Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2012, 23:21   #301
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In een proces zowel in de Kerk als de burgerlijke rechtbank geldt sowieso bij twijfel vrijspraak. Trouwens voor het tot een proces komt worden verdachtmakingen altijd zeer goed gecontroleerd op geloofwaardigheid. Helaas is geen enkel systeem 100% waterdicht maar we zouden de Kerk en de maatschappij veel ellende kunnen besparen.
Welke ellende? Dat er geen pedofilie meer voorkomt? Jammergenoeg is kinderverkrachting van alle tijden en zo goed als alle culturen, wat evenwel niet betekent dat ik er licht over ga. De verjaringstermijn uitschakelen zal hieraan niets veranderen. U kiest de verkeerde remedie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 23:34   #302
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Moeten ECHTE vlamingen dan een acceptatie procedure doorlopen?
Neen, u bespaart zich evengoed de moeite

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 juni 2012 om 23:35.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 23:37   #303
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarop is dat nu weer gebaseerd?

Je weet wel, die trainer, was die ook te vinden in een instelling "met een muffe seminariegeur"?
Jacques en onderwijsinstellingen ....
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 23:40   #304
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Eén lichtpuntje in al dat splitsingsgedoe om die bende Vlaams-nationalisten te plezieren: de grondwet spreekt nu voor de eerste maal over de provincie Brabant (de vroegere weliswaar, maar toch). Nu begrijp ik toch een beetje de woede van het Vlaams-nationaal clubje aangaande de splitsing van BHV.
Oud 23 juni 2012, 23:42   #305
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Eén lichtpuntje in al dat splitsingsgedoe om die bende Vlaams-nationalisten te plezieren: e grondwet spreekt nu voor de eerste maal over de provincie Brabant d(de vroegere weliswaar, maar toch). Nu begrijp ik toch een beetje de woede van het Vlaams-nationaal clubje aangaande de splitsing van BHV.
Waar staat dat in de grondwet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 08:21   #306
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen verjaringstermijnen inbouwen lijkt me het met voeten treden van een belangrijke rechtsregel, nl. de controleerbaarheid van de gegevens. Als een misdaad pakweg vijftig geleden is gepleegd, wordt het wel heel moeilijk om bijvoorbeeld nog betrouwbare getuigenissen te vinden.
In vergelijking met de misdaad tegenover de zwaksten van de mensheid die pedocriminelen begaan, is uw rechtsregel onbelangrijk.

Misdaden tegen de mensheid zijn onverjaarbaar, en pedocriminaliteit hoort daarbij.

U geeft op deze manier wel nog eens duidelijk uw waardenprioriteiten aan, maar dat terzijde.
Oud 24 juni 2012, 08:29   #307
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch iemand in het VB met een normaal moreel besef.

http://www.vlaamsbelang.org/persberichten/1792/

Citaat:
Geen verjaring en levenslang voor pedofilie: “Van onze kinderen blijft men af!”

Senator Van dermeersch neemt parlementair initiatief

20 juni 2012 • 17.10u

De voorbije dagen bekende de voormalige TV-presentator Walter Capiau dat hij als twintiger een aantal tieners seksueel heeft misbruikt.
Vlaams Belang-senator Anke Van dermeersch heeft met verbijstering van de verklaringen van Capiau in de media kennisgenomen waarbij hij onder meer zegt dat hij het slachtoffer zou zijn van alles dat daarover nu naar boven komt en dat dit allemaal paste in de tijdsgeest. Dit is werkelijk de wereld op zijn kop. “Net zoals alle moeders in dit land ben ik gedegouteerd door de uitspraken van de pedofiel Capiau. Het is bovendien een schande dat die man nu verklaart dat het een jeugdzonde was en dat hij omwille van de verjaring volgens het huidige strafrecht niet meer gestraft kan worden terwijl zijn slachtoffers wel levenslang kregen”, meent Anke Van dermeersch.

Het debat rond pedofilie is de laatste jaren in een stroomversnelling gekomen, en dat verheugt senator Van dermeersch. De maatregelen die tot op heden werden genomen gaan evenwel nog lang niet ver genoeg en dat bewijst de zaak-Capiau die nu aan het licht komt.
Het Vlaams Belang nam reeds verschillende initiatieven om de bestraffing van pedofilie aanzienlijk aan te scherpen. De nood aan een strengere bestraffing van pedofilie werd in de meest recente campagne omtrent veiligheid overigens nog eens in de verf gezet door middel van een affiche waarbij levenslang wordt geëist voor pedofiele misdaden.

