![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() door buitenlanders die tegen de Nederlandstaligen opgejut worden de Franstalige media (RTBf, Le Soir, ...).
|
![]() |
![]() |
#302 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag het mij eigenlijk niet af omdat ik het antwoord ken. Vlaanderen is al eeuwen lang, zelfs van eeuwen voor dat het België werd, de meest ideale melkkoe geweest die je je kunt indenken. Dat was al zo toen het nog toebehoorde aan het Koninkrijk Bourgondië en laterop tot het hertogdom Bourgondië, en is nu nog geen moer anders. |
|
![]() |
![]() |
#304 | ||
|
![]() Citaat:
Vlaams-nationalisten zijn dromers die niet door de leugens van politici kijken. Citaat:
De burger zal de kosten mogen dragen voor de politieke fantasietjes. |
||
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#306 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jij beweert dat de nieuwe Vlaamse staat het minderhedenverdrag niet moet ratificieren heb je het wel degelijk verkeerd voor. Alle nieuwe lidstaten zijn immers verplicht dit verdrag op te ondertekenen en toe te passen. Dat VK, Spanje en Frankrijk niet geneigd zullen zijn om Vlaanderen als EU lidstaat te aanvaarden ljkt mij niet meer dan logisch. Die landen hebben immers ook regio's hebben die zich willen afscheiden, zodat een erkenning van Vlaanderen als lidstaat rechtstreeks zou ingaan tegen hun eigen principes. |
|
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel zo dat de Franstalige politici al langer bezig zijn om zich voor te bereiden op de splitsing.
vanwaar de vragen op versterking van het Brussels Gewest, uitbreiding van dat Gewest en een betere financiering, denken jullie? het is ook niet toevallig dat ze het vaak over de splitsing van de pensioenen hebben in hun media. Dit in schril contrast met de Vlaamse politici die nog altijd in een Belgisch kader denken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#308 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat lijkt me niet meer dan logisch, maar dat neemt toch niet weg dat er op dat Vlaamse grondgebied een minderheid anderstaligen wonen die volgens het minderhedenverdrag niet mogen gediscrimineerd worden, zoals nu wel gebeurt in sommige Vlaamse gemeenten rond Brussel.
|
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het zo dat de "Vlaamse Franstaligen", indien het minderhedenverdrag geratificeerd zou worden én de Franstaligen als nationale minderheid worden erkend, een aantal "culturele" rechten zouden krijgen, ook buiten de faciliteitengemeenten. Eigenlijk komt het ongeveer overeen met een systeem van taalfaciliteiten (ook in rechtzaken) over gans Vlaanderen.
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe zouden die landen dan immers hun verzet tot afscheiding van bepaalde eigen regio's kunnen blijven verdedigen? |
|
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het dagelijkse leven. Franstalige Belgen leven en denken al "Frans" in hun dagelijkse leven via de Franse TV die de Franstalige Belgen veel meer bekijken dan hun "eigen" zenders. Uw meeste BV's zijn totaal onbekend in Franstalig België om maar een voorbeeld te noemen. Men moet echt blind zijn om niet te beseffen dat Vlamingen en Franstaligen in twee verschillende werelden leven.
|
![]() |
![]() |
#314 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook de beslissing van bepaalde randgemeenten om geen gronden te verkopen aan anderstaligen druist regelrecht in tegen het minderhedenverdrag, dat een onafhankelijke Vlaamse EU lidstaat verplicht zal zijn te ondertekenen.
|
![]() |
![]() |
#315 |
|
![]() Ik heb toevallig veel over de geschiedenis van mijn familienaam en die van mijn streekgenoten gelezen. Ik ben zelf kunnen teruggaan tot de 14e eeuw. Ik heb moeten vaststellen dat die familiebanden weinig met Vlaanderen maar veel met de politieke indeling uit het verleden te maken heeft.
Neem gewoon de proef op de som. Surf naar familienamen.be en tik eens wat familienamen in. Ik kan je verzekeren dat de huidigetaalgrenzen zeer weinig overeenkomst vertonen met het voorkomen van familienamen. Leer uw geschiedenis, maar informeer ook eens elders dan de politiek gekleurde schoolboeken. |
![]() |
![]() |
#316 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#317 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus wat jij schrijft is bullshit. Laatst gewijzigd door speurneus : 24 augustus 2010 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
#318 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen enkel probleem. de Franstaligen in de rand komen niet in aanmerking voor dat minderhedenverdag.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |