Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2012, 09:35   #301
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik feliciteer Portugal met hun verdiende overwinning.
Maar baal jij echt? Ik moet zeggen dat ik meer baalde toen ze op het wk de finale verloorde.

Nu zat er simpelweg niet meer in.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 09:41   #302
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik feliciteer Portugal met hun verdiende overwinning.
De arrogantie! Hoe durf je!

Oud 18 juni 2012, 10:38   #303
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik kijk naar Barcelona als voetballiefhebber, meer zelf, als sportliefhebber. Of Messi nu een Catalaan, Portugees, Chinees of Argentijn is, interesseert me niet, hij doet zaken met die bal die magisch zijn.

Als basketter kijk ik vooral naar de looplijnen van die gasten, die zijn fenomenaal, die kunnen wij ook gebruiken. Die looplijnen zijn gecreëerd door een Nederlander, Cruyff , geperfectioneerd door een Spanjaard, Guardiola, op de mat gelegd door een rits nationaliteiten, maar vooral door een Argentijn, Messi.

We leven in een gemondialiseerde wereld, aan de top bestaan er geen nationaliteiten en ik heb daar op zich geen problemen mee hoor. Het grootste probleem is gewoon dat het geld teveel regeert, in alle grote sporten. Dat maakt dat jonge gasten uit kleinere landen zoals België, minder kansen krijgen in hun eigen clubs en daardoor minder goed kunnen doorstromen. maar dat is een ander verhaal.
Ja, als je houdt van het technische aspect is dat inderdaad geen probleem. Maar wat mij betreft vind ik de provinciale reeksen interessanter dan de topcompetitie. Een aantal vrienden van mij speelt basket in 1ste provinciale, iedereen in de ploeg komt uit het Leuvense, en als ze bijvoorbeeld tegen Aarschot spelen komt bijna iedereen van die ploeg uit de buurt van Aarschot. Dat betekent tenminste nog iets.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 11:19   #304
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Gisteren op de jaarmarkt een oud-ploegmakker tegengekomen. Tegenwoordig komen ze terug samen om vriendschappelijke matchkes te shotten. 't Begint toch terug te kriebelen, zo zenne...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 11:23   #305
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja, als je houdt van het technische aspect is dat inderdaad geen probleem. Maar wat mij betreft vind ik de provinciale reeksen interessanter dan de topcompetitie. Een aantal vrienden van mij speelt basket in 1ste provinciale, iedereen in de ploeg komt uit het Leuvense, en als ze bijvoorbeeld tegen Aarschot spelen komt bijna iedereen van die ploeg uit de buurt van Aarschot. Dat betekent tenminste nog iets.
maar nu spreek je over een compleet ander niveau hé. behalve dat ze dezelfde spelregels hebben, hebben die niveaus niets met elkaar te maken.

Om in basketbal te blijven: in de Amerikaanse competitie, vanaf college zelf, is het zéér uitzonderlijk dat een speler speelt in stad vanwaar hij afkomstig is. Uit dezelfde staat is al redelijk uitzonderlijk. en ook daar spelen er meer en meer niet-Amerikanen, zeker in de NBA, maar ook op college-niveau.

vinden ze dat daar erg? neen, integendeel, de supporters willen vooral een winnende ploeg, de rest interesseert hun niet.
Oud 18 juni 2012, 11:34   #306
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

oja, ook de Engelsen vonden blijkbaar dat de Nederlanders over hun eigen ego zijn gestruikeld:
http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/a...e-duwtje.dhtml

Citaat:
The two Ronnies' schrijft de Engelse krant The Sun over de doelpunten van Ronaldo. En: 'It's a good night for him and goodnight to Dutch'. Volgens The Sun voetbalde Oranje op het EK onherkenbaar en leek het in niets meer op de ploeg die 2 jaar eerder de WK-finale bereikte. 'De Nederlandse ego's spendeerden meer tijd aan onderlinge strijd buiten het veld dan gezamenlijke strijd tijdens de wedstrijden.'
Oud 18 juni 2012, 11:36   #307
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nog een stukje uit de AD:
Citaat:
Goedemorgen op deze dag van wonden likken, treurnis en frustratie. Het is the day after the night before, de dag na de eliminatie van Oranje op het EK. Nederland het slechtste voetballand van Europa.... Nul punten uit drie duels. Dat zijn de Ieren toch, hoor ik u zeggen? Dat klopt, maar die kwamen niet om Europees kampioen te worden. Hun fans al zeker niet. Kortom, het is dus even slikken...
ze gingen voor het Europees kampioenschap, nu zijn ze snoeihard voor hun spelers en terecht trouwens.

uiteindelijk draait daar sport rond, vreugde en verdriet!
Oud 18 juni 2012, 11:47   #308
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog een stukje uit de AD:

ze gingen voor het Europees kampioenschap, nu zijn ze snoeihard voor hun spelers en terecht trouwens.

