Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2011, 21:05   #301
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord
Hij heeft vast een ongelukkige jeugd gehad.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 21:14   #302
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?
Ja.

Overigens mag je wel eens naar de toekomst kijken he. Die oude man heeft toekomstige zaken a la Kitty van Nieuwenhuyse vermeden. Dat is een held. De school waar de 17jarige "zich aan het herpakken" leek te zijn was gechoqueerd. Bleek dat die beleefde en verbeterde attitudes niet meer waren dan psychopatisch toneelspelen vanwege het rot"jochie". Een wandelende tijdbom is uit de maatschappij weggenomen, zeg maar gerust opgeruimd.

Gelukkig kunnen we nu opgelucht ademhalen in de kennis dat onze maatschappij één psychopaat minder telt, dat die klootzak zal branden in de hel tot in de eeuwigheid en dat de moslims hun ware gelaat nog eens tonen door tegen de held van Borgerokko te gaan betogen.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 25 oktober 2011 om 21:16.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 21:22   #303
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?
Kom dat nog eens vertellen wanneer jij het slachtoffer geweest bent, en je jezelf nooit meer gerust of veilig voelt in je eigen woning. Zelfs wanneer de dader met lege handen vertrekt, heeft hij van het slachtoffer potentieel de mogelijkheid gestolen om ooit nog met een gerust hart in bed te kruipen. Wanneer je inbreekt, dan moet je de risico's maar accepteren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 25 oktober 2011 om 21:23.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 21:32   #304
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus mensen die asverstrooing op zee kiezen.... (vul maar zelf in)
Alweer een zéér relevante vergelijking...voor een filosoof.

Wacht tot de dag dat je blijft steken in je eigen theorie (als dat nog niet gebeurd zou zijn, want dat zou normaal gezien een reality check first class moeten geweest zijn, m'n beste)

Laatst gewijzigd door Kawadude : 25 oktober 2011 om 21:33.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 21:47   #305
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou kordaat NEE zeggen
Wel met twee woorden spreken, hè Houzee! Des te meer tegen iemand met twee paspoorten.

En ik ken twee woorden die misschien zouden helpen: Allahu akbar!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 oktober 2011 om 21:51.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:01   #306
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat dubbel paspoort is
-maar een gok van jullie.
"La nationalité marocaine ne se perd ni ne s'acquiert" verklaart een van de éérste bepalingen in hun grondwet trots. Misschien een ideetje voor onze grondwet?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 oktober 2011 om 22:03.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:08   #307
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
"La nationalité marocaine ne se perd ni ne s'acquiert" verklaart een van de éérste bepalingen in hun grondwet trots. Misschien een ideetje voor onze grondwet?
Zomaar de Marokkaanse wet copiëren?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:11   #308
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Misschien toch eens naast de feiten leggen:

Citaat:
LOSS OF CITIZENSHIP:

VOLUNTARY: Voluntary renunciation of Moroccan citizenship is permitted by law. Renunciation is not automatic and must be approved by the Ministry of Justice. Contact the Embassy for details and required paperwork.

INVOLUNTARY: The following are grounds for involuntary loss of Moroccan citizenship (unless the government has previously permitted the activity): Person voluntarily acquires a foreign citizenship. Moroccan woman marries a foreign national and acquires the husband's citizenship. Person serves in the military or public employment of a foreign state and refuses the Moroccan government's demand that they resign.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:14   #309
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Rechtstaat van Wettige verdediging.

U lijkt me dan ook de persoon die zijn vriendin laat verkrachten omdat de daders dan misschien in dialoog willen treden. U zou hen waarschijnlijk zelfs nog een rubbertje aanbieden.
Citaat:
Laten we het anders stellen, u zou de daders hun zin geven, zelfs nog aanbieden voor een pijpbeurt en vragen af ze een condoom willen gebruiken. Achteraf wel niet verbazen dat er geen dialoog is.
Ratatosk speelt met stropopjes.
Oud 25 oktober 2011, 22:16   #310
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Misschien toch eens naast de feiten leggen:
Nou ja, ze hebben het zo te zien al een beetje gemoderniseerd sinds ik me daar nog voldoende voor interesseerde om er boeken over te lezen - lang vóór de tijd van het internet, toegegeven.
Oud 25 oktober 2011, 22:21   #311
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kom dat nog eens vertellen wanneer jij het slachtoffer geweest bent, en je jezelf nooit meer gerust of veilig voelt in je eigen woning. Zelfs wanneer de dader met lege handen vertrekt, heeft hij van het slachtoffer potentieel de mogelijkheid gestolen om ooit nog met een gerust hart in bed te kruipen. Wanneer je inbreekt, dan moet je de risico's maar accepteren.
Ik had twee inbraken in de woning (waarvan één terwijl we thuis waren) en ik voel me 100% gerust en veilig.
Oud 25 oktober 2011, 22:35   #312
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volgens het gerecht zou er sprake zijn van wettelijke zelfverdediging. ik denk niet dat wij genoeg informatie hebben om daar over te oordelen, niet?

