Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2011, 12:46   #301
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als je een activiteitsgraad kent, heb je de werkenden. Dan moet je daar toch geen werklozen en steunstrekkers vanaf trekken.
Ji komt af met 60%, en noemt het direct een understatement.
Waar haal jij je cijfers vandaan?

Waar haal je die 10% vandaan.
verbeter dan de cijfers, maar dat is in grote lijnen een schatting, we doen hier per slot van rekening geen zware analyse op dit messageboard. Noem het op de rug van een bierkaart type berekening

Voor zover ik weet gaat 40% van uw loon naar SZ, 30% is werkloosheid, dus het is eerder 15% van de loonmassa gaat naar SZ. Die 15% zorgt ervoor dat je maximaal per 10 werkenden bvb 2 werklozen kunt betalen.

ALs uw allochtone , migranten, en asielzoeker en ocmwsteuntrekkersgroep groter is dan die 15% is dat een budgettair probleem.

Nu ga je zeggen zeker dat er geen budgettaire probleme zijn ??

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 september 2011 om 12:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 12:57   #302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en zonder cowboy stories te vertellen, maar die turken die zo 3maand naar hun land gaan en daar gans het seizoen zitten te werken, en hier dan van den dop leven en kindjesgeld krijgen voor hun onbewezen 6koppige kinderlast, kun je toch wel besluiten zeker dat daar een en ander flexible geinterpreteerd wordt.
Je begint je bericht met "en zonder cowboy stories te vertellen" en dan volgt er een cowboy story!

Citaat:
Kun je nu echt niet toegeven dat jullie werken als een privébedrijf die zoveel mogelijk mensen aan steun helpen, en niet als een overheidsbedrijf die zoveel mogelijk mensen afkeurt
Jullie? Ik werk niet bij de vakbond. Ik ben de vakbond niet.

Wat heeft dit nog te maken met asielzoekers?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:06   #303
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begint je bericht met "en zonder cowboy stories te vertellen" en dan volgt er een cowboy story!

Jullie? Ik werk niet bij de vakbond. Ik ben de vakbond niet.

Wat heeft dit nog te maken met asielzoekers?
omdat ik uw antwoord al anticipeer. Ho een migrant is inderdaad geen asielzoeker, maar zoals er medical shopping bestaat, bestaat er SOCIAL SHOPPING men zoekt de steunmaatregel die hen door de mazen van het net laat glippen. Met zoekt en heeft tijd om te zoeken, en men wordtondersteund door de sociale kudde opgeleid om mensen te cooccoonen in onze sociale zekerheid, zonder enige kritische nadenken of iemand faket of niet. Social shopping is een feit in belgie. Men begint als asielzoeker, vindt een vriend die u tewerkstelt in een nepbdrijf die failliet gaat, of je ontdekt dat je in feite als euburger gewoon moet gaan stempelen. ALle truken zijn goed

antwoord van arti: heb je daar een referentie van blabla

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 september 2011 om 13:08.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:38   #304
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik ben altijd zo blij als er mensen zijn die me wèl begrijpen SDX. Soms begin ik te twijfelen aan mijn vermogen om mijn standpunten duidelijk te verwoorden, zie je.

Of ligt dat gewoon aan het feit dat uw intellectuele capaciteiten niet van de minste zijn?
Met jouw vermogen om je standpunten duidelijk te maken is niks mis, 'men' moet 't ook willen/kunnen begrijpen.

Dat ligt misschien ook gewoon aan 't feit dat ik die 'meneer' uit Houthalen kende, niet enkel in Houthalen, in Genk zitten/zaten er ook zo'n paar, zelfs in Diepenbeek heb ik er zo 1 gekend die die 'praktijken' toepaste, rara; allemaal ABVV'ers.

