Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2012, 19:34   #301
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
zwaar teleurgesteld in wat of wie ?
Uw teleurstelling klinkt mij toch als frustratie in de oren.
Deze regering gaat niet vallen wees gerust.
Ik ben niet teleurgesteld in personen. Ik ben teleurgesteld in de huidige politiek in zijn algemeen.

Als jij gerustgesteld bent door de regering Di Rupo I dan vind ik dat fijn voor jou. Ik zie de huidige regering niet zo positief in.

Om het uit te drukken met woorden van Geert Noels. Ik ben pessimistisch over het huidige systeem maar ik ben optimistisch over het nieuwe systeem. Ik ben echter teleurgesteld dat de zaken nog altijd op de wijze van het oude regime worden afgehandeld.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:37   #302
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Om het uit te drukken met woorden van Geert Noels. Ik ben pessimistisch over het huidige systeem maar ik ben optimistisch over het nieuwe systeem. Ik ben echter teleurgesteld dat de zaken nog altijd op de wijze van het oude regime worden afgehandeld.
Awel stem voor de partij van de verandering. U kan beginnen met uw gemeente te veranderen indien nodig. In Maaseik bijvoorbeeld heel dringend nodig, in Kinrooi en Voeren doen CD&V resp. Voerbelangen het goed, dus daar niet zo.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:48   #303
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als Di Rupo ten val komt beschijt de N-VA zich.

Wat denkt u ?
Het is duidelijk dat de N-VA enkel bezig is met gemeenteraadsverkiezingen 2012 en patriotic sunday 2014. Dat geldt eveneens voor de andere politieke partijen maar zij zitten in een minder comfortabele positie omdat ze het land moeten besturen. Bij de Franstaligen zit enkel Ecolo en het FDF in de comfortabele oppositie.

Ik denk dat als de regering Di Rupo I valt, de kans zit er dik in dat ze het einde van de maand niet haalt, dat de N-VA dan weerom niet voorbereid is en geen akkoord klaar gaat hebben met haar gewenste coalitiepartners. Wat er gaat gebeuren is moelijk te voorspellen maar naar alle waarschijnlijkheid komt er een of andere vorm van technocratische regering.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 7 maart 2012, 19:50   #304
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Awel stem voor de partij van de verandering. U kan beginnen met uw gemeente te veranderen indien nodig. In Maaseik bijvoorbeeld heel dringend nodig, in Kinrooi en Voeren doen CD&V resp. Voerbelangen het goed, dus daar niet zo.
Ik stem zeker niet voor de voor de lokale N-VA die de CD&V gedepanneerd heeft om de Open VLD uit het college te houden.

Oud 7 maart 2012, 19:57   #305
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat de N-VA enkel bezig is met gemeenteraadsverkiezingen 2012 en patriotic sunday 2014. Dat geldt eveneens voor de andere politieke partijen maar zij zitten in een minder comfortabele positie omdat ze het land moeten besturen. Bij de Franstaligen zit enkel Ecolo en het FDF in de comfortabele oppositie.

Ik denk dat als de regering Di Rupo I valt, de kans zit er dik in dat ze het einde van de maand niet haalt, dat de N-VA dan weerom niet voorbereid is en geen akkoord klaar gaat hebben met haar gewenste coalitiepartners. Wat er gaat gebeuren is moelijk te voorspellen maar naar alle waarschijnlijkheid komt er een of andere vorm van technocratische regering.
Laat maar komen. Een staatshervorming, uitgeschreven door europese waarnemers. Geen enkel probleem. Of neem integraal een bestaande grondwet over van pakweg Duitsland, Zwitserland, Spanje of de VS. Alles is beter dan het vodje papier dat we momenteel hebben.
Oud 7 maart 2012, 19:58   #306
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik stem zeker niet voor de voor de lokale N-VA die de CD&V gedepanneerd heeft om de Open VLD uit het college te houden.
Welk alternatief rest er? Ofwel VLD, ofwel de vlaamse PS. De groenen zijn onder Imperiali te klein om iets te veranderen dus die laat ik buiten beschouwing.
Oud 7 maart 2012, 19:59   #307
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De kans dat dat zal gebeuren is volgens mij 0%. No way zal er ook maar één partij zijn die de regering via wat chantage tijdens de besprekingen van de budgetcontrole en daarna echt in gevaar zal brengen. Forget it. Ja, ze zullen uiteraard allemaal erg hard knokken voor hun eigen punten te vrijwaren, en te scoren op het bord van de andere partijen. Zo werkt politiek. Er is niks om te verdelen in tijden van austeriteit. Dus is het speelveld beperkt tot besparingen, belastingen. Je ziet van hier dat ze daar een serieus potje over gaan bikkelen.

