![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu hebben ze zich tevreden moeten stellen met een paar Burgemeesters. Ondertussen is NV-A van VB-Light naar VB-Ersatz gegaan door influx van dubieuze figuren. Zijn ze nog Salonfähig denkt u ? |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Europees Commissaris
|
Het is al langer duidelijk dat de N-VA-partijtop meer voelt voor Vlaams Belangers dan voor PVDA'ers in hun partij. Daarom wensen ze ook een cordon tegen de PVDA, wat hen de partij maakt die de meeste andere partijen uitsluit onder de traditionele partijen.
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de PVDA gaat lijnrecht in tegen 95% van de standpunten van N-VA. Hoe kun je dan zo'n overstap verantwoorden?
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Of dat iets zegt over hem, of over de rest, dat is natuurlijk de vraag. |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Net zo kan het N-VA vergaan: vroeg of laat keert het tij voor die specifieke partij, maar uiteindelijk zal een nog groter Vlaams-nationalistische partij in de plaats komen. Een Belgicist zou dus maar beter blij zijn met N-VA en die koesteren, want de geschiedenis toont aan dat het alleen maar erger wordt nadien: VU => VB => N-VA => ... |
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ging er verder op in of het meer over hem of over de waarde van het statuut "volksvertegenwoordiger" zegt... Soms vraag ik me af of we niet beter kiesdistricten met FPTP zouden hebben: een district, een afgevaardigde. Zo krijgt het parlement misschien wat meer pit.
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Europees Commissaris
|
En de democratie wat minder 'gehalte'. Een partij met 20% van de stemmen zou op die manier een absolute meerderheid in zetels kunnen halen. Weg democratie is dat.
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar, soit, hoe zat het met de populariteit van nationalistische groeperingen vlak voor en tijdens WOII op de moment dat het nog niet duidelijk was dat zij gingen verliezen? Kleiner of groter dan de VU? Daar gaat jouw trend... |
|
|
|
|
|
|
#313 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
meetingpartij => Daensisten => Frontpartij => VKP en VNV => VU => VB => N-VA => ... Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#314 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allez, goed, geen FPTP maar exhaustief dan.
|
|
|
|
#316 |
|
Europees Commissaris
|
Stemmen voor Vlaams Blok of Rossem. De kiezer zelf aan het woord. Jaak Billiet e.a. 1992.
Robinus, zou het dit kunnen zijn? Ik vind geen abstract, laat staan het volledige artikel. |
|
|
|
|
|
#317 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik veronderstel dat je met zo'n zin iets meer respons gaat oogsten op café na een aantal pintjes.
|
|
|
|
#318 | |
|
Europees Commissaris
|
Gelieve de term daensisme niet te besmetten met nationalistisch gedachtegoed van diegenen die de beweging uiteindelijk gekaapt hebben. Die 'daensisten' hebben niets meer met de eerdere daensisten te maken.
Citaat:
Maar, soit, die 8,4% van de Belgische stemmen van de VNV vlak voor WOII waren niet eens veraf van de topscore van de VU op Belgisch vlak. Daarbij moet opgemerkt worden dat Vlaanderen toen een kleiner percentage van de totale Belgische bevolking uitmaakte, dus het is helemaal niet zo dat de VU beter scoorde dan de VNV als we dat omzetten in cijfers voor Vlaanderen. (In het begin van WOII, toen het er nog niet naar uitzag dat de nazi's verslagen gingen worden, werd de nationalistische aanhang natuurlijk nóg groter, zoals het altijd gaat met de winning side, en dan stelt de score van de VU helemaal niets meer voor.) |
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Europees Commissaris
|
Dat zou het kunnen zijn, ja. Zeker weet ik het niet. Ik heb er ook enkel een ander naar zien verwijzen. Soms is een verwijzing maken voldoende om een punt hard te maken, omdat mensen te lui zijn om het hele stuk te lezen, dus ik weet niet wat er écht instaat. Ik bewonder je kritische ingesteldheid.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 3 april 2013 om 23:55. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Europees Commissaris
|
Wat bedoel je concreet met 'exhaustief'?
Karim Van Overmeire is wel degelijk Schepen van Vlaamse Zaken geworden en niet Schepen van Economische Zaken. Dan zie je waar het om draait. |
|
|
|