Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 januari 2011, 21:30   #301
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

ik zeg trouwens nergens dat we cultureel zeer veel verschillen van de Walen. Ik zeg wel dat de verschillen er zijn en dat ze op sommige gebieden de goede werking van België en de samenwerking tussen Vlamingen en Walen blokkeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
blijkbaar zitten we toch ook daar met een verschil in cultuur?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:33   #302
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik weet het wel Guidoke... ik maak deel uit van "de slechte Vlamingen"... Samen met ruim de meerderheid van ons gewest trouwens. We zijn er diep beschaamd om... we hopen dat mensen als jij het ons ooit zullen vergeven. Tot dan vergeven wij jullie alvast jullie kleingeestigheid.
Het gaat helemaal niet om "slechte Vlaming" zijn, maar als je zelfs nog niet erkent dat er een heel pak echte, onuitwisbare en zeer concrete verschillen zijn tussen verschillende gemeenschappen in België, tja, dan praat je tegen een blinde muur natuurlijk. Een muur, die zelfs nog niet wil toegeven dat een andere moedertaal wel wat meer is dan een cliché.
Oud 12 januari 2011, 21:34   #303
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien - wie weet - wilt u zich toch maar eens bezighouden met een beetje goede wil te tonen, en hier eens komen uiteenzetten wat 'we' volgens u moeten denken over de overdreven doch onvolprezen RTBf-'reportage' getiteld "Bye Bye Belgium"?
Hilarisch stukje TV... ik gok dat de VRT nog steeds baalt dat ze er zelf niet op is gekomen. Wat denk jij?
Citaat:
Zou De Heer Di Rupo dit werkstuk voor ogen hebben gehad toen hij het had over media met een professionele houding die toelaat het ware van het valse te onderscheiden?
Het interesseert me eigenlijk bitter weinig wat Di Rupo voor ogen heeft... ik heb spijtig genoeg geen enkele democratische macht over die man...

Ik gok dat hij gewoon bedoelde dat sommigen hun voorliefde voor Bart De Wever moeilijk kunnen wegsteken in de Vlaamse media. Ongelijk heeft hij overigens niet...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:36   #304
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het interesseert me eigenlijk bitter weinig wat Di Rupo voor ogen heeft... ik heb spijtig genoeg geen enkele democratische macht over die man...
Snap'em ?
patrickve is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:37   #305
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet om "slechte Vlaming" zijn, maar als je zelfs nog niet erkent dat er een heel pak echte, onuitwisbare en zeer concrete verschillen zijn tussen verschillende gemeenschappen in België, tja, dan praat je tegen een blinde muur natuurlijk. Een muur, die zelfs nog niet wil toegeven dat een andere moedertaal wel wat meer is dan een cliché.
Nee nee Turkje... ik ontken dat er onuitwisbare en zeer concrete verschillen tussen CULTUUR voor Franstaligen in ons land en Nederlandstaligen.

Ik wacht nog steeds op jouw niet cliché voorbeeld van dat gegeven. Tot nu ben je trouwens niet verder geraakt dan "ja ma we spreken een andere taal". Sprekend...

http://www.youtube.com/watch?v=K96FbN6Dwes

En tussen haakjes het gaat WEL om "goeie" en "slechte" Vlamingen... het is genoeg om de retoriek van de nieuwe Vlaamse democratische elite te lezen om te weten hoe dat soort mensen denkt over zowat 3/4 van het electoraat!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:39   #306
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Een paar dagen geleden de film "Largo Winch" gezien.
Het is moeilijk uit te maken wat nu het zieligste is, de film of het profiel...
Je mag beleefd blijven... Niet dat ik je ongelijk geeft wat de film betreft alleen denk ik toch dat het beter zou zijn moest je ten minste doen alsof je een beetje respect had voor je medemens.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:41   #307
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het wel Guidoke... ik maak deel uit van "de slechte Vlamingen"... Samen met ruim de meerderheid van ons gewest trouwens.
Mmm, 't begint toch te slinken, he.

In de mate dat de CD&V geen "slechte" vlamingen zijn, zitten we aan:

N-VA: 27.8%
CD&V: 17.3%
VB: 12.3 %
LDD: 3.7%

dat is samen... 61.1%

Zo gezien is uw "ruime meerderheid" in "dit gewest" dus toch wel beperkt tot 38.9%.

Natuurlijk, ik geef ruiterlijk toe dat CD&V misschien twijfelachtige vlamingen zijn. Laten we ze half meetellen, ok ?

Oei, dan zitten we nog altijd aan 52.45% in dit gewest van goei vlamingen en dus 47.55% van "slechte" vlamingen.