Sorry, maar het is naief om te denken dat de regering zal vallen, dit is vermoedelijk de enige regering sinds 1830 die met quasi religieuze zekerheid zeker haar termijn zal uitdoen. Om dan haar aanloop te kunnen nemen van 2014 tot 2019.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 20:06   #308
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat maar komen. Een staatshervorming, uitgeschreven door europese waarnemers. Geen enkel probleem. Of neem integraal een bestaande grondwet over van pakweg Duitsland, Zwitserland, Spanje of de VS. Alles is beter dan het vodje papier dat we momenteel hebben.
De staatshervorming is niet belangrijk, ondanks de mythische aspecten die er aan worden toegedicht.

Zelfs in het fantome plan van BDW om een noodregering op te starten onder zijn leiding was er sprake van het communautaire in de koelkast te stoppen.

Een technocratische regering gaat al dat communautair gepalaver eveneens in de koelkast steken.

Oud 7 maart 2012, 20:13   #309
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop voor u dat u uw kost niet verdient met politieke analyses.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 20:15   #310
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De kans dat dat zal gebeuren is volgens mij 0%. No way zal er ook maar één partij zijn die de regering via wat chantage tijdens de besprekingen van de budgetcontrole en daarna echt in gevaar zal brengen. Forget it. Ja, ze zullen uiteraard allemaal erg hard knokken voor hun eigen punten te vrijwaren, en te scoren op het bord van de andere partijen. Zo werkt politiek. Er is niks om te verdelen in tijden van austeriteit. Dus is het speelveld beperkt tot besparingen, belastingen. Je ziet van hier dat ze daar een serieus potje over gaan bikkelen.

Sorry, maar het is naief om te denken dat de regering zal vallen, dit is vermoedelijk de enige regering sinds 1830 die met quasi religieuze zekerheid zeker haar termijn zal uitdoen. Om dan haar aanloop te kunnen nemen van 2014 tot 2019.
Als een beetje de cijferproblematiek kent van de federale begroting dan snap je dat het gelekt optimisme vanuit het "begrotingsconclaaf" zo fake is als de pest.

N-VA is ten minste openhartig door effectief maatregelen voor te stellen in de sociale zekerheid die de mensen inderdaad gaan voelen.

Di Rupo I is nog altijd op zoek naar de Lamp d'Alladin.

Het gevoel dat er nu heerst bij de oppositie dat het de verdomde plicht is van Di Rupo I om niet omver te vallen is juist een argumentatie te meer dat haar termijn niet zal uitdoen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 maart 2012 om 20:18.
Oud 7 maart 2012, 20:23   #311
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
De staatshervorming is niet belangrijk, ondanks de mythische aspecten die er aan worden toegedicht.

Zelfs in het fantome plan van BDW om een noodregering op te starten onder zijn leiding was er sprake van het communautaire in de koelkast te stoppen.

Een technocratische regering gaat al dat communautair gepalaver eveneens in de koelkast steken.
België kan nooit een stabiel land zijn, zonder het communautair palaver voor eens en altijd op te lossen. Dat zou dus prioriteit #1 zijn voor een technocratische regering. En ze gaan dat met het botte mes doen, zonder enige vorm van respect voor de oude grondwet. Een nieuwe grondwet, op maat van het moderne België, dat is exact wat zal gebeuren in een niet-partijpolitieke regering.
Oud 7 maart 2012, 20:30   #312
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Niet echt, ze gaan er zelfs (licht) op achteruit...
Oei, zijn de verkiezingen al voorbij of zo?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 20:34   #313
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jaloers dat Van Mechelen hem een sluitende begroting heeft nagelaten?
Een paar honderd miljoen onbetaalde facturen bedoel je.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat heeft hij nog moeten doen?
Enkel de dexia, arco, etc schulden op ons afschuiven.
Ha hij daar dan iets over te zeggen misschien? Gelukkig dat hij zo goed is in het opruimen van het puin van zijn voorgangers, of we zaten nu met Griekse toestanden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 20:37   #314
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België kan nooit een stabiel land zijn, zonder het communautair palaver voor eens en altijd op te lossen. Dat zou dus prioriteit #1 zijn voor een technocratische regering. En ze gaan dat met het botte mes doen, zonder enige vorm van respect voor de oude grondwet. Een nieuwe grondwet, op maat van het moderne België, dat is exact wat zal gebeuren in een niet-partijpolitieke regering.
België is vooral zwaar gehavend door de last van het rechthouden van de banksector die een te zware buitenlandse balans had om door ons land alleen overeind gehouden te worden. Onze economie heeft ook geen too-big-too-fail karakter zoals deze van Spanje, UK, Frankrijk en Duitsland.

