Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2011, 19:10   #301
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
OCMW's leveren aan huis. Even navraag doen misschien?
OCMW's , nog zo'n goed-werkende instantie. Toch als je niet BBBBl bent.

Het ocmw waar ik bij zat, was van een andere gemeente. Maar die hebben me buiten gesmeten zonder meer. Ik nam niet op. Dat dat niet gaat als je in het ZH ligt zonder ook maar iets (batterij gsm), daar hadden ze niet bij stilgestaan.
Mij uitnodigen op het comité-overleg vonden ze dan ook niet nodig gezien ik toch niet bereikbaar werd en de beslissing werd me dan maar opgestuurd.

Inmiddels als 30x ofzo (ik overdrijf niet hier helaas ) geprobeerd mijn soc assistente te bereiken voor een afspraak maar dat lukt niet. En voor die afspraak moet ik nog naar die andere gemeente wat tonnen kost (leve de nmbs), nu ik dus niets meer heb.

Allemaal één grote joke dus.

En dat terwijl ik al niet de uitkering kreeg die ik eigenlijk had moeten krijgen omdat mijn domiciel... enz.

Binnenkort zegt mijn spaarrekn nul euro. Ik vraag me af wat ik dan supposed ben om te doen? Maar in dit land kan dat blijkbaar allemaal. Gezien het spitsuur is zal ik maar gewoon verder de heerlijke gassen van de diesel waar ik nooit tegen heb gekund opsnuiven met mijn zware klachten van onbekende oorsprong, in mijn 9m², want dat is blijkbaar het beste wat me gegund is.

Man man man, tis dat ik zo taai en koppig ben. Anders.

Mijn plan was trouwens vandaag naar de soc dienst van mijn univ gaan. Maar toen had ik nog niet gemerkt dat er geen geluid kwam als ik wilde praten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 19:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 19:17   #302
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zeg groentje en zo eens een afhaalchinees doen, krijg je sloten rijst en heerlijke rijsttafels met kip of varken, met lekkere exotische sausjes. Kun je zeker gans de week van eten. Kost dus geen fluit op die manier.
:o ops:

Dat klopt heel goed Brother maar ... het probleempje is dat ...
de laatste dag dat ik - gezond was / niet door had dat er iets scheelde / ik zeker geen klachten had waarbij ik ook maar iets zou denken (oor-, blaas- en temperatuursklachten waren toen echter wel al bezig) - ... zo'n Chinese tafel heb gegeten.
En dat voor de rest van die week nog, gezien ik dus de dag erna me wat slecht begon te voelen.

Anders zou ik het graag hebben. Maar ik denk niet dat ik het nog durf te eten Toch niet alleen.
Ik verwacht een anafylactische shock ofzo.

Het moest maar eens zo zijn dat via één of ander gifje dat daarin zit of stofje dat ik niet kan verdragen ...
Oud 18 november 2011, 19:19   #303
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derf Bekijk bericht
Gezien de energie die je hier tentoonspreid om je ziekte(s) neer te pennen zie ik geen probleem om voor jezelf te koken
Schone schijn.

Het is zo makkelijk. Maar meer dan mijn vingers bewegen hoef ik niet daarmee...
(ik typ heel snel btw).

Hoe ik hier zit wil je niet weten.
Maar dat ik me niet lekker voel werd wel al duidelijk geloof ik?
Oud 18 november 2011, 19:33   #304
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

zeg maar een pakje rijst met bouillonblokske, wa curry, en dan eitje erbij voor de proteinen, een scampietje meer moet dat toch niet zijn ? Dan nog een tomaatje erbij en roomsausje en klaar is kees

Ik zou weer bij mijn moeder gaan wonen miljaar,en in een bedrijf gaan werken met een bedrjifsrestaurant type NMBS of Belgacom of zo die hebben daar al de faciliteiten

dan in eeen kookclub aansluiten, dat is ook altijd goed voor d ehonger

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 november 2011 om 19:33.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 21:56   #305
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zeg maar een pakje rijst met bouillonblokske, wa curry, en dan eitje erbij voor de proteinen, een scampietje meer moet dat toch niet zijn ? Dan nog een tomaatje erbij en roomsausje en klaar is kees

Ik zou weer bij mijn moeder gaan wonen miljaar,en in een bedrijf gaan werken met een bedrjifsrestaurant type NMBS of Belgacom of zo die hebben daar al de faciliteiten

dan in eeen kookclub aansluiten, dat is ook altijd goed voor d ehonger
Hihi, bedankt voor het recept.

