Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2011, 13:10   #301
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ruik een dubbelnick... of een Stijn Stijnentje zoals dat tegenwoordig heet...
Mag ik u voor de tweede maal vragen niet op de man te spelen aub?

En nee, ik ben geen dubbelnick. Maar als u dat denkt, rapporteert u me maar.

Laatst gewijzigd door Sammael : 21 december 2011 om 13:11.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 13:14   #302
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het salaris van de Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening ligt zo tussen de €2500 en €4378 bruto per maand en is afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring. Het kan per gemeente verschillen hoeveel je verdient en ook de secundaire voorwaarden verschillen per gemeente. Vaak zullen wel alle gemeenten redelijk goede secundaire arbeidsvoorwaarden aanbieden. Je moet dan vooral denken aan een vakantieregeling of een auto van de zaak. Ook kan het zijn dat naarmate je verder groeit in de functie en bijvoorbeeld senior wordt, je salaris stijgt.
arme Raf..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 13:16   #303
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Mag ik u voor de tweede maal vragen niet op de man te spelen aub?

En nee, ik ben geen dubbelnick. Maar als u dat denkt, rapporteert u me maar.
laat dan uw vriendje zelf maar reageren..hij is volwassen en heeft geen chaperon nodig..
Oud 21 december 2011, 13:16   #304
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Uiteraard

Hij geeft al aan dat ie op de dienst ruimtelijke ordening werkt, dus dat is dossiers over bouwaanvragen en zo voorbereiden en verwerken. Typische bediendenfunctie dus in de privé. Als ie nu nog eens zijn netto of bruto loon post, dan is ie rond. Maar dat doet ie niet...
het zal toch niet waar zijn dat hij hier zit te bluffen en liegen dat hij zwart ziet?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 december 2011 om 13:18.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 13:18   #305
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
arme Raf..
Begin 2011 bedroeg het vast brutomaandloon van een Belgische bediende 2.919 euro (mediaancijfer, red.). Dat is 2,57 procent meer dan begin 2010. Toen verdiende een bediende 2.846 euro. In die bedragen zijn de index, baremaverhogingen en extra verhogingen van het vaste loon inbegrepen, bonussen niet.

http://www.jobat.be/nl/artikels/bedi...rocent-opslag/

Ja hoor, ambtenaren verdienen minder...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 13:21   #306
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik herhaal: ik ga mijn privé-gegevens hier niet op het internet te grabbel gooien. Je bent me een beetje tè nieuwsgierig naar mijn privéleven.
Ik zie niet direct een link met je privé leven en dat document maar soit, geen bewijzen == geen gelijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 13:22   #307
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
arme Raf..
Ik neem dat u de oorspronkelijke bron daarvan niet vermeldt omdat u weet dat ze absoluut niet relevant is.

Ziehier de "bron" van Eigenzinnig: http://www.nationaleberoepengids.nl/...lijke_Ordening

Inderdaad; ze eindigt op .nl en is dus volstrekt irrelevant wanneer het over Belgische gemeenteambtenaren gaat.

En opnieuw speelt u op de man.

Je zou het ook anders kunnen doen natuurlijk. Bijvoorbeeld:

Citaat:
Beste Raf, ik begrijp dat je niet wil dat de besparingen op uw kap moeten gebeuren, maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat er wel degelijk dient te worden bezuinigd. Als het niet bij de ambtenaren mag gehaald worden, waar dan wel volgens jou?

Of vind je dat er gerust een beetje bij de ambtenaren mag worden gesnoeid, mits overleg (en dus niet unilateraal opgelegd door een nieuwe minister met profileringsdrang) en zo ja, waar zou je dan wel akkoord mee kunnen gaan?

Want dat er moet bespaard worden, staat als een paal boven water. En dat iedereen z'n steentje moet bijdragen, is niet meer dan fair. Jij vindt duidelijk dat jouw steentje een veel te grote steen is. Waartoe zou je wel bereid zijn? En waar zou men, volgens jou, dan in de plaats wat meer op moeten besparen?
...

Laatst gewijzigd door Sammael : 21 december 2011 om 13:27.
Oud 21 december 2011, 13:22   #308
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Privacy?

Hij heeft al gezegd dat hij op ruimtelijke ordening werkt. Als hij nu ook nog eens de gemeente vermeldt, is het niet meer moeilijk voor een zieke geest om z'n ware identiteit te achterhalen.

't Is niet dat er bij de gemeentes 1.000 man werken op de dienst stedenbouw hè. In de meeste gemeentes, is dat maar een man of 3, 4.
Fair enough
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 21 december 2011, 13:23   #309
Amon_Re

Standaard

Citaat:
En toch gaat u ervan uit dat dat niet zo is.
Misschien omdat er wel bronnen zijn die anders beweren?
Oud 21 december 2011, 13:23   #310
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
laat dan uw vriendje zelf maar reageren..hij is volwassen en heeft geen chaperon nodig..
Voor de allerlaatste keer: u gelieve niet op de man te spelen. Waarvoor dank bij voorbaat.
Oud 21 december 2011, 13:25   #311
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Van die totaal irrelevante bronnen zoals hij hierboven gebruikte?

I.t.t. de meeste mensen die op fora schrijven, sta ik wel degelijk open voor de standpunten van anderen, maar dan moet men wel beter doen dan voortdurend op de man spelen, afgezaagde clichés bovenhalen en irrelevante bronnen hanteren.

