![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vreemde is vooral dat die straffen niet 'omgekeerd' zijn.
Er zullen vast mensen zijn die vinden dat als er opeens, zonder dat je ooit gemerkt hebt dat je zwanger was, een kind vantussen je benen komt, je moet reageren met de grootste tederheid en moederliefde die er bestaat, maar volgens mij is zo'n situatie ZO surrealistisch dat het geen wonder mag zijn dat je zowat doorflipt.
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn natuurlijk ook dingen als dit:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultp...4&u_ljn=AZ0774 1 vrouw, vermoordt haar 4 pasgeborenen telkens vlak na de bevalling door ze te verdrinken in bad. 3 jaar cel en tbs.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 13 maart 2012 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, dat moet niet (BTW; ik kan me nauwelijks voorstellen dat je 9 maanden lang niet weet dat je zwanger bent), maar dat 'ongewenste' dan maar vermoorden, of dubbel geplooid in 'n emmer achterlaten, 'n zekere dood tegemoet gaand, beiden vind ik niet kunnen, er zijn andere mogelijkheden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat de bedrogen echtgenoot ook flipt als hij een vreemde man aantreft in zijn bed, maar het land zou (terecht) op zijn kop staan als hij veroordeeld zou worden tot een lichte voorwaardelijke straf als hij besluit zijn rivaal of overspelige echtgenote om te leggen. Ik kan me evenzeer voorstellen dat een 48-jarige werknemer flipt als hij zomaar ontslagen wordt omdat het bedrijf beslist een afdeling te verhuizen naar China. Ik kan me eigenlijk heel wat situaties voorstellen waarin sommige mensen zo hard flippen dat ze de controle verliezen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit in welke gevallen ik vind dat een samenleving daar dan maar begrip voor moet opbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de vraag is hoelang je iemand straft als die in zo'n situatie toch voor die foute oplossing kiest. Nu zitten we hier 'gezellig' over die mogelijkheid te keuvelen. Als ik hier ineens spontaan begin te bevallen zal ik niet meteen de neiging hebben om m'n kind te vermoorden. Maar als dat gebeurt als je nog nooit die mogelijkheid overdacht hebt, je er alleen voor staat, je psychisch niet bepaald stabiel bent - kan je dan geen dingen doen die je nooit zou gedaan hebben mocht je ook maar een klein beetje voorbereid geweest zijn? Volgens mij kunnen er gerust individuele situaties zijn waarin men kan spreken over ontoerekeningsvatbaarheid. Naast al die gevallen waarin het fout gaat, zijn er bovendien ook alle gevallen waarin het goed gaat. Vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn, zicht ineens heel 'ziek' voelen, de dokter bellen omdat ze denken dat er iets vreselijk mis met hen is, en dan te horen krijgen dat ze aan het bevallen zijn en dat kind heel graag zien en heel erg welkom heten. Maar ik denk toch dat ook die vrouwen de eerste dagen vooral wezenloos en onbegrijpend voor zich uit zitten staren. Er zijn klaarblijkelijk zelfs gevallen waarin vrouwen bevallen van tweeling zonder dat ze doorhadden zwanger te zijn ![]() En vrouwen die gesteriliseerd waren (maar blijkbaar niet zo succesvol), en dan ineens... Of gewoon op de 'normale' manier: niet dikker worden, geen schopbewegingen voelen, regels blijven doorkrijgen, zoals hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1199969& Misschien zou het wel helpen mocht er minder ongeloof zijn dat zoiets mogelijk is. Als alle vrouwen nu eens minstens een half uur bedenken dat het ook hen kan overkomen, is er mss minder paniek als het gebeurt ![]()
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beslis er niet over, maar als 't aan mij lag, kreeg ze dezelfde straf als ze dat pasgeboren kind gaf, niemand heeft m.i. 't recht iemand 't leven te benemen. Citaat:
Ze is bovendien niet ontoerekeningsvatbaar verklaard. Elk geval individueel onderzoeken zal waarschijnlijk wel gebeuren, adhv onderzoeken door gerechtelijke psychiaters zal dan wel 'n conclusie getrokken worden, of zo iemand ontoerekeningsvatbaar was, psychisch niet stabiel etc., indien dit zo is, moet rekening gehouden worden bij 't bepalen van de strafmaat, internering, psychische begeleiding, weet ik veel, oftewel gevangenisstraf, maar in dit bepaald geval lijkt 't me dat je carte blanche krijgt om je 'ongewenst' kind te versmoren omdat 't ongewenst was, niet geweten gaat bij deze Sanne niet op. Citaat:
Maar dan nog, op 't moment dat je gaat bevallen, krijg je weeën, steeds terugkerende pijn, uiteindelijk persweeën, dan ga je toch om hulp, dokter, ziekenhuis...tenzij dat kind er ineens uitfloept zonder aankondiging, zonder dat je 't al die maanden geweten hebt...daar sta je dan ![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @filo: ik kan zelf voldoende lezen hoor.