Ik heb me inmiddels succesvol naar de keuken begeven en eten gemaakt. Puree met zuurkool, spek, rookworst.

Braaf alle medicijntjes nemen.
Maar dat tegen maagzuur helpt precies nog niet zo goed. Dus ook maar maalox.

En nu merk ik dat het echt vooral het drinken is dat zorgt voor een opbouw van die druk, via slijm. Ik voel via bepaalde bewegingen ook dat er kanaaltjes ergens in mijn gezicht/hoofd die volgens mij open moeten staan gesloten zitten, en ook in mijn neus, bovenaan mijn neus is er een gevoel dat alles geblokkeerd zit.
Toch eerder in die richting zoeken dan misschien...
Ook mijn oren zouden eens meebehandeld moeten worden. Ik dacht nochtans ergens druppeltjes te hebben staan, maar noppes.

Zou het iets amandel, poliepachtig kunnen zijn wat de rest aansteekt?

Het osteopaat-bezoek zal me mogelijk vooral veel leren. Laten we hopen dat er dan veel kan worden uitgesloten, maar er zullen vrees ik ook dingen bij zijn die puur somatisch zijn.
Momenteel neem ik echt alles van homeopaat en huisarts en apotheker.

En de behandeling bij de endodont afmaken. Wie weet is er iets mis met mijn tanden dat al de rest "aansteekt".
Oud 18 november 2011, 22:46   #306
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hihi, bedankt voor het recept.

Ik heb me inmiddels succesvol naar de keuken begeven en eten gemaakt. Puree met zuurkool, spek, rookworst.

Braaf alle medicijntjes nemen.
Maar dat tegen maagzuur helpt precies nog niet zo goed. Dus ook maar maalox.

En nu merk ik dat het echt vooral het drinken is dat zorgt voor een opbouw van die druk, via slijm. Ik voel via bepaalde bewegingen ook dat er kanaaltjes ergens in mijn gezicht/hoofd die volgens mij open moeten staan gesloten zitten, en ook in mijn neus, bovenaan mijn neus is er een gevoel dat alles geblokkeerd zit.
Toch eerder in die richting zoeken dan misschien...
Ook mijn oren zouden eens meebehandeld moeten worden. Ik dacht nochtans ergens druppeltjes te hebben staan, maar noppes.

Zou het iets amandel, poliepachtig kunnen zijn wat de rest aansteekt?

Het osteopaat-bezoek zal me mogelijk vooral veel leren. Laten we hopen dat er dan veel kan worden uitgesloten, maar er zullen vrees ik ook dingen bij zijn die puur somatisch zijn.
Momenteel neem ik echt alles van homeopaat en huisarts en apotheker.

En de behandeling bij de endodont afmaken. Wie weet is er iets mis met mijn tanden dat al de rest "aansteekt".
mss ni de meest gelukkige keuze ? :o
maar toch goed dat je hebt kunne eten al
elke dag een beetje beter
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 22:53   #307
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Hmm.
Vandaag hier en daar m'n skelet geforceerd.

Band moeten vervangen.
Vijf keer m'n volle gewicht moeten zetten op het einde van een hefboom.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 22:55   #308
Groentje-18

Standaard

Oh hemel.

Sinds net hoest zo fel dat het echt pijn doen over mijn hele lijf, vooral achteraan in mijn schouders links en trekt tot in mijn oren enzo.