Senator Van dermeersch neemt dan ook onmiddellijk twee initiatieven om enkele hiaten in de strafwetgeving met betrekking tot pedofilie weg te werken. Daartoe dient zij vandaag nog een wetsvoorstel in, dat er enerzijds toe strekt daden van pedofilie met een levenslange gevangenisstraf te bestraffen en anderzijds te zorgen voor de onverjaarbaarheid van zulke zware misdrijven. Van onze kinderen blijft men af!
Oud 24 juni 2012, 08:40   #308
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Och, dan komen ze hier weer lullen wat echte Vlamingen eigenlijk zijn. Traditio's en hun kiezers zijn in mijn visie ex-Vlamingen: ze wonen er nog wel, maar hebben het recht niet meer om Vlaanderen te vertegenwoordigen wegens uitverkoop ervan voor eigen belang.
Je beseft het waarschijnlijk zelf niet, maar het is juist dit soort onzinnige praat dat de tegenstanders van Vlaamse onafhankelijkheid sterkt in hun voorgeprogrammeerde schrikbeeld en dat hen doet volharden in hun overtuiging dat een onafhankelijk Vlaanderen één en al onverdraagzaamheid jegens andersdenkenden gaat worden.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 08:57   #309
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Je beseft het waarschijnlijk zelf niet, maar het is juist dit soort onzinnige praat dat de tegenstanders van Vlaamse onafhankelijkheid sterkt in hun voorgeprogrammeerde schrikbeeld en dat hen doet volharden in hun overtuiging dat een onafhankelijk Vlaanderen één en al onverdraagzaamheid jegens andersdenkenden gaat worden.
Je begrijpt het verkeerd: het zijn zij die niet voor het onafhankelijke Vlaanderen kiezen en er alles aan doen om het tegen te houden. Hoe kunnen zij zich dan als Vlamingen voordoen of zichzelf Vlamingen noemen? Zij gaan er immers ook prat op Belg te zijn. Zij mogen van mij dus gerust Belgen zijn, maar Vlamingen verdedidigen de rechten van de Vlamingen en verkopen hen niet uit voor wat geld en macht. Dit heeft niets met onverdraagzaamheid te maken: ik maak de keuze niet in hun plaats: die keuze maken zijzelf. Je kunt een man ook niet een vrouw noemen ook al zou hij dat graag zo willen. En kan hij er zelf nog niet aan doen dat hij als man geboren is. Hij had de keuze niet. De keuze tussen Vlaming-zijn en Belg-zijn heeft men wel. Ik kan begrijpen dat mensen kiezen voor het Belg-zijn omwille van het profijt dat ze eraan (denken) te hebben. Maar dan moeten ze zo fair zijn van afstand te doen van de merknaam 'Vlaming'. Je kunt niet Vlaming en Belg tegelijk willen zijn; Mensen die geen keuzes willen maken of van twee walletjes willen eten, horen thuis bij CD&V, vis noch vlees.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 juni 2012 om 09:03.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:13   #310
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Afin, BHV is gesplitst.
Ik vraag me af waar de vlaams nationalisten nu over gaan kakken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:24   #311
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afin, BHV is gesplitst.
Zoals gewoonlijk compleet off-topic.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 24 juni 2012, 09:34   #312
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afin, BHV is gesplitst.
Niet alleen de vlaams nationalisten, maar elke weldenkende, werkende, niet parasiterende burger.
Over minder belastingen uiteraard.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:47   #313
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het verkeerd: het zijn zij die niet voor het onafhankelijke Vlaanderen kiezen en er alles aan doen om het tegen te houden. Hoe kunnen zij zich dan als Vlamingen voordoen of zichzelf Vlamingen noemen? Zij gaan er immers ook prat op Belg te zijn. Zij mogen van mij dus gerust Belgen zijn, maar Vlamingen verdedidigen de rechten van de Vlamingen en verkopen hen niet uit voor wat geld en macht. Dit heeft niets met onverdraagzaamheid te maken: ik maak de keuze niet in hun plaats: die keuze maken zijzelf. Je kunt een man ook niet een vrouw noemen ook al zou hij dat graag zo willen. En kan hij er zelf nog niet aan doen dat hij als man geboren is. Hij had de keuze niet. De keuze tussen Vlaming-zijn en Belg-zijn heeft men wel. Ik kan begrijpen dat mensen kiezen voor het Belg-zijn omwille van het profijt dat ze eraan (denken) te hebben. Maar dan moeten ze zo fair zijn van afstand te doen van de merknaam 'Vlaming'. Je kunt niet Vlaming en Belg tegelijk willen zijn; Mensen die geen keuzes willen maken of van twee walletjes willen eten, horen thuis bij CD&V, vis noch vlees.
wie ben jij om te beslissen wie zich Vlaming mag noemen?

