Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 02:06   #301
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ah omdat het geen 'religieuze' waarden zijn mag je het wel eisen?

nog altijd hypocrisie, welke waarden dan ook.

er zijn altijd enkelingen die te ver gaan (zoals oa. hans van temsche, Breivik, ... ) mocht ik reageren zoals jullie dat doen, zou ik iedereen die vlaams-nationalist is over dezelfde kam scheren zoals jullie met moslims doen.

vb bij de cartoonrellen, hoofddoeken: de moslim-immigranten (waarover heel die discussie hier gaat) deden niets anders dan betogen. wat er in hun land afspeelde speelt geen enkele rol aangezien we het hebben over de integratie hier, en niet daar.
Je begint de pedalen kwijt te raken...

Welke van "onze" religieuze eisen leggen wij op aan de moslims? (...de overgrote meerderheid van onze bevolking pikt zelfs niet meer de minste eis van "onze" godsdienst!) Het zijn wel degelijk de moslims die de boel verpesten met hun onnozele eisen ivm hun achterlijke godsdienstdictatuur!

Na de cartoonrellen deden de moslims niets anders dan "betogen"???
Als ze bij de volgende "betoging" wel iets anders doen mag men ze afknallen?
Maar ja... zoals de betekenis van het woordje "racisme" geven jullie wellicht ook een andere betekenis aan het woordje "betogen"...
Aan wat er zoal in hun eigen landen gebeurt kunnen we ook afleiden met wie we hier te maken krijgen! Moslims zijn voorwaar een ras apart en een probleem apart!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 06:22   #302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vanzelfsprekend mag je dat eisen, moet je dat zelfs eisen, mensen die in andermans land willen wonen, horen zich te conformeren aan de plaatselijke wetten, waarden en normen, niet hun eigen wetten, waarden en normen mee te brengen, waarvan ze in de eerste plaats gevlucht zijn.
Aan de plaatselijke wetten, ja.
Dat werd al tot in den treure herhaald.
Misschien dringt het ooit eens door.

Welke plaatselijke waarden en normen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 06:27   #303
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

er zijn altijd enkelingen die te ver gaan (zoals oa. hans van temsche, Breivik, ... ) mocht ik reageren zoals jullie dat doen, zou ik iedereen die vlaams-nationalist is over dezelfde kam scheren zoals jullie met moslims doen.

vb bij de cartoonrellen, hoofddoeken: de moslim-immigranten (waarover heel die discussie hier gaat) deden niets anders dan betogen. wat er in hun land afspeelde speelt geen enkele rol aangezien we het hebben over de integratie hier, en niet daar.

Je lijkt zelf wel een gelovige die vindt dat de wetten van een staat niet hoeven nageleefd te worden als ze in strijd zijn met UW overtuiging..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 10:52   #304
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niets anders dan betogen?
Op deze manier bedoelt u?
Ondanks de aanmaningen tot vreedzaam protest konden de initiatiefnemers niet vermijden dat een grote groep de stad in trok, richting Grote Markt. Daar kwam het tot duw- en trekwerk tussen jongeren en de politie. Sommige betogers liepen over auto's en probeerden reclamepanelen van horecazaken te vernielen. Heel wat winkeleigenaars sloten hun zaak. Negen auto's liepen beschadigingen op.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GAHO5720
Oud 15 maart 2012, 11:02   #305
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Niets anders dan betogen?
Op deze manier bedoelt u?
Ondanks de aanmaningen tot vreedzaam protest konden de initiatiefnemers niet vermijden dat een grote groep de stad in trok, richting Grote Markt. Daar kwam het tot duw- en trekwerk tussen jongeren en de politie. Sommige betogers liepen over auto's en probeerden reclamepanelen van horecazaken te vernielen. Heel wat winkeleigenaars sloten hun zaak. Negen auto's liepen beschadigingen op.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GAHO5720
en die gehandicapte persoon die uit zijn rolstoel werd getrokken? Was dat ook een voorbeeld van een rustige betoging?

Hoeveel honderden doden zijn er in de heimweeparadijzen nu weer gevallen omdat ze in Denemarken een tekeningske maakten?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:09   #306
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat een zever. je huis is van jou, en daar doe je wat je wilt.

België is niet van jou, daar heb je evenveel te eisen als moslims.
Wat doet dit ter zake of heeft 't ook maar ergens mee te maken?

bron? bewijs van dat spoor van geweld en vernieling in denemarken waar de betoging plaatsvond? niet meer geweld en vernieling dan eender welke betoging dan ook.

tuurlijk! iedere moslim pleegde moordaanslagen op die cartoonist!

Er zijn altijd enkelingen die te ver gaan (zoals oa. hans van temsche, Breivik, ... ) mocht ik reageren zoals jullie dat doen, zou ik iedereen die vlaams-nationalist is over dezelfde kam scheren zoals jullie met moslims doen.

[/quote]

Inderdaad, mijn huis is van mij en daar doe ik wat ik wil onder bepaalde voorwaarden :
- als ik mijn huis in brand steek, dan breng ik mogelijk schade en erger toe aan mijn buren
- als ik dag en nacht lawaai maak, stoor ik mijn buren
- als ik alles rond mijn huis verwaarloos en laat vervuilen, zorg ik voor hinder en slechte hygiëne in mijn buurt
enzovoort.
Dus hoor ik niet alleen aan "mijn huis" te denken maar ook aan mijn buurt, mijn gemeenschap en bij uitbreiding mijn land. Anders is het leven in een gemeenschap niet leefbaar.
Mijn land is België en België hoort niet aan de moslims, niet aan de katholieken, niet aan de atheïsten ... België hoort aan de Belgen. Het welzijn van de Belg heeft voorrang op het welzijn van een katholiek, een moslim, een atheïst. Met andere woorden : het gemeenschappelijk belang van de Belgen komt op de eerste plaats pas daarna kan u gaan rekening houden met onderdelen of verenigingen of filosofische strekkingen ...

Jammer genoeg werden inderdaad moordaanslagen gepleegd als gevolg van die cartoons, een bewijs te meer dat bepaalde personen onder invloed van een godsdienst het recht op de vrijheid van meningsuiting wensen te beperken door zelfs eigenhandig beul te willen zijn!
13 februari 2008: Drie moslims die een aanslag wilden plegen op Kurt Westergaard worden in Denemarken gearresteerd[12]. Naar aanleiding daarvan publiceren een aantal kranten uit solidariteit met de tekenaar opnieuw de cartoons.
1 januari 2010: Een 28-jarige Somaliër weet in de nacht van 1 januari 2010 het huis van Kurt Westergaard binnen te dringen en probeert de cartoonist met een bijl en een mes te doden. Westergaard weet naar de beveiligde badkamer te vluchten, en waarschuwt daar met een druk op een noodknop de politie. Gearriveerde politie schakelt de Somaliër uit en arresteert hem[14].
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cartoon...nen_Denemarken
In een land waar vrijheid van meningsuiting in de grondwet staat en als een hoog goed wordt aanzien, kan men zo'n situaties niet toelaten. Zelfs betogingen zijn in dit verband teveel. Een debat over verschillende meningen is natuurlijk altijd toegelaten en zelfs aan te raden. Op voorwaarde dat iedereen luistert naar wat de tegenpartij te zeggen heeft.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 15 maart 2012 om 11:13.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 14:39   #307
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Aan de plaatselijke wetten, ja.
Dat werd al tot in den treure herhaald.
Misschien dringt het ooit eens door.

Welke plaatselijke waarden en normen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559
Si fueris Romae...weet je wel?
Wie dat niet weet, hoort er niet.

Dat jij dat niet weet en je er niet aan conformeert, hoef je niet steeds zo in de verf te zetten, dat is al lang geweten.

Toen ik naar 'n ander land verhuisde, hoefde ik de autochtonen van dat land 't vuur niet aan de schenen te leggen over w�*t nu eigenlijk hùn waarden, normen, gewoonten waren, die pik je op, als je er voor open staat tenminste, indien niet, ik me er niet in had kunnen vinden, was ik reeds lang retour ipv de autochtonen mìjn visie op te dringen, hun land af te zeiken, eisen gaan stellen, grote muil opzetten enzomeer...