ik kan zelfs lezen wat ik zelf schrijf. 36/4=9 maand per moord, trouwens, dus zo ongeveer even lang als Sanne in voorarrest gezeten heeft. Je zou trouwens kunnen vermoeden dat je na één zo'n miskleun even nadenkt over hoe je de volgende gaat vermijden. Na de tweede is het misschien écht tijd om even na te denken. Maar dan is er nog een derde, en een vierde. 4 dode babies lijkt me erger dan 1 dode baby, bovendien lijkt me de kans op recidive ook wel groter als je er al 4 vermoord hebt... Nee?
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn ook vrouwen die iets vermoeden op een moment, en dan een zwangerschapstest doen, die negatief blijkt te zijn. Er zijn trouwens aanwijzingen dat verstoorde hormoonprocessen er nu net voor zorgen dat ge vrouw niet weet dat ze zwanger is. zie oa http://bsb-lab.org/site/wp-content/u...egnancy_mh.pdf Citaat:
![]() |
![]() |
#316 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Eerste is mijn persoonlijke mening, die geldt niet, heeft geen rechtsgeldigheid, 't 2de is wat de wet zou moeten doen.
Citaat:
Citaat:
Maar ik moet er in alle eerlijkheid ook bij vertellen dat ik in zulke zaken niet objectief ben, zulke dingen niet nuchter kan bekijken, niet zonder emoties omwille van persoonlijke redenen, als je ooit 'n kind verloren hebt, moeten afgeven, mist voor de rest van je leven, 'n deel, 't beste deel van je(me)zelf, k�*n je (ik) gewoonweg niet begrijpen dat iemand tot zulke dingen in staat is, nog steeds vanuit mijn standpunt. Anderen bekijken 't misschien vanuit 'n andere hoek. Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kom�*�*n. Citaat:
Citaat:
in het geval van moord soms ook wel eens bedoeld als 'met positieve emotie'. Ik zou niet weten waarom we er zouden moeten vanuit gaan dat dat zo was.
![]() |
![]() |
#318 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf; Nee, want �*ls je je lichaam goed kent, signalen herkent (niet iedereen blijkbaar), betekent nog niet dat; �*ls je signalen opvangt dat er ergens iets niet goed zit, dat je dan ook wéét w�*t er niet goed zit en dat je 't ook zèlf kan genezen. Voorbeeld; Pijn is 'n signaal van je lichaam dat er ergens iets niet goed is, �*ls je dat signaal opvangt, ik neem aan - op wat uitzonderingen na - dat iedereen pijn ervaart, dat als die pijn aanhoudend is, iederéén wéét dat er iets is waarmee je naar 'n dokter stapt? Citaat:
Dat is iets wat ieder voor zich moet beslissen. 'n Kind doden lijkt me niet iets gelijkaardig. Dat kind is 't recht ontnomen om te leven. Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 13 maart 2012 om 02:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |