Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2010, 18:00   #301
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Enorm cultuurverschil: in Vlaanderen was dit nooit gebeurd bij Waalse politici...
Moeilijk te zeggen wat die enkeling betreft, maar waarschijnlijk klopt dit wel voor de sympathie van de bevolking voor dit soort geweldpleging.
Oud 16 september 2010, 18:04   #302
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht

Trouwens, op dit forum zitten ook Franstaligen die beweren dat Vlamingen minder welkom zouden worden in het geval van een onafhankelijkheid. Abnormaal onbeschaafde individuen die zo denken.
Het is niet zozeer dat Vlamingen in Wallonie niet meer welkom zijn na Vlaamse onafhankeleijkheid, het is zelfs niet zo dat Walen in Vlaanderen niet meer welkom zijn na de Vlaamse onafhankelijkheid, in wezen heeft die onafhankelijkheid er niets mee te maken. We hebben elkaar gewoon niets te vertellen.
Oud 16 september 2010, 18:05   #303
Wisord
Banneling

Standaard

Die Peumans is een profesioneel leugenaar , het is niet de eerste keer dat die zeveraar zo een mediastunt uitlokt . http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...angen-aan.aspx

Citaat:
Peumans liegt”
In de Ter zake-uitzending op Eén zei Noël Slangen vorige week woensdag openlijk dat dit onjuist is, dat er in 2001 wél een aanbesteding is geweest voor de BAM-communicatie,en dat er 29 contracten bestaan. “Dit alles klinkt niet fris omdat mijnheer Peumans er al een hele tijd leugens over vertelt”, zei Slangen. “De eerste jaren van de BAM was er geen probleem.

Peumans werkte toen als directeur van De Lijn perfect samen met Groep C. Maar het was pas nadat wij een botsing hadden gekregen over iets waar mijnheer Peumans boter op zijn hoofd heeft dat hij ons is beginnen stalken. Op een bepaald ogenblik was er een aanwervingsprocedure voor een communicatieverantwoordelijke bij de BAM. Daar kwam een zeer bekwame dame uit. Maar na een interventie van mijnheer Peumans werd het examen gewoon even vervalst en werd Antwerps N-VA-voorzitter Bart Van Camp (nu BAM-bestuurder, nvdr) communicatieverantwoordelijke.”
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:08   #304
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Belgicistjes hebben weer een goede dag vandaag.
Oud 16 september 2010, 18:08   #305
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Er is geen niveau noch op de site van HLN noch op die van La Dernière Heure. Het zijn plebskranten.
Dat Dernière Heure-plebs doet me trouwens denken aan Vlaams plebs van enkele decennia terug. Misschien verbetert de situatie wel. Hopelijk. De botheid herken ik; niet de agressie eigenlijk.
Wat ook een kapotgespeelde plaat is (en eigenlijk lees ik dat ook op de sites van Le Soir en La Libre) is de daad te vergelijken met die van een verzetsheld die een gore fascist betaald zet. Vroeger waren sprongen sommige Vlamingen met een open ultra-Belgicistische mening (eigenlijk pro-Franstalige) ook op die trein.

Waar komt dat vandaan?

Op dit forum zitten er ook die zo denken. Ik ga geen namen noemen (het betreft Vlamingen trouwens op dit forum).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 september 2010 om 18:12.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:11   #306
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100916_001

oeps! jammer waalse en belgische vrienden. 'T is wel degelijk meneer de waal die liegt
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:14   #307
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlamingenMeppendeWaal
C’est �* ce moment que j’ai entendu derrière moi quelqu’un dire en flamand : c’est une organisation de ces connards de l’Action fouronnaise !
Ik kan dat geloven, toen ik onlangs De Peu tegenkwam bij de groenteboer zei die ook tegen zijn vrouw (over mij): dat is een van die eikels die ons met die klotesoftware hebben opgezadeld.
Oud 16 september 2010, 18:17   #308
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik kan dat geloven, toen ik onlangs De Peu tegenkwam bij de groenteboer zei die ook tegen zijn vrouw (over mij): dat is een van die eikels die ons met die klotesoftware hebben opgezadeld.
Volgens de dokter die hem onderzocht, kan Puntmuts Peumans na zijn akkefietje 'zijn mond niet meer symmetrisch openen'. Kon hij dat dan vroeger wel?

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2010 om 18:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:20   #309
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens de dokter die hem onderzocht kan Puntmuts Peumans na zijn het akkefietje zijn mond niet meer symmetrisch openen. Kon hij dat dan vroeger wel?
Mag eens eens raden nu,SPA os LSP ?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:22   #310
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Arme meneer Peumans, nu ga ik de volgende maal toch ook op de N-VA stemmen!
Oud 16 september 2010, 18:23   #311
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme meneer Peumans, nu ga ik de volgende maal toch ook op de N-VA stemmen!
Na de affaire Roeland Raes en de gerechterlijke uitspraak van gisteren waarin de gewezen ondervoorzitter van het VB strafrechterlijk veroordeeld werd, zou ik dat maar ook doen.