Als ik nu hoest blijft die hoest zo heel fel hangen, ik kom er niet meer uit precies.

Dit is geleden van sinds mijn longontstekingen als kind, maar deze is veel enger. Zo bodemloos. En er komt geen slijm mee. Het is veel te hard.
Oud 18 november 2011, 22:56   #309
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Hmm.
Vandaag hier en daar m'n skelet geforceerd.

Band moeten vervangen.
Vijf keer m'n volle gewicht moeten zetten op het einde van een hefboom.

Toch dringend afspraak osteo maken dan.
Oud 18 november 2011, 22:57   #310
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo bodemloos.
Staat ook in DSM IV

Oud 18 november 2011, 23:00   #311
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh hemel.

Sinds net hoest zo fel dat het echt pijn doen over mijn hele lijf, vooral achteraan in mijn schouders links en trekt tot in mijn oren enzo.

Als ik nu hoest blijft die hoest zo heel fel hangen, ik kom er niet meer uit precies.

Dit is geleden van sinds mijn longontstekingen als kind, maar deze is veel enger. Zo bodemloos. En er komt geen slijm mee. Het is veel te hard.
hoe lang hoest je al zo ?
zoals je t beschrijft klinkt het idd als een longontsteking :s
Oud 18 november 2011, 23:21   #312
Groentje-18

Standaard

In het begin, die drie maanden geleden, had ik enkel een droge hoest.

Af en toe hoestte ik toen thans ook slijmen op en was dus heel kortademig toen.
Nu enkel bij inspanningen ofzo.

De hoest klinkt nu echt als een geblaf, heel hol, keel voelt heel schor en droog als de pest, zo taai alles, eigenlijk mijn slijmvlies overal bedenk ik me net, of wat het ook mag zijn ....
Geïrriteerd slijmvlies overal is trouwens ook wat ik voelde tijdens de vervuiling altijd. (dit ging altijd "hangen" achteraan keel, waar je inademt en waar je normaal bv munt ofzo "voelt", het irriteerde mijn ogen en op den duur voelde ik zelfs in mijn oren een prikkeling en een irritatie tot in mijn luchtpijp en vertakkingen. Dit deed op den duur ook echt pijn in de thorax. In de winter, als het echt grof was. Zoals iedere nacht dus.

Maar heb niet eens koorts meer.

Oh God. Er gaat nooit worden achtergekomen wat het is volgens mij. Enkel als het te laat is. Zie dat ik mijn stem niet meer terugkrijg.
Ik weet echt niet zeker of dit nieuwe losstaat van het vorige hoor.

Heb nu een heel naar gevoel overal. Een soort heel schramme pijnlijkheid van allerlei dingen. Hoesten klinkt nu net alsof ik een piepjonge hond ben die aan het overlijden is.

Denk misschien toch dat er moet aangedrongen worden op een ziekenhuisopname tot ze het echt vinden.

Iets in mijn lijf, whatever, is overal kapot.

Zou het misschien het kraakbeen kunnen zijn.
Wat ik denk of hoop dat niet veel mensen hebben is dat er bij mij een stuk van mijn kraakbeen ontbloot is. Mislukte reconstructieve operatie ...
Je ziet het steken in mijn neus. Zeer mooi.
Al meerdere fin de carriëre KNO artsen horen zeggen dat ze dit nog nooit gezien hebben.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 23:23.
Oud 18 november 2011, 23:37   #313
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
OCMW's , nog zo'n goed-werkende instantie. Toch als je niet BBBBl bent.

Het ocmw waar ik bij zat, was van een andere gemeente. Maar die hebben me buiten gesmeten zonder meer. Ik nam niet op. Dat dat niet gaat als je in het ZH ligt zonder ook maar iets (batterij gsm), daar hadden ze niet bij stilgestaan.
Mij uitnodigen op het comité-overleg vonden ze dan ook niet nodig gezien ik toch niet bereikbaar werd en de beslissing werd me dan maar opgestuurd.

