![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 45,12% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
45 | 54,88% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Minister-President
|
![]() Dat is juist en het is ook de hoofdstad van de Franstalige gemeenschap maar met dien verschil dat de Vlaamse gemeenschap en het Vlaams gewest zijn samengevoegd en huizen in hetzelfde parlement.
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien omdat ongeveer 90% van alle feestjes, concerten, tentoonstellingen, ... die hier in de hoofdstad aller Belgen worden georganiseerd uitsluitend voor Franstaligen bestemd lijken. Misschien omdat héél veel winkels, café's, restaurants, ... blijkbaar alleen geïnteresseerd zijn in Franstalige klanten. Misschien omdat Brussel op vele plaatsen - tot en met het toeristische hart - duidelijke tekenen van verregaande verwaarlozing/verkrotting vertoont. Misschien omdat Brussel op vele plaatsen - tot en met het toeristische hart - wel wat van een openbaar stort wegheeft. ... Misschien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien dat ook, ja.
Misschien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister-President
|
![]() Onnozele veronderstelling want dat gaat nooit gebeuren. Wat eventueel wel zou kunnen is dat Wallonië geen baat meer ziet in een Belgische confederaal model met eigen financiële verantwoordelijkheid en een aantrekkelijk voorstel van Frankrijk krijgt. Vlaanderen zal hen dat niet verhinderen maar er zal wel het een en ander moeten besproken worden zoals de rechtmatige verdeling van de staatsschuld. Ik zie dat wel niet zo gauw gebeuren maar dat zou nog eventueel kunnen omdat onder de juiste voorwaarden Vlaanderen geen bezwaar zou maken. Brussel naar Frankrijk is te absurd als scenario omdat nog Vlaanderen nog een ander Europees land daarmee akkoord zal gaan. Laat die Franstalige maar keffen.
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat niet alleen omdat jij tenminste mijn keuze voor een pseudoniem zónder hoofdletter consequent respecteert ![]() Ik zal inderdaad niet gauw beweren dat mijn ervaringen/indrukken enige wetenschappelijke waarde hebben. Ik ben geen socioloog, en hoewel ik eveneens in Brussel woon en werk, en bovendien al jarenlang met véle Brusselaars heb gepraat, heb ik de resultaten van die gesprekken niet kwantitatief bestudeerd. Dat neemt evenwel niet weg dat ik mij echt niet van de indruk kan ontdoen dat er zich een mentaliteitswijziging aan het voltrekken is. Ik merk - vooral bij 'nieuwe' Brusselaars - een steeds groeiend geloof dat Brussel zonder Vlaanderen 'reddeloos verloren' is. Dat geloof uitte zich tot nu toe - helaas - niet in een duidelijke politieke stellingname van de Brusselse kiezer, al denk ik dat het succes van Ecolo alhier wel degelijk ook te maken heeft met hun naar Franstalige normen behoorlijk gematigde stellingname op communautair vlak (de verstandhouding met Groen! speelt daarin een niet te onderschatten rol). Op dit ogenblik ben ik volop bezig met de voorbereiding van het opstarten van een nieuwe politieke 'partij' (ik noem het liever een kieslijst), waarvan ik vermoed dat ze de machtsverhoudingen in MIJN stad - ik kreeg Brussel immers van Garry cadeau ![]() Ik kreeg gisteren alvast de uitdrukkelijke steun van enkele 'sleutelfiguren' in het wereldje van de Marokkaanse basse classe van MIJN stad. Het gaat om mensen die het huidige discours van de corrupte, Vlamingen-hatende en hypocriete want écht racistische 'machthebbers' van de '19 baronieën' méér dan kotsbeu zijn, mensen die bijna sméken om de creatie van de zo gevreesde "état belgo-flamand", mensen die bij een niet te verwaarlozen segment van de kiesgerechtigden alhier de nodige overtuigingskracht bezitten, een overtuigingskracht die ze ten allen tijde in mijn voordeel willen aanwenden. Na het gesprek dat ik met die personen had, staat mijn besluit vast: ik ga er voor. Wil je meer lezen over waar ik heen wil: zie onder meer het eerste bericht in de discussie met als titel "Vlaanderen en z'n Franstaligen": http://forum.politics.be/showthread.php?t=143356 Jij bent in elk geval van harte welkom, zowel in de discussie, als in het initiatief dat ik aan het ontwikkelen ben. Vriendelijke groet, djimi
|
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen idealist, integendeel zelfs. Ik heb écht wel wat beter te doen. Je suis un monstre, je tue et je déchire! Vraag het maar aan mijn (oud-)leerlingen. Ik woon hier, ik werk hier, ik betaal hier belastingen, en ik kan niet langer 'werkloos' blijven toekijken op de wijze waarop de stad door een bende hypocriete maffiosi en lapzwansen die met de titel 'politicien' lopen te pronken nóg verder naar de knoppen wordt geholpen. Om het met woorden die u niet onbekend in de oren zullen klinken te zeggen: "Messieurs/Mesdames les Corrompus, ça suffit! Largement!"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2010 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
#308 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verwittigd man is er twee waard. Niet zo vriendelijke groet, djimi
|
![]() |
![]() |
#311 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() een ware "internet" held ![]()
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter info:
"Guido Tastenhoye (Leuven, 7 augustus 1959 - Deurne, 8 maart 2007) was een Vlaams journalist en politicus." bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Guido_Tastenhoye RIP Guido Tastenhoye (innige deelneming aan de familie) RIP zijn *kuch* 'gedachtegoed' (dat hoop ik, vurig)
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2010 om 19:02. |
![]() |
![]() |
#313 |
Minister
|
![]() dito met alle mogelijke middelen en iedere misstap tegen de Vlamingen aanklagen en eindelijk komaf pakken met le bourgoisie bruxellois
|
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedank feestelijk voor een 'helden'-status, maar mocht die er toch ooit - om een of andere duistere reden - moeten komen, dan kan ik u alvast mededelen dat ik daar Internet ab-so-luut niet voor nodig had.
Een tijdelijke opdracht bij "Net Brussel/Bruxelles Propreté" volstond al. En dat was slechts één - al bij al vrij korte - étappe in mijn bewogen en boeiende bestaantje.
![]() |
![]() |
#315 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#316 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#318 |
Banneling
|
![]() Nog zo'ne Vlaamsblok'democraat'...
Laatst gewijzigd door filosoof : 20 september 2010 om 19:59. |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() ja jong, de tijd van zakken vullen en gepamperd worden in ruil voor niets is voorbij
Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 september 2010 om 20:13. |
![]() |
![]() |
#320 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()