Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2010, 14:05   #301
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nog méér regeringen ...
Minder dacht ik, een Vlaamse.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 14:06   #302
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Minder dacht ik, een Vlaamse.
Is het Amerikaans model niet een federatie van 52 staten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 14:15   #303
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zo iets.

Maar, ik zou me eerder baseren op het model en het niet klakkeloos overnemen. Mijn bedoeling was alleszins niet van Vlaanderen in 52 staten te verdelen.

Ik zou eerder de vrijemeningsuiting overnemen en dergelijke.
Oud 13 april 2010, 14:17   #304
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zo iets.

Maar, ik zou me eerder baseren op het model en het niet klakkeloos overnemen. Mijn bedoeling was alleszins niet van Vlaanderen in 52 staten te verdelen.

Ik zou eerder de vrijemeningsuiting overnemen en dergelijke.
De sociale zekerheid ook?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 14:19   #305
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Net alsof flaminganten tegen alles moeten zijn wat Amerikaans is

Ik ben zelf voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen en liefst een staat die een voorbeeld neemt aan het Amerikaanse model.
ik denk niet dat daar in Vlaanderen veel volk op zit te wachten.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 14:22   #306
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid ook?
Daar zou ik referendums voor organiseren.

Alleszins moeten daar de mensen de vrije keuze inkrijgen, het Belgische model wil ik persoonlijk zeker niet.
Oud 13 april 2010, 14:23   #307
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bron?
Oud 13 april 2010, 14:23   #308
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De VS tellen 50 staten, niet 52.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 15:07   #309
Mauser
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U mag mij eens uitleggen hoe men onze veiligheid verdedigt door in Afghanistan Afghanen die tegen de bezetting van hun land strijden met F16's plat te bombarderen. De buitenlandse troepen in Afghanistan brengen onze veiligheid in gevaar.

Uw part is gelukkig nogal klein wat besluitvorming betreft.
1) Elke officier zou u kunnen vertellen dat men probeert de vijand uit te schakelen door hun basis en hun leiderschap uit te schakelen. Deze bevinden zich beiden in het Midden-Oosten. (En ten tijde van de invasie meer specifiek in Afghanistan) De personen die hier aanslagen komen plegen, hebben hun opleiding daar gekregen.

2) Een zeer groot aantal van de Taliban strijders zijn geen Afghanen, maar "vrijwilligers" uit andere landen in de regio. Plus het gaat hen niet persé om de vrijheid van Afghanistan maar eerder om een religieuze oorlog.

3) Mijn part is even groot als die van u, gelukkig zijn er meer mensen zoals mij dan als u.
Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 15:47   #310
giserke
Banneling

Standaard

Die anti terroristjes zijn toch schattig.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 17:23   #311
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Je bent grappiger dan Geert Hoste in alle geval.
Ja jongen, echte Vlaams nationalisten gaan voor niets minder dan een communistische staat waar zelfs Noord Korea langs verbleekt
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 17:24   #312
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Onder de oudere generatie wss niet, bij de jongere en de generatie van middelbare leeftijd wel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 17:27   #313
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja jongen, echte Vlaams nationalisten gaan voor niets minder dan een communistische staat waar zelfs Noord Korea langs verbleekt
Dat je blijkbaar alleen maar in die twee uitersten kan denken zegt wel veel over jouw intellectueel niveau hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 16:41   #314
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"... de vaststelling dat men eigenlijk maar over federalisme kan spreken wanneer men met vijf is of meer; en dat het 'unionistische federalisme' met twee of twee en een half in feite geen federalisme is maar een oncomfortabel model van systematische confrontatie..."

Hendrickx, Jan,2004, Vlaanderen en zijn buitenland, praktijken en kansen, Davidsfonds Leuven, p.34.

-En de VS telt inderdaad 50 en geen 52 staten.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 15 april 2010 om 16:42.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 16:46   #315
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U mag mij eens uitleggen hoe men onze veiligheid verdedigt door in Afghanistan Afghanen die tegen de bezetting van hun land strijden met F16's plat te bombarderen. De buitenlandse troepen in Afghanistan brengen onze veiligheid in gevaar.
Ik zeg niet dat er geen discussie mogelijk is omtrent de manier waarop maar overvloedig bewezen is alvast dat Afghanistan wereldwijd voor enorm veel drugsdoden zorgt en het land dankzij de aanwezige radicale Islam een broeihaart is voor terrorisme. Beide hebben in West-Europa mij part alvast meer dan genoeg doden op hun geweten.
Oud 15 april 2010, 16:49   #316
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
waarom zouden die kernwapens wegmoeten?
Dat weet geen zinnig mens. De Amerikaanse investering lopen al sinds 2003 terug. Ik zie er het nut niet van in om ook nog de MUNSS investeringen weg te jagen. 't is crisis, we kunnen die centen goed gebruiken.

"Americans pulling out of Belgium

US investment fell by more than €4 billion last year

American companies are pulling out of Belgium at an alarming rate, according to figures compiled by the National Bank and published last week in De Morgen newspaper. Last year, US investment in Belgium fell by more than €4 billion, reversing a trend of growing investment in recent years: in 2007, investment rose by €4.39 billion; in 2008 by nearly €4 billion.

The haemorrhage is being felt across the board, both in Belgian companies that are partly owned by American investors and in the Belgium-based subsidiaries of American companies.

The American Chamber of Commerce (AmCham) in Brussels immediately called for caution in interpreting the National Bank’s figures. There was, a spokesman said, a visible fall from 2007 to 2008, and then to the first half of 2009. But “American statistics show a turnaround,” according to Am- Cham’s CEO, Marcel Claes.

