Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 09:30   #301
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In mijn kringen vragen we elkander niet naar hun sexsleven.
Er zijn daar ook geen ongewenste zwangerschappen in terug te vinden.
... oftewel dat niet laat blijken dat de zwangerschap ongewenst is (niet gepland).

Ik vind het nogal vreemd te spreken over "ongewenst". Een tweeling valt ook moeilijk te plannen. Ik heb ook nooit geopperd de tweede te vondeling langs de straat te poneren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:33   #302
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nooit wetten tegen vrouwen? Kom zeg, bent u achterlijk! Zegt het woord vrouwendiscriminatie u iets?
In 1830 was het Burgerlijk Wetboek, gebaseerd op de Code Napoleon, zonder meer discriminerend voor vrouwen. Vrouwen waren volledig onderworpen aan de man. Op algemeen stemrecht voor vrouwen in België moesten we wachten tot 1948.
De plaats van de gehuwde vrouw was thuis. Haar taken KKK : kerk, keuken, kinderen.
Voor alle financiële zaken was zij volkomen afhankelijk van de man.
Meisjes kregen vroeger zelden de kans om naar school te gaan. Tot het einde van de negentiende eeuw waren universiteiten mannelijke bolwerken.
Vrouwen die werkten werden uitgebuit en onderbetaald. Ik heb zelf nog meegemaakt dat ik minder loon kreeg dan mijn mannelijke collega’s al deed ik net hetzelfde werk. En dat is maar een goede 30 jaar geleden. En dit is niet uit mijn duim gezogen, want op gevaar af ontslagen te worden heb ik mijn werkgever met de situatie geconfronteerd.
Mannen waren vroeger niet verantwoordelijk voor hun buitenechtelijke kinderen (en volgens wat ik in deze thread lees, zijn er nog steeds mannen die die verantwoordelijkheid niet de hunne vinden).
Vroeger werd het kindergeld aan de vader uitbetaald, het was een klassieker dat de meeste mannen zat thuiskwamen op de dag dat ze dat betaald kregen, zelden zag de vrouw iets van die centen, net om dat misbruik tegen te gaan werd op een gegeven moment beslist het kindergeld rechtstreeks aan de vrouw uit te betalen, pas vanaf die tijd kwam het kindergeld ten goede van de kinderen – in plaats van cafébazen te verrijken. Dat is dan waarschijnlijk één van die wetten waaraan u hier denkt.
Als de feministische beweging er niet geweest was, hadden wij vrouwen nu nog altijd thuis gezeten of hadden we onderbetaald de slechtste fabrieksbaantjes en dienstmeidenwerkjes gedaan.
Maar nog steeds is er discriminatie en nog steeds denken sommige mannen dat vrouwen minderwaardig zijn.
Waarom zouden er anders vluchthuizen voor vrouwen bestaan?
"La deuxième sexe" zou verplichte lectuur op school moeten worden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 18:04   #303
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
LOL. Alsof ge niet kunt zwanger raken zonder dat ge 't weet. Pillen zijn niet onfeilbaar eh. Hoeveel mensen nemen bijv. medicatie die de pil beïnvloedt zonder dat ze weten hoe die invloed er precies is? Denk je nu echt dat iedere vrouw bij het minste beetje twijfel om de MAP gaat? Ik heb die MAP eens genomen, een hele week ziek van geweest. 'k zie mij al iedere keer om de MAP gaan omdat er misschien wel eens iets mis kan zijn.
Tja ...wat wil je nu dat ik er op zeg?
Dat de vrouw haar pil neemt en dat de man extra nog een condoom gebruikt en wie weet kan men misschien wel ook nog een spiraaltje steken voor alle zekerheid en om toch niks te mankeren voor het zingen de kerk uitgaan en als laatste nog vlug eens spoelen.

Hoera een avondje om naar uit te kijken dus.
Oud 11 oktober 2010, 18:06   #304
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
... oftewel dat niet laat blijken dat de zwangerschap ongewenst is (niet gepland).

Ik vind het nogal vreemd te spreken over "ongewenst". Een tweeling valt ook moeilijk te plannen. Ik heb ook nooit geopperd de tweede te vondeling langs de straat te poneren.
Niet gepland is daarom niet ongewenst hé.
Oud 11 oktober 2010, 20:11   #305
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de vrouw haar pil neemt en dat de man extra nog een condoom gebruikt en wie weet kan men misschien wel ook nog een spiraaltje steken voor alle zekerheid en om toch niks te mankeren voor het zingen de kerk uitgaan en als laatste nog vlug eens spoelen.