en wat ga je met die niet-Vlamingen doen, mocht Vlaanderen ooit onafhankelijk worden?
Oud 24 juni 2012, 09:49   #314
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie ben jij om te beslissen wie zich Vlaming mag noemen?

en wat ga je met die niet-Vlamingen doen, mocht Vlaanderen ooit onafhankelijk worden?
Nogmaals: ik beslis daar niet over. De personen in kwestie maken de keuze. Daar kan ik niks aan doen.

En ik ga daar niets mee doen: er leven nu ook genoeg niet-Belgen in België of niet-Nederlanders in Nederland. Gebeurt daar iets mee?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 juni 2012 om 09:50.
Oud 24 juni 2012, 09:50   #315
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niemand heeft rechten op de merknaam vlaming. Bijgevolg moet niemand aan arbitrair door jou gekozen voorwaarden voldoen om dat als zijn identiteit te gaan beschouwen. Ik denk dat je een politieke doelstelling niet mag verwarren met het brede begrip dat identiteit nu eenmaal is.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:53   #316
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Niemand heeft rechten op de merknaam vlaming. Bijgevolg moet niemand aan arbitrair door jou gekozen voorwaarden voldoen om dat als zijn identiteit te gaan beschouwen. Ik denk dat je een politieke doelstelling niet mag verwarren met het brede begrip dat identiteit nu eenmaal is.
Peter, iedereen die in Vlaanderen geboren en getogen is heeft het recht om zich Vlaming te noemen. Ik stel alleen maar vast dat er sommigen zijn die liever Belg dan Vlaming zijn en dus zo niet willen genoemd worden. Voor hen is Vlaming-zijn in se al fout.

Citaat:
Oud 24 juni 2012, 09:54   #317
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik beslis daar niet over. De personen in kwestie maken de keuze. Daar kan ik niks aan doen.

En ik ga daar niets mee doen: er leven nu ook genoeg niet-Belgen in België of niet-Nederlanders in Nederland. Gebeurt daar iets mee?
dus volgens jou kan een persoon niet en Belg en Vlaming zijn? maar enkel de kiezers van N-VA en VB mogen zich Vlaming noemen? maw, nog niet de helft van de mensen in het Vlaams-Gewest mogen zich Vlaming noemen?

laat ons dan gewoon die benaming "Vlaming" vallen, ze is toch inhoudsloos.
Oud 24 juni 2012, 09:57   #318
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus volgens jou kan een persoon niet en Belg en Vlaming zijn? maar enkel de kiezers van N-VA en VB mogen zich Vlaming noemen? maw, nog niet de helft van de mensen in het Vlaams-Gewest mogen zich Vlaming noemen?

laat ons dan gewoon die benaming "Vlaming" vallen, ze is toch inhoudsloos.
Dat heb ik nergens beweerd! Zie mijn vorige reactie op peter.
Ik kan er niet aandoen dat mensen keuzes maken om geen Vlaming te willen zijn.

Citaat:
Peter, iedereen die in Vlaanderen geboren en getogen is heeft het recht om zich Vlaming te noemen. Ik stel alleen maar vast dat er sommigen zijn die liever Belg dan Vlaming zijn en dus zo niet willen genoemd worden. Voor hen is Vlaming-zijn in se al fout.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 juni 2012 om 09:59.
Oud 24 juni 2012, 09:59   #319
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het verkeerd: het zijn zij die niet voor het onafhankelijke Vlaanderen kiezen en er alles aan doen om het tegen te houden.
Wat heeft kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen met Vlaming zijn te maken?

Citaat:
Hoe kunnen zij zich dan als Vlamingen voordoen of zichzelf Vlamingen noemen? Zij gaan er immers ook prat op Belg te zijn.
Onzin.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 juni 2012 om 10:00.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 10:01   #320
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens beweerd! Zie mijn vorige reactie op peter.
Ik kan er niet aandoen dat mensen keuzes maken om geen Vlaming te willen zijn.
ah, je hebt het over die paar mensen hier op het forum die zich geen Vlaming willen noemen. maar dat zijn echt enkelingen hoor, 99,99% van de Vlamingen voelen zich Vlaming, op dit moment nog een meerderheid die zich ook nog Belg voelen, maar die vermindert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be