![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet gaat 40% van uw loon naar SZ, 30% is werkloosheid, dus het is eerder 15% van de loonmassa gaat naar SZ. Die 15% zorgt ervoor dat je maximaal per 10 werkenden bvb 2 werklozen kunt betalen. ALs uw allochtone , migranten, en asielzoeker en ocmwsteuntrekkersgroep groter is dan die 15% is dat een budgettair probleem. Nu ga je zeggen zeker dat er geen budgettaire probleme zijn ??
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 september 2011 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat heeft dit nog te maken met asielzoekers? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
antwoord van arti: heb je daar een referentie van blabla
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 september 2011 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ligt misschien ook gewoon aan 't feit dat ik die 'meneer' uit Houthalen kende, niet enkel in Houthalen, in Genk zitten/zaten er ook zo'n paar, zelfs in Diepenbeek heb ik er zo 1 gekend die die 'praktijken' toepaste, rara; allemaal ABVV'ers. Ook zou 't kunnen liggen aan 't feit dat ik de situatie in mijn dorp ken, ik ken hier persoonlijk 2 Marokkanen, met respectievelijk 'n kebabzaak en 'n kledingwinkeltje, regelmatig komt er 'n 'neefje' uit 't rifgebergte zogezegd 'n paar maanden 'werken' bij hen, de sociale lasten - die hier 10 X niks bedragen - worden netjes betaald, na 't seizoen sluiten ze de zaak tot 't volgende seizoen en 'neefje' krijgt 't nodige formulier mee op z'n weg naar La BelZiek, want daar hebben ze ook ooms of neefjes...op die manier worden ze via Spanje doorgesluisd naar La BelZiek, 1 dag in 'n of 'die' 'snackbar (ik weet overigens ook wèlke 'snackbar' dat is) werken en kees is klaar voor levenslange 'dop'! Haja, want in España is den 'dop' beperkt in tijd, 2 jaar en 't is op, om 't even hoe lang je ooit gewerkt hebt! Bovendien geldt die lijst van hoeveel dagen je moet werken om werkloosheidsuitkering te krijgen in België, n�*et in España. PS; Zelfs dat formulier dat aantoont dat je gewerkt hebt in España kan 'gekocht' worden, geen kat bij de RVA die dat verifieert, als 't ABVV 't goedgekeurd heeft en bij ''t dossier voegt, is 't al lang in orde. Soms, misschien heel soms valt er eens eentje door de mand...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees je eigen bericht. Merk zelf wat je hier allemaal door elkaar klutst aan halve waarheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Social shopping bestaat ja, maar ik heb er weet van dat het als Belg (blanke, dus 'native' bedoel ik) toch allemaal een pak moeilijker is om aan enige voordelen te komen.
Ten eerste moet je al weet hebben van het feit dat je in aanmerking komt voor hulp, dat is geen evidentie. Want veelal denken we niet direct aan hulp, maar eerder aan onze situatie veranderen (bv (extra) werk zoeken, zuiniger gaan leven). De nieuwkomers worden direct ingelicht over al hun rechten ... met dus de mogelijke voordelen. Als je dan al zo ver in de drop bent beland dat je naar bepaalde instanties gaan als je enige uitweg ziet, blijkt dat je nog een instantie moet zoeken die niet speciaal voor allochtonen is opgericht en waar jij dus ook terecht kan (raar maar waar, dit geldt natuurlijk niet voor het ocmw maar vaak wel voor andere dingen waarvan men blijkbaar veronderstelt dat enkel allochtonen ermee in de problemen kunnen komen). Stel dat je dan je instantie gevonden hebt... dan nog blijkt het veel moeilijker om ervoor te zorgen dat je rechten volledig verdedigt worden door degenen die ze moeten verdedigen, dat men door de bocht genomen veel sneller klaarstaat om vreemdelingen te helpen, men zich hier ook veel minder vragen bij stelt en hun ook veel sneller wijst op voordelen alsook men deze hen veel sneller geeft. Het is een soort: - Belg moet het vragen, goed beargumenteren en zelfs zagen, na een tijdje gebeurt er iets wat dan vaak nog minder is als waar hij of zij werkelijk recht op heeft vs - Vreemdeling moet gewoon zijn hoofd laten zien en krijgt meteen alles in handen ... (want hij is hier ocharme nieuw, heeft minder kansen omwille van zijn huidskleur en kan de cultuur en taal minder goed verstaan?) Eén en ander kan er ook mee te maken hebben dat de instanties door hun ervaring met allochtonen weten dat ze sneller op tafel durven slaan en dat allochtonen reeds goed op de hoogte zijn gehouden van hun voordelen en je hen dus geen blaasjes kan wijsmaken of dingen kan achterhouden. Doch ik vind dit positieve discriminatie. Hetzelfde met bv. woningen kopen. Ik heb het al heel