![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In China is geboortebeperking essentieel om de welstand verder te garanderen. Doen ze dit niet, komen ze snel bronnen te kort. Nog maar te zwijgen over werkgelegenheid. Maar zoals ik al zei, er moet vast een andere oplossing bestaan. Dewelke is nog niet gevonden. Geboortebeperking zou goed zijn langs één kant. Zo krijgen de aardse bronnen meer ademruimte. De bronnen kunnen zich aanvullen alvorens deze leeggeroofd worden. Ik denk dat we geboortebeperking niet te lang mogen uitstellen, tot er een andere oplossing is. Ik geef de islam nergens de schuld van, ik observeer enkel de wereld. En het blijkt dat veel mensen zich er niet gelukkig onder voelen en onze cultuur achter hulp smeken. Ik ben niet anti islam, het lijkt gewoon geen goed bestuur. Zoals ik al zei: Het Westen heeft op 10 jaar tijd meer bereikt dan de islam op 1500 jaar. Dat doet een mens toch nadenken ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() En laat het nu net zijn, dat de grootste dictator in de islamtische cultuur net wel iets bereikt. Helaas zal het deze de kop kosten
![]() Waar zijn de dictator mevrouw Suqar_7oe? En wat doet deze dictator met zijn volk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() * KNIP *!
Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 10 november 2011 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() Niet te vergeten, hetgeen de islamitische wereld nu bereikt... dat is afgekeken van Westerse methoden decennia lang geleden.
Nu ze het westen kopiëren, komen ze eindelijk ergens. Maar moesten wij de islam kopiëren, waar stonden we dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() Allemaal drie vrouwen en twintig kinderen ? Dan zouden we hier met zo veel zijn, dat we moesten emigreren naar vreemde landen, en daar gaan koloniseren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hadden we nooit geweten hoe het zou zijn een auto op afstandsbediening naar Mars te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Banneling
|
![]() Aan het hoofd van een harem, ipv op straat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() 1 woord: GEBOORTEBEPERKING
Maar een betere oplossing is: Ze zo weinig mogelijk rechten geven dat ze terug naar land van herkomst lopen. De ouders van deze kinderen alle rechten ontemen bv? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ostation.dhtml Treed zo streng op, en je hebt je oplossing. Maar we pamperen liever he? Helaas toont onze buitenlandse reclame andere beelden en woorden. Hier mag alles, "hier hervormen wij onze islamitische waarden". Terwijl ze aldaar al lang berecht waren. Laatst gewijzigd door Ikwas : 10 november 2011 om 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in het Midden-Oosten en Noord-Afrika is sprake van vooruitgang, maar het tempo is onvoldoende om het millenniumdoel voor kindersterfte te halen. Het sterftecijfer in deze regio was 46 per 1000 kinderen in 2006. Ook in zuid-Azië was sprake van vooruitgang, maar nog altijd sterft 1 op de 12 kinderen voor zijn vijfde verjaardag. De vooruitgang gaat het langzaamst in sub-Sahara Afrika. Sinds 1990 is het sterftecijfer slechts 14 procent gedaald.[3]46 op 1000 is niet om mee te lachen!
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere planeet koloniseren? Nee, de enige realistische oplossing is kordate geboortebeperking.
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strikte geboortebeperking is de enige manier om de rampzalige overbevolking te stoppen.
Een oorlog is ook geen oplossing, ondanks de miljoenen slachtoffers van wereldoorlog II waren er in '45 meer mensen dan in '38. ![]()
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We ervaren het krijgen en kinderen als een elementair basisrecht alleen en slechts alleen omdat we dat 1) steeds zo gewoon geweest zijn 2) het in wezen an sich niemand schaadt 3) voort stamt uit een loutere biologische drang 4) zelfs als een deel van de verantwoordelijkheid wordt gezien als bijdrage aan een nieuwe generatie die in een hecht sociaal weefsel zal moeten dienen om de vorige bij te staan als ze een dagje ouder worden Als dat punt 2) echter vervalt _ wat nu in principe wel ergens gesteld kan worden _ dan is punt 4) niet eens aan de orde of het is er contraproductief voor en 1) en 2) zijn nooit absoluut te nemen maar steeds in afweging met 2) Anders moet moord, verkrachting etc ook maar kunnen. Dus als de nood uiteindelijk zo groot wordt dan is geboortebeperking niet zomaar een dictatoriaal afnemen van iemands basisrechten maar eerder het vrijwaren van ieders ander set basisrechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige oplossing die kan werken is dat een aantal mensen beslissen dat het tijd is om zich van de rest van de mensheid af te splitsen en in afgebakende gebieden zelf een optimale bevolkingsgrootte handhaven. Ze moeten er dan wel voor zorgen dat er geen ongewenste exemplaren van de oude 'mens'-heid in hun gebieden kunnen indringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet dat dan op dictatoriale wijze? |
|
![]() |
![]() |