![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#302 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#303 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik gok dat hij gewoon bedoelde dat sommigen hun voorliefde voor Bart De Wever moeilijk kunnen wegsteken in de Vlaamse media. Ongelijk heeft hij overigens niet...
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | ||
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog steeds op jouw niet cliché voorbeeld van dat gegeven. Tot nu ben je trouwens niet verder geraakt dan "ja ma we spreken een andere taal". Sprekend... http://www.youtube.com/watch?v=K96FbN6Dwes En tussen haakjes het gaat WEL om "goeie" en "slechte" Vlamingen... het is genoeg om de retoriek van de nieuwe Vlaamse democratische elite te lezen om te weten hoe dat soort mensen denkt over zowat 3/4 van het electoraat!
![]() |
![]() |
#306 | |
|
![]() Je mag beleefd blijven... Niet dat ik je ongelijk geeft wat de film betreft alleen denk ik toch dat het beter zou zijn moest je ten minste doen alsof je een beetje respect had voor je medemens.
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de mate dat de CD&V geen "slechte" vlamingen zijn, zitten we aan: N-VA: 27.8% CD&V: 17.3% VB: 12.3 % LDD: 3.7% dat is samen... 61.1% Zo gezien is uw "ruime meerderheid" in "dit gewest" dus toch wel beperkt tot 38.9%. Natuurlijk, ik geef ruiterlijk toe dat CD&V misschien twijfelachtige vlamingen zijn. Laten we ze half meetellen, ok ? Oei, dan zitten we nog altijd aan 52.45% in dit gewest van goei vlamingen en dus 47.55% van "slechte" vlamingen. Ik vrees dat als 't zo doorgaat uw ruime meerderheid binnenkort een respectabele minderheid zal worden. Op dat ogenblik zal U dus de macht kunnen grijpen, want zo werkt dat in Belgie ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2011 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
#308 | ||
|
![]() Citaat:
Weet U E.gidius/Kortaf/... (welke pseudo je hier ook gebruikt/gebruikte/ooit zal gebruiken); ik heb medelijden met mensen als U... want op het eind van de dag; weet U, dan zal ik aan het juiste einde van het touwtje staan. En jij... jij zal eeuwig zuur en marginaal blijven. Uw gemekker is zooo afgezaagd... ik ben zelf beu het te moeten lezen. Bij deze gaat U als eerste en waarschijnlijk laatste op mijn negeerlijst!
![]() |
![]() |
#309 | ||
|
![]() Citaat:
Uw "wiskunde" haalt weer eens een nul op tien... Alé laten we dat dus maar half meetellen, ok? 0/10 dus...
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
Niet jij bent zielig, wel je betoog, je dwepen met en napraten van de Franstalige leugens, en je immer weer goedpraten van de francofone arrogantie. Zo goed ? |
|
![]() |
![]() |
#311 | |
|
![]() Lijkt me inderdaad al wat beter ja... ik praat geen leugens na ik interpreteer gewoon wat minder eenzijdig. Ik weet sommigen lusten dat niet...
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#313 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wat voor 3/4 van het electoraat echter wel geldt, is dat zij die staatshervorming willen (N-VA, CD&V, SPA, O-VLD zijn daar de politieke vertegenwoordigers van, en al deze partijen hadden een staatshervorming als programmapunt bij de verkiezingen van juni 2010). En als we het dan moeten hebben over de splitsing van BHV, dan gaat het over een nog groter percentage. Of kent u veel Vlaamse partijen die stemmen hebben behaald met een alternatieve oplossing?
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grote mesthopen (=België) leiden tot veel mestkevers (=Vlamingen). Er moet toch iemand de mesthoop terug in vruchtbare grond omzetten? |
|
![]() |
![]() |
#315 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#316 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#319 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Pers in België aan het werk :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...in-Haiti.dhtml Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij hebt echt een probleem met de wet van de uitgesloten derde he. Het ging erom dat "een ruime meerderheid" nog "belgicistisch" denkt en dat het dus maar een "minderheid" is die dat niet doet. Dat weerleg ik: ik tel al de stemmen op die NIET belgicistisch denken en neem het complement om uit te vissen wie dat wel doet. Het gaat er niet om of die elkaar onderling verstaan. Het gaat erom dat die niet belgicistisch denken. Je kan aanhangers van het VB daar toch moeilijk bij rekenen. Je kan aanhangers van de LDD daar moeilijk bij rekenen. Je kan aanhangers van de N-VA daar moeilijk bij rekenen. De CD&V da's iets minder duidelijk, maar voorlopig lijkt de CD&V toch eerder vlaams dan belgicistisch te handelen, vandaar dat het een ideetje is om ze voor de helft laten mee te tellen. Nu kan jij natuurlijk een rare logica boven halen die stelt dat het niet is omdat je niet belgicistisch bent, dat je niet bij de belgicisten moet gerekend worden. (nog eens lezen ![]() Maar ik ga ervan uit dat kiezers voor deze partijen niet-belgicistisch zijn, en dat de belgicisten dus bij de anderen horen. En dan kom je NIET aan een "ruime meerderheid". Eerder aan wat meer dan een derde als je de CD&V volledig meetelt, of aan een ruime minderheid als je de CD&V half meetelt. |
|
![]() |