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2010 om 18:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:30   #312
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Och, een paar titsen houdt hem fit.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:31   #313
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Dat Dernière Heure-plebs doet me trouwens denken aan Vlaams plebs van enkele decennia terug. Misschien verbetert de situatie wel. Hopelijk. De botheid herken ik; niet de agressie eigenlijk.
Wat ook een kapotgespeelde plaat is (en eigenlijk lees ik dat ook op de sites van Le Soir en La Libre) is de daad te vergelijken met die van een verzetsheld die een gore fascist betaald zet. Vroeger waren sprongen sommige Vlamingen met een open ultra-Belgicistische mening (eigenlijk pro-Franstalige) ook op die trein.

Waar komt dat vandaan?

Op dit forum zitten er ook die zo denken. Ik ga geen namen noemen (het betreft Vlamingen trouwens op dit forum).
Peumans' reputatie in franstalig België is er niet op vooruit gegaan toen hij in een interview te kennen gaf dat z'n oom, een collaborateur tijdens WO2, door verzetslui vermoord geweest is (tijdens de repressie na de oorlog, als ik me niet vergis). Hij nam daarbij niet zo'n lieve woordjes in de mond en dat is bij franstalige Belgen serieus in het verkeerde keelgat geschoten, zeker gezien de collaboratie vooral een Vlaamse en het verzet vooral een Waalse zaak was, niet waar?

Bij het lezen van de commentaren op LS en LLB, is me opgevallen dat dit interview regelmatig terug bovengehaald wordt, waarschijnlijk om een dieper psychologisch inzicht te ontwaren in de mans denken en misschien wel een oorzaak te vinden in wat er gebeurd is zondag.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:34   #314
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de dokter die hem onderzocht, kan Puntmuts Peumans na zijn akkefietje 'zijn mond niet meer symmetrisch openen'. Kon hij dat dan vroeger wel?
Ah, het is maar een akkefietje.

Niks om zich zorgen over te maken, dus.

Laten we het maar met de mantel der liefde bedekken.

Of neen, beter nog, meneer Liebens moet eigenlijk een straat naar hem vernoemd krijgen, en een door Mathilde gebreid lintje op de borst gespeld.

Tenslotte is hij een Patriottische Held die zijn leven heeft gewaagd in de strijd tegen de vuige neo-nazi die het Heilig Land der Vaad'ren kapot wil maken, nietwaar?

Noblesse oblige.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:38   #315
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na de affaire Roeland Raes en de gerechterlijke uitspraak van gisteren waarin de gewezen ondervoorzitter van het VB strafrechterlijk veroordeeld werd, zou ik dat maar ook doen.
Wat was de uitspraak misschien?
Oud 16 september 2010, 18:38   #316
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

De sfeermakerij in de waalse kranten zal er wel voor zorgen dar er meer en meer van die "akkefietjes" gaan voorvallen ...
Dat ze daar al eens beginnen met een beetje op een normale manier hun gazettekes ineen te steken zonder hun lezers op te jutten tegen de Vlamingen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:45   #317
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah, het is maar een akkefietje.

Niks om zich zorgen over te maken, dus.

Laten we het maar met de mantel der liefde bedekken.

Of neen, beter nog, meneer Liebens moet eigenlijk een straat naar hem vernoemd krijgen, en een door Mathilde gebreid lintje op de borst gespeld.

Tenslotte is hij een Patriottische Held die zijn leven heeft gewaagd in de strijd tegen de vuige neo-nazi die het Heilig Land der Vaad'ren kapot wil maken, nietwaar?

Noblesse oblige.
En nu uitkijken naar het strafdossier dat ongetwijfeld door het parket opgestart is/wordt, vermits als ik het goed begrijp Meneer Peumans zich burgelijke partij heeft gesteld. Eens het korte onderzoek - vermits de dader gekend is, voorbij is wacht dan een mooie rechtzaak waarin gerechtigheid zal geschieden.

Ik kijk al uit naar de commentaar op de Vlaamse nazi-rechtbanken.
Oud 16 september 2010, 18:47   #318
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De sfeermakerij in de waalse kranten zal er wel voor zorgen dar er meer en meer van die "akkefietjes" gaan voorvallen ...
Dat ze daar al eens beginnen met een beetje op een normale manier hun gazettekes ineen te steken zonder hun lezers op te jutten tegen de Vlamingen ...
In de imperialistische denkwereld is Vlaanderen de grote vijand. Er blijken maar weinig mensen in Vlaanderen rond te lopen die dit beseffen, iedere keer opnieuw staan ze met verbazing te kijken naar de haatconcerten in de Waalse pers.

Wordt dat dan iedere keer opnieuw weer terug vergeten ofzo?
Oud 16 september 2010, 18:48   #319
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Doktersrapport geeft Peumans gelijk!
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100916_001

Die Waal liegt, want hij beweerde dat er geen slagen uitgedeeld werden, wat dit doktersrapport aantoont.
Wellicht heeft Madame Peumans de klappen uitgedeeld.
Ze had haar bril niet op en sloeg met haar papaplu op de Peumans zijne kop.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 18:49   #320
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je destijds in het vredige Voeren je zondagen ging doorbrengen kan er wel wat scheef zitten hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be