![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Banneling
|
Exodus 20.1 2 Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.
3 Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. 4 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; |
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het Oude Testament is heilige tekst van de godsdienst van de Joden. Het Nieuwe Testament is de Heilige Schrift voor de christenen. En dus nogmaals: wijs me een uitspraak van Jezus aan, die ons vertelt wat u beweert. Want Jezus, 'de Here', en zijn uitspraken moeten hier onze richtsnoer zijn. Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 12:33. |
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U protestanten hangt nog veel te veel vast aan het oude Israel en de leer van het Jodendom. Ware en echte christenen hebben daar niet zoveel meer mee te maken vermits door en met Jezus een Nieuw Verbond ontstond. Een Nieuw Verbond, niet met Israel, maar met alle mensen in de wereld. De dwaling hier ligt bij u, niet bij ons. PS. En wat die zuinigheid betreft:Jezus leefde zelf helemaal niet zuinig. Dat vergeten mensen van uw geloof wel eens. Zoals een poster elders opmerkte: de Schrift noemt 'de Here' zelfs 'een slemper'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2011 om 08:18. |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Parlementslid
|
Ik kom uit een gemengd protestants-katholieke familie. De issues die jullie hier naar voren halen zijn allang geen issues meer. Maar ik zou zeggen: verschans jullie je lekker in je vestingen en probeer elkaar uit te roken.
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(*) Is eigenlijk geen Nederlands. Maar Engels. Zelfs Frans. Laatst gewijzigd door system : 7 augustus 2011 om 23:02. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is een feit: Nederlandse Katholieken zijn beschaafder dan Belgische. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 augustus 2011 om 23:25. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Banneling
|
Het calvinisme wordt er te pas bij gehaald. Niet te onpas. Het calvinisme heeft een geweldige impact gehad op de manier van leven van de Nederlanders. Daar kan men niet buiten. Heel de Nederlandse samenleving is doordrongen van de calvinistische waarden. Nu nog. Mocht u zoiets ontkennen, het zou het niet erg verstandig zijn van u.
Laatst gewijzigd door system : 7 augustus 2011 om 23:28. |
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 augustus 2011 om 23:32. |
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In Vlaanderen telt het resulataat van een vergadering, in Nederland gaat het altijd om consensus.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 augustus 2011 om 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het houdt steek. Dorpen zijn altijd een beetje een reminiscentie van een ouder België. Toch verschillen de steden nog steeds te veel van die in Nederland en dat ten kwade naar mijn mening. Het Vlaamse onderwijs is nog te veel gebaseerd op kennisreproductie en niet op het stimuleren van de nieuwsgierigheid, de kritische zin en zelfredzaamheid. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 augustus 2011 om 22:54. |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gezagstrouwheid bv: hoe veel Nederlanders toch besodemieterd worden door de overheid men weigert de straat op te gaan en te demonstreren. Zo in de trend van: ''wat een schandalige zakkenvullers maar ja we zullen het maar aanvaarden''. Nederlanders betalen bijna altijd hun boete want de ''overheid'' die is er toch voor ons nietwaar?? |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#319 |
|
Vreemdeling
|
Maak je niet druk: Noord Hollanders snappen Limburgers niet en Brabanders snappen Friezen niet. En niet alleen in het taalgebruik
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ware het niet voor dat Belgische klootjesvolk, dan was er nu geen verschil. |