Ook zou 't kunnen liggen aan 't feit dat ik de situatie in mijn dorp ken, ik ken hier persoonlijk 2 Marokkanen, met respectievelijk 'n kebabzaak en 'n kledingwinkeltje, regelmatig komt er 'n 'neefje' uit 't rifgebergte zogezegd 'n paar maanden 'werken' bij hen, de sociale lasten - die hier 10 X niks bedragen - worden netjes betaald, na 't seizoen sluiten ze de zaak tot 't volgende seizoen en 'neefje' krijgt 't nodige formulier mee op z'n weg naar La BelZiek, want daar hebben ze ook ooms of neefjes...op die manier worden ze via Spanje doorgesluisd naar La BelZiek, 1 dag in 'n of 'die' 'snackbar (ik weet overigens ook wèlke 'snackbar' dat is) werken en kees is klaar voor levenslange 'dop'!
Haja, want in España is den 'dop' beperkt in tijd, 2 jaar en 't is op, om 't even hoe lang je ooit gewerkt hebt!
Bovendien geldt die lijst van hoeveel dagen je moet werken om werkloosheidsuitkering te krijgen in België, n�*et in España.

PS; Zelfs dat formulier dat aantoont dat je gewerkt hebt in España kan 'gekocht' worden, geen kat bij de RVA die dat verifieert, als 't ABVV 't goedgekeurd heeft en bij ''t dossier voegt, is 't al lang in orde.
Soms, misschien heel soms valt er eens eentje door de mand...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:43   #305
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
omdat ik uw antwoord al anticipeer. Ho een migrant is inderdaad geen asielzoeker, maar zoals er medical shopping bestaat, bestaat er SOCIAL SHOPPING men zoekt de steunmaatregel die hen door de mazen van het net laat glippen. Met zoekt en heeft tijd om te zoeken, en men wordtondersteund door de sociale kudde opgeleid om mensen te cooccoonen in onze sociale zekerheid, zonder enige kritische nadenken of iemand faket of niet. Social shopping is een feit in belgie. Men begint als asielzoeker, vindt een vriend die u tewerkstelt in een nepbdrijf die failliet gaat, of je ontdekt dat je in feite als euburger gewoon moet gaan stempelen. ALle truken zijn goed

antwoord van arti: heb je daar een referentie van blabla
Ja, brother Paul, er bestaat social shopping. Maar dat is geen reden om af te komen met cowboy vertellingen, cijfers uit de duim te zuigen, enz...
Lees je eigen bericht. Merk zelf wat je hier allemaal door elkaar klutst aan halve waarheden.
Oud 4 september 2011, 13:53   #306
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Social shopping bestaat ja, maar ik heb er weet van dat het als Belg (blanke, dus 'native' bedoel ik) toch allemaal een pak moeilijker is om aan enige voordelen te komen.
Ten eerste moet je al weet hebben van het feit dat je in aanmerking komt voor hulp, dat is geen evidentie. Want veelal denken we niet direct aan hulp, maar eerder aan onze situatie veranderen (bv (extra) werk zoeken, zuiniger gaan leven).
De nieuwkomers worden direct ingelicht over al hun rechten ... met dus de mogelijke voordelen.

Als je dan al zo ver in de drop bent beland dat je naar bepaalde instanties gaan als je enige uitweg ziet, blijkt dat je nog een instantie moet zoeken die niet speciaal voor allochtonen is opgericht en waar jij dus ook terecht kan (raar maar waar, dit geldt natuurlijk niet voor het ocmw maar vaak wel voor andere dingen waarvan men blijkbaar veronderstelt dat enkel allochtonen ermee in de problemen kunnen komen).

Stel dat je dan je instantie gevonden hebt... dan nog blijkt het veel moeilijker om ervoor te zorgen dat je rechten volledig verdedigt worden door degenen die ze moeten verdedigen, dat men door de bocht genomen veel sneller klaarstaat om vreemdelingen te helpen, men zich hier ook veel minder vragen bij stelt en hun ook veel sneller wijst op voordelen alsook men deze hen veel sneller geeft.
Het is een soort:
- Belg moet het vragen, goed beargumenteren en zelfs zagen, na een tijdje gebeurt er iets wat dan vaak nog minder is als waar hij of zij werkelijk recht op heeft
vs
- Vreemdeling moet gewoon zijn hoofd laten zien en krijgt meteen alles in handen ... (want hij is hier ocharme nieuw, heeft minder kansen omwille van zijn huidskleur en kan de cultuur en taal minder goed verstaan?)

Eén en ander kan er ook mee te maken hebben dat de instanties door hun ervaring met allochtonen weten dat ze sneller op tafel durven slaan en dat allochtonen reeds goed op de hoogte zijn gehouden van hun voordelen en je hen dus geen blaasjes kan wijsmaken of dingen kan achterhouden.

