Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 oktober 2010, 22:54   #301
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En op 2 minuten op het toilet.
Wat is eigenlijk uw punt?
wat ik wil zeggen dat Vlaanderen de internationalisering, en de verfransing en verengelsing, niet zal kunnen tegenhouden door wetten. Toch niet binnen de context van de EU.
tomm is offline  
Oud 9 oktober 2010, 22:56   #302
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En woont u nu nog steeds in Brussel, of bent u er ondertussen - zoals zo véél 'Belges de souche' - ook al gaan lopen?
Toch wel, ik woon 60% van m'n tijd ongeveer in Brussel. Ik ben daarnaast ook heel veel in het buitenland, of bij m'n familie aan de kust tijdens de vakanties. Maar in Brussel heb ik vriendschap met de Russische gemeenschap, met Vlamingen, franstaligen, Marokkanen, Congolezen, enzovoort.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 oktober 2010 om 22:58.
tomm is offline  
Oud 9 oktober 2010, 22:57   #303
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
op welke internationale wetgeving denkt Vlaanderen zich te baseren om Brusse te claimen? Nu ben ik erg benieuwd...
En welke internationale wetgeving dacht u in te roepen om datzelfde brussel zomaar bij francofonia te gaan toevoegen....

Vertel het eens....
Svennies is offline  
Oud 9 oktober 2010, 22:59   #304
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas voor U wordt Brussel niet rotter, in tegendeel, elke dag meer verandert het in een bruisende metropool.
Bij zo'n woordkeuze kan ik mij echt niet inhouden van het lachen. Kom uit uw Brussels Salon en ruik de asfalt, beste man. De wereld is meer dan politiek correct romans en maatpakken.

Citaat:
De franstalige beginnen mmeer en meer te beseffen dat ze de Vlamingen helemaal niet nodig hebben, en ook op eigen benen kunnen staan.
Juist... ze gaan dat geld van dat ze nu van de transfers krijgen later uit hun gat trekken ofzo?

Citaat:
Dan moeten ze maar eens zien of ze bij de Hollanders beter zullen varen... ik werk dagelijks met Nederlanders en in Nederland en ik heb daar mijn sterkste twijfels over... maar goed ze moeten het zelf maar weten.
Wie zegt dat de Vlamingen een hereniging met Nederland snakt? U zegt het alsof het een vanzelfsprekendheid is, maar ga daar maar niet van uit. U haalt een stropop neer, in plaats van een feit.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 9 oktober 2010 om 23:00.
Nexer is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:00   #305
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En welke internationale wetgeving dacht u in te roepen om datzelfde brussel zomaar bij francofonia te gaan toevoegen....

Vertel het eens....
Stel dat Vlaanderen zich afscheidt, dan kan enkel het Vlaamse gewest zich afscheiden want de Vlaamse gemeenschap heeft geen territoriale bevoegdheid. Brussel hoort NIET tot het Vlaamse gewest. De internationale gemeenschap houdt rekening met de territoriale opdeling van het land, en de grenzen die bestonden voor de opsplitsing.
tomm is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:06   #306
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel dat Vlaanderen zich afscheidt, dan kan enkel het Vlaamse gewest zich afscheiden want de Vlaamse gemeenschap heeft geen territoriale bevoegdheid. Brussel hoort NIET tot het Vlaamse gewest. De internationale gemeenschap houdt rekening met de territoriale opdeling van het land, en de grenzen die bestonden voor de opsplitsing.
o ,u gaat uit van veronderstellingen...

Brussel behoort nog altijd tot het Vlaams grondgebied én is op zich géén volwaardig gewest....

Anders zouden de francofoontjes er niet zo op aandringen om hier wél een volwaardig gewest van te maken...

Kortom uw francofoontjes trekken wat brussel betreft momenteel aan het kortste eindje mijn beste....

En veronderstel nu eens dat la francofonie zich afscheidt.....
Svennies is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:07   #307
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Nexer

Citaat:
Bij zo'n woordkeuze kan ik mij echt niet inhouden van het lachen. Kom uit uw Brussels Salon en ruik de asfalt, beste man. De wereld is meer dan politiek correct romans en maatpakken.
schrijft de dorpeling vanuit zijn dorp... Brussel is mijn stad geworden, en ik zie veel bemoedigende tekenen in Brussel. Als ik naar Antwerpen of Gent ga, is dat wel leuk, maar het blijven toch provinciestadjes. Brussel is de enige echte stad in Belgiê en omgeving.

Citaat:
Juist... ze gaan dat geld van dat ze nu van de transfers krijgen later uit hun gat trekken ofzo?
zoals ik al zei, de oplossing is heel simpel: laat al de mensen die in Brussel werken (dus er hun welstand vandaan halen) maar er niet wonen (dus er geen belasting betalen ) een gedeelte van hun belasting in Brussel betalen. Als de regio's echt financiële autonomie krijgen, komt dat er zowiezo van, en het staat ook (zij het nu nog discreet) op het franstalige verlanglijstje. Bart Dewever zwijgt daar natuurijk in alle talen over, want voor Vlaanderen zou dat een ramp zijn.

Citaat:
Wie zegt dat de Vlamingen een hereniging met Nederland snakt? U zegt het alsof het een vanzelfsprekendheid is, maar ga daar maar niet van uit. U haalt een stropop neer, in plaats van een feit.[/
Ik zeg niet "de" Vlaming, ik weet ook wel at de meeste daar totaal niet voor de vinden zijn (net als de meerderheid ook niet voor onafhankeijkheid te vinden is, zelfs niet de meerderheid van NVA stemmers volgens opiniepeilingen, laten we dat ook niet vergeten) maar op dit forum is het wel een heel populaire theorie onder flaminganten.
tomm is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:09   #308
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Misschien ook toepasselijk voor deze topic: http://www.youtube.com/watch?v=NF8xTtX9FZI

"C'est une poupé qui dit ... non, non, non, non, non ..." En nee t gaat niet over inge vervotte.

kwestie van wat te relativeren

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 oktober 2010 om 23:14.
Europese Vlaming is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:09   #309
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
o ,u gaat uit van veronderstellingen...

Brussel behoort nog altijd tot het Vlaams grondgebied én is op zich géén volwaardig gewest....

Anders zouden de francofoontjes er niet zo op aandringen om hier wél een volwaardig gewest van te maken...

Kortom uw francofoontjes trekken wat brussel betreft momenteel aan het kortste eindje mijn beste....

En veronderstel nu eens dat la francofonie zich afscheidt.....
Brussel is evenzeer of evenmin een volwaardig gewest als Vlaanderen en het hoort NIET tot het Vlaamse grondgebied, gelieve even de Belgische staatsstructuren te bestuderen voor u domme uitspraken doet!
tomm is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:11   #310
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de gisting van al die rottigheid die U waarneemt mijn beste...

De criminaliteitsstatistieken wijzen dit trouwens uit....

Méér dan 30% op het brussels conto....
tja, het is een grootstad hé, met de problemen van een grootstad. De criminaliteit in parijs, Amsterdam en Londen ligt ook 3 keer hoger proportioneel gezien als het nationale gemiddelde. Overigens denk ik, tenminste afgaande op eigen ervaring (heb jaren in Antwerpen gewoond) dat Antwerpen minstens even crimineel is.
tomm is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:19   #311
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brussel is evenzeer of evenmin een volwaardig gewest als Vlaanderen en het hoort NIET tot het Vlaamse grondgebied, gelieve even de Belgische staatsstructuren te bestuderen voor u domme uitspraken doet!
Juist ja,als ik u was zou ik toch maar eerst zélf eens de situatie gaan analyseren alvorens anderen te gaan verwijten voor iets wat perfect voor uzelf blijkt op te gaan...
Svennies is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:21   #312
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja,als ik u was zou ik toch maar eerst zélf eens de situatie gaan analyseren alvorens anderen te gaan verwijten voor iets wat perfect voor uzelf blijkt op te gaan...
Ik ken de Belgische staatsstructuur heel goed, U blijkbaar niet: nogmaals: België bestaat territoriaal uit 3 gewesten: Vlaanderen, Brssel en Wallonië. En het territorialiteitsprinipe is et enige dat telt volgens de internationale wetgeving.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 oktober 2010 om 23:22.
tomm is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:25   #313
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, het is een grootstad hé, met de problemen van een grootstad. De criminaliteit in parijs, Amsterdam en Londen ligt ook 3 keer hoger proportioneel gezien als het nationale gemiddelde. Overigens denk ik, tenminste afgaande op eigen ervaring (heb jaren in Antwerpen gewoond) dat Antwerpen minstens even crimineel is.
grootstad zegt u,een verzameling van 19 gemeentes met elk zijn burgemeester kan je moeilijk een grootstad noemen...

Dat de criminaliteit er de spuigaten uitloopt is echter een feit...

En gelieve niet te vergelijken met échte grootsteden zoals parijs,londen én amsterdam mijn beste...
Die zijn géén van allen een verzameling van 19 baronnieën die zich grootstad plachten te noemen...

Hoevéél burgemeesters hebben de door u vernoemde steden ook alweer,en hoevéél zijn het er in de broekzeelse omgeving ook alweer...juist ja....

Laatst gewijzigd door Svennies : 9 oktober 2010 om 23:26.
Svennies is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:29   #314
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de Belgische staatsstructuur heel goed, U blijkbaar niet: nogmaals: België bestaat territoriaal uit 3 gewesten: Vlaanderen, Brssel en Wallonië. En het territorialiteitsprinipe is et enige dat telt volgens de internationale wetgeving.
Uw les eens goed leren brussel is géén volwaardig gewest én valt dus bijgevolg onder het grondgebied waarop het is gevestigd,Vlaanderen dus....

En volgens uw terriorialiteitsprincipe is het bijvolg dus duidelijk waartoe brussel behoort....
Svennies is offline  
Oud 9 oktober 2010, 23:32   #315
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Gaat het hier al weer over Brussel? Stop aub met de verbrusseling van vlaams topicgebied .

Straks moeten we hier nog geld storten

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 oktober 2010 om 23:32.
Europese Vlaming is offline  
Oud 10 oktober 2010, 00:14   #316
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Hij mag wel werken in Brussel, van mij toch. Maar als je wil dat de regio's financieel onafhankelijk worden is het maar normaal zeker dat Brussel belastingen kan heffen op mensen die in Brussel werken maar er niet wonen. DAAR zwijgt hypocriet Dewever natuurlijk over.
Normaal is in België uiterst relatief, ik ben van mening dat we bepaalde rechtsdomeinen beter in de vuilnisbak gooien. Ze deftig herschrijven kost gewoon meer tijd dan het uitwerken van een modern systeem ons zou kosten. Zou het normaal zijn dat Brussel zelf een deel belastingen kan heffen op de daar gerealiseerde arbeid? Ik zou zeggen van wel, maar dan moeten daar wel voorwaarden tegenover staan. Dan denk ik bvb aan effectieve tweetaligheid van Brussel, financiële responsabilisering etc.
Gwyndion is offline  
Oud 10 oktober 2010, 00:42   #317
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En de CVP, de hoofdarchitect van de Belgische staatshervormingen.
De SP.A claimt ook de verantwoordelijkheid van de staatshervormingen, hoe dom kan je zijn?
Oud 10 oktober 2010, 00:43   #318
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Dat lukt nooit. Vergelijk het met de Vlamingen en de Franstaligen die elkaar willen ontmoeten, de Vlamingen vertrekken in De Panne en de Franstaligen in Aarlen. Eens in Gent vinden de Vlamingen dat ze al meer dan genoeg gereden hebben en de Franstaligen nu maar tot daar moeten komen. Omgekeerd willen de Franstaligen wel tot Namen rijden, maar dan moeten de Vlamingen wel tot daar komen anders komt er geen ontmoeting... Beiden zijn vastbesloten om niet meer verder te rijden... Tsjah, dan komt er eenvoudig weg geen ontmoeting eh.
Niet correct.
Oud 10 oktober 2010, 00:47   #319
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
grootstad zegt u,een verzameling van 19 gemeentes met elk zijn burgemeester kan je moeilijk een grootstad noemen...

Dat de criminaliteit er de spuigaten uitloopt is echter een feit...

En gelieve niet te vergelijken met échte grootsteden zoals parijs,londen én amsterdam mijn beste...
Die zijn géén van allen een verzameling van 19 baronnieën die zich grootstad plachten te noemen...

Hoevéél burgemeesters hebben de door u vernoemde steden ook alweer,en hoevéél zijn het er in de broekzeelse omgeving ook alweer...juist ja....
De politiezones niet vergeten. Ook dat werkt niet in Brussel.
Oud 10 oktober 2010, 00:59   #320
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De politiezones niet vergeten. Ook dat werkt niet in Brussel.
Wat werkt daar wél goed?

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 oktober 2010 om 01:02.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be