vaak gezegd: de allochtoon koopt een huis en verhuurt het in eender welke staat. Iets kapot, geen probleem, wordt snel gefixd naar de normen van ginder. (En gezien het toch vaak aan mekaar verhuurd wordt kraait er geen haan naar.) Een autochtoon koopt een huis en wil het verhuren: er komt een hele administratie, stapels belastingen, een half leger, zeer veel keuringen en uiteindelijk heel veel bijna onbetaalbare verbouwingswerken aan te pas (waardoor het uiteindelijk toch geen goede investering bleek) om het te laten voldoen aan de Vlaamse wooncode. Pas dan kan het huis verhuurd worden. Geen Vlaming? Dan blijkt je huis niet te moeten voldoen aan de regels van de Vlaamse wooncode. Om terug meer on-topic te gaan: - als allochtoon is social shopping mogelijk en kan je bv ingeschreven staan bij meerdere ocmw's tegelijk ... (samen met eventuele huurinkomsten uit vastgoed in het land van herkomst) - als autochtoon mag je al blij zijn als je minimale rechten zoals voorzien in de wet gerespecteerd worden
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 september 2011 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al zou een asielzoeker minder krijgen...het verschil is te groot...zo motiveer je nooit de mensen die het gros van hun leven afdragen voor anderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
|
![]() Citaat:
2 Woonachtig in ongeveer dezelfde côté. Dit soort zaken zijn schering en inslag. In een nachtwinkel in het centra werkt men meestal vaak ongegeneerd met een man of 6 tegelijk. Niet dat er veel cliënteel is. Soms is het winkel ook meer leeg dan vol (wat alcohol en sigaretten). Dit toch in de grotere steden (al met eigen ogen vastgesteld in Brugge, Oostende, Hasselt, ...). Hier zijn ook de vele web/telefoonshops die de lokale zelfstandigen verdringen schering en inslag. Die woonsten in de stad worden dan opgesplitst (of zelfs niet echt fysiek opgesplist) zodat men er met enkele gezinnen of generaties in kan gaan wonen... Dan heeft men nog de halal-slagers. Vanwege overlast en stijgende criminaliteit (er willen daar ook al eens loesjere dingen verhandeld worden onder de toonbank) trekken de lokale buurtbewoners weg. Er gaan zelfs verhalen de ronde dat dit niet zonder lichte dwang van de nieuwkomers gebeurde. En zo veranderen ganser wijken in gesegregeerde gedeeltes voor buitenlanders, waar aparte wetten en regels gelden en je je als autochtoon niet meer veilig voelt en waar criminaliteit vrij spel heeft omdat de politie er zelfs niet meer aan denkt er te komen. Zo creëren zij langzaam maar zeker hun eigen regio's binnen de westerse samenleving, op verschillende plekken, die steeds uitbreiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anno 2011 is die FOEI! FOUT! VERKEERD, WRONG, niet politiek correct ook al niet. Als je in de shit zit, dénk je niet meer, je gaat naar alle mogelijke instanties, je belt ze op, zoekt ombudsmensen, loopt hun burelen plat, vraag tussenkomsten, soepsidies, voordelen, je bleit, je roept, je tiert.... en kijk, je haalt daar met die inspanning gemakkelijk een 25% extra's uit. Nooit zèlf nadenken wordt dus de (SPA/SP GROEN) boodschap. NOOT: zéker geen tussenoplossingen aanvaarden waardoor je een hele hoop rechten kwijtraakt (ons ma moet NIET betalen, bijspringen..... je gaat gewoon plat op de buik naar OCMW... et voil�*, zij betalen wel). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je nu al het percentage van de mensen met een speciaal statuut dat een leefloon krijgt? Dan weten we eindelijk of het al dan niet normaal is voor de mensen met een speciaal statuut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wat zijn uw exacte aftoetsingscriteria als ik vragen mag? En als je daar zo benieuwd naar ben, zoek dan eens zelf in plaats van de anderen altijd maar voor u te laten werken hé! Uw google werkt toch ook mag ik hopen? Vind jij trouwens het leefloon al geen speciaal statuut op zich? Wat is trouwens uw definitie voor speciaal statuut?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 september 2011 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
