Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2011, 12:39   #301
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge denkt dus dat bouwvakkers geen bedden kan verversen of wagentjes voortduwen ?
in er zorgsector werken is niet juist maar wagentjes voortduwen en bedden verversen.
een paar knelpuntberoepen in de zorg:
Citaat:
Hoofdverpleegkundige
Ziekenhuisverpleegkundige
Psychiatrisch verpleegkundige
Geriatrisch verpleegkundige
Verpleegkundige palliatieve zorgen
Kinderverpleegkundige - gegradueerde
Verpleegkundige dringende hulpverlening
die mensen moeten 3-5 jaar voor studeren om in de zorg te werken. voor wagentjes voort te duwen heb je geen 5 jaar nodig.

of pak nog andere knelpunt beroepen

zoals de ingenieurs: we gaan efkes alle immigranten die volgens jullie toch aan den dop staan, laten werken als ingenieur of opvoeder?

Citaat:
Ingenieur bouwkunde
Ingenieur elektriciteit
Ingenieur elektronica
Ingenieur mechanica
Ingenieur elektromechanica
Ingenieur scheikunde
Ingenieur kunststoffen
Veiligheidsingenieur
Ingenieur voeding
Ingenieur biochemie

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 12:54   #302
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dan verdiende jij meer dan ik nu.
En ik heb vrouw en kind ten laste.
Hoor je mij klagen?
Ik had toen wel een job met nogal wat verantwoordelijkheid , deed altijd de late shift (meestal tot middernacht) , regelmatig 9 uren aan een stuk zonder pauze .

En proficiat met uw vrouw en kind .

En ik hoor u niet klagen , ik denk dat u ook niks te klagen hebt .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 13:00   #303
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
in er zorgsector werken is niet juist maar wagentjes voortduwen en bedden verversen.
Natuurlijk niet maar het hoort er ook bij.
Trouwens het is helemaal niet de bedoeling straatvegers het werk van een hooggeschoolde te laten doen maar omgekeerd is perfect mogelijk.
Maar zelfs dat is niet de bedoeling, wel mensen die een verkeerde beroepskeuze deden om te scholen zodat ze wel aan de bak kunnen komen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 13:01   #304
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als in hetzelfde bedrijf iemand van 50 of 51 werkloos word, kan hij op 2 manieren reageren. Tot zijn 65 blijven solliciteren en nergens aan de bak komen, of thuisblijven en benzine, papier, postzegels en telefoons uitsparen en proberen rond te komen met wat hij nog krijgt. Of denk je dat iemand thuisblijft, omdat hij die 4 �* 500 € minder per maand kan missen? Dus ik vind de vraag van betrokkene of jij misschien werk voor hem hebt, niet zo erg als jouw gelul. Laat nu eens zien dat je ouderen een goede job kunt aanbieden.
Ik ben als 58-jarige nog gaan solliciteren hoor ! Ik geef toe : niet dikwijls . Want ge wordt nog net niet in je gezicht uitgelachen , maar ge ziet de dames en heren werkgevers wél denken ; "Wat komt die ouwe zak hier nog doen ?" Werk zoeken als je de 55 gepasseerd zijt ? Vergeet het !

En al diegenen die nu zitten te mekkeren over oudere werklozen , awel sé : ik gun hen allemaal van harte dat ze het ook eens ooit mogen meemaken !
Oud 20 oktober 2011, 13:16   #305
frank1234
Gouverneur

Standaard

+ wat kost jij aan dat bedrijf. Waarschijnlijk veel meer dan een jongere werknemer. + Het kost ook tijd en geld om je in te werken en als je dan een paar jaar later toch op pensioen gaat is de rekening zeer snel gemaakt
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 13:23   #306
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ik ben als 58-jarige nog gaan solliciteren hoor ! Ik geef toe : niet dikwijls . Want ge wordt nog net niet in je gezicht uitgelachen , maar ge ziet de dames en heren werkgevers wél denken ; "Wat komt die ouwe zak hier nog doen ?" Werk zoeken als je de 55 gepasseerd zijt ? Vergeet het !