Inmiddels als 30x ofzo (ik overdrijf niet hier helaas ) geprobeerd mijn soc assistente te bereiken voor een afspraak maar dat lukt niet. En voor die afspraak moet ik nog naar die andere gemeente wat tonnen kost (leve de nmbs), nu ik dus niets meer heb.

Allemaal één grote joke dus.

En dat terwijl ik al niet de uitkering kreeg die ik eigenlijk had moeten krijgen omdat mijn domiciel... enz.

Binnenkort zegt mijn spaarrekn nul euro. Ik vraag me af wat ik dan supposed ben om te doen? Maar in dit land kan dat blijkbaar allemaal. Gezien het spitsuur is zal ik maar gewoon verder de heerlijke gassen van de diesel waar ik nooit tegen heb gekund opsnuiven met mijn zware klachten van onbekende oorsprong, in mijn 9m², want dat is blijkbaar het beste wat me gegund is.

Man man man, tis dat ik zo taai en koppig ben. Anders.

Mijn plan was trouwens vandaag naar de soc dienst van mijn univ gaan. Maar toen had ik nog niet gemerkt dat er geen geluid kwam als ik wilde praten.
Ga werken, bouw een kapitaaltje op, en verhuis als ge genoeg hebt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 23:37   #314
Anna List
Banneling

Standaard

heb zelf ooit een keelontsteking gehad zonder koorts ook hoor ...

en, teruggaan naar die chirurg hoor ! (als je weer beter bent)
Oud 18 november 2011, 23:44   #315
Tavek
Banneling

Standaard

Wat is er eigenlijk gebeurd groentje ? Nog geen jaar geleden sprak je nog van eigen vastgoed, beleggingen, spaarrekeningen....

Geen ouderlijk huis waar ge naartoe kunt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 00:42   #316
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk gebeurd groentje ? Nog geen jaar geleden sprak je nog van eigen vastgoed, beleggingen, spaarrekeningen....

Geen ouderlijk huis waar ge naartoe kunt ?

Neen. Niet veel is veranderd, in theorie.
Tot drie maanden geleden ging alles heel goed en zag alles er heel goed uit.

Alleen blijkt de KUL het begrip ziek zijn niet te snappen en zijn er wat onleukigheden ten nadele van mij gepland geweest (ik bedoel niet als in georganiseerd hé ) en enfin ... ziek zijn, afspraken niet na kunnen komen, instanties die te dom zijn om na te denken, en thuis neen ...
Als ik daarmee volledig breek wat ik zal en moet doen is de rest ook allemaal weg trouwens.

Die chirurg is allang naar het buitenland gevlucht. Ma idd, ik had dat eigenlijk moeten doen.

Ik kan het nog denk ik ...
Oud 19 november 2011, 00:50   #317
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ga werken, bouw een kapitaaltje op, en verhuis als ge genoeg hebt.
Zonder diploma's terwilj ik er twee moest hebben en ziek zijnd, dat zal evident zijn allemaal.

Sorry, dat weet je natuurlijk niet.

Maar ik ben zwaar gefrustreerd inmiddels, als ik daar aan denk bedoel ik. Zeker omdat ik nu van mijn positie nu (straatarm, niets meer, mijn domiciel op de verkeerde plaats, mijn leven op de verkeerde plaats, ziek zijn en niemand die voor me zorgt, geen auto, ... enfin alles super onpraktisch en alles miserie, maar vooral ziek zijnd dus) niéts kan.
Ik wou vandaag gaan praten met een instantie om te vragen wat allemaal mogelijk was want ik wil alles bij mekaar vechten wat ik kan, en nog enkele andere afspraken maken. Maar ik heb geen stem meer. Begin dan maar eens.
Ik wou enkele dossiertjes samenstellen, maar de kartonnen mapkes alleen al zijn pokkenduur.
Ik wil de boel hier op orde hebben, maar ik heb te weinig bergruimte en het kot is hier zo klein, er kan geen kast meer bij. En dan nog in de stank.
Enfin alles moet veranderen nu dus maar ik kan niks veranderen nu.
Oud 19 november 2011, 02:04   #318
Groentje-18

Standaard

Pleuritis ...