Laatst gewijzigd door Sammael : 21 december 2011 om 13:26.
Oud 21 december 2011, 13:26   #312
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ja hoor, ambtenaren verdienen minder...
Uiteraard verdienen ze minder, het probleem is dat ze meer krijgen
Oud 21 december 2011, 13:27   #313
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem dat u de oorspronkelijke bron daarvan niet vermeldt omdat u weet dat ze absoluut niet relevant is.
Ziehier de "bron" van Eigenzinnig: http://www.nationaleberoepengids.nl/...lijke_Ordening

Inderdaad; ze eindigt op .nl en is dus volstrekt irrelevant wanneer het over Belgische gemeenteambtenaren gaat.

En opnieuw speelt u op de man.

Je zou het ook anders kunnen doen natuurlijk. Bijvoorbeeld:

...
Dat was idd een vergissing..te snel gelezen..

een 'belgische' bron :
Citaat:
Diplomavereisten

- master of licentiaat in een bij voorkeur technische richting of een diploma gelijkgesteld met universitair onderwijs

EN

- houder van een diploma ruimtelijke ordening dat voldoet voor de aanstelling als gemeentelijk stedenbouwkundig ambtenaar.

Wij bieden:

•Statutaire betrekking
•Geïndexeerd loon: brutojaarsalaris bij aanvang met 0 jaar anciënniteit: 33.780,10 euro
•Maaltijdcheques 6,00 euro (per voltijds gewerkte dag)
•Interessante verlofregeling
•Hospitalisatieverzekering
•Vergoeding voor niet-gemotoriseerd woon-werkvervoer
•En nog veel meer …
http://www.willebroek.be/nl/content/...elijke-ro.html
Oud 21 december 2011, 13:28   #314
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hier alvast wat cijfers voor de federale (en nee, ik geloof niet dat er veel verschil is tussen federaal & lokaal):

http://www.fedweb.belgium.be/nl/verl.../weddeschalen/
Oud 21 december 2011, 13:29   #315
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de allerlaatste keer: u gelieve niet op de man te spelen. Waarvoor dank bij voorbaat.
Voor de allerlaatste keer laat Raf eens zelf reageren...hij is beter geplaatst om de 'openbare' sector te verdedigen...
Oud 21 december 2011, 13:32   #316
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier alvast wat cijfers voor de federale (en nee, ik geloof niet dat er veel verschil is tussen federaal & lokaal):

http://www.fedweb.belgium.be/nl/verl.../weddeschalen/
en niet vergeten te indexeren...klein detail..
Oud 21 december 2011, 13:32   #317
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geïndexeerd loon: brutojaarsalaris bij aanvang met 0 jaar anciënniteit: 33.780,10 euro
Als startwedde is dat zeker niet slecht.

Toen ik begon (licentiaat) in de privé moet mijn brutojaarsalaris ongeveer 27.700,00 € geweest zijn (wat ik een idioot was ik toen). Mijn laatste brutojaarsalaris, na ongeveer 8 jaar werken en slimmer worden, bedroeg ongeveer 59 �* 60.000,00 €. Hospitalisatieverzekering e.d. had ik ook. Verlof was wat minder.

Ik betwijfel ten zeerste of het loon van die ambtenaar na 8 jaar anciënniteit zoveel stijgt, maar als u beschikt over gegevens die het tegendeel bewijzen, ga uw gang.

Citaat:
Voor de allerlaatste keer laat Raf eens zelf reageren...hij is beter geplaatst om de 'openbare' sector te verdedigen...
Ik hou hem toch niet tegen om zelf te reageren?

Laatst gewijzigd door Sammael : 21 december 2011 om 13:35.
Oud 21 december 2011, 13:35   #318
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Toen ik begon (licentiaat) in de privé moet mijn brutojaarsalaris ongeveer 27.700,00 €. Mijn laatste brutojaarsalaris, na ongeveer 8 jaar werken, bedroeg ongeveer 59.000,00 €. Hospitalisatieverzekering e.d. had ik ook. Verlof was wat minder.
Zoeken die nog volk?
Oud 21 december 2011, 13:35   #319
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zoeken die nog volk?
Vorig jaar wel, nu niet meer (denk ik)

Laatst gewijzigd door Sammael : 21 december 2011 om 13:36.
Oud 21 december 2011, 13:44   #320
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

De missie is volbracht: tweedracht zaaien. De regering, waar sommigen zo reikhalzend naar hadden uitgekeken, is amper bezig. Volgende week (als het drama in Luik verwerkt is) volgen ongetwijfeld weer andere maatregelen, waarbij de verongelijkten van vandaag weer leedvermaak kunnen hebben met diegenen die hen nu uitlachen/bespuwen. Intussen moet wel iedereen z'n portemonnee weer opendoen om een bodemloze put te vullen, maar dat is bijzaak.

Een politieman houdt een man tegen op straat. "Beste man, u loopt hier zonder paraplu op straat. Dat is een boete van 100 euro. Direct te betalen". De man is woedend maar betaalt, terwijl een andere man voorbijwandelt en hem uitlacht. De politieman houdt deze man ook staande en geeft hem een boete omdat hij bruine schoenen draagt. De eerste man, die zwarte schoenen draagt, kan nu zijn lol niet op terwijl de tweede man betaalt. Stilaan krijgen de twee een laaiende ruzie met mekaar, terwijl de agent boetes blijft verzinnen voor belachelijke redenen. Terwijl beiden bekvechten, trekken ze om beurten hun portefeuille open, betalen de agent en gaan gewoon verder met mekaar te bekampen. Niet eens beseffend waarom ze moeten betalen of dit nog maar in vraag stellen. De agent komt 's avonds thuis en strijkt z'n glorieus percentje van de boetes op.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be