uiteindelijk draait daar sport rond, vreugde en verdriet!
Kijk, het is nochtans heel erg simpel. Als uw verdediging niet kan verdedigen EN niks kan betekenen in de opbouw dan ga je onvermijdelijk op je bakkes tegen een goede ploeg. De aanval is wereldklasse, het middenveld kan wedijveren met de betere ploegen, maar de verdediging is ronduit zwak. Alle respect voor een jongen als Jetro Willems, maar als een jongen van amper 18 jaar van PSV Eindhoven je vaste linksback is op zo een tornooi dan heb je het vlaggen. Zeg nu zelf Ronaldo tegen Vanderwiel en Nani tegen Willems, dan heb je het zitten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:07   #309
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, het is nochtans heel erg simpel. Als uw verdediging niet kan verdedigen EN niks kan betekenen in de opbouw dan ga je onvermijdelijk op je bakkes tegen een goede ploeg. De aanval is wereldklasse, het middenveld kan wedijveren met de betere ploegen, maar de verdediging is ronduit zwak. Alle respect voor een jongen als Jetro Willems, maar als een jongen van amper 18 jaar van PSV Eindhoven je vaste linksback is op zo een tornooi dan heb je het vlaggen. Zeg nu zelf Ronaldo tegen Vanderwiel en Nani tegen Willems, dan heb je het zitten.
jep, daar zouden ze een moord begaan voor een verdediger als Vertonghen. Die komt bij ons achter Kompany, Vermaelen, Van Buyten en Lombaerts.....

maar zij hebben spitsen die wel scoren tijdens de kwalificatieronden.
Oud 18 juni 2012, 12:10   #310
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zo,n jonge als Willems kun je niets kwalijk nemen, hij is ook zeker een talent. Hij heeft alleen zeer weinig ervaring.

Willems word een goede verdediger, maar dat is hij nog niet.
Oud 18 juni 2012, 12:30   #311
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar zo,n jonge als Willems kun je niets kwalijk nemen, hij is ook zeker een talent. Hij heeft alleen zeer weinig ervaring.

Willems word een goede verdediger, maar dat is hij nog niet.
Ik zeg ook niet dat het geen goeie gaat worden. Ik zeg alleen dat hij nu nog niet goed genoeg is voor een team dat een EK titel ambieert. Bij Duitsland, Spanje, Frankrijk en nog een pak ploegen mag zo een gast al dik tevreden zijn als hij de selectie haalt.

Dat is net hetzelfde bij de Belgen. Daar loopt Lukaku in de spits. Daarmee trek je het niet, zo simpel is dat. Het is misschien een cliché maar een ploeg is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:35   #312
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat het geen goeie gaat worden. Ik zeg alleen dat hij nu nog niet goed genoeg is voor een team dat een EK titel ambieert. Bij Duitsland, Spanje, Frankrijk en nog een pak ploegen mag zo een gast al dik tevreden zijn als hij de selectie haalt.

Dat is net hetzelfde bij de Belgen. Daar loopt Lukaku in de spits. Daarmee trek je het niet, zo simpel is dat. Het is misschien een cliché maar een ploeg is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
Maar dat is de schuld van de Bonscoach, je kan die gozer het niet kwalijk nemen dat die daar ging staan. Het is een hele eer natuurlijk, of had je verwacht dat hij ging zeggen tegen Bert van Marwijk: *ach stel mij maar niet op, ben niet goed genoeg*.
Oud 18 juni 2012, 12:37   #313
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Precies. Ook in mijn visie hoort een sportclub stad en streek te vertegenwoordigen met in het team mensen die een binding met stad en streek hebben. Noem het voor mijn part modern tribalisme, maar een club vertegenwoordigt mij en de mijnen en dat wens ik gewoon niet door huurlingen te zien gebeuren. Liever een niveau lager spelen met eigen volk, dan kampioen worden met een vreemdelingenlegioen. Een vreemdelingenlegioen dat meteen weer vertrokken is nadat het geld op is.
Oud 18 juni 2012, 12:39   #314
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Precies. Ook in mijn visie hoort een sportclub stad en streek te vertegenwoordigen met in het team mensen die een binding met stad en streek hebben. Noem het voor mijn part modern tribalisme, maar een club vertegenwoordigt mij en de mijnen en dat wens ik gewoon niet door huurlingen te zien gebeuren. Liever een niveau lager spelen met eigen volk, dan kampioen worden met een vreemdelingenlegioen. Een vreemdelingenlegioen dat meteen weer vertrokken is nadat het geld op is.
dus topsport is foei?
Oud 18 juni 2012, 12:42   #315
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus topsport is foei?
Ik snap hem wel, ik deel alleen zijn gevoel niet.
Oud 18 juni 2012, 12:44   #316
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap hem wel, ik deel alleen zijn gevoel niet.
ik snap hem ook, maar je moet een onderscheid kunnen maken tussen sport ter ontspanning en topsport.

Hoeveel Italianen zitten er bij Ferrari in de F1? om maar een voorbeeld te geven.
Oud 18 juni 2012, 12:45   #317
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik snap hem ook, maar je moet een onderscheid kunnen maken tussen sport ter ontspanning en topsport.

Hoeveel Italianen zitten er bij Ferrari in de F1? om maar een voorbeeld te geven.
Dan zou hij de FI ook niet leuk vinden, ik deel zulke gevoelens niet.

Maar ik heb wel de empathie, om het te snappen.
Oud 18 juni 2012, 12:45   #318
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
dus topsport is foei?
Als topsport er op neerkomt om met veel geld een vreemdelingenlegioen aan te trekken om zodoende te kunnen winnen, dan is topsport m.i. verfoeilijk, ja.
Oud 18 juni 2012, 12:46   #319
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Als topsport er op neerkomt om met veel geld een vreemdelingenlegioen aan te trekken om zodoende te kunnen winnen, dan is topsport m.i. verfoeilijk, ja.
Jij vindt dat.
Oud 18 juni 2012, 12:49   #320
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Jij vindt dat.
Daarom staat er ook "m.i." he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be