Niet te zien op RX, kan zonder koorts passeren. Geluiden op de borstkas zijn typisch (de crepitaties die ik in het begin hoorde).

Citaat:

Ik wil je wel wat meer vertellen over pleuritis zoals ik het ervaren heb.
Marina zelf heb ik het in 1994 gehad en dat was geen pretje maar dat schrijft je zelf al en veel lotgenoten weten helaas wat het is de pijn die je had is daar een gevolg van je kan daar je heel lang last van houden, al is dat per persoon natuurlijk verschillend.
Zelf heb ik heel lang pijn onder mijn schouderbladen gehad dat moest slijten vertelden de reumatoloog, het was het schuren van de longvliezen dat komt door littekenvorming.
Ook de pijn op de borst, als je adem haalt of wanneer je plat wil liggen kan je erg last van hebben.
Marina je vraagt of dit te maken heeft met lupus helaas dat klopt ik neem ook aan dat de diagnose er al is van lupus?
Citaat:
Het duurt inderdaad bij mij langer, ik heb nog steeds last, ik kan niet platliggen in mijn bed.
Citaat:
Naast de longvliesontsteking had ik artritis in mijn polsen, vingers en knieen en ik zat onder alle huiduitslagen die je maar kon verzinnen. Mijn benen zaten onder de vasculitis en ik wist niet hoe ik me moest houden van de pijn. Staan en lopen ging bijna niet en slapen was ook inderdaad niet te doen.

Citaat:
Dat ging inderdaad gepaard met moeilijk ademen. Vooral bij bewegingen voorover en achterover. Zodra ik ging liggen of voorover iets van de grond pakte kreeg ik ook hevige hartkloppingen. Toen heeft dat maar zo\'n 2 weken geduurd. Maar in \'99 heb ik het een half jaar echt continue gehad. Dan had ik er een dag of 5 behoorlijk last van en dan ging het weer anderhalve week redelijk en dan kwam het weer. En niks is erger dan plat liggen.

Citaat:
Ik verloor vorig jaar mijn moeder na een par aanvallen van pleuritis wat werd
omschreven als hyperventialtie.
De schade was zo gevorderd dat de longvliezen waren verkankerd en heeft nog amper 5 maanden na een vreselijke doodsstrijd geleefd.
Ook wij deden beroep op prutsers-longartsen uit Sint-Lucas in Gent waar ze niet zijn uitgerust om correcte diagnoses te stellen en nog minder over de nodige kennis.
Gelijkaardige verhalen zijn hier al gepasseerd.

In combinatie met de vele huiduitslagen en ontstekingen

--->

lupus zonder de typische vlinder

???

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 november 2011 om 02:04.
Oud 19 november 2011, 08:00   #319
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet het steken in mijn neus. Zeer mooi.
Okee.
Zal volgende keer es diep in je neus kijken ( ipv in je ogen )

Tot nader order vind ik je neus perfect.
Oud 19 november 2011, 08:10   #320
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pleuritis ...
Pleuritis : een junior doktertje met een speelgoedstethoscoop herkent dat in drie tellen.

't Is jammer da'k mij gebonden voel door 'beroepsgeheim' maar mijn 'medische' observaties stroken toch maar maximum half met jouw descripties.

De descriptie van je existentiële toestand daarentegen lijkt me juister,
je zit serieus diep in de puree, een mens zou van minder ziek worden ...

Als je nu een keer wat minder zou focussen op de medische aspecten en wat meer op de existentiële ?
Je zou misschien - wie weet ? - adekwatere hulp krijgen van een aantal forumleden.
Voedselpakketten, noodkredieten, rijlessen, jobaanbiedingen, msschn zelfs huwelijksaanzoeken

Laatst gewijzigd door Knipp : 19 november 2011 om 08:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be