Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2013, 13:17   #301
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zelfs als ik 20u/dag werk en dit 7/7 tot mijn 72ste zal ik nog steeds 700 Euro/maand minder pensioen hebben dan een leraar die 20u/week werkt en 4 maanden verlof heeft en die 16 jaar vroeger stopt met werken.
Dus U wil dit crapuleus systeem blijven verdedigen. Ik weet in welk kamp U zich bevindt nl in dat vd "Ubermensch".
Bedankt, ik wens uw systeem niet meer te ondergaan noch te financieren!
Whatever, afgunstig mens.

Ben je je ondertussen al in Oevel gaan aanbieden, of ga je achter je schermpje blijven klagen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 13:19   #302
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk bericht
Met enige verbazing de reacties gelezen van demonen, het heeft toch helemaal geen zin afgunstig te reageren op alle ambtenaren ? Wat een polarisatie in politiek en samenleving , de arbeider heeft een hekel aan de ondernemer, de ondernemer aan de ambtenaar, iedereen een hekel aan de politiekers en ga zo maar door. Je job kies je nog altijd zelf en wordt je niet opgelegd, je foute keuzes of mislukkingen kan je niet verhalen op anderen. Ambtenaren betalen ook belastingen,en hebben dus ook recht op een pensioen. Harder werken en een positievere inzet is de boodschap.
10 minuten geleden geregistreerd en al mijn berichten reeeds gelezen! Proficiat jamez, of is het jack?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 13:20   #303
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
10 minuten geleden geregistreerd en al mijn berichten reeeds gelezen! Proficiat jamez, of is het jack?
Als je er één gelezen hebt, heb je ze allemaal gelezen.
Oud 20 april 2013, 14:07   #304
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Whatever, afgunstig mens.

Ben je je ondertussen al in Oevel gaan aanbieden, of ga je achter je schermpje blijven klagen?
De pensioenen van ambtenaren worden betaald met de belastingen van niet-ambtenaren, het is gewoon een onrechtvaardig systeem als er dan zo'n grote verschillen zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 14:13   #305
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De pensioenen van ambtenaren worden betaald met de belastingen van niet-ambtenaren, het is gewoon een onrechtvaardig systeem als er dan zo'n grote verschillen zijn.
De lonen van de privé worden betaald met de lage lonen van de ambtenaren
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 14:15   #306
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Dat het meer is ontken ik hier niet, het gaat inderdaad over een nettobedrag.
Dat het hoger is dan de privé is ook zo, dat is niemand die dat betwist.

Het voorbeeld heb ik gegeven, enkel en alleen, dat het hier gaat over een verschil van 400 euro netto per maand tegenover het maximum uit de privé, maar zij hebben geen aanvullend spaarpensioen van de werkgever en dies meer.
Heeft elk werknemer uit de privé dan een aanvullend spaarpensioen? En hebben die dan allemaal een aanvullend spaarpensioen dat voor 400 netto extra per maand kan zorgen?

Citaat:
Dus als je dat ook in rekening gaat brengen, wordt het verschil nog kleiner. Ik wil hier enkel maar aantonen dat er voor de meerderheid van de ambtenaren die nu op pensioen gaan er geen 2,5 huis moet betaald worden door de mensen die in de privé werken.
Toch wel...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 14:20   #307
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Heeft elk werknemer uit de privé dan een aanvullend spaarpensioen? En hebben die dan allemaal een aanvullend spaarpensioen dat voor 400 netto extra per maand kan zorgen?

Toch wel...
Schande aan de vakbonden die nalaten om alle werknemers uit de privé in de gelegenheid te stellen van zo'n aanvullend pensioen te genieten.
Maar ja, die vakbonden vinden het leuker dat mensen levenslang niet werken en heel de tijd werkloosheidsvergoeding trekken ... want daar hebben ze een leuke verdienste aan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 14:25   #308
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De lonen van de privé worden betaald met de lage lonen van de ambtenaren
De lonen van de ambtenaren worden betaald, met de lage nettolonen (als gevolg van de hoge taksen) in de privé, is dan wel een stuk dichter bij de waarheid
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 14:33   #309
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schande aan de vakbonden die nalaten om alle werknemers uit de privé in de gelegenheid te stellen van zo'n aanvullend pensioen te genieten.
Maar ja, die vakbonden vinden het leuker dat mensen levenslang niet werken en heel de tijd werkloosheidsvergoeding trekken ... want daar hebben ze een leuke verdienste aan.

