![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als jij gerustgesteld bent door de regering Di Rupo I dan vind ik dat fijn voor jou. Ik zie de huidige regering niet zo positief in. Om het uit te drukken met woorden van Geert Noels. Ik ben pessimistisch over het huidige systeem maar ik ben optimistisch over het nieuwe systeem. Ik ben echter teleurgesteld dat de zaken nog altijd op de wijze van het oude regime worden afgehandeld.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat als de regering Di Rupo I valt, de kans zit er dik in dat ze het einde van de maand niet haalt, dat de N-VA dan weerom niet voorbereid is en geen akkoord klaar gaat hebben met haar gewenste coalitiepartners. Wat er gaat gebeuren is moelijk te voorspellen maar naar alle waarschijnlijkheid komt er een of andere vorm van technocratische regering.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stem zeker niet voor de voor de lokale N-VA die de CD&V gedepanneerd heeft om de Open VLD uit het college te houden.
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Minister-President
|
Welk alternatief rest er? Ofwel VLD, ofwel de vlaamse PS. De groenen zijn onder Imperiali te klein om iets te veranderen dus die laat ik buiten beschouwing.
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Sorry, maar het is naief om te denken dat de regering zal vallen, dit is vermoedelijk de enige regering sinds 1830 die met quasi religieuze zekerheid zeker haar termijn zal uitdoen. Om dan haar aanloop te kunnen nemen van 2014 tot 2019. |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs in het fantome plan van BDW om een noodregering op te starten onder zijn leiding was er sprake van het communautaire in de koelkast te stoppen. Een technocratische regering gaat al dat communautair gepalaver eveneens in de koelkast steken.
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
N-VA is ten minste openhartig door effectief maatregelen voor te stellen in de sociale zekerheid die de mensen inderdaad gaan voelen. Di Rupo I is nog altijd op zoek naar de Lamp d'Alladin. Het gevoel dat er nu heerst bij de oppositie dat het de verdomde plicht is van Di Rupo I om niet omver te vallen is juist een argumentatie te meer dat haar termijn niet zal uitdoen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 maart 2012 om 20:18. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oei, zijn de verkiezingen al voorbij of zo?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een paar honderd miljoen onbetaalde facturen bedoel je.Ha hij daar dan iets over te zeggen misschien? Gelukkig dat hij zo goed is in het opruimen van het puin van zijn voorgangers, of we zaten nu met Griekse toestanden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Desondanks is ons land tezamen met Duitsland het beste aan het recuperen van de economische crisis die er kwam na de bankencrisis. Dus tot spijt van wie het benijdt, België is wel degelijk een stabiel land.
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
In socio-economisch heb je zowel socio, als economisch. Economisch is België OK, socio.... verre van. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Sfeer is koet, en wij werken hard lijkt me tijdens een onderhandeling een logische mededeling te zijn aan de pers. Zolang de meerderheid haar discussies intern kan houden, daar na ongetwijfeld hoog oplopende ruzies kan knopen doorhakken, de eerlijk gezegde redelijk zwakke tegenkanting in kamer en senaat van n-va kan trotseren , zal ze voor mij zeker en vast haar volle termijn uitdoen. Politiek volgen is ook cynisme moeten begrijpen. Niet de mooiste der emoties, maar onontbeerlijk voor wie het spelletje dat nu gaande is wil begrijpen. Ik begrijp niet waarom jij denkt dat de regering zal vallen, over twee miljard besparingen ? Forget it. Nog twee a drie dagen elkaar vliegen afvangen en dan is die doelstelling binnen. Niemand heeft zin in een soort zakenkabinet, niemand heeft zin in noodregeringen en niemand heeft zin in vervroegde verkiezingen (zeker dat laatste niet |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een tijdje geleden was dat ook zo met madame Non. |
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Minister-President
|
Ik vond vooral dat de vraagstelling niet echt genuanceerd was. Hij ging ook niet in op de antwoorden maar probeerde BDW voor z'n kar te spannen.
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Minister-President
|
Of het is die knagende honger waardoor hij een beetje slecht gezind is...
|