En nee, je hoeft daarom niet klakkeloos �*lles na te volgen, of jezelf te verloochenen, als je de grote lijnen van 't algemeen gangbare volgt is al zat genoeg.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 15:06   #308
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

dus moslims mogen niet op straat komen om te betogen. Dat is alleen voorbehouden aan vlaams-nationalisten om hun waarden op te dringen aan de rest van België om het land te splitsen?

dubbele pure hypocrisie.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 15:07   #309
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus moslims mogen niet op straat komen om te betogen. Dat is alleen voorbehouden aan vlaams-nationalisten om hun waarden op te dringen aan de rest van België om het land te splitsen?

dubbele pure hypocrisie.
Je zoveelste stropop.
Oud 15 maart 2012, 15:09   #310
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je de grote lijnen van 't algemeen gangbare volgt is al zat genoeg.

- onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- niet in staat tot voortplanting
- Engelstalige tv en radio
- met staatsmiddelen financieren van een kerk
- niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders
- handhaven van een erfopvolgende uitvreter
- gedogen van fraude
- politieke processen tegen de oppositie
- toelaten van nepotisme
- brugpensioeners vanaf 46 jaar
- Minderwaardigheidscomplex
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 15:14   #311
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zoveelste stropop.
dat is een vraag. ken je de betekenis van een vraagteken ?

Citaat:
Stropoppen zijn beweringen doen waarbij niet 't standpunt weerlegd wordt maar 'n karikaturale versie ervan.
Ik weerlegde niets.
Ik stelde vragen, even geleden Sywen, blijkbaar ben je 't vergeten, maar alles waar dit teken--->> '?' (vraagteken) achter staat is 'n vraag'!
blijkbaar ben je zelf zo vergeetachtig.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 maart 2012 om 15:15.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 15:15   #312
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een vraag. ken je de betekenis van een vraagteken ?

blijkbaar ben je zelf zo vergeetachtig.
Op die vraag is 't antwoord dan; "Nee"!

Of; "Ja" dat mogen ze wèl.

Maar in dit specifieke geval was 't aangewezen om erover in debat te gaan, als iedereen die deelneemt aan 't debat ervoor open staat tenminste.

Zodat duidelijk uitgelegd kon worden dat;

Bij onze waarden en normen ook vrijheid van meningsuiting hoort, 'n cartoon tekenen valt daar onder, 'n demonstratie, gepaard gaand met geweld, hier en daar 'n moordpoging, tégen de vrijheid om 'n cartoon te tekenen of te publiceren, betekent 'n aanslag op onze vrijheid van meningsuiting.

Dit is niet gewenst.

Laatst gewijzigd door SDX : 15 maart 2012 om 15:28.
Oud 15 maart 2012, 15:23   #313
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- gedogen van fraude
- toelaten van nepotisme
Dat jij met 'n minderwaardigheidscomplex opgezadeld zit, en dan maar soelaas zoekt in die nepgangstahcrèp muziek, kan je 'n ander niet aanrekenen.

Dat jij èchte waarden & normen niet herkent, ook al struikel je er over, kan 'n ander óók niet aangerekend worden, je zit nl. constant met je hoofd in die nepgangstah crèp cultuur.
Oud 15 maart 2012, 15:52   #314
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij èchte waarden & normen niet herkent, ...
Daar had je het niet over:

Citaat:
als je de grote lijnen van 't algemeen gangbare volgt is al zat genoeg.
Iedere nieuwkomer in Vlaanderen strekt het tot eer om zich niet aan te passen aan het gangbare .

En dan heb ik in mn lijstje nog niet eens het onbestraft laten van (baby)moord vermeld. Kijken of we meer van dit soort gevallen gaan zien de komende tijd. Het zou namelijk niemand verbazen als ook dit 'gangbaar' gaat worden in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 maart 2012 om 15:54.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 16:16   #315
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar had je het niet over:

Iedere nieuwkomer in Vlaanderen strekt het tot eer om zich niet aan te passen aan het gangbare .