ik ben principieel tegen het recht om je goederen te verdedigen met wapens, dit in tegenstelling tot wettelijke zelfverdediging. maar mocht ik al voor de 5e keer overvallen worden en bedreigd worden met een schroevendraaier, ik zou toch ook naar een mes grijpen om me te beschermen, jij toch ook veronderstel ik.
juist, en net het feit dat die gast hem bedreigde met een schroevendraaier is hier belangrijk : vermoedelijk zal het parket en de OR op basis hiervan beslist hebben dat er wettelijke zelfverdediging was. Had hij bijvoorbeeld enkel zijn centen hebben willen verdedigen en dan die gast neergestoken, dan zou het heel anders verlopen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:52   #313
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:

Ratatosk speelt met stropopjes.
Ratatosk slaat nagels met koppen
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:53   #314
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had twee inbraken in de woning (waarvan één terwijl we thuis waren) en ik voel me 100% gerust en veilig.
Wat zegt de dokter?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:54   #315
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wise words Bekijk bericht
Als er plots iemand in uw huis aan het graaien is, ga je dan niet ingrijpen?
Hier was het een direkte overval, dus met onmiddellijke bedreiging van het slachtoffer. Voor mij : geen twijfel. In dat geval zou ik mijzelf en mijn gezin met alle middelen verdedigen. Je kunt dan maar twee dingen doen, vluchten of vechten. Eenvoudige keuze.
Problematischer is het als het gaat om inbraak, pak dan nog dat je ligt te slapen.
Stel : je hoort iets, ga je kijken en sla je toe als je een inbreker ziet ? Dan zit je achteraf in de shit tot over je oren. (het gebruikte geweld moet proportioneel zijn met de bedreiging...)
Van een politie inspekteur weet ik dat het overgrote deel van inbrekers gaat lopen van bij het eerste geluid in huis, die willen helemaal niet betrapt worden door een razende eigenaar die naar beneden stormt.
Gevaarlijkste situatie is als een inbreker naar boven komt, want dan weet je automatisch dat het tot geweld zal komen. Ik weet niet hoe anderen zich daarop voorbereiden, maar ik heb een hamer liggen binnen handbereik. Dat is een doorslaggevend argument.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:59   #316
Zephyr
Burger

Standaard

Hier in huis zijn er ook doorslaggevende argumenten.
En nog andere argumenten.
Hier zijn nog andere argumenten maar ze schieten me niet onmiddellijk te binnen.
Als ik de mijnen en mijn "have en goed" moet (wil) beschermen wil ik wel efkens in de cel als ik wat te heftig zou zijn.
Daarna zie ik me als vogelvrij.

Laatst gewijzigd door Zephyr : 25 oktober 2011 om 23:00.
Zephyr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 23:06   #317
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het slachtoffer is inmiddels ondergedoken en de politie bewaakt het huis uit angst voor wraak.

Zo vredelievend is dat volkje dat ze oude mensen bedreigen en krapuul verdedigen.

En dan vragen een paar extreemlinkse kipkes hier zich af waarom men iets krijgt tegen dat soort volk.
Tiens. Deze week herinneren we dat het 75 jaar geleden is dat de Internationale Brigades werden opgericht door "extreem-linksen" om te gaan vechten tegen Generaal Franco en dat soort volk.........
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 23:07   #318
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
juist, en net het feit dat die gast hem bedreigde met een schroevendraaier is hier belangrijk : vermoedelijk zal het parket en de OR op basis hiervan beslist hebben dat er wettelijke zelfverdediging was. Had hij bijvoorbeeld enkel zijn centen hebben willen verdedigen en dan die gast neergestoken, dan zou het heel anders verlopen.
Tenzij het een schroevendraaier van Ikea was natuurlijk.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 23:08   #319
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Ratatosk slaat nagels met koppen
"The concept known as the law of the instrument, Maslow's hammer, or a golden hammer is an over-reliance on a familiar tool; as Abraham Maslow said in 1966, "It is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything as if it were a nail."[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_the_instrument

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2011 om 23:11.
Oud 25 oktober 2011, 23:09   #320
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Het probleem is dat iedereen die mij met een wapen bedreigt ... mijn leven bedreigt. Ik heb het recht om mijzelf te verdedigen, mijzelf in leven te houden. Als dit betekent dat de ander daarvoor moet sterven dan weze dat zo. De jonge inbreker verloor zijn recht op leven toen hij met een wapen het leven van zijn slachtoffer bedreigde.
.
Dit is zo ongeveer de essentie van het hele verhaal.
Wie leeft van het zwaard, zal sterven door het zwaard...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be