het scheelt wel enige 100den euro's. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
|
Als het niets inhield, dan hadden ze geen lesvoorbereidingen of cursus. Het mysterie lost zichzelf op.
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
|
Citaat:
Er zijn hier werkelijk mensen die kicken op zelfkastijding. |
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
|
Meer pedagogische tikken geven volgens sommigen.
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het onderwijssysteem is extreem bureaucratisch, daar heb je een punt, maar net deze logheid is een bron van werkzekerheid: eenmaal binnen = nooit buiten. Kortom, als je tijdelijke van lange duur bent, heb je voorrang mocht je baan vervallen, in dezelfde scholengemeenschap voor een vergelijkbare baan tov buitenstaanders. In de prive neemt men gewoon de meest capabele persoon, in het onderwijs degene met de meeste dienstjaren. En daar hebben we meteen het probleem van het onderwijs in zijn geheel aangekaart. |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
|
Citaat:
Je zou het juist moeten toejuichen, alleen de meest toegewijden blijven in het onderwijs. En ik vind vast werk een basisrecht. Blijkbaar valt dat al evengoed niet te begrijpen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 augustus 2009 om 19:26. |
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Partijlid
|
Toen ik eens een maand een vakantiejob had gedaan aan de lopende band en tevreden terug naar de schoolbanken terug mocht (welja dat gevoel was er maar voor een maand maar soit..) was er een leraar die hele tijd zelfmedelijden had met zichzelf (uren, slecht betaald, enz...).
Toen ik dacht aan die mensen aan de lopende band heb ik hem geantwoord dat hij maar eens een maand aan zo'n band moest staan dat hij wel terug gemotiveerd zou worden.... Resultaat was dat ik mijn boeltje mocht pakken Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Banneling
|
Citaat:
3 jaar in dezelfde scholengemeenschap. En in de praktijk hangt het puur af van de hoeveelheid vaste benoemingen die aan een school mogelijk zijn (= aantal leerlingen) en hoeveel plekken er vrij komen (pensioenen). Maar zoals gezegd: vereist + GBP is niet iedereen gegeven, want die mensen raken erg gemakkellijk aan een vaste benoeming op korte termijn (<5 jaar). |
|
|
|
|