![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ... en seffens ga je ook nog eens zeveren over het feit dat we die asielzoekers de nodige medische zorgen aanbieden indien zich dat opdringt en dat er daarom mensen 'afvallen' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lezen kan je blijkbaar ook al niet. De bewijzen staan er nochtans. Hoe kan men anders voldoen aan de omzendbrief? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De omzendbrief gaat over een andere categorie: dat is namelijk crisisopvang! Azielzoekers zitten inderdaad in een crisissituatie. Wenneer ze echter aanvaard/geregulariseerd worden vervallen die uitzonderingsmaatregelen. Trouwens een te verwaarlozen percentage azielzoekes komt in een sociale woning terrecht tijdens de procedure! Nogmaals: een geregulariseerde (iemand die een permanente verblijfsvergunning heeft) krijgt geen voorrang bij het toekennen van een sociale woning! Azielzoeker is niet hetzelfde als een geregulariseerde! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je sprak over jouw situatie en blijkbaar eigen jij jezelf het 'recht' ( omdat ge mee afdraagt ) toe te gaan beslissen wat men onder acute noodsituatie dient te verstaan omdat jezelf in een benarde situatie bevindt. ( Daar bovenop stel je dat mensen die (nog) niet hebben bijgedragen en zich in zo'n situatie bevinden dat maar moeten doorstaan ) Het lijkt hier bijna op de wens van een actief anti-abortus-militante voor een abortus na 12 weken omdat ze vindt dat het verder uitdragen ervan haar gezondheid ernstigste schade zou toebrengen zonder dat daar objectieve medische redenen toe zijn die dat stellen. Laatst gewijzigd door praha : 15 juli 2010 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als ik geen dak boven mijn hoofd heb, zit ik óók in een crisissituatie. Sterker nog dan is mijn situatie ernstiger dan die van geregulariseerde asieleisers die nog altijd op het asiel kunnen wonen. Ik zie niet in dat ik, die verplicht aan hun opvang en de hele bende moet meebetalen, geen woning krijg toegewezen en zij wel, terwijl zij er niks voor hebben moeten doen, afgezien van een beetje asielig te gaan zitten zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die twee zaken stellen niks voor om jullie claim te bewijzen hé Het ene verhaalt om asielzoekers mét verblijfsvergunning ( dus dat staat gelijk met een oorspronkelijke inwoner ) zo vlug mogelijk een woonruimte te bezorgen ( binnen een jaar ) .... nogal wiedes daar het hier dan normaliter gaat over crisisopvang. Het tweede stelt gewoon dat er een tekort was aan aantal middelen om dat te verwezenlijken en men daarom op allerhande niveau's de handen in elkaar heeft geslagen. Waar zie jij nu concreet staan dat een nieuwkomer zich bevindende in een gelijkaardige situatie dan een doorsnee autochtoon voorrang krijgt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan ik jou nu enigszins 'bedreigen' met de loutere kennismaking dat dat als lasterlijk kan beschouwd worden ? Laster is een klachtenmisdrijf ... dat wilt zeggen dat de aangesprokene(n) daar eerst een klacht voor zouden moeten indienen alvorens dat als misdrijf wordt aanzien. Citaat:
En dat doe je niet aan de hand van zulk verhaal waarin impliciet net het omgekeerde staat van wat je komt te beweren. ps. Het is toch wel straf dat jij in zowat elk andere topic ( zolang het maar niet gaat over import-problematiek) de eerste bent die komt vragen achter de aantoonbaarheid van zaken en hier zelfs de vrijheid neemt de meest onbezonnen stellingen te hanteren. Laatst gewijzigd door praha : 15 juli 2010 om 13:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat ik al zei: vang ze zelf bij u thuis op. Privé en met eigen middelen betaald. Dan zult u mij niet horen. Weet u nu waar het nog het meeste op lijkt? Hierop: Bij ons in Noord-Brabant is het de gewoonte als men met een stel vrienden uitgaat, om van te voren te 'lappen', Dat wil zeggen dat men allemaal een bedrag in de gemeenschappelijke pot stopt om er in het café voor iedereen van de groep consumpties van te kopen. En dat na een uur op café je dorst hebt en opeens blijkt dat de gemeenschappelijke pot leeg is, omdat de beheerder van die gemeenschappelijke pot het nodig vond van andermans geld de rest van de aanwezigen in het café ook van consumpties te voorzien, want die hadden ook dorst. Geen enkel zinnig mens vindt dat normaal. U blijkbaar wel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk eens logisch na. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