Wat is het nu eigenlijk? Eerst zit u dagenlang te zagen dat vrouwen maar moeten zorgen dat ze voldoende voorzorgsmaatregelen nemen om niet zwanger te worden en nu klaagt u weer omdat er teveel voorzorgsmaatregelen moeten genomen worden om veilig te spelen.
A propos, voor het zingen de kerk is net als spoelen absoluut geen zekere manier om een zwangerschap te voorkomen.
Oud 11 oktober 2010, 21:26   #306
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A propos, voor het zingen de kerk is net als spoelen absoluut geen zekere manier om een zwangerschap te voorkomen.
En wie kan dat nu ook?
Oud 11 oktober 2010, 21:31   #307
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel ver gezocht, zeg. Waar haalt u het te beweren dat onze mensen geen kinderen meer mogen maken?
dat hoorde hij op cafee
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 21:35   #308
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het nu eigenlijk? Eerst zit u dagenlang te zagen dat vrouwen maar moeten zorgen dat ze voldoende voorzorgsmaatregelen nemen om niet zwanger te worden en nu klaagt u weer omdat er teveel voorzorgsmaatregelen moeten genomen worden om veilig te spelen.
Neen maar het is in antwoord op Nynorks dat pillen en condoom ook niet altijd veilig zijn.
Waarmee ik aangeef dat je dan uiteindelijk van alles tegelijk kunt beginnen doen.
Oud 11 oktober 2010, 21:40   #309
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké dat is tenminste gesproken.

Maar als een vent ergens een kind maakt zal dat allicht normaal gesproken toch wel geweten zijn nietwaar?
En persoonlijk ken ik toch geen mannen die expres kindjes gaan maken bij een ander voor de lol.
Ik ken toch iemand die 't overkwam. Niet voor de lol, gewoon omdat hij zeker wou zijn, haar te hebben. Voor zover ik weet zijn ze nog samen en kwamen er nog twee bij.
Oud 11 oktober 2010, 21:43   #310
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ken toch iemand die 't overkwam. Niet voor de lol, gewoon omdat hij zeker wou zijn, haar te hebben. Voor zover ik weet zijn ze nog samen en kwamen er nog twee bij.
LOL Seg. Over een extreme vorm van jaloezie/bezit/obsessie gesproken.
Kindje maken om zeker samen te blijven
Oud 12 oktober 2010, 00:10   #311
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Het zijn barbaarse tijden! We worden langzaam weer meer beesten, dat komt ook misschien omdat steeds meer het denken gedaan wordt door computers. Maar we mogen onze ogen ook niet sluiten voor het feit dat zulke dingen van alle tijden zijn, alleen werd er vroeger over gezwegen of je kreeg het niet te horen.
zal u meer zeggen; we zijn ondanks alles in wezen geen haar veranderd dan in de duistere tijden. Wat doen we met onze verworven inzichten? we negeren ze als ze even niet in ons kraam passen. Wat doen we met technologie? we misbruiken ze. Aan wie laten we ons denken over? niet zozeer aan de computer maar aan een elitair groepje van mensen en we volgen als het even kan blindelings met af en toe een vleugje zelfbedrog met de illuse van inspraak en vrijheid.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 00:43   #312
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bron VRT