Doch ik vind dit positieve discriminatie.

Hetzelfde met bv. woningen kopen. Ik heb het al heel vaak gezegd: de allochtoon koopt een huis en verhuurt het in eender welke staat. Iets kapot, geen probleem, wordt snel gefixd naar de normen van ginder. (En gezien het toch vaak aan mekaar verhuurd wordt kraait er geen haan naar.)

Een autochtoon koopt een huis en wil het verhuren: er komt een hele administratie, stapels belastingen, een half leger, zeer veel keuringen en uiteindelijk heel veel bijna onbetaalbare verbouwingswerken aan te pas (waardoor het uiteindelijk toch geen goede investering bleek) om het te laten voldoen aan de Vlaamse wooncode. Pas dan kan het huis verhuurd worden.
Geen Vlaming? Dan blijkt je huis niet te moeten voldoen aan de regels van de Vlaamse wooncode.

Om terug meer on-topic te gaan:
- als allochtoon is social shopping mogelijk en kan je bv ingeschreven staan bij meerdere ocmw's tegelijk ... (samen met eventuele huurinkomsten uit vastgoed in het land van herkomst)
- als autochtoon mag je al blij zijn als je minimale rechten zoals voorzien in de wet gerespecteerd worden

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 september 2011 om 13:55.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:54   #307
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Zelfs al zou een asielzoeker minder krijgen...het verschil is te groot...zo motiveer je nooit de mensen die het gros van hun leven afdragen voor anderen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:06   #308
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Met jouw vermogen om je standpunten duidelijk te maken is niks mis, 'men' moet 't ook willen/kunnen begrijpen.

Dat ligt misschien ook gewoon aan 't feit dat ik die 'meneer' uit Houthalen kende, niet enkel in Houthalen, in Genk zitten/zaten er ook zo'n paar, zelfs in Diepenbeek heb ik er zo 1 gekend die die 'praktijken' toepaste, rara; allemaal ABVV'ers.

Ook zou 't kunnen liggen aan 't feit dat ik de situatie in mijn dorp ken, ik ken hier persoonlijk 2 Marokkanen, met respectievelijk 'n kebabzaak en 'n kledingwinkeltje, regelmatig komt er 'n 'neefje' uit 't rifgebergte zogezegd 'n paar maanden 'werken' bij hen, de sociale lasten - die hier 10 X niks bedragen - worden netjes betaald, na 't seizoen sluiten ze de zaak tot 't volgende seizoen en 'neefje' krijgt 't nodige formulier mee op z'n weg naar La BelZiek, want daar hebben ze ook ooms of neefjes...op die manier worden ze via Spanje doorgesluisd naar La BelZiek, 1 dag in 'n of 'die' 'snackbar (ik weet overigens ook wèlke 'snackbar' dat is) werken en kees is klaar voor levenslange 'dop'!
Haja, want in España is den 'dop' beperkt in tijd, 2 jaar en 't is op, om 't even hoe lang je ooit gewerkt hebt!
Bovendien geldt die lijst van hoeveel dagen je moet werken om werkloosheidsuitkering te krijgen in België, n�*et in España.

PS; Zelfs dat formulier dat aantoont dat je gewerkt hebt in España kan 'gekocht' worden, geen kat bij de RVA die dat verifieert, als 't ABVV 't goedgekeurd heeft en bij ''t dossier voegt, is 't al lang in orde.
Soms, misschien heel soms valt er eens eentje door de mand...

2
Woonachtig in ongeveer dezelfde côté. Dit soort zaken zijn schering en inslag.
In een nachtwinkel in het centra werkt men meestal vaak ongegeneerd met een man of 6 tegelijk. Niet dat er veel cliënteel is. Soms is het winkel ook meer leeg dan vol (wat alcohol en sigaretten). Dit toch in de grotere steden (al met eigen ogen vastgesteld in Brugge, Oostende, Hasselt, ...). Hier zijn ook de vele web/telefoonshops die de lokale zelfstandigen verdringen schering en inslag. Die woonsten in de stad worden dan opgesplitst (of zelfs niet echt fysiek opgesplist) zodat men er met enkele gezinnen of generaties in kan gaan wonen... Dan heeft men nog de halal-slagers.
Vanwege overlast en stijgende criminaliteit (er willen daar ook al eens loesjere dingen verhandeld worden onder de toonbank) trekken de lokale buurtbewoners weg. Er gaan zelfs verhalen de ronde dat dit niet zonder lichte dwang van de nieuwkomers gebeurde. En zo veranderen ganser wijken in gesegregeerde gedeeltes voor buitenlanders, waar aparte wetten en regels gelden en je je als autochtoon niet meer veilig voelt en waar criminaliteit vrij spel heeft omdat de politie er zelfs niet meer aan denkt er te komen.