Desondanks is ons land tezamen met Duitsland het beste aan het recuperen van de economische crisis die er kwam na de bankencrisis.

Dus tot spijt van wie het benijdt, België is wel degelijk een stabiel land.

Oud 7 maart 2012, 20:43   #315
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
België is vooral zwaar gehavend door de last van het rechthouden van de banksector die een te zware buitenlandse balans had om door ons land alleen overeind gehouden te worden. Onze economie heeft ook geen too-big-too-fail karakter zoals deze van Spanje, UK, Frankrijk en Duitsland.

Desondanks is ons land tezamen met Duitsland het beste aan het recuperen van de economische crisis die er kwam na de bankencrisis.

Dus tot spijt van wie het benijdt, België is wel degelijk een stabiel land.
Economisch is Vlaanderen zeer stabiel. Zo stabiel zelfs dat het Griekenland, excuseer, Wallonië boven water kan houden. Het is net dit feit wat België politiek onstabiel maakt. De taalracistische politiek van partijen als FDF, en vergelijkbare zuilen in andere partijen, maakt dat er echt niet beter op.

In socio-economisch heb je zowel socio, als economisch. Economisch is België OK, socio.... verre van.
Oud 7 maart 2012, 20:45   #316
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als een beetje de cijferproblematiek kent van de federale begroting dan snap je dat het gelekt optimisme vanuit het "begrotingsconclaaf" zo fake is als de pest.

N-VA is ten minste openhartig door effectief maatregelen voor te stellen in de sociale zekerheid die de mensen inderdaad gaan voelen.

Di Rupo I is nog altijd op zoek naar de Lamp d'Alladin.

Het gevoel dat er nu heerst bij de oppositie dat het de verdomde plicht is van Di Rupo I om niet omver te vallen is juist een argumentatie te meer dat haar termijn niet zal uitdoen.
Uiteraard is dat fake, net zoals we niet weten wat er binnenskamers op het partijbestuur van n-va of van o-vld of de rest besproken is, weten we niet wat er tijdens de onderhandelingen die nu gaande zijn allemaal in de weegschaal ligt en zeer zeker niet wat er kans op slagen heeft. Lijkt me logisch tijdens een onderhandeling dat je het vel van de beer niet verkoopt vooraleer hij geschoten is.

Sfeer is koet, en wij werken hard lijkt me tijdens een onderhandeling een logische mededeling te zijn aan de pers. Zolang de meerderheid haar discussies intern kan houden, daar na ongetwijfeld hoog oplopende ruzies kan knopen doorhakken, de eerlijk gezegde redelijk zwakke tegenkanting in kamer en senaat van n-va kan trotseren , zal ze voor mij zeker en vast haar volle termijn uitdoen.

Politiek volgen is ook cynisme moeten begrijpen. Niet de mooiste der emoties, maar onontbeerlijk voor wie het spelletje dat nu gaande is wil begrijpen.

Ik begrijp niet waarom jij denkt dat de regering zal vallen, over twee miljard besparingen ? Forget it. Nog twee a drie dagen elkaar vliegen afvangen en dan is die doelstelling binnen.

Niemand heeft zin in een soort zakenkabinet, niemand heeft zin in noodregeringen en niemand heeft zin in vervroegde verkiezingen (zeker dat laatste niet ) en niemand heeft zin om BDW een overwinning cadeau te doen. Dus : ze zullen doordoen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 10:54   #317
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vind je, ik vind dat hij er de laatste tijd maar een beetje nukkige interviews geeft... Tenzij in de boekskes natuurlijk waar hij tegenwoordig zo graag in staat.
Nukkig: als het één tegen allen wordt, dan kan je in een vraaggesprek nukkig overkomen, ja dat is zo.
Een tijdje geleden was dat ook zo met madame Non.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 11:10   #318
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nukkig: als het één tegen allen wordt, dan kan je in een vraaggesprek nukkig overkomen, ja dat is zo.
Een tijdje geleden was dat ook zo met madame Non.

Ik vond vooral dat de vraagstelling niet echt genuanceerd was. Hij ging ook niet in op de antwoorden maar probeerde BDW voor z'n kar te spannen.
Oud 8 maart 2012, 11:28   #319
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij is zichzelf (als politieker) beu aan t'worden (eerder dan zijn kiezers)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 11:37   #320
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Hij is zichzelf (als politieker) beu aan t'worden (eerder dan zijn kiezers)
Of het is die knagende honger waardoor hij een beetje slecht gezind is...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be