![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() Medicijnen = legale drugs => zijn niet crimineel
Vergelijk met een mes dat gebruikt wordt voor chirurgie ipv om iemand of zichzelf dood te steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jezelf dood steken is crimineel, medicijnen overdosis niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfmoord is niet crimineel, dacht ik. Wel voldoende schadelijk voor de maatschappij, of ongewenst door de Ma om een aantal middelen tot snelle of trage zelfmoord, zoals bepaalde drugs, crimineel te maken. Middelen die niet op een goede wijze kunnen gebruikt worden,zoals een mes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt nog vertrouwen in die politici? Ik niet, naar mijn observaties doen die mensen niet aan volksvertegenwoordiging; wat ze dan wel vertegenwoordigen...is een andere discussie ![]() "In 1931 besloot de Volkenbond, de voorloper van de VN, tot een algemeen verbod op opium en coca en de ervan afgeleide morfine, cocaïne en heroïne. In 1961 namen de VN het Enkelvoudig Verdrag inzake verdovende middelen aan, dat alleen medicinaal gebruik van deze middelen toestaat" Voordien waren wij dus vrij in ons gebruik en sedert 1931 zijn wij minder vrij. Onze "vrije" maatschappij vandaag de dag is echt ver verwijderd van iets dat op vrij gelijkt hoor.
![]() |
![]() |
#305 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() daarnaast ga je nu toch niet beweren dat legale medicatie regelmatig nooit onder criminele voorwendselen op de markt is gebracht met alle gevolgen van dien? een mes is een mes als we nu vgl met een joint is een joint dan zal diegene die niet weet om te gaan met een mes toch serieus meer gevaar lopen als hij een mes tegenkomt dan iemand die niet weet wat te doen met een joint.
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel gezegd dat vroeger, toen er geen kennis, of slechts een minieme kennis was van drugs, dit alleszins het voordeel had, dat men er niet mee in aanraking kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kop in't zand is echt geen gezonde attitude.
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, maakt u geen zorgen. Ze heffen wel andere belastingen. Was het maar zo eenvoudig met drugs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik nu weten waarop jij je baseert om te stellen dat het aantal verslaafden ongeveer proportioneel zal zijn met de graad van toegankelijkheid van drugs? In Nederland kan iedere +18 jarige vrij cannabis kopen en gebruiken. Toch zijn er niet meer gebruikers dan in België en een heel pak minder dan in Engeland en Frankrijk. Je punt klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met een mes wel. Dus wordt het gebruik daarvan niet totaal verboden. Alleen sommig misbruik. Drugs kan je alleen misbruiken want ieder gebruik is misbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misselijkheid (vooral in combinatie met alcohol) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed mogelijk dat ik 'k weet niet hoeveel vrouwen verkracht heb en andere leuke dingen die ik mij niet meer herinner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
misschien toch eens laten kijken, ik merk de aanwezigheid van een angstpsychose... ![]()
![]() |
![]() |
#315 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Slecht gedrag in onze samenleving worden gepromoot als zijnde normaal; terwijl normaal omgaan met uw omgeving als schrikwekkend wordt aanzien. Ophouden met angst te zaaien en mensen inlichten en opvoeden is de enige redding tegen angst en onverdraagzaamheid.
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kwestie gebruikers kunt ge wel gelijk hebben (dat een land met grote toegankelijkheid, niet noodzakelijk veel verbruikers heeft). Maar wat moeten we daaruit dan concluderen. Dat het aantal verbruikers omgekeerd evenredig is met de toegankelijkheid. Schijnt mij toch nogal een eigenaardige conclusie. Laat ons stellen dat het aantal verbruikers afhankelijk is van verschillende factoren, waarvan de toegankelijkheid er één is. En dat de toegankelijkheid een remmende factor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niemand tegen een rechtvaardige belastingsheffing. Maar wel tegen een overheid die niet correct omgaat met deze belastingen. Het probleem is doodeenvoudig dat iedereen zowat andere ideeen heeft, over de ideale wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is het probleem niet ![]() 't probleem zijn die enkelingen die te lang in machtsposities zitten en denken dat iedereen zoals hen moet denken en niet langer andere ideeën aanvaarden. Er zitten er zelfs tussen die liever zien dat we elkaar met messen te lijf gaan; of kijk naar de "negatieve" gevolgen hierboven trots opgesomd : er zit geen enkele negatief gevolg in die louter aan de drug is toe te schrijven en toch maar angst zaaien.
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen ook concluderen dat dit niet de toegankelijkheid is. We kunnen vooral concluderen dat het hoog tijd is om enkele mythes te laten varen. |
|
![]() |
![]() |