Zo creëren zij langzaam maar zeker hun eigen regio's binnen de westerse samenleving, op verschillende plekken, die steeds uitbreiden.
Oud 4 september 2011, 14:12   #309
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Ten eerste moet je al weet hebben van het feit dat je in aanmerking komt voor hulp, dat is geen evidentie. Want veelal denken we niet direct aan hulp, maar eerder aan onze situatie veranderen (bv (extra) werk zoeken, zuiniger gaan leven).
De nieuwkomers worden direct ingelicht over al hun rechten ... met dus de mogelijke voordelen.
Tot die conclusie ben ik ook gekomen. Ook ik ben nog opgevoed als zelfstandig denkend persoon, die zijn eigen boontjes moet doppen en pas in tweede instantie (als de rest niet lukt) kan aanspraak maken op hulp.

Anno 2011 is die FOEI! FOUT! VERKEERD, WRONG, niet politiek correct ook al niet.

Als je in de shit zit, dénk je niet meer, je gaat naar alle mogelijke instanties, je belt ze op, zoekt ombudsmensen, loopt hun burelen plat, vraag tussenkomsten, soepsidies, voordelen, je bleit, je roept, je tiert.... en kijk, je haalt daar met die inspanning gemakkelijk een 25% extra's uit.

Nooit zèlf nadenken wordt dus de (SPA/SP GROEN) boodschap.

NOOT: zéker geen tussenoplossingen aanvaarden waardoor je een hele hoop rechten kwijtraakt (ons ma moet NIET betalen, bijspringen..... je gaat gewoon plat op de buik naar OCMW... et voil�*, zij betalen wel).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 14:13.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:21   #310
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot die conclusie ben ik ook gekomen. Ook ik ben nog opgevoed als zelfstandig denkend persoon, die zijn eigen boontjes moet doppen en pas in tweede instantie (als de rest niet lukt) kan aanspraak maken op hulp.

Anno 2011 is die FOEI! FOUT! VERKEERD, WRONG, niet politiek correct ook al niet.

Als je in de shit zit, dénk je niet meer, je gaat naar alle mogelijke instanties, je belt ze op, zoekt ombudsmensen, loopt hun burelen plat, vraag tussenkomsten, soepsidies, voordelen, je bleit, je roept, je tiert.... en kijk, je haalt daar met die inspanning gemakkelijk een 25% extra's uit.

NOOT: zéker geen tussenoplossingen aanvaarden waardoor je een hele hoop rechten kwijtraakt (ons ma moet NIET betalen, bijspringen..... je gaat gewoon plat op de buik naar OCMW... et voil�*, zij betalen wel).
Ik vind het prachtig dat je werd opgevoed als zelfstandig denkend persoon.

Heb je nu al het percentage van de mensen met een speciaal statuut dat een leefloon krijgt?
Dan weten we eindelijk of het al dan niet normaal is voor de mensen met een speciaal statuut.
Oud 4 september 2011, 14:30   #311
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik vind het prachtig dat je werd opgevoed als zelfstandig denkend persoon.

Heb je nu al het percentage van de mensen met een speciaal statuut dat een leefloon krijgt?
Dan weten we eindelijk of het al dan niet normaal is voor de mensen met een speciaal statuut
.

Wat zijn uw exacte aftoetsingscriteria als ik vragen mag?
En als je daar zo benieuwd naar ben, zoek dan eens zelf in plaats van de anderen altijd maar voor u te laten werken hé!
Uw google werkt toch ook mag ik hopen?

Vind jij trouwens het leefloon al geen speciaal statuut op zich?

Wat is trouwens uw definitie voor speciaal statuut?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 september 2011 om 14:30.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:34   #312
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Ik ben zowat plat op de buik naar het OCMW mogen/moeten gaan.

Om dan te horen gekregen dat ik dat al zo'n tien jaar eerder had kunnen doen.
Doch het werkt uiteraard niet met terugwerkende kracht. Tenzij ... ik schulden had gemaakt. Had ik me dus een auto gekocht (en een rijbewijs, op zich al onbetaalbaar), had ik hem nu gratis.
Schulden maken wordt maw nog extra beloond ook, en hoé! Ze vinden namelijk dat iedere jongere de kans moet krijgen om schuldenvrij aan zijn leven te staren. Een nobele gedachte, maar als je dan bedenkt dat er dus iemand kan binnenkomen die zichzelf bij wijze van spreken al een kasteel heeft gekocht en nu platzak is maar toch al 10 jaar van het leefloon bleek te mogen genieten...
Oud 4 september 2011, 14:44   #313
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk niet. Het is buiten de topic en ik heb nooit beweerd dat ik die cijfers zou hebben;
Ik heb u wèl al cijfers gegeven dat 75% van degenen (asielzoekers) die het leefloon krijgen een speciaal statuut heeft.
Wie als dopper, zieken, of andere een speciaal statuut heeft weet ik niet, en ik zie niet in wat dit terzake doet. Bedoelt U ambtenaren met een speciaal statuut van niet-benoemde, half benoemde, vast benoemde en zo van die fluitjesstatuten? wij zijn niet zo ambtenaar gericht zie je.

Citaat:
Dan weten we eindelijk of het al dan niet normaal is voor de mensen met een speciaal statuut.
of WAT normaal is?
Oud 4 september 2011, 15:03   #314
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk niet. Het is buiten de topic en ik heb nooit beweerd dat ik die cijfers zou hebben;
Ik heb u wèl al cijfers gegeven dat 75% van degenen (asielzoekers) die het leefloon krijgen een speciaal statuut heeft.
Wie als dopper, zieken, of andere een speciaal statuut heeft weet ik niet, en ik zie niet in wat dit terzake doet. Bedoelt U ambtenaren met een speciaal statuut van niet-benoemde, half benoemde, vast benoemde en zo van die fluitjesstatuten? wij zijn niet zo ambtenaar gericht zie je.

of WAT normaal is?
Je beweerde dat 75% van degene die een leefloon in Antwerpen krijgt een speciaal statuut heeft. Dat zoeken we niet.
We zoeken het aantal mensen met een speciaal statuut dat een leefloon heeft.

Wat jij bedoelde met "speciaal statuut" weet ik niet. Ik veronderstelde erkende asielzoekers; gezien de titel van dit topic.
http://forum.politics.be/showthread....21#post5667121

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2011 om 15:12.
Oud 4 september 2011, 15:12   #315
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Je beweerde dat 75% van degene die een leefloon in Antwerpen krijgt een speciaal statuut heeft. Dat zoeken we niet.

Wat jij bedoelde met "speciaal statuut" weet ik niet. Ik veronderstelde erkende asielzoekers; gezien de titel van dit topic.
Philippe Courard van de P.S., die kan u het antwoord geven.

Citaat:
Op 22 oktober telde België 6.252 asielzoekers waarvoor geen plaats was gevonden in de opvangcentra. Ze zijn "niet toegewezen", zoals dat heet. Volgens Kamerlid Sarah Smeyers (N-VA) hebben die niet-toegewezen asielzoekers recht op het leefloon, tenminste als ze behoeftig zijn. Dat blijkt uit een brief van de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten.

Smeyers wilde in de Kamercommissie Volksgezondheid van van staatssecretaris voor Maatschappelijke Integratie Philippe Courard (PS) weten of hij het standpunt van de VVSG deelt. Courard bleef het antwoord schuldig, maar beloofde om "de zaak te onderzoeken".

Volgens Smeyers druist dat recht op een leefloon voor asielzoekers immers flagrant in tegen de regeringsbeslissing om asielzoekers alleen nog maar materiële hulp (woonst, eten, gezondheidszorg) te geven en geen geld. "Het leefloon toekennen zal een enorm aanzuigeffect hebben", aldus de politica.

JDW

En hoe zit dat al in totaal?