Wil je kinderen dan moet je er vol voor gaan,kinderen zijn geen afvalproduct
Je hoeft niet eerst vollop een kind te willen om een goede ouder voor dat kind te zijn. Je kan bijvoorbeeld ook beslissen met je partner een kind niet meer te willen tegen houden door voorbehoedsmiddelen en afwachten wat de natuur al dan niet brengt. Waarom zou dat geen eerbare houding zijn. De menselijke wil als essentieel onderdeel van de procreatie zien...ik weet niet of dat zo 'positief' te noemen is eigenlijk, antropocentrisch is het in ieder geval wel, typisch 'westers' ook.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 oktober 2010 om 00:45.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 01:46   #313
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je hoeft niet eerst vollop een kind te willen om een goede ouder voor dat kind te zijn. Je kan bijvoorbeeld ook beslissen met je partner een kind niet meer te willen tegen houden door voorbehoedsmiddelen en afwachten wat de natuur al dan niet brengt. Waarom zou dat geen eerbare houding zijn. De menselijke wil als essentieel onderdeel van de procreatie zien...ik weet niet of dat zo 'positief' te noemen is eigenlijk, antropocentrisch is het in ieder geval wel, typisch 'westers' ook.
"Een kindje kopen", zegden ze hier tegen kinderen.
Oud 12 oktober 2010, 01:48   #314
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
LOL Seg. Over een extreme vorm van jaloezie/bezit/obsessie gesproken.
Kindje maken om zeker samen te blijven
Ze waren nog niet getrouwd toen en kenden elkaar een maand of twee.
Oud 12 oktober 2010, 02:08   #315
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Een kindje kopen", zegden ze hier tegen kinderen.
En er eentje 'kweken' (opvoeden) hoor ik in Oost Vlaanderen. Als Limburger heb ik dat altijd wat primitief gevonden dat woordgebruik.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 oktober 2010 om 02:09.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 02:26   #316
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En er eentje 'kweken' (opvoeden) hoor ik in Oost Vlaanderen. Als Limburger heb ik dat altijd wat primitief gevonden dat woordgebruik.
Tja nee hoor het is tenminste eerlijk woordgebruik en geen verbloeming.
Men kweekt echt menselijke wezens en geen vrijdenkende mensen daar men via selectieve en tegenstrijdige info "opvoed". Velen komen da nook uiteindelijk op fora zoals hier terecht.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 05:44   #317
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat je daarop kunt zeggen? Misschien in de eerste plaats dat het niet klopt dat vrouwen die zwanger geraken dat zeer doelbewust doen. Bij heel veel vrouwen in een vaste relatie die de pil nemen is dat hun enige voorbehoedsmiddel. Meestal loopt dat goed af, en ieder jaar zijn er weer vrouwen die toch zwanger zijn. Dat is niet "doelbewust". Hoe je die situatie aanpakt is een ander paar mouwen - maar de zwangerschap op zich is daarom niet doelbewust. En de mannen stemmen evenveel in met die vorm van contraceptie dan de vrouwen.
Oud 12 oktober 2010, 14:37   #318
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

[quote=Mambo;5018638]
Citaat:
Het is een probleem van normen en waarden.
Geloof me, de norm 'men zal zijn kind niet achterlaten in een parking' is nog steeds geldig, ook in deze 'decadente' samenleving. Dat die vrouw zich genoodzaakt ziet tot zo een trieste daad zegt meer over socio-economische toestanden dan over 'normen en waarden'.
Citaat:
En van drugs ook natuurlijk.
Doen hier niks terzake

Citaat:
Vooral langs de kanten van de groene vallei waar de allochtone bevolking al lang in de meerderheid is en drugs en armoede daar hand in hand de straten sieren
De moeder was van Merelbeke.
Oud 12 oktober 2010, 18:27   #319
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wat je daarop kunt zeggen? Misschien in de eerste plaats dat het niet klopt dat vrouwen die zwanger geraken dat zeer doelbewust doen. Bij heel veel vrouwen in een vaste relatie die de pil nemen is dat hun enige voorbehoedsmiddel. Meestal loopt dat goed af, en ieder jaar zijn er weer vrouwen die toch zwanger zijn. Dat is niet "doelbewust". Hoe je die situatie aanpakt is een ander paar mouwen - maar de zwangerschap op zich is daarom niet doelbewust. En de mannen stemmen evenveel in met die vorm van contraceptie dan de vrouwen.
Wees eens eerlijk, als je eens een eenmalig avontuur beleeft neem je toch uw voorzorgen of ben je toch op zijn minst zo eerlijk om tegen de partner te zeggen dat je niet beschermd bent en dat hij voor een condoom moet zien te zorgen.

En vrouwen die zo op regelmatige basis eenmalige avonturen opzoeken zullen toch allicht wel minimum voor enige bescherming instaan neem ik aan?

Mannen staan nu ook weer niet te springen om na een paar weken of maanden te moeten horen dat ze vader zijn van ....??? omdat toen eens een vonk overgesprongen is.
Oud 12 oktober 2010, 18:30   #320
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees eens eerlijk, als je eens een eenmalig avontuur beleeft neem je toch uw voorzorgen of ben je toch op zijn minst zo eerlijk om tegen de partner te zeggen dat je niet beschermd bent en dat hij voor een condoom moet zien te zorgen.

En vrouwen die zo op regelmatige basis eenmalige avonturen opzoeken zullen toch allicht wel minimum voor enige bescherming instaan neem ik aan?

Mannen staan nu ook weer niet te springen om na een paar weken of maanden te moeten horen dat ze vader zijn van ....??? omdat toen eens een vonk overgesprongen is.
²
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be