Ik vrees dat als 't zo doorgaat uw ruime meerderheid binnenkort een respectabele minderheid zal worden. Op dat ogenblik zal U dus de macht kunnen grijpen, want zo werkt dat in Belgie

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2011 om 21:43.
patrickve is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:45   #308
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Goed idee. Met een Belgicistische attitude als de uwe is dat uiteindelijk ook het enige zinvolle wat u nog kan doen.
Wachten op de goelag?

Weet U E.gidius/Kortaf/... (welke pseudo je hier ook gebruikt/gebruikte/ooit zal gebruiken); ik heb medelijden met mensen als U... want op het eind van de dag; weet U, dan zal ik aan het juiste einde van het touwtje staan. En jij... jij zal eeuwig zuur en marginaal blijven. Uw gemekker is zooo afgezaagd... ik ben zelf beu het te moeten lezen. Bij deze gaat U als eerste en waarschijnlijk laatste op mijn negeerlijst!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:54   #309
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mmm, 't begint toch te slinken, he.

In de mate dat de CD&V geen "slechte" vlamingen zijn, zitten we aan:

N-VA: 27.8%
CD&V: 17.3%
VB: 12.3 %
LDD: 3.7%

dat is samen... 61.1%

Zo gezien is uw "ruime meerderheid" in "dit gewest" dus toch wel beperkt tot 38.9%.

Natuurlijk, ik geef ruiterlijk toe dat CD&V misschien twijfelachtige vlamingen zijn. Laten we ze half meetellen, ok ?

Oei, dan zitten we nog altijd aan 52.45% in dit gewest van goei vlamingen en dus 47.55% van "slechte" vlamingen.

Ik vrees dat als 't zo doorgaat uw ruime meerderheid binnenkort een respectabele minderheid zal worden. Op dat ogenblik zal U dus de macht kunnen grijpen, want zo werkt dat in Belgie
Het VB dat zijn toch die mannen die De Wever uitspuwt als een tas koude koffie hé?

Uw "wiskunde" haalt weer eens een nul op tien... Alé laten we dat dus maar half meetellen, ok? 0/10 dus...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 12 januari 2011, 21:57   #310
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag beleefd blijven... Niet dat ik je ongelijk geeft wat de film betreft alleen denk ik toch dat het beter zou zijn moest je ten minste doen alsof je een beetje respect had voor je medemens.
Je hebt gelijk, die aanval had je niet verdiend.
Niet jij bent zielig, wel je betoog, je dwepen met en napraten van de Franstalige leugens, en je immer weer goedpraten van de francofone arrogantie.
Zo goed ?
De gemuilkorfde is offline  
Oud 12 januari 2011, 22:01   #311
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je hebt gelijk, die aanval had je niet verdiend.
Niet jij bent zielig, wel je betoog, je dwepen met en napraten van de Franstalige leugens, en je immer weer goedpraten van de francofone arrogantie.
Zo goed ?
Lijkt me inderdaad al wat beter ja... ik praat geen leugens na ik interpreteer gewoon wat minder eenzijdig. Ik weet sommigen lusten dat niet...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 12 januari 2011, 22:04   #312
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En tussen haakjes het gaat WEL om "goeie" en "slechte" Vlamingen... het is genoeg om de retoriek van de nieuwe Vlaamse democratische elite te lezen om te weten hoe dat soort mensen denkt over zowat 3/4 van het electoraat!
Maken mestkevers, sales flamands, en erfgenamen van de colaboratie nu al 3/4 van het electoraat uit?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 12 januari 2011, 22:04   #313
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee nee Turkje... ik ontken dat er onuitwisbare en zeer concrete verschillen tussen CULTUUR voor Franstaligen in ons land en Nederlandstaligen.
Ik wacht nog steeds op jouw niet cliché voorbeeld van dat gegeven. Tot nu ben je trouwens niet verder geraakt dan "ja ma we spreken een andere taal".
Misschien zou u beter eens wat filosofen erop nalezen (in plaats van YouTube filmpjes googelen), dan zou u tenminste wat verstandiger praat produceren dan de zoveelste herhaling dat "taal een cliché is" en niets vandoen heeft met cultuur. Een hedendaagse naam die ik zeker kan aanraden is Ludo Abicht, maar dat vindt u dan waarschijnlijk weer een "slechte Belg" (ergo, een dommerik) wiens werk geen fluit waard is.

Citaat:
Het is wel zeer veel eer om de "slechte Vlaming"-gebruikers af te schilderen als een elite. Maar soit, als u daarnaar opkijkt, u doet maar.