En al diegenen die nu zitten te mekkeren over oudere werklozen , awel sé : ik gun hen allemaal van harte dat ze het ook eens ooit mogen meemaken !
Wat stel je zelf dan voor, als ge volgende twee dingen in ogenschouw neemt:

Werk zoeken als je de 55 gepasseerd zijn ? Vergeet het !
en
Betaald blijven door de overheid, vanaf je 55° reeds ? Waar blijven we het geld vinden daarvoor ?

Vergeet a.u.b. niet dat jij, met al je werkervaring èn bijdragen aan de sociale zekerheid, nog niet één € afgedragen hebt voor je eigen pensioen.
Wat betreft bijdragen voor je pensioen, heb je alleen maar bijgedragen voor het pensioen van je ouders.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 13:23   #307
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
+ wat kost jij aan dat bedrijf. Waarschijnlijk veel meer dan een jongere werknemer. + Het kost ook tijd en geld om je in te werken en als je dan een paar jaar later toch op pensioen gaat is de rekening zeer snel gemaakt
Dat is juist, maar dan mogen de jongeren hem niet komen verwijten dat hij als 58 jarige niet meer werkt hé. Dan ligt dat niet aan hem, maar aan het systeem.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 13:24   #308
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

in feite is het probleem gewoon dat je

1° als rijpere werknemer geen dwaze dingen wilt doen, maar dat je uiteraard drijft op een gigantische bagage mensenkennis en ervaring wordt dan miskend. Meestal haper je op verwachtingen van vrije tijd en werklast (parttime werken) en moet dat nogal goed als dekselke op het potje passen

2° dat je uw loonsverwachting meestal creeert door te verwijzen naar uw laatste loonfiche, wat dan meestal dik boven het budget zit wat je in gedachten had te geven aan die mijnheer

3° dat je in feite nogal dikwijls een goeie periode nnodig hebt om mee te lopen in de functie, en dat je in principe aan het investeren bent in iemand waarvan je weet dat die het geen 20jaar meer gaat doen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 13:28   #309
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met de ervaring zoals hij het zelf stelt, zou hij erg veel opbrengen voor vb. een bedrijf dat concurreerde met zijn vroeger bedrijf.

Van 55 naar 65 is nog tien jaar hoor !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 oktober 2011, 13:34   #310
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

1° als rijpere werknemer geen dwaze dingen wilt doen, maar dat je uiteraard drijft op een gigantische bagage mensenkennis en ervaring wordt dan miskend. Meestal haper je op verwachtingen van vrije tijd en werklast (parttime werken) en moet dat nogal goed als dekselke op het potje passen

2° dat je uw loonsverwachting meestal creeert door te verwijzen naar uw laatste loonfiche, wat dan meestal dik boven het budget zit wat je in gedachten had te geven aan die mijnheer

3° dat je in feite nogal dikwijls een goeie periode nnodig hebt om mee te lopen in de functie, en dat je in principe aan het investeren bent in iemand waarvan je weet dat die het geen 20jaar meer gaat doen...
Ik heb drie nakomelingen (in de eerste graad), en drie "schoon"nakomelingen.
Vier daarvan werken niet als ambtenaar/onderwijs.

Die vier totaliseren tesamen 12 werkgevers (op negen, resp tien jaar tijd). Opmerking: geen van hen is ooit één dag werkloos geweest.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 oktober 2011 om 13:35.
Oud 20 oktober 2011, 14:01   #311
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik schat dat ik ongeveer het dubbele zou verdienen van een jongere , en daar wringt hem het schoentje .

Oudere werknemers worden niet aangenomen omdat ze , volgens de officiele versie dan : te veel ziek zijn , te traag , te weinig gemotiveerd , niet flexiebel genoeg .

De énige reden is uiteraard omdat wij te duur zijn .
Oud 20 oktober 2011, 14:06   #312
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met de ervaring zoals hij het zelf stelt, zou hij erg veel opbrengen voor vb. een bedrijf dat concurreerde met zijn vroeger bedrijf.

