Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 maart 2011, 12:02   #301
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoe ga ik u kunnen herkennen? Een zwart-gele T-shirt met een leeuwenkop op?
En veel rimpels
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:28   #302
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat ik als de kern beschouw, is "Mogen mensen de kledij dragen die ze willen?" en "Mogen ze de 'accessoires' dragen die zij willen?"
Vanaf het moment dat je jezelf de titel van gelovige toeëigent doe je afstand van je "wil".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.islambronnen.nl/verhalen/betekenis%20van%20islam.htm
Islam is een Arabisch woord dat verschillende betekenissen heeft, zoals onderwerping, overgave en gehoorzaamheid. Als godsdienst houdt Islam de volledige onderwerping en gehoorzaamheid aan Allah in.
CyberpunX is offline  
Oud 11 maart 2011, 18:56   #303
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Vanaf het moment dat je jezelf de titel van gelovige toeëigent doe je afstand van je "wil".
Volgens je geloof 'willen' leven en de bijpassende kledij bij je geloof 'willen' dragen heeft volgens mij toch iets met een wil te maken, hoor, ook al vind ik geloven maar iets raar. Nationalisme is uiteindelijk ook maar een geloof, zoals alle dingen waar mensen samen in geloven een geloof is. Zeggen dat er geen goden bestaan is uiteindelijk ook maar gebaseerd op geloof. Zeggen dat de kans op het bestaan van een god bij benadering nul is, is logica.
Robinus V is offline  
Oud 11 maart 2011, 19:27   #304
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Weet ik zo nog niet.
Je kan geloven zonder je te onderwerpen aan dit geloof.
bv: Ik geloof dat er een God bestaat, dit wil niet zeggen dat ik mij onderwerp aan de kerk, priesters, ...
Ik kan nog perfect leven in alle vrijheid.
Oud 12 maart 2011, 01:53   #305
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
N-va = Vb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
N-VA = VB-light
Met dan zo'n grimmige voetbalcoachkop erbij... hoogst aangenaam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 maart 2011, 10:12   #306
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad uitzonderingen, waar ik heel veel respect voor heb. Ik heb dan ook over een gemiddelde gesproken. Het zijn dan waarschijnlijk die uitzonderingen die voor de discussies zorgen en een groot deel, die oorspronkelijk enkel hun nationalisme gemeen hadden, neemt dan de mening van de meerderheid over, zo lijkt het, ofwel zijn mensen die al een bepaalde mening hadden vatbaarder voor nationalisme. In ieder geval zijn er heel veel nationalisten met bijna exact dezelfde mening en dat begint al bij kinderen van nog geen tien jaar oud en zeker dat laatste vind ik afschuwelijk.
Ik kom vaker in nationalistische milieus en geen enkel van die mensen hun kinderen weten iets van politiek. Laat staan dat ze hun kinderen indoctrineren of manipuleren. Jij bent volgens mij geïndoctrineerd door bepaalde media en andere groepen die Vlaams-Nationalistische partijen steeds vergelijken met racisten, nazi's en revisionisten. Probeer er eens naar te kijken met een open visier en spreek eens wat meer met Vlaams-Nationalisten en waarom ze die keuze maken. Uiteraard zijn er altijd extremen, dat heb je in elke groep. Die springen natuurlijk in beeld. Als je denkt dat 44% van de stemmen die naar Vlaams-Nationalische partijen gaan overal min of meer dezelfde mening over hebben weet je niet echt waarover je spreekt lijkt me, sorry. Maar het kan zijn dat je die perceptie hebt, sommigen hebben die perceptie ook over moslims en allochtonen.

Citaat:
Uiting van ons groepje en jullie groepje, dat is zoals jij het bekijkt, want ik hoor persoonlijk bij geen enkel groepje als ik op zijn minst mag kiezen waar ik bijhoor.