Maar in heel het pensioengebeuren, vooral schande aan de overheidsvakbonden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 16:07   #310
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want de ambtenaren betalen geen belastingen.....
Oud 20 april 2013, 16:09   #311
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Want de ambtenaren betalen geen belastingen.....
Of ze nu wel of niet betalen, de verschillen zijn onaanvaardbaar.
Oud 20 april 2013, 16:18   #312
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Of ze nu wel of niet betalen, de verschillen zijn onaanvaardbaar.
Heb ik hier ook al enkele keren geschreven, hoor.
Maar er zijn er hier enkele die beweren dat ambtenaren geen penisoenbijdragen betalen, geen belastingen betalen, enz...enz.... en blijkbaar blijven ze in die overtuiging hangen.
Dat hun vakbonden en politiekers al die jaren daar niets hebben aan gedaan........
Oud 20 april 2013, 16:43   #313
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Heb ik hier ook al enkele keren geschreven, hoor.
Maar er zijn er hier enkele die beweren dat ambtenaren geen penisoenbijdragen betalen, geen belastingen betalen, enz...enz.... en blijkbaar blijven ze in die overtuiging hangen.
Dat hun vakbonden en politiekers al die jaren daar niets hebben aan gedaan........
Nog 1 keer, stel je het volgende voor.

Een ambtenaar krijgt volgende wedde
2000 euro netto, en de staat betaald niets van belasting
2000 euro netto, en de staat betaald 4000 euro belasting, aan zichzelf
2000 euro netto, en de staat betaald 20.000 euro belasting, aan zichzelf

Zolang die ambtenaar z'n 2000 euro krijgt veranderd er niets, de staat betaald aan zichzelf en de cijfers zijn enkel op paper. De pensioenen van de ambtenaar worden betaald met de huidige belasting van niet-ambtenaren, want ambtenaren kunnen geen belasting betalen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 17:28   #314
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Een ambtenaar krijgt volgende wedde
2000 euro netto, en de staat betaald niets van belasting
2000 euro netto, en de staat betaald 4000 euro belasting, aan zichzelf
2000 euro netto, en de staat betaald 20.000 euro belasting, aan zichzelf
Zolang die ambtenaar z'n 2000 euro krijgt veranderd er niets, de staat betaald aan zichzelf en de cijfers zijn enkel op paper. De pensioenen van de ambtenaar worden betaald met de huidige belasting van niet-ambtenaren, want ambtenaren kunnen geen belasting betalen.
Een ambtenaar krijgt als nettowedde zijn brutowedde, want er gaan geen voorafbetalingen voor zijn belastingen, en afhoudingen voor de pensioenen en andere sociale lasten af. Een ambtenaar betaalt op die nettowedde geen belastingen, want als hetgene hij nu daarop als belastingen betaalt geen belastingen zijn, dan moet hij ze vanaf nu ook niet meer betalen, hé ?
Benieuwd hoeveel ze in de privé dan méér gaan mogen betalen om die minderinkomsten te compenseren ?
((((P.s. misschien betaald in deze context in 't vervolg met een 't' schrijven ? In de laatste zin is 't juist.... ))))
Allé, 'k wil je nog halfweg tegemoetkomen. Wat wordt afgehouden voor uitbetaling van de wedde kan je inderdaad beschouwen als een vestzak-broekzak-operatie. Maar je houdt geen rekening met de belastingsvoeten, de gezinssituatie en alle andere aftrekposten en meer van dattum waardoor de ene inderdaad meer belastingen betaalt dan de andere.....of dacht je dat dat bij de ambtenaren niet van toepassing is ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 20 april 2013 om 17:51.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 17:33   #315
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De lonen van de ambtenaren worden betaald, met de lage nettolonen (als gevolg van de hoge taksen) in de privé, is dan wel een stuk dichter bij de waarheid
Kip en ei. Geld draait cirkeltjes. De markt is niets zonder overheid om ze te ondersteunen.

Maar het moet gezegd : er zijn steeds minder en minder laag geschoolde ambtenaren en dus stijgen de lonen van de ambtenarij zogezegd, dat en de druk op de lonen door de miljarden laag geschoolde chinezen, russen, ... maakt dat de laag geschoolden serieus gescheten zijn. Nu ja, in de privé kunnen de verschillen ook groot zijn. Ik verdiende vroeger in de textiel maar de helft van wat Demonen in de auto-industrie verdiende, ik heb hem dat onrecht nog nooit horen aanklagen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 18:23   #316
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik verdiende vroeger in de textiel maar de helft van wat Demonen in de auto-industrie verdiende, ik heb hem dat onrecht nog nooit horen aanklagen.
Welk onrecht?
Ik werk (binnenkort "werkte") in de toelevering van Ford.
Hetzelfde werk, in slechtere omstandigheden en aan 500 Euro/maand netto minder dan mijn Fordcollega.
Ben jij jaloers op mij?
Oud 20 april 2013, 18:36   #317
demonen
Banneling

Standaard

Het pensioendossier is een synthese van het Belgisch systeem nl verdeel en heers.
Een duale maatschappij met Ubermenschen en Untermenschen.
Ik weiger om in de bus recht te staan opdat een Ubermensch kan gaan zitten.
Ik zal tegen deze discriminatie blijven vechten tot mijn dood.
Er bestaat geen rationele verklaring om een statutair 1.000 Euro/maand meer te geven dan een contractuele of werknemer die hetzelfde werk doet.
Dit heeft een naam nl CRAPULEUSITEIT!
Oud 20 april 2013, 18:39   #318
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk onrecht?
Ik werk (binnenkort "werkte") in de toelevering van Ford.
Hetzelfde werk, in slechtere omstandigheden en aan 500 Euro/maand netto minder dan mijn Fordcollega.
Ben jij jaloers op mij?
Trouwens, demonen...
Je moet jezelf niet met leraars vergelijken, daarvoor moet je gestudeerd hebben.
Je moet jezelf vergelijken met een klerk.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 april 2013 om 18:39.
Oud 20 april 2013, 18:42   #319
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar in heel het pensioengebeuren, vooral schande aan de overheidsvakbonden.
Je vergist je: als de overheidsvakbonden akkoord waren met niet momentele opslag voor de huidige ambtenaren, èn solidariteit met de ambtenaren die op pensioen zijn of zullen zijn .... dan is dat mogelijks een goede zet.

Of het een goede zet is, zal op het einde blijken als de rekeningen afgesloten worden.
Met inbegrip van gouden handdrukken, tweede pijler, enz.

Anderzijds, dat ons statuut niet gemoderniseerd geraakt, dat moet je aan de politiekers van de oude machtspartijen verwijten. Zij hebben geen moed, en geven liever toe aan hun vriendjes in de vakbonden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 18:46   #320
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergist je: als de overheidsvakbonden akkoord waren met niet momentele opslag voor de huidige ambtenaren, èn solidariteit met de ambtenaren die op pensioen zijn of zullen zijn .... dan is dat mogelijks een goede zet.

Of het een goede zet is, zal op het einde blijken als de rekeningen afgesloten worden.
Met inbegrip van gouden handdrukken, tweede pijler, enz.

Anderzijds, dat ons statuut niet gemoderniseerd geraakt, dat moet je aan de politiekers van de oude machtspartijen verwijten. Zij hebben geen moed, en geven liever toe aan hun vriendjes in de vakbonden.

Opslag?
Nooit gehad...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be