![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bedoelde net dat de teksten van de kerkvaders die nog steeds als gezaghebbend worden beschouwd de wetenschappelijke evolutieleer ontkennen! Niks te "geloof in evolutionisme", die term is hoogstens van toepassing voor het zogenaamde "theïstisch evolutionisme".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even kijken wat trol VDB te zeggen had in #272 en #286. Daar begon het toch mee, mag ik veronderstellen. Gemakshalve gaat die maar steeds het geweer van schouder wisselen. Definitie van trol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat de kerkvaders hier anti-wetenschappelijke standpunten innemen. In hun tijd, met hun beperkte wetenschappelijke kennis en beperkte vrijheid van denken, is dat begrijpelijk. Echter worden deze teksten in bepaalde katholieke kringen nog steeds als gezagshebbend aanschouwd, zo ook op de website die ik citeerde. Geen enkele intellectueel eerlijke wetenschapper kan het bestaan van evolutie ontkennen, en hoewel onze wetenschappelijke theorie van de exacte werking ervan altijd bijgeschaafd kan worden, beroept men zich in landen zoals de V.S. op o.a. de Kervaders om primitieve pseudowetenschap op gelijke hoogte te stellen als waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evolutie komt niet voor en is ook nooit bewezen. Mutatie wel. En dat maakt het evolutionisme juist heel onwetenschappelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Evolutionisme is in hedendaagse context een anachronisme vooral gebruikt door mensen zonder wetenschappelijk vorming, jij bijvoorbeeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Europees Commissaris
|
![]() Je ontkent de wetenschappelijke evolutieleer, die een scheppende God niet uitsluit. Creationisme is niet gewoonweg het geloof in een scheppende god, maar een koppig pseudowetenschappelijk ontkennen van de evolutieleer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De mutaties waarover je spreekt, dat IS evolutie. Deze tekst begint blauw en wordt na vele generaties uiteindelijk groen, en dit gehele proces is evolutie. Niet alleen het verschil tussen het eerste en het laatste lettertje. De overgang van soort tot soort is slechts een deel van het proces, en dat kunnen we staven met talloze overgangsfossielen en door het vergelijken van DNA. Het onderscheid dat jij maakt is volledig onzinnig, maar bon, wat jij foutief omschrijft als evolutie is ook al geobserveerd. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 17 november 2012 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar bon, ik meen me te herinneren dat deze discussie al vele malen door anderen is gevoerd, zonder enig resultaat, daar je verkiest te blijven steken in je kerker van onwetendheid en redeloosheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kuch. Ik hang geenszins het creationisme aan. Wel deel ik, met de Kerk, het geloof in de scheppende hand van God. Niet door evolutie evenwel, wel door Zijn scheppend handelen. Die twee gaan immers niet samen, daar G
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben inderdaad niet bereid mee te gaan met het evolutionistisch geloof, dat geenszins een wetenschappelijke grond heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het is een regelrechte schande dat jij leerkracht bent. Kinderen dienen niet verziekt te worden met je onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haat? U dwaalt, net zoals u dwaalt in het overige. Jammer, maar u wordt ogenschijnlijk door negatieve gevoelens verteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk sta ik daar negatief tegenover, jullie weerhouden maatschappelijke en wetenschappelijke progressie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |