![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet.... maar dat heeft er dan ook niks mee te maken met het 'wachten op een woning'... daar versta ik iets totaal anders onder
Dan dacht ik gelijk aan de wachtlijsten voor sociale huisvesting Laatst gewijzigd door praha : 15 juli 2010 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Verplichting huizvesten van asielzoekers....
Dat zijn uitzonderingsmaatregelen... hebben niks met de politiek van het toekennnen van een sociale woning te maken! Wat betreft de hotelkamers... zie jij mensen liever buitenslapen? Awel, ik niet! (ik slaap ook niet graag buiten!) Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 15 juli 2010 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit is dat er mensen afvallen , en het zijn niet de asielzoekers want die kunnen dan naar de rechtbank stappen, "wij" niet. Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juli 2010 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is natuurlijk wat je bedoelt met 'dit' toepassen. Je kan mensen enerzijds niet verplichten tot arbeid dat zou pas een flagrante overtreding van allerhande universele regels zijn. Anderzijds heb je dat stukje in de grondwet over een menswaardig bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn kandidaat vluchtelingen die hun procedure nog loopt, die tijdelijk in sociale woningen moeten opgevangen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het komt er gewoon op neer dat ik wel verplicht aan de lasten van het sociale vangnet heb moeten meebetalen, maar dat, toen ik dat sociale vangnet dus eenmalig nodig had, anderen die er geen zak aan hadden bijgedragen fijn de lusten ervan konden genieten, en niet ik die ervoor betaald had. En ik ben dus heus de enige autochtoon niet die zulks is overkomen. En protesteert men hiertegen, dan wordt men door mensen als Alboreto en Vuvu Zela 'racist' genoemd. Ga die asieleisers et al maar fijn thuis bij u privé opvangen, met eigen middelen betaald uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maakt niet uit hoor... we houden het bij een misverstand ? Citaat:
Citaat:
Het was slechts een opmerking maar ik kan je zeggen dat je daarin mis bent. Dat, omdat je uitgaat van het begrip 'discriminatie' als synoniem voor 'het maken van onderscheid' zonder meer .... dat is niet wat het is. Terwijl de gehele term 'positieve discriminatie' slaat op getroffen maatregelen ( zeg maar gelijk onderscheid maken.... de 'bevoordeelde' groep dus ) om discriminatie tegen te gaan waar dit keer dat begrip wel de juiste lading dekt. Verder kan ik je nog kortweg vertellen dat ik er , algemeen gezien, tegen ben daar het niet wreed veel zoden aan de dijk brengt, vaak contraproductief werkt en leidt tot verdere polarisatie |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen
Ik krijg die verhalen ook dikwijls te horen van 'betrokkenen' die dat zó ervaren dat er weer één of andere 'bruine met een kappeke op' die zich aandiende direct vooruit geschoven werd terwijl zij op een wachtlijst zouden komen met gemiddelde vooruitzichten van enkele jaren. Wat zij echter nooit kunnen aantonen , als ik hen dat bevraag, is het verschil tussen hun situatie en die van die dame in kwestie en hoeveel keer ze daar is geweest en hoe lang zij dan heeft moeten wachten. Er zijn wachtlijsten, ja ....en in principe is dat een fifo-systeem maar dat wel naargelang bepaalde criteria Die voorwaarden zijn voor iedereen hetzelfde en het enigste verwijt dat je kan maken is dat die nieuwkomers het dan 'slimmer' aan de dag zouden leggen en/of zich gewoon in méér penibele omstandigheden bevinden. Laatst gewijzigd door praha : 15 juli 2010 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook uw aandacht voor het volgende: Citaat:
Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 15 juli 2010 om 12:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat je claim als zuiver lasterlijk wordt omschreven door de wet tenzij jij kan aantonen dat die feiten ( dat voorrang verlenen van nieuwkomers ) niet gelogen zijn. Denkt ge dat je daarin slaagt aan de hand van zulke soort verhalen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laster tov wie/wat? De waarheid kan nooit laster zijn so sue me ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juli 2010 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() U vindt dat normaal en logisch? Ik niet.
Als je ten eerste, los van het feit dat je plotseling zonder woning zit, al jaren staat ingeschreven voor een woning, en je ten tweede op dat moment ogenblikkelijk een woning nodig hebt, vind ik het niet meer dan normaal dat er dan ook een woning toegewezen wordt. Als mijn zus in haar goedertierendheid mij niet haar logeerkamer had aangeboden als zeer tijdelijke oplossing, erop vertrouwend dat ik inderdaad rap een woning toegewezen kreeg, dan had ik dus onder een brug of op een bank in het park moeten slapen. Maar voor geregulariseerde asieleisers wordt er door woningbouwverenigingen wel een x-aantal procent van hun woningbestand afgehouden om die te huisvesten. Waarom zijn die dan urgenter dan ik? Zij hebben immers ook al een dak boven hun hoofd, zelfs al is dat in een asieleiserscentrum. Het lokale asieleiserscentrum is hier in de buurt gehuisvest in een voormalig bungalowpark met bovendien allerlei gratis voorzieningen (zwembad, sportaccomodatie,speeltuinen etc) waar ik gewoon voor moet betalen als ik zoiets wil. Zij hebben doorgaans bovendien geen inkomen uit werk, dus hun uitkeringen moeten mede door mij als werkende Nederlander opgehoest worden. Evenals hun huursubsidie, hun kindergeld, hun lessen Nederlands en de hele santekraam. Maar deze werkende Nederlander kreeg dus mooi geen woning toegewezen toen hij die het hardst nodig had. Integendeel, ik mocht meer inkomensbelasting gaan betalen omdat ik zogenaamde 'voordeurdeler' was geworden, zodat de staat nog meer kon sinterklazen van mijn geld. Maar voor mij dus geen cadeau's, nee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ging tenslotte voor crisisopvang ( misschien omdat je wou dat je niet op een jarenlange wachtlijst terecht zou komen ? ) en niet zomaar voor sociale huisvesting en uit je verhaal blijkt dat er helemaal geen sprake is van een acute noodsituatie. Laatst gewijzigd door praha : 15 juli 2010 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en ? Wat moet dat nu bewijzen inzake het voorrang verlenen aan nieuwkomers ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bron? Bewijs? Betreft gesjoemel met wachtlijsten ten voordele van geregulariseerden bij sociale huisversingsmaatschappijen: Bewijzen? JA? Span dan een rechtszaak aan! Och ja..... de rechtbanken zitten vol autochtonen hatende rechters die er het ziekelijk genoegen in scheppen autouchtonen te 'kloten'.... Nee verder dan caféargumenten/leugens en laster komen ze niet! Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 15 juli 2010 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet dat nu precies bewijzen inzake het voorrang verlenen bij het toewijzen of verkrijgen van een woning ( zo stelde je dat wel aanvankelijk ) of zelfs bij uitbreiding ( die kaart trekt ge nu ) inzake het voorrang krijgen van crisisopvang ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat bewijst dat mensen die al jaren en jaren op de wachtlijst staan, en nog steeds geen woning hebben gekregen, nu nog langer moeten wachten, terwijl geregulariseerde asieleisers binnen maximaal één jaar een woning toegewezen krijgen. Ik weet niet hoe de situatie in België is, maar in Nederland heerst er sinds de Tweede Wereldoorlog een woningnood. Om een huurwoning in bijvoorbeeld Amsterdam te bekomen, moet men soms 12 jaar wachten, mits men het verkeerde kleurtje en de verkeerde naam heeft natuurlijk, zoals Jan Jansen bijvoorbeeld. Vindt u dat niet in een schril contrast staan met binnen maximaal één jaar geholpen worden als men het juiste kleurtje (=niet-blank) en de juiste naam (=beslist geen Nederlandsklinkende) heeft? Ik wel. |
|
![]() |
![]() |