Citaat:
Het aantal mensen dat financiële steun krijgt, ook 'equivalent leefloon' genoemd, stijgt overigens over heel het land. In 2010 waren er 41.018 begunstigden, terwijl dat er in 2009 maart 34.259 waren en 32.875 in 2008, zo blijkt uit cijfers van de programmatorische overheidsdienst Maatschappelijke Integratie.
In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest steeg het aantal op één jaar van 11.473 naar 13.581. Andere sterke stijgers zijn de provincie Antwerpen, van 5.021 naar 6.345, en de provincie Luik, van 4.885 naar 6.046. (bron: belga /jva)
http://www.nieuws.be/nieuws/GENT-OCM..._6622b545.aspx

Nochtans:

Citaat:
Fedasil wil nieuwe asielzoekers een leefloon geven omdat alle open asielcentra afgeladen vol zitten. Minister van Asiel en Migratie Annemie Turtelboom (Open Vld) is razend. "Dit dreigt het werk van negen jaar ongedaan te maken."

Begin 2001 besloot de overheid die financiële steun aan asielzoekers stop te zetten. Op die manier hoopte het de jarenlange toename van het aantal asielaanvragen te kelderen. Enkel hulp van materiële aard, zoals kost en inwoon in de centra, was nog toegelaten.
Aanzuigeffect

Nu de centra overvol zitten, wil Fedasil die steun weer invoeren zodat de asielzoekers zich zelf kunnen huisvesten. Die steun, uitgekeerd door een OCMW, zou bijna even veel bedragen als een leefloon.

"In 2001 is het aantal asielaanvragen plots gezakt naar 24.500. Dat waren er bijna 20.000 minder dan het jaar voordien, enkel en alleen omdat de geldelijke steun vervangen was door materiële steun", aldus Turtelboom
. "Asielzoekers nu opnieuw een leefloon geven, creëert opnieuw een aanzuigeffect."

Zo, waarvoor zouden de asielzoekers dus naar België komen?

Google gebruiken is toch moeilijk hé. :-/
Oud 4 september 2011, 15:18   #316
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik "beweerde" dat niet, het stond in het artikel.
"We" zoeken niks, ik noteer dat "jij" iets zoekt.

Citaat:
inderdaad, ik begrijp dan ook uw mistgordijn niet:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gva
"Wij zien hier dagelijks mensen die proberen om misbruik te maken van ons sociaal systeem", zegt de Antwerpse OCMW-ondervoorzitter Marco Laenens (Open Vld). Meer dan 75 procent van de mensen die in Antwerpen een beroep doen op een leefloon zit in een speciaal statuut. "Vreemdelingen in een asielprocedure of mensen die geregulariseerd zijn bijvoorbeeld. Natuurlijk maakt niet iedereen misbruik van ons systeem. Maar de groep die dat wel doet of het probeert, is groot. Ook regularisatie om medische redenen neemt fors toe en lang niet alleen voor mensen die het nodig hebben."
http://www.gva.be/antwerpen/toevloed...=all#rcomments

Of wil U gewoon weten hoeveel % aanvaarde azielige zoekers van een leefloon leven?
Ik denk dat dit staatsgeheim is.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 15:23.
Oud 4 september 2011, 15:43   #317
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zelfs al zou een asielzoeker minder krijgen...het verschil is te groot...zo motiveer je nooit de mensen die het gros van hun leven afdragen voor anderen.
Een groter probleem is wel om de mensen te motiveren tot werken, als het zonder werken ook gaat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 16:00   #318
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Iemand deze middag naar 'De zevende dag' gekeken. Er was o.a. een debat n.a.v. de uitspraken deze week door de Magistratuur In Antwerpen.. De Clercq ging een geperde brief schrijven... wordt dus vervolgd en ik ben benieuwd.

Ik geef hier de link, je moet wel rechts in het menu kiezen voor "Groot debat over asiel en migratie"

De Redactie - Mediatheek

Zoals gewoonlijk blijft de (nog steeds dezelfde sinds enkele jaren) vrouw moderator en laat de mensen zelden uitspreken. Ik vind dat ongepast en allesbehalve beschamend. Gelukkig kijk ik sinds een klein jaar niet meer naar de VRT, niet alleen omdat die schijnheiligheid en minimalisren (kattewaad, kwajongens en andere pamperpraat) niet meer kon aanhoren. En dan met Tanghe als een soort communistische journaliste is me dat het zien niet waard. Gelukkig zijn er nu veel bronnen...