Om dan te horen gekregen dat ik dat al zo'n tien jaar eerder had kunnen doen. Doch het werkt uiteraard niet met terugwerkende kracht. Tenzij ... ik schulden had gemaakt. Had ik me dus een auto gekocht (en een rijbewijs, op zich al onbetaalbaar), had ik hem nu gratis. ![]() Schulden maken wordt maw nog extra beloond ook, en hoé! Ze vinden namelijk dat iedere jongere de kans moet krijgen om schuldenvrij aan zijn leven te staren. Een nobele gedachte, maar als je dan bedenkt dat er dus iemand kan binnenkomen die zichzelf bij wijze van spreken al een kasteel heeft gekocht en nu platzak is maar toch al 10 jaar van het leefloon bleek te mogen genieten... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb u wèl al cijfers gegeven dat 75% van degenen (asielzoekers) die het leefloon krijgen een speciaal statuut heeft. Wie als dopper, zieken, of andere een speciaal statuut heeft weet ik niet, en ik zie niet in wat dit terzake doet. Bedoelt U ambtenaren met een speciaal statuut van niet-benoemde, half benoemde, vast benoemde en zo van die fluitjesstatuten? wij zijn niet zo ambtenaar gericht zie je. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zoeken het aantal mensen met een speciaal statuut dat een leefloon heeft. Wat jij bedoelde met "speciaal statuut" weet ik niet. Ik veronderstelde erkende asielzoekers; gezien de titel van dit topic. http://forum.politics.be/showthread....21#post5667121 Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2011 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hoe zit dat al in totaal? Citaat:
Nochtans: Citaat:
Zo, waarvoor zouden de asielzoekers dus naar België komen? Google gebruiken is toch moeilijk hé. :-/
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
"We" zoeken niks, ik noteer dat "jij" iets zoekt. Citaat:
Citaat:
Of wil U gewoon weten hoeveel % aanvaarde azielige zoekers van een leefloon leven? Ik denk dat dit staatsgeheim is. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 15:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Iemand deze middag naar 'De zevende dag' gekeken. Er was o.a. een debat n.a.v. de uitspraken deze week door de Magistratuur In Antwerpen.. De Clercq ging een geperde brief schrijven... wordt dus vervolgd en ik ben benieuwd.
Ik geef hier de link, je moet wel rechts in het menu kiezen voor "Groot debat over asiel en migratie" De Redactie - Mediatheek Zoals gewoonlijk blijft de (nog steeds dezelfde sinds enkele jaren) vrouw moderator en laat de mensen zelden uitspreken. Ik vind dat ongepast en allesbehalve beschamend. Gelukkig kijk ik sinds een klein jaar niet meer naar de VRT, niet alleen omdat die schijnheiligheid en minimalisren (kattewaad, kwajongens en andere pamperpraat) niet meer kon aanhoren. En dan met Tanghe als een soort communistische journaliste is me dat het zien niet waard. Gelukkig zijn er nu veel bronnen... In ieder geval, we weten nu waar we voor staan, en om persoonlijk te worden, wil ik zeggen dat ik voor 200% geloof wat die mensen zeggen. Uiteraard 'politiek incorrect' maar de waarheid moet gezegd en geweten worden door iedereen, ook de burgers moeten op de hoogte zijn. (Uiteraard weet Jan Modaal maar al te goed wat er gaande is.) Deze belangrijke en verstandige mensen zouden zéér goede politiekers zijn. En de 'Dienaar van Allah', die gisteren in volle zaal met Koningin Beatrix op de eerste rij, stond rustig te vertellen dat HIJ Jezus Christus was. Hij was 'een dienaar van allah'. Wat een ZWAAR falen van de Veiligheidsdienst en dat is maal 3. Hij vertelde ook nog dat er geen bom was... ![]() ![]() Tot slot: dat debat is mijn inziens vele malen belangrijker En dringender dan BHV. Ik stem Vlaams Belang, gelukkig maar, al jaren... ik herinner me enkele uitspraken van het Vlaams Belang, destijds... blijkbaar hadden ze het bij het rechte eind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer dan 75 procent van de mensen die in Antwerpen een beroep doen op een leefloon zit in een speciaal statuut.Je haalt dus zaken aan, waarvan je niet weet wat ze betekenen; en je weet waarschijnlijk ook niet wat je er mee wil vertellen. We zijn wel op zoek naar percentage van de personen met een speciaal statuut dat van een leefloon krijgt om je stelling te onderbouwen : Blijkbaar is het voor deze mensen de normaalste zaak om naar Belgique te gaan en daar van het OCMW te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Wij zien hier dagelijks mensen die proberen om misbruik te maken van ons sociaal systeem", zegt de Antwerpse OCMW-ondervoorzitter Marco Laenens (Open Vld). Meer dan 75 procent van de mensen die in Antwerpen een beroep doen op een leefloon zit in een speciaal statuut. "Vreemdelingen in een asielprocedure of mensen die geregulariseerd zijn bijvoorbeeld. Natuurlijk maakt niet iedereen misbruik van ons systeem. Maar de groep die dat wel doet of het probeert, is groot. Ook regularisatie om medische redenen neemt fors toe en lang niet alleen voor mensen die het nodig hebben." Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 16:37. |
|||
![]() |
![]() |