A statement on the chamber’s website claims: “These figures confirm the findings of AmCham Belgium in its most recent US Direct Investment in Belgium Report (USDI) published in November 2009. The study foresaw a further decline in USDI in Belgium together with a decrease in the number of jobs at US affiliates based here.

“On the other hand, it should be borne in mind that the figures used by the National Bank of Belgium are not only preliminary, they also do not take into account the earnings US corporations have reinvested in their Belgian subsidiaries. In 2006, 2007 and in 2008, reinvested earnings consistently made up about 75% of US capital inflows in Belgium.”

According to preliminary figures from the US Department of the Treasury, AmCham points out, USDI turned around in the third and fourth quarters, with positive figures of €1.34 billion and €970 million – a much-reduced deficit for the year of €1.72 billion, but a deficit all the same.

The global economic crisis is not the problem here, experts said. That should have caused a falling-off in inward investment across the board, but in fact Belgium has been losing ground to the Netherlands and Germany since as far back as 2003.

Belgium’s competitive position is at the root of the problem, according to AmCham. In its 2009 report, the organisation pointed to taxation and social charges on business and a certain inflexibility in the labour market as the main brakes on USDI.

In addition, Belgian governments have taken a “rather passive” approach to attracting investment, according to Claes, with the result that existing USDI tends to be in traditional sectors – like General Motors investing in Opel Antwerp. “Germany and the Netherlands have been more proactive,” Claes said.

“They’re fortunate in being more active in new technologies. I’m not saying nothing has been going on, it’s just that the Netherlands and Germany took more drastic measures and did it earlier,” he said.

Alan Hope

(April 14, 2010)

http://www.flanderstoday.eu/content/...ng-out-belgium "

Laatst gewijzigd door dominatrix : 15 april 2010 om 16:50.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 17:07   #317
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je hoeft mij uiteraard niet te geloven, maar jouw Belgische staat heeft al genoeg geprobeerd het gerecht in te schakelen om vredesactivisten de mond te snoeren:
Zo werd Vredesactie aangeklaagd toen zij in een ludieke actie minister De Gucht voor één dag in de onbekwaamheid stelden te regeren, en namens het "interimcomité" stelden dat België uit de NAVO stapte.
De actie Trainstopping, waarbij treinen met Amerikaans militair materieel richting Irak (ik dacht dat jouw België tegen de oorlog in Irak was?) werden tegengehouden, leidde tot een juridische rechtzaak.

Als uw Belgische overheid een kans ziet om vredesactivisten voor de rechter te brengen, dan doet ze dat ook.
En dat heeft ze in het verleden ook geprobeerd met de Bomspottingacties. Men heeft geprobeerd deelnemers voor de correctionele rechtbank te brengen. De rechtbank was echter duidelijk: "Over dergelijke zaken kunnen wij ons niet uitspreken. Dit hoort behandeld te worden voor Assisen."
Denk je dat jouw Belgische regering dan het lef zou hebben om naar Assisen te stappen? Helemaal niet.

Mensen zonder argumenten beginnen zeer snel te schelden. Spijtig.

Wij vragen -terecht- van Iran dat zij inspecteurs toelaten. Wij vroegen -terecht- van Irak dat zij inspecteurs toelieten. Wij vragen -terecht- van Noord-Korea dat zij inspecteurs toelaten.
Waarom mogen er dan geen inspecteurs komen in Kleine Brogel?

Als het via politieke weg kan, graag!
En zowel het Vlaamse (in 2000 en opnieuw in 2010) als het federale parlement (in 2005) hebben al resoluties goedgekeurd die stellen dat die kernwapens weg moeten. Maar als de regering niet naar het parlement luistert, en als justitie zijn werk niet doet, heb ik als burger de plicht om op te treden tegen de regering.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eld-goed.dhtml

-Vooralsnog ben je niet in de mogelijkheid om hier een 'smoking gun' af te leveren over de aanwezigheid van kernwapens in kb. Wat je ook moge palaveren. Degene die dus zonder argumenten zit ben jij.

-Vredesactivisten die militaire domeinen disrespecteren horen thuis voor een rechter en nadien als het even kan in een cel. Daar waar ze volgens mijn bescheiden mening nog niet al te vaak terechtkomen... Uw calimero theorie snijdt dan ook geen hout.

-Ik denk dat de Ahamadinijad's & Kim's van deze wereld heel hard lachen met jullie vraag voor inspecteurs.

-Inspecteurs zijn tot nader order minder mobiel dan hetgeen waarnaar ze zoeken. Al ooit bij stil gestaan?

-Waarom hebben jullie eigenlijk nog inspecteurs nodig? Zo te horen zijn jullie er toch maar fameus zeker van dat ze er liggen... of toch niet helemaal he. Waar jij dus zegt dat ik scheld weet je dus dat ik spijkers met koppen sla: Jullie weten van niks!

-Wist je trouwens dat ze vandaag nog tonnen nucleair materiaal uit Irak slepen?

Ik heb trouwens nog een bijkomend vraagje: Ken je het 'Global Strike Development Program'?
Oud 15 april 2010, 17:11   #318
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
De vijftig staten van Amerika + de Europese Unie + Israël?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 17:16   #319
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De vijftig staten van Amerika + de Europese Unie + Israël?
Is Amerika geen staat van Israël dan?
Oud 19 april 2010, 21:23   #320
dominatrix
Minister-President

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...behouden.dhtml

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be