In ieder geval, we weten nu waar we voor staan, en om persoonlijk te worden, wil ik zeggen dat ik voor 200% geloof wat die mensen zeggen. Uiteraard 'politiek incorrect' maar de waarheid moet gezegd en geweten worden door iedereen, ook de burgers moeten op de hoogte zijn. (Uiteraard weet Jan Modaal maar al te goed wat er gaande is.)

Deze belangrijke en verstandige mensen zouden zéér goede politiekers zijn.

En de 'Dienaar van Allah', die gisteren in volle zaal met Koningin Beatrix op de eerste rij, stond rustig te vertellen dat HIJ Jezus Christus was. Hij was 'een dienaar van allah'. Wat een ZWAAR falen van de Veiligheidsdienst en dat is maal 3. Hij vertelde ook nog dat er geen bom was... - maar dat was gisteren. De man is alweer vrij, hij was "verward"

Tot slot: dat debat is mijn inziens vele malen belangrijker En dringender dan BHV. Ik stem Vlaams Belang, gelukkig maar, al jaren... ik herinner me enkele uitspraken van het Vlaams Belang, destijds... blijkbaar hadden ze het bij het rechte eind.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 16:13   #319
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik "beweerde" dat niet, het stond in het artikel.
"We" zoeken niks, ik noteer dat "jij" iets zoekt.

inderdaad, ik begrijp dan ook uw mistgordijn niet:

Of wil U gewoon weten hoeveel % aanvaarde azielige zoekers van een leefloon leven?
Ik denk dat dit staatsgeheim is.
Jij haalde het artikel aan en in het gekozen citaat zette je in vet
Meer dan 75 procent van de mensen die in Antwerpen een beroep doen op een leefloon zit in een speciaal statuut.
Je haalt dus zaken aan, waarvan je niet weet wat ze betekenen; en je weet waarschijnlijk ook niet wat je er mee wil vertellen.

We zijn wel op zoek naar percentage van de personen met een speciaal statuut dat van een leefloon krijgt om je stelling te onderbouwen :
Blijkbaar is het voor deze mensen de normaalste zaak om naar Belgique te gaan en daar van het OCMW te leven.
Oud 4 september 2011, 16:18   #320
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij haalde het artikel aan en in het gekozen citaat zette je in vet
Meer dan 75 procent van de mensen die in Antwerpen een beroep doen op een leefloon zit in een speciaal statuut.
Je haalt dus zaken aan, waarvan je niet weet wat ze betekenen; en je weet waarschijnlijk ook niet wat je er mee wil vertellen.
voor mij is dat citaat héél duidelijk. ik vrees dat jij eenzaam en alleen zit niet te begrijpen waar het over gaat.

Citaat:
We zijn wel op zoek naar percentage van de personen met een speciaal statuut dat van een leefloon krijgt om je stelling te onderbouwen :
Blijkbaar is het voor deze mensen de normaalste zaak om naar Belgique te gaan en daar van het OCMW te leven.
ik heb het over de 75% die hier een leefloon komen halen, waar heb jij het over?

Citaat:

Blijkbaar is het voor deze mensen de normaalste zaak om naar Belgique te gaan en daar van het OCMW te leven. Nochtans dacht ik vroeger dat het OCMW diende als TIJDELIJKE opvang voor mensen die zwaar in de problemen zaten (geen werk, geen sociale rechten) tot deze mensen gewoon terug werk hadden.
Nu blijkt het een toekomstoptie te zijn bij "wat wil je later worden".
waar lees jij dat "we" hier zoeken naar het percentage van de personen met een speciaal statuut dat van een leefloon krijgt om mijn stelling te onderbouwen ?
"Wij zien hier dagelijks mensen die proberen om misbruik te maken van ons sociaal systeem", zegt de Antwerpse OCMW-ondervoorzitter Marco Laenens (Open Vld). Meer dan 75 procent van de mensen die in Antwerpen een beroep doen op een leefloon zit in een speciaal statuut. "Vreemdelingen in een asielprocedure of mensen die geregulariseerd zijn bijvoorbeeld. Natuurlijk maakt niet iedereen misbruik van ons systeem. Maar de groep die dat wel doet of het probeert, is groot. Ook regularisatie om medische redenen neemt fors toe en lang niet alleen voor mensen die het nodig hebben."

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 16:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be