En dan heb ik in mn lijstje nog niet eens het onbestraft laten van (baby)moord vermeld. Kijken of we meer van dit soort gevallen gaan zien de komende tijd. Het zou namelijk niemand verbazen als ook dit 'gangbaar' gaat worden in Vlaanderen.
Er zit niets anders op voor jou dan tussen de haatbaarden te gaan wonen.
Ik ben ervan overtuigd dat dat het ideale habitat voor jou zou zijn.
Dus, Iran ? Syrië, Palestina, etc. ? Keus genoeg.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 17:27   #316
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dubbele pure hypocrisie.
Ze betogen zoveel als ze willen , maar niet met het geld van onze OCMW's.
En als dat hen niet aanstaat.
Gelieve terug te keren naar de Heimat.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 maart 2012 om 17:29.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 18:38   #317
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dubbele pure hypocrisie.
Bepaalde moslims horen blijkbaar niet thuis op straat maar in de gevangenis?
De soort die winkelruiten intrapt, auto's vernielt; messentrekkers enz
De Vlaams-nationalisten horen hier inderdaad thuis, vreemdelingen die zich als krapuul gedragen niet. Die horen thuis in de gevangenissen van hun thuisland?
(heb dus ook vraagtekens gebruikt...)

Laatst gewijzigd door andev : 15 maart 2012 om 18:40.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 19:42   #318
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- gedogen van fraude
- toelaten van nepotisme
En altijd weer komt u met hetzelfde lijstje. Dat minderwaardigheidscomplex dat u vermeldt, daar hebt u zelf toch wel heel veel last van! Ik raad een bezoek aan één of andere therapeut dan ook sterk aan.
Oh ja en de kinderverkrachting die u er steeds weer bijsleurt, nooit van lustknapen gehoord?
Naast relaties die het pederastisch model volgden, is er bericht over gevallen van seksueel geweld van mannen tegen jongens — in dit geval als onderdeel van het gebruik van kinderen door het leger. In de noordelijke, Turks sprekende gebieden, waren de entertainers die bekend staan als bacchá een manifestatie van de pederastische traditie. Bacha bazi is een Turks-Oezbeekse term die etymologisch verwant is met het Perzische batsjtsjeh, “jongen” of “kind”, en soms de connotatie “lustknaap” heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pederastie

Ander "incidentje" :
PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch vindt dat imam Mohamed al-Maghraoui geen visum voor Nederland moet krijgen. De imam moedigde een huwelijk met meisjes van negen jaar aan en is uitgenodigd voor een conferentie in de Haagse As Soennahmoskee.
http://www.nujij.nl/algemeen/marcouc...#axzz1pDAxm2Du

En met staatsmiddelen financieren van een kerk. Wat dacht u hiervan?
Een journalist en een cameravrouw van de Multiculturele Televisie Nederland (MTNL) zijn getrapt en geslagen door bezoekers van de Omar Al Farouk moskee in Utrecht.

De reporter stelde vragen over vermeende financiering van de moskee met Libisch geld. Eerst werd hij vrij hardhandig afgescheept. Toen hij bleef aandringen, kwam er een groepje van ongeveer 15 omstaanders op de twee reporters af en vielen er klappen. Minstens vijftien bezoekers zouden verslaggever Abdellah Dami hebben getrapt. Beiden werden bespuugd, aldus Dami. Een microfoon en een kabel zijn vernield en de camera heeft een flinke tik gekregen.
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...t.aspx?cmt=all
Oud 15 maart 2012, 19:55   #319
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bepaalde moslims horen blijkbaar niet thuis op straat maar in de gevangenis?
De soort die winkelruiten intrapt, auto's vernielt; messentrekkers enz
De Vlaams-nationalisten horen hier inderdaad thuis, vreemdelingen die zich als krapuul gedragen niet. Die horen thuis in de gevangenissen van hun thuisland?
(heb dus ook vraagtekens gebruikt...)
Waar horen de Vlaams-nationalisten die zich als crapuul gedragen thuis?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 20:34   #320
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- ((niet in staat tot voortplanting))
- ((Engelstalige tv en radio))
- ((met staatsmiddelen financieren van een kerk))
- gedogen van fraude
- toelaten van nepotisme
- ((brugpensioeners vanaf 46 jaar))
Lijkt me ook van toepassing in de rest van de wereld, uitgezonderd wat ik tussen haakjes geplaatst heb.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be