Ik kan je meedelen dat ik weinig moet hebben van godsdiensten. Dat zijn inderdaad instellingen die, op een bepaald vlak althans, een religieus eenheidsdenken nastreven, of zo zie ik het althans ook, en dat gaat zeker niet enkel over de islam, al zijn er bij zo'n religies wel verschillende stromingen die een andere mening hebben over welk dat eenheidsdenken net moet zijn. Ik overdrijf nu waarschijnlijk wel.

Maar ja, als iemand bij een groepje wilt horen, hetzij een religie, hetzij een nationalistische groep, hetzij nog iets helemaal anders, dan wil ik hen dat niet verbieden, want ook al besef ik dat zo'n groep het eigen denken minimaliseert, zelf denken is niet wat iedereen nastreeft en daar moet ik proberen respect voor op te brengen, ook al zit ik zelf anders in elkaar. Ik vind alles kunnen dat geen anderen schaadt, niet graag zien beschouw ik niet echt als schadelijk. Zolang ik zelf niet verplicht word om een moslim of nationalist te worden, mogen beide geloven wat mij betreft blijven bestaan. (Oproepen tot één Vlaams front is tussen haakjes vergelijkbaar met oproepen tot één islamitisch front.)
Oproepen tot een Vlaams front gaat over politieke partijen die samen naar buiten komen met één standpunt. Zoals de Franstaligen steeds doen, maar dat vind je wsl niet vergelijkbaar?

Laatst gewijzigd door Snerror : 12 maart 2011 om 10:15.
Snerror is offline  
Oud 12 maart 2011, 13:18   #307
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik kom vaker in nationalistische milieus en geen enkel van die mensen hun kinderen weten iets van politiek. Laat staan dat ze hun kinderen indoctrineren of manipuleren. Jij bent volgens mij geïndoctrineerd door bepaalde media en andere groepen die Vlaams-Nationalistische partijen steeds vergelijken met racisten, nazi's en revisionisten. Probeer er eens naar te kijken met een open visier en spreek eens wat meer met Vlaams-Nationalisten en waarom ze die keuze maken. Uiteraard zijn er altijd extremen, dat heb je in elke groep. Die springen natuurlijk in beeld. Als je denkt dat 44% van de stemmen die naar Vlaams-Nationalische partijen gaan overal min of meer dezelfde mening over hebben weet je niet echt waarover je spreekt lijkt me, sorry. Maar het kan zijn dat je die perceptie hebt, sommigen hebben die perceptie ook over moslims en allochtonen.

Oproepen tot een Vlaams front gaat over politieke partijen die samen naar buiten komen met één standpunt. Zoals de Franstaligen steeds doen, maar dat vind je wsl niet vergelijkbaar?
Buiten wat "kontengedraai" en "wijzigen van meningen en standpunten" heb ik van de grote vlaamse partije(n) nog niet veel gezien.

U wel ?
Henri1 is offline  
Oud 12 maart 2011, 13:33   #308
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Buiten wat "kontengedraai" en "wijzigen van meningen en standpunten" heb ik van de grote vlaamse partije(n) nog niet veel gezien.

U wel ?
Uw manier van reageren op NVA stemmers bevestigd enkel hun gelijk over de manier van denken over vlamingen,....
alfa16vjtd is offline  
Oud 12 maart 2011, 13:37   #309
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Uw manier van reageren op NVA stemmers bevestigd enkel hun gelijk over de manier van denken over vlamingen,....
Hoe kunt u als zinig mens die zaken dan anders zien ?

Dit moest het N-VA moment worden en wat doen ze ?
Juist niets dus....

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 maart 2011 om 13:58.
Henri1 is offline  
Oud 12 maart 2011, 13:54   #310
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

U wel ?
Ik wel, ze doen exact wat ik wens, ze doen dus wat ik wil zien.
Het feit dat u niet tevreden bent is uiteraard een goed teken.
Oud 12 maart 2011, 13:59   #311
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik wel, ze doen exact wat ik wens, ze doen dus wat ik wil zien.
Het feit dat u niet tevreden bent is uiteraard een goed teken.
U hoort bij de 16% van het N-VA kiezersvee dat het einde van België wil.

U bent dus een minderheid in een minderheid.
Henri1 is offline  
Oud 12 maart 2011, 14:53   #312
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
U hoort bij de 16% van het N-VA kiezersvee dat het einde van België wil.

U bent dus een minderheid in een minderheid.
Bestaan daar statistieken/peilingen over?
Jakko is offline  
Oud 12 maart 2011, 14:55   #313
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Bestaan daar statistieken/peilingen over?
Meneer Google zal u hoogstwaarschijnlijk verder kunnen helpen.
Oud 12 maart 2011, 14:56   #314
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Eén boekje en toch bestaan er 191 strekkingen en stromingen, zwijg dus maar van een duidelijke leer want daar is niks duidelijks aan niks..er zijn geen 2 moslims die hetzelfde denken over de koran..
Neen, ik zwijg niet. Nooit.
Oud 12 maart 2011, 14:58   #315
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunt u als zinig mens die zaken dan anders zien ?

Dit moest het N-VA moment worden en wat doen ze ?
Juist niets dus....
Waarom moest "dit" het N-VA moment worden? Wat heeft de PS reeds voorgesteld als werkelijk grondige staatshervorming? Voor alle duidelijkheid: een grondige staatshervorming impliceert de creatie van échte deelstaten met grote eigen beleidsautonomie, grote eigen fiscaliteit + de daarmee gepaard gaande responsabilisering. En ook: volstrekte transparantie inzake de transferts. We hebben van de zijde van de francofonie nog niets gehoord dat daaraan beantwoordt. En we zullen van hun kant ook niets horen. Om de eenvoudige reden dat zij een voortzetting van de (uitgebreide) Leterme-regering wensen zonder grondige staatshervorming en zonder N-VA. Bijgevolg een "demandeurs de rien"-regering. Als CD&V en/of VLD in dergelijk scenario meestappen dan wordt het hun "Untergang".
Oud 12 maart 2011, 15:00   #316
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nationalisme is het streven naar allemaal dezelfde mensen. Ik nuanceer, er mag een beetje variatie bestaan, maar te veel verschillen mogen er toch niet bestaan. Nu overdrijf ik waarschijnlijk wel, maar nationalisten lijken nogal vaak de mensen van 'de natie' als één persoon te beschouwen, terwijl ik als individu weet dat ik niets met Vlaams-nationalisten gemeen heb, behalve dan de taal en het stuk grond waarop we wonen.

Nu mag ik zelf de nationalisten niet als één persoon beschouwen, natuurlijk, even veel respect als een andere mens krijgt van mij een nationalist die afwijkt van andere nationalisten, maar gemiddeld genomen hebben twee willekeurig gekozen Vlaams-nationalisten bijna exact dezelfde mening, iets wat ik beangstigend vind. Door zelf zeer veel na te denken en te filosoferen heb ik ondertussen een mening ontwikkeld die op zijn minst apart te noemen is, niet enkel op het gebied van politiek. Een aparte mening hebben, zie ik als een consequentie van zelf nadenken. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat al die nationalisten zelf nagedacht hebben en toevallig op hetzelfde uitgekomen zijn. Ze roepen allemaal hetzelfde en op die manier horen mensen die zelf nog niet nagedacht hebben ook heel vaak hetzelfde en zullen ze die mening sneller overnemen.

Nu ben ik wel heel hard afgeweken van het onderwerp, besef ik, maar ik kon het niet laten om mijn zorgen mee te delen over de mens, die blijkbaar zo makkelijk te indoctrineren is. Ik ben blij dat ik zelf immuun ben, maar het lukt me niet om anderen te genezen. Misschien is het ook niet de bedoeling dat de fundamenten van de eigen mening in het eigen denken gevonden moeten worden en is het beter om de dingen die anderen zeggen naast elkaar te leggen en het beste ervan te kiezen, maar het lijkt me zo te zijn dat bij dat laatste het gevaar dreigt dat een eigen gevormde mening, met nieuwe inzichten, dan volledig plaatsmaakt voor een mening die eigenlijk in de eerste plaats een mening van een ander is. Om dat te vermijden, lees ik nog maar weinig op sites waarop over politiek gesproken wordt. Mezelf informeren met gegevens kan nog wel, maar de interpretatie kan ik zelf wel aan. De mening van een ander hoef ik enkel te weten als ik moet gaan stemmen of wanneer er compromissen gemaakt moeten worden, niet alleen op politiek vlak.