Ik stel jou voor om hem te begeleiden naar dat concurrerend bedrijf in Indië of China en dat jij dan meewerkt, aan dat plaatselijk loon en arbeidsvoorwaarden. Het is toch maar voor 10 jaar.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:07   #313
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Dat klopt in theorie , maar het is toch allemaal niet zo simpel als het lijkt , vrees ik .

Er zijn een massa jongeren die geen werk hebben , en het is ergens logisch dat de ouderen plaats maken voor die jonge mensen . Die moeten nog een heel leven opbouwen , en de ouderen moeten hen die kans geven , vind ik .

Ondertussen ben ik al wel een eind in de 60 , en doe nog regelmatig vrijwilligerswerk . Gratis voor niks uiteraard , maar wel op een normaal menselijk tempo !
Oud 20 oktober 2011, 14:11   #314
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik stel jou voor om hem te begeleiden naar dat concurrerend bedrijf in Indië of China en dat jij dan meewerkt, aan dat plaatselijk loon en arbeidsvoorwaarden. Het is toch maar voor 10 jaar.
Indië ? China ? Mag ik zelf iets kiezen ?
Oud 20 oktober 2011, 14:11   #315
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik schat dat ik ongeveer het dubbele zou verdienen van een jongere , en daar wringt hem het schoentje .

Oudere werknemers worden niet aangenomen omdat ze , volgens de officiele versie dan : te veel ziek zijn , te traag , te weinig gemotiveerd , niet flexiebel genoeg .

De énige reden is uiteraard omdat wij te duur zijn .
misschien moeten we in belgie eens e verloningen onder handen nemen.
loon naar werken, niet naar ouderdom/diploma's
Oud 20 oktober 2011, 14:12   #316
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb drie nakomelingen (in de eerste graad), en drie "schoon"nakomelingen.
Vier daarvan werken niet als ambtenaar/onderwijs.

Die vier totaliseren tesamen 12 werkgevers (op negen, resp tien jaar tijd). Opmerking: geen van hen is ooit één dag werkloos geweest.
Gelukzakken, jou kroost. Het kan enkel nog beter worden voor hen, want met de nieuwe baby-boom is/word het weer een knelpunt beroep. Zou je je naam niet veranderen in gelukzak ipv schoofzak.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:13   #317
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
wie zegt dat dat bedrijf verhuisd is? die bedrijven die zo groot zijn dat ze kunnen verhuizen laten hun werknemers meestal tot pensioenleeftijd werken, tenzij grote herstructureringen. maar dan is het wel de moeite voor de werknemer om te vertrekken
Oud 20 oktober 2011, 14:20   #318
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Hét probleem met de ouderen (= 55 +) is dat ze in de meeste gevallen echt overbodig zijn . Uiteraard hebben die een massa ervaring en mensenkennis en beschikken die over "truken" die in geen enkele cursus besproken worden . Maar dat hebben de 40-ers óók , en die kosten al een pak minder !
Ook de 40-ers kunnen de jongere mensen opleiden . En nog eens : het is logischer dat jongere mensen werk vinden . Ik heb daar geen probleem mee .
Oud 20 oktober 2011, 14:29   #319
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
wie zegt dat dat bedrijf verhuisd is? die bedrijven die zo groot zijn dat ze kunnen verhuizen laten hun werknemers meestal tot pensioenleeftijd werken, tenzij grote herstructureringen. maar dan is het wel de moeite voor de werknemer om te vertrekken
Ik heb +/- 28 jaar gewerkt in de Grafische Industrie , in totaal in 7 verschillende bedrijven . En die zijn alle 7 failliet gegaan (nee , niet mijn schuld! ) . 't Is te zeggen : failliet , overgenomen , opgekocht en daarna failliet , gewoon ermee gestopt , de helft van het bedrijf gesloten en met de andere helft vertrokken naar Hongarije ........

Eigenlijk ben ik kontent dat ik er allemaal vanaf ben !
Oud 20 oktober 2011, 14:32   #320
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
misschien moeten we in belgie eens e verloningen onder handen nemen.
loon naar werken, niet naar ouderdom/diploma's
Misschien moeilijk te verwezenlijken , maar dat klinkt wel eerlijk .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be