Wat voor 3/4 van het electoraat echter wel geldt, is dat zij die staatshervorming willen (N-VA, CD&V, SPA, O-VLD zijn daar de politieke vertegenwoordigers van, en al deze partijen hadden een staatshervorming als programmapunt bij de verkiezingen van juni 2010). En als we het dan moeten hebben over de splitsing van BHV, dan gaat het over een nog groter percentage. Of kent u veel Vlaamse partijen die stemmen hebben behaald met een alternatieve oplossing?
Oud 12 januari 2011, 22:10   #314
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maken mestkevers, sales flamands, en erfgenamen van de colaboratie nu al 3/4 van het electoraat uit?
Mestkevers hebben mest nodig om van te leven.
Grote mesthopen (=België) leiden tot veel mestkevers (=Vlamingen). Er moet toch iemand de mesthoop terug in vruchtbare grond omzetten?
fonne is offline  
Oud 12 januari 2011, 22:16   #315
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:
Wachten op de goelag?

Weet U E.gidius/Kortaf/... (welke pseudo je hier ook gebruikt/gebruikte/ooit zal gebruiken); ik heb medelijden met mensen als U... want op het eind van de dag; weet U, dan zal ik aan het juiste einde van het touwtje staan. En jij... jij zal eeuwig zuur en marginaal blijven. Uw gemekker is zooo afgezaagd... ik ben zelf beu het te moeten lezen. Bij deze gaat U als eerste en waarschijnlijk laatste op mijn negeerlijst!
wie is er hier eigenlijk aan het mekkeren?
camel is offline  
Oud 12 januari 2011, 22:21   #316
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het wel Guidoke... ik maak deel uit van "de slechte Vlamingen"... Samen met ruim de meerderheid van ons gewest trouwens. We zijn er diep beschaamd om... we hopen dat mensen als jij het ons ooit zullen vergeven. Tot dan vergeven wij jullie alvast jullie kleingeestigheid.
simpele strategie toch,voortdurend vingertjes wijzen naar de andere kant,oftewel "l'enfer cest les autres"
Oud 12 januari 2011, 23:04   #317
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB dat zijn toch die mannen die De Wever uitspuwt als een tas koude koffie hé?
Nationalisten mogen dan op andere vlakken verschillen, we zijn en blijven allemaal Vlamingen.
bgf324 is offline  
Oud 13 januari 2011, 00:07   #318
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zou toch eens willen weten, los van alle vooringenomenheid die men hoort over Daerden, hoe die man het nu echt gedaan heeft als Minister van Pensioenen. Was hij goed, slecht, onbekwaam, bakte hij er niets van of was het iemand met grote dossierkennis die zijn zaken kende. Dat zou ik eens willen weten van een neutraal iemand die hem meegemaakt heeft als minister.
Dat zullen we HIER waarschijnlijk NIET te weten komen...
Boduo is offline  
Oud 13 januari 2011, 12:14   #319
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Pers in België aan het werk :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...in-Haiti.dhtml
Citaat:
Journalist Robin Ramaekers van de VRT heeft bij een reportage in oktober in Haïti geknoeid met geluidsopnames. Daardoor leek het alsof er geschoten was op de VRT-ploeg tijdens opnames in een tentenkamp. Dat bericht de krant De Morgen vandaag.
Citaat:
"Maar uiteindelijk hebben we toch beslist om Robin aan boord te houden. Natuurlijk is dit een heel zware uitschuiver. Maar mensen maken nu eenmaal fouten en Robin is en blijft een uitstekend journalist."
sjarel is offline  
Oud 13 januari 2011, 12:47   #320
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw "wiskunde" haalt weer eens een nul op tien... Alé laten we dat dus maar half meetellen, ok? 0/10 dus...
Uw wiskunde is al even sterk als uw logica zie ik

Jij hebt echt een probleem met de wet van de uitgesloten derde he.

Het ging erom dat "een ruime meerderheid" nog "belgicistisch" denkt en dat het dus maar een "minderheid" is die dat niet doet.

Dat weerleg ik: ik tel al de stemmen op die NIET belgicistisch denken en neem het complement om uit te vissen wie dat wel doet.

Het gaat er niet om of die elkaar onderling verstaan. Het gaat erom dat die niet belgicistisch denken. Je kan aanhangers van het VB daar toch moeilijk bij rekenen. Je kan aanhangers van de LDD daar moeilijk bij rekenen. Je kan aanhangers van de N-VA daar moeilijk bij rekenen. De CD&V da's iets minder duidelijk, maar voorlopig lijkt de CD&V toch eerder vlaams dan belgicistisch te handelen, vandaar dat het een ideetje is om ze voor de helft laten mee te tellen.

Nu kan jij natuurlijk een rare logica boven halen die stelt dat het niet is omdat je niet belgicistisch bent, dat je niet bij de belgicisten moet gerekend worden. (nog eens lezen )

Maar ik ga ervan uit dat kiezers voor deze partijen niet-belgicistisch zijn, en dat de belgicisten dus bij de anderen horen. En dan kom je NIET aan een "ruime meerderheid".

Eerder aan wat meer dan een derde als je de CD&V volledig meetelt, of aan een ruime minderheid als je de CD&V half meetelt.
patrickve is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be