Neen, men mag geen probleem maken van de kledij die iemand draagt.
Ik weet niet wat het nationalisme nastreeft maar wat ik zie is nationalisten van alle soorten die allen 1 ding gemeen hebben 'Eigen volk eerst'. Zoiets als het Vlaamsblok maar iets gematigder.

Verder, vond ik het een waar genot jouw post(s) te lezen in deze en andere draden.
Oud 12 maart 2011, 15:06   #317
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat het nationalisme nastreeft maar wat ik zie is nationalisten van alle soorten die allen 1 ding gemeen hebben 'Eigen volk eerst'. Zoiets als het Vlaamsblok maar iets gematigder.

Verder, vond ik het een waar genot jouw post(s) te lezen in deze en andere draden.
Ik had nogthans gedacht dat je jezelf daar een beeld kan van vormen, tenminste, die indruk kreeg ik toen ik je bezig hoorde over, "ik ben Marokkaanse."
Oud 12 maart 2011, 15:11   #318
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
N-VA wil religieuze symbolen uit parlement weren

Peumans verdedigde vrouw met hoofddoek

Het voorstel van N-VA is opmerkelijk omdat Vlaams Parlementsvoorzitter Jan Peumans vorig jaar de verdediging van een vrouw met hoofddoek in de publiekstribune van het parlement op zich.

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter had toen hard uitgehaald naar de vrouw en verweet haar een gebrek aan respect voor het parlement. Peumans zette Dewinter echter op zijn plaats en oogstte applaus van zowat het hele parlement.
Waar we hier getuige van zijn is het failliet van het nva-programma. Er is geen duidelijk lijn. Vandaar ook dat de nva vertegenwoordigster grandioos afging bij Cools in Terzake tegen Kitir. Hoofddoek mag hier wel, daar niet en hier weer wel... Kitir moest de bal er maar inkoppen! Haar werkneemsters zijn natuurlijk niet neutraal zijn en dankzij de halfslachtigheid van nva kon ze dat nog grandioos uitspelen ook. Het kalf ligt dan ook uiteraard niet gebonden bij die zogeheten neutraliteit. Verre van!

De NVA wil alleen de stemmen, niet de waarheid. Die waarheid is dat de Islamitische hoofddoek geen religieus symbool is maar een politieke uiting. Net zoals de Islam een zuiver politieke beweging is daar waar het Christendom vandaag veel verder van de staat is komen te staan is de Islamitische hoofddoek dus het teken van verwerping van een hoeksteen van het Westerse denken. In se de gelijkheid van man en vrouw naast de scheiding van Kerk en Staat.

De NVA gokt op verkiezingen en de zuidrand moet dringend bewerkt worden. Zoveel is duidelijk. Dat het halfslachtig beleid gewoonweg het overbekende zachte heelmeesters met de stinkende wonden is kan de nva worst wezen. Zij wil immers van twee walletjes blijven snoepen; de nieuwe-, en de oude Vlamingen.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 12 maart 2011 om 15:13.
dominatrix is offline  
Oud 12 maart 2011, 15:15   #319
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik had nogthans gedacht dat je jezelf daar een beeld kan van vormen, tenminste, die indruk kreeg ik toen ik je bezig hoorde over, "ik ben Marokkaanse."
Jij denkt zo veel.
Oud 12 maart 2011, 15:17   #320
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt zo veel.
Ja, de hele dag door.

Alleszins, je "ik ben Marokkaanse!" is nationalistisch van inborst.

Ben jij nu ook zo'n enge rascist?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be