It's called the bleeding obvious. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijf de indruk dat dit het werk is van een geflipte drugsgebruiker of alco.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het één gaat over een gewone inschrijving op een wachtlist en dat duurt inderdaad járen ... het ander handelt om een acute noodsituatie ... maar bij jou was aar geen sprake van op dat moment Citaat:
Het is net omdat je tijdelijk onderdak had dat van het acute geen sprake méér was Citaat:
Citaat:
( allez daar gaan we toch van uit ) Citaat:
Citaat:
Ik begrijp je ergernis perfect hoor. Maar zulke zaken ( ergernissen ) zijn niet eigen aan deze problematiek alleen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat men stelt dat men met een serieus probleem zit en er wat probeert aan te doen ( zie je post met de twee citaten ) Bewijst het ook dat nieuwkomers voorrang krijgen ( enkel omwille dat ze nieuwkomers zijn ).... daar ging het hier tenslotte om en dat was jullie verwijt naar die diensten (overheid) toe. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan dat een al of niet terecht een oneerlijke situatie noemen maar dat is een geheel andere discussie. Doorgedreven liberalen vinden het zelfs oneerlijk te moeten bijdragen in die hele SZ ongeacht of diegenen die er gebruik van maken nu ook wel of niet zouden bijdragen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() [quote=praha;4871201]
klopt maar je had/hebt een dak boven je kop ... einde crisissitutaie dus Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb altijd geleerd dat de kost voor de baat uit gaat, maar voor geregulariseerde asieleisers geldt dat dus omgekeerd. Bovendien dient een logeerkamer bij iemand thuis voor logées, niet om semipermanent mensen op te vangen. Dat is wel degelijk relevant. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
prima: Citaat:
Zie hierboven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeacht het argument dat jij bijdraagt en dus zeker wel recht moet hebben op die vruchten _waar ik je volledig in bijtreedt_ kan je niet zomaar 'kiezen' uit het menu Citaat:
Het ging over geregulariseerden versus oorspronkelijke ( normaliter ook mensen die een bijdrage leveren ... al is dat ook niet altijd zo ) inwoners en of die nieuwkomers dan in eenzelfde situatie verkerende voorrrang zouden krijgen voor bepaalde faciliteiten. Tot nu toe heb ik nog niks gezien dat daarop zou wijzen en het verhaal dat je deed _waarvoor nogmaals mijn dank omdat het een gedetailleerd verslag betrof en geen wilde cafépraat _ toont dat ook niet aan maar vetrlet net het omgekeerde Citaat:
Citaat:
Behorende tot eenzelfde maatschappelijk bestel dienen we ons neer te leggen bij de collectieve beslissingen die genomen zijn ( al ben je daar niet mee akkoord ) en wordt eenieder zelfs verplicht evenredig bij te dragen. Als ge dat niet wilt met gemeenschappelijke middelen en dat liever privatief geregeld ziet ben je nog steeds in een zelfde mate verantwoordelijk te stellen. Citaat:
Als ge dan toch überhaupt dit soort vergelijkingen wilt maken e dan komt het neer op een beheerder van de pot precies dat doet wat vooraf afgesproken is. Het punt waar het dus op neerkomt is van een geheel andere orde.... en richt zich tot een discussie of we al of niet nieuwkomers mogen toelaten en zo ja of die niet op voorhand een soort van reservekapitaal zouden moeten inleggen. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |